Toon posts:

netwerk/dualboot keuze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat problemen met mijn netwerk! Ik zal eerst ff de 2 pc noemen:
PC1: P4 2400, 512 DDR MB ram, Geforce 4 4200, XP Home >> geen partities
PC2: P3 500, 320 MB ram, 32 TNT2, W98 (10 gig. Harddisk >> C: & D:)

Ik maak gebruik vaan een router (sitecom DC201). Ik ben ontevreden over het netwerk. Ten eerst duurt het enkele minuten voordat de PC's elkaar gevonden hebben, waardoor ik niet meteen op internet kan of andere netwerkacties kan uitvoeren. Ten tweede gaat het bestanden kopieren, verplaatsen en gebruiken ook niet zoals het hoort. (maar dat kan ook aan de instellingen van het delen etc. liggen, al weet ik niet waar de fout zit). Ten derde heb ik problemen met games.
Bijv. bij NFSHP2 kan ik op pc1 geen server maken ik een LAN, terwijl dit wel kan met pc2.

Mijn eerste vraag is dus, ligt dit allemaal aan de slechte werking tussen XP home & w98?

zo nee, wat heb ik fout ingesteld?!

zo ja, hoe zal ik dit oplossen?

- pc1 dual boot met xp home & w98
- pc2 w2k installeren (pc2 is niet krachtig genoeg voor XP home)
- pc2 dual boot maken?!?

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:22
- Zet in de hosts file het ip adres en eraan gekoppeld de pc naam. en probeer het dan nog eens.
- Hoe bedoel je dat bestanden copieren niet gaat zoals het hoort?
- Staan bij alle twee wel dezelfde netwerk protocollen geinstalleerd.
Ik denk dat de laatste 2 misschien wel beter gaan als je de host files hebt aangepast

Verwijderd

Topicstarter
Eerst kon ik bestanden bijv. als ik bij het downloaden zetten waar ik wilde, nu alleen maar op de pc waarvan ik downloaden. Als ik een bestand kopieer op de ene pc dan kan ie 'm soms wel soms niet plakken op de andere.
Ik neem aan dat ik voor punt 1 en 3 van jouw reply moet kijken bij internet-opties > verbindingen! Bij verbindingen staan bij pc1 nix. bij pc2 is bij LAN-instellingen, proxyserver aangeklikt, maar nix ingevuld (wel aangevinkt: niet gebruiken voor lokale adressen).

Ik gebruik overigens @home, en heb geen ervaring met netwerken zoals jez merkt!!

Hoe doe ik dit eigenlijk??:
"Zet in de hosts file het ip adres en eraan gekoppeld de pc naam. en probeer het dan nog eens."

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 16:16 ]

• ge-flopt
Zoek even op je pc naar het bestand hosts. deze kun je gewoon openen met bv notepad. Er staat een voorbeeldje (een live voorbeeldje van localhost) in hoe je het aan moet maken

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat er in mijn hosts file: (na de info tussen sterretjes) 127.0.0.1 localhost

de Ip adressen van de pc zijn ***.***.0.2 en ***.***.0.3

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 18-08 19:28
Dat is XP- home niet zou werken op pc2 zou onzi moeten zijn. Ik heb 'm op een AMD K6-2/ 450MHz; 128MB RAM lopen, dan moet dat voor een PIII helemaal geen probleem zijn.

Ik kan al raden wat je IP- adressen zijn: 192.168.0.2 en 192.168.0.3. Je kan deze gewoon voluit noemen omdat deze computers niet zijn weer te vinden op het internet (afspraak is dat deze zgn. 'niet-routeerbaar' zijn).

Je moet in de hosts van PC1
code:
1
'IP- adres PC2' <spatie> 'naam PC2'
en in PC2
code:
1
'IP- adres PC2' <spatie> 'naam PC2'
zetten. Net zoals dat bij localhost is gebeurd.
<spatie> is uiteraard een echte spatie

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• ge-flopt
dan vul je het volgende in:
***.***.0.2 <naam van pc1>
***.***.0.2 <naam van pc2>

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dat heb ik gedaan! Bestanden heen en weer transporteren gaat nu eindelijk prima!! FF kijken of ik nu ook een server kan maken in een spel met pc1! Nu is dat hele verhaal van w2k dus ook van de baan, want verder gaat w98 prima!

Perfect, alles opgelost!! Mijn dank ik groot.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 18:43 ]

• ge-flopt
Geen dank... Graag 7 appelflappen van den Otter uit Den Bosch op mijn werk laten komen zijn we blijer mee ;) P.S. ze moeten warm zijn!! :P
Pagina: 1