Toon posts:

Idereen met vasthangers bij A7V ! ! ! ! ! !

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had vasthangers maar met bios 1004C is dit verholpen, denk ik. Hij staat al 3 dagen aan dus............... *D

Vertel je hele configuratie als je ook vasthangers hebt, Tweakers unite!!!!!!!!!!!!!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
[mierenneuk mode]
Contaminatie??? Het zijn volgens mij 'hangers' of 'vastlopers', maar 'vasthangers' is volgens mij niet helemaal juist :)

[/mierenneuk mode]

Verwijderd

Ik heb vast hangers in 98, ME en 2000. Bij de laatste tijdens de setup, ik denk alleen dat dit bij mij aan de ata100 bios ligt. In het algemeen blijft hij hangen tijdens het langdurig overpompen van data.
:(

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
ìk had dat bord ook, en daar bleef hij ook altijd hagen. volgens mij had ik ook 1004c, maar nogsteeds haners toen. volgens mij is er gewoon iets mis met dat bord want meer mensen hebben hier last van. mijn abit die ik nu heb hangt niet.....

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Uitzonderingen bevestigen de regel dat de A7V het beste bord voor AMD is.

Virussen? Scan ze hier!

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

ik heb ook bios versie 1004 en die slaat ook om de haveklap vast ik word er echt helemaal gek van ik heb dit systeem net 2 dagen :'(

Spelfouten voorbehouden.

• sharkzor
Op zondag 19 november 2000 12:35 schreef wildhagen het volgende:
spreek je uit ervaring? of hoor je die crap van de peecee zaak?
mijn neef heeft dat bord nu ook, zelfde problems. een vriend van een vriend heeft ook dat bord, ook zelfde problemas. ik ken niemand waar dat bord goed draait.

het zal wel in de meeste gevallen goed draaien, maar ik denk toch dat het in combinatie met bepaalde hardware vette problemen geeft.

misschien kunnen we dat een keer onderzoeken?
ik had er een geforce 2 gts (creative) en pc133 cas 3 geheugen in hangen.

Verwijderd

Op zondag 19 november 2000 12:35 schreef wildhagen het volgende:
Humz...ik had de Asus er in...ligt er nu naast ergens;)...en dat was alleen maar probz. En n de Abit en zuppa is die!

Maar voor je Asus is waarschijnlijk de rev. 1.03 het beste. Bij mij en bij een hoop andere...gebruik de search maar eens.

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Bij mij draait ie anders zonder problemen in w98 en w2k. Revisie 1.01 en bios 1002.

Verwijderd

Ik heb een Asus A7V rev 1.02 met Duron 700@850 en geen vastlopers,hartstikke stabiel
maar in het begin had ik veel problemen met dit bord,Texas Instrument PC100 geheugen deed het niet op dit bord en me SBLive Value deed het ook niet,allebei vervangen door PC133 en SB1024 en nu zeer tevreden.

Verwijderd

Op zondag 19 november 2000 12:58 schreef weareborg het volgende:

[..]
mijn neef heeft dat bord nu ook, zelfde problems. een vriend van een vriend heeft ook dat bord, ook zelfde problemas. ik ken niemand waar dat bord goed draait.

het zal wel in de meeste gevallen goed draaien, maar ik denk toch dat het in combinatie met bepaalde hardware vette problemen geeft.

Ik spreek uit ervaring. Ik heb een A7v moederbord met een 1005 bios eerst 1004c/d een tbird 700@850, 100@133 mb geheugen een creative geforce2 GTS overklockt 230/390 en heb geen problemen, misschien moet je je computer eens beter instellen heb je denkelijk minder problemen ik denk namelijk dat er meer goede dan slechte ervaringen met a7v zijn,het is zo makkelijk een goed bord negatief te beoordelen terwijl je je computer niet goed hebt ingesteld

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[..]

Ik spreek uit ervaring... heb er nu 3 in elkaar gezet (1 voor mezelf, 2 voor kennissen) en draaien alle 3 prima...

