Ik heb wat problemen met mijn netwerk! Ik zal eerst ff de 2 pc noemen:
PC1: P4 2400, 512 DDR MB ram, Geforce 4 4200, XP Home >> geen partities
PC2: P3 500, 320 MB ram, 32 TNT2, W98 (10 gig. Harddisk >> C: & D:)
Ik maak gebruik vaan een router (sitecom DC201). Ik ben ontevreden over het netwerk. Ten eerst duurt het enkele minuten voordat de PC's elkaar gevonden hebben, waardoor ik niet meteen op internet kan of andere netwerkacties kan uitvoeren. Ten tweede gaat het bestanden kopieren, verplaatsen en gebruiken ook niet zoals het hoort. (maar dat kan ook aan de instellingen van het delen etc. liggen, al weet ik niet waar de fout zit). Ten derde heb ik problemen met games.
Bijv. bij NFSHP2 kan ik op pc1 geen server maken ik een LAN, terwijl dit wel kan met pc2.
Mijn eerste vraag is dus, ligt dit allemaal aan de slechte werking tussen XP home & w98?
zo nee, wat heb ik fout ingesteld?!
zo ja, hoe zal ik dit oplossen?
- pc1 dual boot met xp home & w98
- pc2 w2k installeren (pc2 is niet krachtig genoeg voor XP home)
- pc2 dual boot maken?!?
PC1: P4 2400, 512 DDR MB ram, Geforce 4 4200, XP Home >> geen partities
PC2: P3 500, 320 MB ram, 32 TNT2, W98 (10 gig. Harddisk >> C: & D:)
Ik maak gebruik vaan een router (sitecom DC201). Ik ben ontevreden over het netwerk. Ten eerst duurt het enkele minuten voordat de PC's elkaar gevonden hebben, waardoor ik niet meteen op internet kan of andere netwerkacties kan uitvoeren. Ten tweede gaat het bestanden kopieren, verplaatsen en gebruiken ook niet zoals het hoort. (maar dat kan ook aan de instellingen van het delen etc. liggen, al weet ik niet waar de fout zit). Ten derde heb ik problemen met games.
Bijv. bij NFSHP2 kan ik op pc1 geen server maken ik een LAN, terwijl dit wel kan met pc2.
Mijn eerste vraag is dus, ligt dit allemaal aan de slechte werking tussen XP home & w98?
zo nee, wat heb ik fout ingesteld?!
zo ja, hoe zal ik dit oplossen?
- pc1 dual boot met xp home & w98
- pc2 w2k installeren (pc2 is niet krachtig genoeg voor XP home)
- pc2 dual boot maken?!?