A7V + V7100/T + GF2MX Freeze ....

Pagina: 1
Acties:

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Okee ik heb het volgende probleem en ik denk dat mijn moederbord echt op de 1 of andere manier defect is maar indien er mansen zijn die hetzelfde hebben ervaren, dan hoor ik dat graag...
Mijn systeem:
-Asus A7V mobo. 1004D BIOS.
- ThunderBird 800 CPU.
-ASUS V7100/T GF2MX Videokaart.
Gebruikt Nvidia Detonator 7.17 drivers in AGP4X mode (ook agp2x geprobeerd...)
-Terratec DMX Xfire 1024 Souncard.
-Maxtor 40.9 GB 5409h8 VL40+ HD.
-KenWood 72X TrueX (laatste firmware voor Athlon).

Nix overclocked .. laatste VIA chipset + AGP drivers geinstalleerd ; Er worden geen IRQs geshared; computer draait Windows 98, Windows ME , Windows 2000 en Mandrake Linux7.

Windows 2000 reg fix al geinstalleerd voor videokaart om (nog meer) vastlopers te voorkomen.

Zowel in 2D als in 3D heeft de computer de eigenschap hard vast te lopen. Alleen de muis beweegt dan nog. Geen enkele andere input wordt op gereageerd (ik kan dus ook mn task manager niet meer in ofzo.. gewoon helemaal vastlopen dat die bitch doet...)

Dit gebeurt meestal op de stomste momenten .. wanneer ik bijvoorbeeld op mn startmenu klik of wanneer ik op een linkje klik in IE... of zelfs als ik nix doe ...
Zeker onder Windows 2000 verwacht ik dit soort taferelen niet... |:(
Het vaslopen gebeur in een periode tussen de 1 en 15 minuten na het opstarten van mn pc.. (het rare is alleen dat wanneer ik een potje unreal Tournament speel dat ie het dan wel uren volhoudt...)

Ik lees veel over relatief kleine problemen met KT133 mobos maar die zijn allemaal op te lossen.. en geloof me maar :ik heb zo'n beetje ALLES geprobeerd ...

Nou heb ik de vraag : is er iemand met dezelfde ervaringen met dezelfde systeem configuratie (ongeveer)..
Indien ik dit probleem namelijk niet voor Maandag middag oplos gaat dat bord lekker retour naar Asus voor een swap .. of anders koop ik mischien zelfs een Abit KT7-Raid .. scijnt ook wel een heel lekker bordje te zijn ... na ja reacties graag!

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Bij mij heeft het geholpen om detonator 6.31 via 4in1424 en directx 7a:'( te gebruiken.
En in de bios je agp op 2x zetten...
Zo heb ik dat opgelost:)

Succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• violator_
Tja dat heb ik al lang geprobeerd .. ik denk dat mn moderbord echt brak is ...
6.31 drivers veranderen nix aan de situatie..

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• violator_
Trouwens even een herstel in de situatie :
Als ie vastloopt kan ik meestal ook mn muis niet meer bewegen .. |:(

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Gewoon AGP fastwrites uitschakelen in je bios , lukt dat niet ,dan agp op 2x zetten , luktr dat niet , gaan combineren fastwrites uit/aan , agp 2x of 4x.
Succes

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:47
bios 1003 wil ook wel eens helpen

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• violator_
Bios 1003 ?? 1005 is inmiddels al uit en daar werkt mn ata100 tenminste fatsoenlijk ..
Ik had mn AGP al op 2X gezet met fast writes uit .. alleen heeft dit voor geen ruk geholpen. Ondanks dat heeft het inderdaad wel met AGP te maken want als ik er een PCI videokaart indonder loopt ie super stabiel.
Ik denk zelf dat een van de controllers op mn mobo chipset niet helemaal lekker is ..
een kennis heeft hetzelfde mobo en dezelfde videokaart maar die heeft geen enkel probleem dat zelfs lijkt op die van mij (ik heb beide pc's zelf geinstalleerd...)en daar staat fast writes en AGP4X zelfs gewoon aan.
Agp2x en geen fast writes maakt het inderdaad wel wat stabieler maar dit soort dingen heb ik eigenlijk allemaal al geprobeerd ... alle tot nu toe nuttige informatie was te vinden op http://go.to/kt7faq .. maar nix heeft t probleem verholpen .. maar hebben jullie PRECIES dezelfde problemen gehad (dus elk kwartier rebooten .... grrrr)

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04-2025
Hoe kun je AGP op 2x zetten??? Van mij loopt ook telkens vast!!!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
in je bios bij chipset dinges kun je agp 2x instellen...

loading...

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04-2025
Uhm bij mij kun je daar alleen kiezen tussen auto of manual?? Heb 1004D.

Wat zijn de trouwens de ervaringne met de nieuwe bios 1005 beta???

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Verwijderd

Probeer eens de installatie zoals beschreven op http://www.asuscom.de/de/support/techmain/technical.htm

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
ah, je bent er ook zo een met a7v vastlopers.
ik ben ffe aan het nagaan met wat voor config dit zaakje nou vastloopt, dus iedereen post ffe hun config en zet erbij wel/geen vastlopers.

kijk ook hier
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/72825
Pagina: 1