Geforce2 MX (3x Asus V7100), PC133 no name (1x256 voor mezelf, 1x128 voor beide anderen), 3x DMX Xfire 1024, 2x Dynalink ISDN, 1x Dynalink 56K. 2x BIOS 1003, 1x BIOS 1004D (de mijne). Alle 3 zijn revisie 1.02

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

tjonge jonge altijd dat gezeik over wel bord beter is , ik heb een a7v EN een kt7 raid en de a7v heb ik omgebouwd naar raid en vind ik toch echt wel de beste van de 2 , einde discussie de asus IS beter en met de komende asus biossen voor de a7v heb je ook softbios met multiplier instellingen vanuit je bios , dus DAAAAAAAAAG Abit , die minder stabiel is met de klote highpoint controller , ben ik zo duidelijk genoeg :?

Verwijderd

perfect stabiel bij mij
win 98 SE

perfect mobotje hoor
alleen toen ik win2000 wou installen was er iets met die ATA 100

ook in WIN98 is er iets mee (lees geel uitroepteken)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

perfect mobotje hoor
alleen toen ik win2000 wou installen was er iets met die ATA 100

ook in WIN98 is er iets mee (lees geel uitroepteken)
Dan moet je de Promise-drivers installeren. Op je CD staat build 19, maar je kunt beter build 25 nemen, die verhelpt een heel irritante bug waarbij Windows 98/2000 een halve minuut blijft 'hangen' voor hij verder opstart.

Virussen? Scan ze hier!

• Helldesker
  • Laatst online: 12-05 20:17
* Helldesker is het met iedereen eens die het een perfect bordje vindt.
Tis gewoon een goed bord, de uitzonderingen daar gelaten. Diegene met problemen moeten maar gewoon bij Vobis een Vobis peeceetje gaan halen. :P Als je niet weet waar je mee bezig bent, koop dan een kant en klaar ding. Doodziek word ik van die 12 jarigen met hun "enorme" problemen en hun geblaat over wat goed en wat slecht is. :r

• raptile

raptile

[..]

ik ook de ASUS v-7700

Spelfouten voorbehouden.

• raptile

raptile

Op zondag 19 november 2000 13:32 schreef Helldesker het volgende:
* Helldesker is het met iedereen eens die het een perfect bordje vindt.
Tis gewoon een goed bord, de uitzonderingen daar gelaten. Diegene met problemen moeten maar gewoon bij Vobis een Vobis peeceetje gaan halen. :P Als je niet weet waar je mee bezig bent, koop dan een kant en klaar ding. Doodziek word ik van die 12 jarigen met hun "enorme" problemen en hun geblaat over wat goed en wat slecht is. :r
tja ik ben dus ff geen 12 jarige en vind ASUS SUPER dus ook dit bord maar ik heb niets meer niets minder dan gezeik met dt bord.
er zijn toevallig wel 12 jarige kinderen die meer weten dan wij samen ooit zullen hebben dus doe niet zo minderwaardig overkleine kinderen

Spelfouten voorbehouden.

• Helldesker
Raptile, het spijt me dat je je aangesproken voelt als ik het over 12 jarigen heb. :P
Het gaat mij er alleen maar om dat ik er doodmoe van word, van al die topics die over hetzelfde gaan. Vooral die waar een heleboel !!!!! ( uitroeptekens.) in staan. Stel je vraag op een normale manier en ik geef normaal antwoord. Als je als een klein kind vragen stelt krijg je ook op die manier antwoord. >:) Of Asus nu wel of niet goed is boeit niet. De A7V is een goed mobo. Draait als een speer, je moet het alleen effe goed configureren. :P

Greetz,

HELLdesker.

Oh uhm ik heb dus bios 1004.D via drivers 1424. De ATA-100 staat uit. Kheb het op AGP 2x staan. Setting Normal ipv Optimal. Geheugen staat op 133 mhz. Multiplier op 9.5x. Voltage op 1.85 volt. Ik draai Windows ME. Ik heb een SB Live! ( nieuwste drivers.) in het middelste PCI slo zitten. Een Geforce V6600 nieuwste detonator drivers. Een Adaptec 2940 SCSI controller en een 3Com netwerkkaart. Dit alles draait stabiel.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik had die bios veris 1005 beta en met die hing windows constant (om het half uur ofzo) ik heb net bios 1004d er opgezet ben benieuwd wat deze doet !

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook, continu crashes..
Ik heb 1008..
Misschien ligt het aan de geflashte bios?
(>1004)
Want iedereen die lager heeft als 1004 schijnt wel stabiel te draaien..
Vaag iig..

• FatalError
  • Laatst online: 22:47
Ik draai nu bios 1003 en moet mn eerste vastl;oper nog krijgen!
Ik ben echt supertevreden met mn A7V!

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:43
ik sta op het punt om die a7v van mij te breken om het kwartier loopt ie vast en windows blijft heel vaak hangen met opstarten. vooral met internet is het klote. morgen maar ff naar die winkel waar ik het zooitje heb gekocht :( :'(

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
helldesker, zou je misschien ff kunnen mailen om ff het 1 en ander door te nemen?
heb ongeveer zelfde configuratie als jij namelijk, en dit ding loopt voor geen ene meter.

nautn@dds.nl

tnx

Verwijderd

Op zondag 19 november 2000 22:44 schreef powerman het volgende:
ik sta op het punt om die a7v van mij te breken om het kwartier loopt ie vast en windows blijft heel vaak hangen met opstarten. vooral met internet is het klote. morgen maar ff naar die winkel waar ik het zooitje heb gekocht :( :'(
Waarom ligt het altijd aan het moederbord als jullie hem niet goed kunnen instellen, als je dat niet kan koop dan een kant en klare computer en ga niet lopen klooien met een goed moederbord en zeggen dat het moederbord niet deugd maar zeg gewoon ik heb er geen verstand van.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Belangrijk bij de A7V

- vermijdt shared interrupts
- Goede voeding (300watt Aopen)
- Goed merk-ram (Infineon,kinston,mushkin etc.)
- Gebruik Bios 1.03 minste problemen
- Laat je proc niet te heet worden +/- 50c
- De usual zooi via 4.24 drivers
(ram em er gerust nog eens overheen als je problemen hebt)

Verder prima bord komt alleen wat ervaring bij kijken.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• WFvN
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 19 november 2000 20:00 schreef _Raze_ het volgende:
Ik heb dat probleem ook, continu crashes..
Ik heb 1008..
Misschien ligt het aan de geflashte bios?
(>1004)
Want iedereen die lager heeft als 1004 schijnt wel stabiel te draaien..
Vaag iig..
1008???? Weet ASUS wel eens dat er voor de A7V al bios 1008 is, terwijl ze net 1005 beta op internet hebben gepleurd?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 19 november 2000 23:29 schreef oldman het volgende:

[..]
Waarom ligt het altijd aan het moederbord als jullie hem niet goed kunnen instellen, als je dat niet kan koop dan een kant en klare computer en ga niet lopen klooien met een goed moederbord en zeggen dat het moederbord niet deugd maar zeg gewoon ik heb er geen verstand van.
Oldman... ga ff een middagtukje doen... Ik vind ook dat ASUS gemiddeld genomen roelt, maar..............Er zijn TEVEEL klachten over pc's met een A7V mobo... ik heb er zelf ook 1. Inmiddels heb ik enorm veel systemen samengesteld, gebouwd, omgebouwd en noem maar op; meestal zonder problemen, soms met, maar in notime opgelost. Deze keer is het een ander geval... bij mij wil de boel ook niet lekker vlot draaien. Eerst had ik een A7V rev 1.02. Om de haverklap vast... Omgewisseld voor een andere A7V rev 1.02 ZONDER opnieuw windows of weet ik wat te installeren; dus alleen de a7v verwisseld voor een andere, en ineens liep de boel onder w98 WEL stabiel... conclusie... DAT mobo was dus NIET stabiel. De versie die ik nu heb (en dus onder w98 WEL stabiel is), draait onder w2k nog steeds niet stabiel :( Momenteel gooi ik het op driverproblemen. Maar die bullshit over zogenaamd onervaren figuren (met verkeerd ingestelde mobo's, biossen en drivers) die maar complete systemen moeten kopen? Mijn reactie: :r Misschien ben jij zo'n :+ die toevallig geluk heeft.
Maar oldman.. ff serieus... er zullen ongetwijfeld meer dan genoeg mensen zijn die echt enorm plezier beleven aan hun A7V. Maar het commentaar over het fout instellen van de handel zal in sommige situaties het juiste commentaar zijn, maar lang niet overal. Ik heb het idee dat een te groot gedeelte van de A7V's problemen veroorzaken die NIET komen door slecht instellen van de zooi... eventueel opbouwend commentaar zou wat meer op z'n plaats zijn... Bovendien een persoon die een vraag stelt over het verschil in overklokken met FSB/Multiplier, behoort denk ik niet een eigenwijs stukkie commentaar te leveren zoals jij hebt gedaan. Dat je veel weet, wil ik best geloven, maar denk nou niet dat je meer weet dan ieder ander. Een forum is om ervaringen uit te wisselen en eventueel anderen te helpen met problemen.... Laat anderen en jezelf in hun waarde door dit soort commentaar niet te leveren.

• raptile

raptile

ga toch met je lego spelen :P

sorry dat moest er ff uit :)

Spelfouten voorbehouden.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Kben erachter dat je ook heeeeeerlijk met mobo's, procs, dimmetjes en dat soort zooi kunt bouwen. Ik ben binnenkort eraan toe om ook de huge step te nemen... Ga bouwen met beide!!! Een paar personen zijn me voor geweest... Ik denk dat ik maar te rade ga bij de MASTER-lego-computer-bouwers :D

• violator_
  • Laatst online: 19-01 01:18
Ik heb ook een A7V systeem gebouwd en thuis staan naast een K62-550 en een P200 met linux er op. Ik werk zelf als computer "reparateur" dus aljeblieft niet zieken dat het toch aan mn instellingen ligt .. maar ik heb dus ook om het kwartier crashes in Windows 98, ME en 2000. Gewoon helemaal vast lopen doet ie. Alles geprobeert ... systeem geruikt een GF2 MX en een Maxtor 40.9 GB VL40+ ; TB 800 CPU.
Alle mogelijke via drivers en bios instellingen op zo stabiel mogelijk gezet (zelfs uit overmaat van wanhoop AGP aperture size op 4MB gezet zodat agp functies praktisch uit staan...) ; AGP 2X ; fast writes uit en inmiddels 1004D BIOS . Nou begin ik wel te twijfelen of BIOS 1003 of 1002 mischien niet toch evt het probleem zouden oplossen. .. maar die heb ik niet ... zou iemand zo cool willen zijn deze online te zetten zodat ik em terug kan flashen ? Het resultaat zal ik dan direct posten ... dit moederbord maakt mij helemaal gestoord! Als dit probleem (waar ik nu al 4 weken mee kamp) niet heel snel oplost gaat ehet bord retour Asus voor een refund ... en koop ik toch maar een KT7-Raid (die ik bij kennisen heb ingebouwd waar deze problemen dus NIET voorkwamen...) ... IEMAND 1003 of 1002 BIOS???? Graag link posten!!!!

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• violator_
wel vreemd trouwens dat het probleem zich niet voordoet wanneer ik een full screen spel als Unreal Tournament draai ...
|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

**BERICHT VERWIJDERD**

• violator_
Thx! ik ga het straks proberen ALS IE NU VASTLOOPT .. wat ik heb net die nieuwe 1005 Beta BIOS dr in geknald en hij loopt al een half uur stabiel ...wat ik wel eens eerder, maar niet vaak meegemaakt heb .... ik hou je op de hoogte :)

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Belangerijke tip:

Uit een lange discussie in oa de newsgroup en Juggernauts forum is naar voren gekomen dat je dus NIET met de geheugen instellingen moet gaan kloten. Dus ga niet op hogere specs proberen te draaien dan waar het voor bedoeld is, want dat slikt de A7V niet. Veel mensen kregen dan vastlopers en data corruptie bij hoge belasting van de harddisk op de Promise controller.

Bij mij heeft het ook even geduurd voordat ik de ideale (konfliktvrije) indeling van de pci kaarten gevonden had. Maar sinds die tijd loopt de boel perfekt vanaf bios 1002 tot en met 1005.03D. Die laatste kan je beter vergeten zie andere thread.
Ook met RAID0, W2K, W98, ME.

BTW gebruik via 4in1 versie 4.25a dat is de beste.

Leuke lamp, overigens !!

• violator_
Hmmm ok hij loopt met 1005 Beta ook hard vast..

BTW. niets in mijn computer is overclocked .. alles loopt lekker standaard met standaard drivers.. (ook al anders geprobeert, maar dat helpt ook niet..).
Ik gebruik op dit moment de vorige versie van de 4in1 (bla.24) .. ik ga direct op zoek naar die nieuwe .. mischien dat dat inderdaad helpt. Ik share trouwens geen interrupts en heb 2 PCI kaarten naast mn AGP videokaart :
- Een Intel DEC21041 10Mbit ethernet kaart
in slot 4
- Een Terratec DMX Xfire 1024 in PCI slot3.
(deze dr uit gehaald maar geen verschil..)

Wel geile BIOS trouwnes met die multiplier in softwaremode.... prachtig bord maar problemen problemen problemen ....

• raptile

raptile

toen ik die 4.25 van via had geinstalled liep hij prima !!

ik ben blij dat ik van dit gezeik afben

nu alleen nig het volgende
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/73340

Spelfouten voorbehouden.

• violator_
Shit man bij mij niet ... geen 3d shit ofzo gedraaid maar na ongeveer 10 minuten klikte ik gewoon op een mapje op mn HD en hij liep weer knetter vast ... ik ga nu dan maar die 1002 Bios dr in knallen ..

• violator_
YES! ... and there was justice . NA 3 weken loopt die bak eindelijk stabiel met tot nu toe 2 uur gamen en Windows shit draaiend... dat heeft ie nog nooit gedaan dus probleem opgelost? De laatste stap na de 4.25 4in1 pack was het veranderen van de driver voor mijn terratec DMX Xfire geluidskaart .Terratec heeft net nieuwe WinME drivertjes uitgebracht die WinME en Win2K problemen oplossen (gebruikte de oude Win9x drivers hiervoor..) loopt nu helemaal stabiel geloof ik .. en dat mocht ook wel na een maand kloten. :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

• Helldesker
Waaruit blijkt dat zowel de OLDMAN als HELLdesker gelijk hadden. Het zijn bij ( bijna.) iedereen driver problemen. ( het maandagochtendbordje daar gelaten.)
Voor diegene die er echt niet uitkomen. Gebruik de search functie, doe niet zo verschrikkelijk eigewijs en probeer gewoon ALLES wat er gezegd wordt. Vaak ( ik zeg dus niet ALTIJD.) zullen dan alle problemen opgelost zijn.

• TricTrac
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Hummm ... ik weet niet wat jullie er allemaal mee doen maar hij werkt perfect... ding staat al een maand aan....

Licht niet aan het board in ieder geval..

Verwijderd

heb in het begin ook problemen gehad
draait nu goed waren bios instellingen.
gewoon met de meegeleverde bios .
heb je mischien de virusscanner op het moederbord nog aan staan geeft ook vaak problemen :)

Verwijderd

Topicstarter
IK heb het hier wel over echt harde craches, dus niet een windows hangers of een blauw |:( schermpje, maar dat de cursor niet meer beweegt en het hele beeld gewoon stilstaat

Bij mij is het probleem opgelost hoe weet ik niet maar de 1004c bios heeft een wonder verricht

Quote :
------------------------------------------
Maar die bullshit over zogenaamd onervaren figuren (met verkeerd ingestelde mobo's, biossen en drivers) die maar complete systemen moeten kopen? Mijn reactie: Misschien ben jij zo'n die toevallig geluk heeft.
Maar oldman.. ff serieus... er zullen ongetwijfeld meer dan genoeg mensen zijn die echt enorm plezier beleven aan hun A7V
-----------------------------------------

Helemaal mee eens, tot die gast dan maar zijn hele config op het forum smijt om met zijn kunde de rest van het zooitje tweakers te helpen!!!!

GREETZ TO YOU ALL

Verwijderd

- vermijdt shared interrupts << groot prob met veel kaarten er in.
- Goede voeding (300watt Aopen) << tja..een GOEDE 250watte moet ook werken...ik twijfel altijd aan dit gegeven.
- Goed merk-ram (Infineon,kinston,mushkin etc.) << Kost wel meer...
- Gebruik Bios 1.03 minste problemen << helemaal gelijk.
- Laat je proc niet te heet worden +/- 50c << Mobo 40c en HL start niet meer...wierd maar waar.
- De usual zooi via 4.24 drivers << Ik weet niet hoor...doe het wel maar of het helpt??

Verwijderd

Geachte LEGO:

Zoals zo vaak met mensen die beginnen te blazen heb ook jij niet begrepen waar ik het over had, en dat is het volgende, namelijk dat het A7v moederbord een goed moederbord is en dat als je problemen hebt je ze moet zoeken in drivers, instellingen, kaarten omwisselen, etc, etc, dus als je een probleem met het moederbord hebt en je ruilt hem om voor een andere a7v moederbord je dan vaak weer problemen hebt omdat het probleem dat je computer heeft niet is gewijzigd. En je opmerking over geluk hebben, ik weet het niet misschien wel, maar dan wel één die al alle biossen en drivers heeft geprobeerd.

Over je opmerking over het fsb/multiplier gedoe het volgende, iedereen heeft wel eens een moment dat hij niet op let en de verkeerde vraag stelt.

Als het in mijn vermogen ligt zal ik iedereen helpen maar het moet dan wel een serieus probleem zijn en niet met de rest lopen huilen dat je moederbord slecht is want dat is ie niet.

gegroet allemaal Oldman.

• flymuts
  • Laatst online: 02-08 23:38
Asus A7V, TB 800, 256 MB RAM, Geforce MX 32 in AGP, PCI1 leeg, PCI2 Terratec geluid, PCI3 Pinnacle DC30 Pro, PCI4 3COM kaartje, PCI5 3COM kaartje.

USB volgestouwd, harddisks aan de Promise, secondary IDE uit.

Uptime is nu 4 dagen, Win98. Enige reden waarom Win98 wel eens wil crashen is de bekende BGPay bug. ;-)
SuSE heb ik nog nooit neer zien gaan.

Oftwel: no problemo! Check je geheugen eens goed. Op de C'T pagina's kun je meer dan voldoende tools vinden om je systeem eens door te lichten.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Oldman...
Sorry voor de wat heftige reactie, maar dat commentaar schoot me volledig in het verkeerde keelsgat. Misschien wel begrijpelijk als je bedenkt dat ik nu al meer dan 2 maanden aan het K@#%@#% ben om de handel stabiel te krijgen onder w2k. De eerste maand dat ik het geval had heb ik ook zo ongeveer alle via-drivers, biossen, amd-patches en weet ik al niet wat nog meer geprobeerd. Ik kan inmiddels 4 verschillende OS'sen blindelings installeren. Blijkt na al die middagen, avonden, nachten, weekenden dat dat bord niet stabiel is |:(. Tja en als dan gezegd wordt dat het ligt aan instellingen... tja toen had ik het gehad.
Maar als het gaat om ASUS: enorm tevreden mee. A7V weer kopen? ikzelf niet weer zo snel; ook al ligt het in veel gevallen aan drivers of instellingen, ik heb nog nooit een bord gehad waar ik zoveel problemen mee heb gehad als met de A7V. Weer asus kopen? jawel, ik heb echt nog wel vertrouwen in asus. Bovendien heb ik m'n systeem nu dus onder w98 stabiel lopen, maar helaas nog niet onder het OS van mijn voorkeur: W2K. Dit ligt dus (zoals ik al zei) zeer waarschijnlijk wel aan drivers of instellingen. Maar foute A7V bordjes bestaan zeker!!!. Bovendien heb ik ditzelfde verhaal ook van een andere gast gehoord... Problemen, A7V ingeruild, Problemen (grotendeels) weg.
Over slechte dagen gesproken... ik had er ook een.... dingen op forums moet je je niet teveel persoonlijk opvatten... wel gedaan dus...
Greetz...

• powerman
nou weet ik het niet meer, af en toe boot windows wel en af en niet hij loopt vast met de vaagste dingen ik heb alle biossen geprobeert en nu weet ik het niet meer :'(

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• powerman
nou weet ik het niet meer, af en toe boot windows wel en af en niet hij loopt vast met de vaagste dingen ik heb alle biossen geprobeert en nu weet ik het niet meer :'( .
ik ga hem denk ik ruilen

• powerman
en muh internet doet ook al vaag

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Lemme Guess.... Windows Millennium Edition?

• powerman
en 98

Verwijderd

Weet je wat nou het rare van het hele probleem is iedereen geeft het bord de schuld maar niemand valt over de software.
Ik heb hier windows millenium lopen en heb whistler er ook op gehad maar had toen wat software problemen en ben even met whistler gestopt.

Maar waar het mij omgaat is dat als er iemand roept dat de A7v een klote bord is
(vaak niet goed geinstalleerd) er een heleboel andere lui het ook opeens een rot bord vinden, Ik weet VEEL, maar ik weet veel MEER niet maar ik probeer heel veel uit alles wat hier zinvol klinkt probeer ik uit en soms is het beter en soms geen verschil.

Een raad voor iedereen als iemand iets vertelt hier en dat klinkt zinvol probeer het uit helpt het niet dan zet je het weer terug.:)

:z:z:z:z:z

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
helldesker, ik heb je pager ontavangen, maar heb je nummer niet meegekregen.

Misschien dan je me gewoon een icq bericht kan sturen anders?

11013352

tnx

• 4POX
  • Laatst online: 31-08 17:32

4POX

Everybody is wired

Bij mij draait íe ook super stabiel

asus A7V r1.01 (Als ik de verhalen hoor zijn de problemen van planken van nieuwere revisies)

3x128MB b-merk geheugen bij norrod weg op 133MHZ 3-2-3

Diamond VIPER2. Iedereen zegt dat het een kut kaart is.. Maar ik zie iedereen met een g4s de soep ingaan met een asus plank

Op irq 9 zitten 5 a 6 apparaten

4 hardeschijfen
3 CD-rom
1 sblive (alle eerste type)
1 3com nic
300 watt voeding
duron600@850 met chrome orb en f2,50 koelpaste

Op de hcc wil ik nog een harddisk erbij halen voor raid-feest

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Ik heb ook a7v, en irq conflicten en photoshop vasthangers ne nu doetie niezoveel meer

windows is gecrasht en ik kannet nie opnieuw instaklleren en ook nie me hd formatteren...

Verwijderd

Het enige wat bij mij weleens wil hangen op mijn A7V en Durex 700@900 is mijn VooDoo2 |:(...maarja das mijn eigen schuld :( ik bedoel welke idioot gaat er nu zo'n poepding gebruiken op zo'n systeem.

Nah ja kan voor F400.- een Geforce2 GTS 64meg krijgen dus mijn probs zijn snel voorbij:)

Verwijderd

powerman, probeer eens te tweaken ipv bios revs te proberen Ik draai 1004a en heb nergens geen problemen mee.

Heb je je dos drivers van je SoundBlaster wel weggehaald? Dit schijnt nl. de meeste opstartproblemen te verhelpen...

• powerman
ik ben net naar de winkel geweest en toen zeiden ze dat het aan muh geheugen ligt. dus ik heb net muh geheugen van muh pc's verwisseld en nu ff kijken ff die het volhoudt. ik denk zelf niet dat het aan het geheugen ligt maar ja we zulle zien

• powerman
gaat goed hoor al 3x vastgelopen :'(

• Helldesker
Zelfs in de winkel zeggen ze dus NIET dat het aan je mobo ligt. Zou dat dus betekenen dat het daar dus niet aan ligt ??? Of wel ??? Sjeez je bent behoorlijk eigewijs. |:( Wat is nou precies je probleem ??? Vertel dat nou eens gewoon. Ruil anders je spullen om voor Asus P2B met een PIII ......

• powerman
kijk ik heb dus 2 x 128 mb pc 133 cas 2 geheugen + geforce 2 gts 64 + amd 1000 mhz + a7v rev. 1.03 + bios 1004D + 300 watt voeding + soundblaster live @ irq 5 + realtek netwerk kaart + win98
dit heb ik dus maar het probleem is dus dat hij met de simpelste dingen vastloopt IE of windows media player outlook
misschien weet iemand een oplossing ?

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Voor al die mensen met vastlopers:
Jullie hebben natuurlijk ook allemaal je Duron 600@600 draaien met een FSB van 100? :+

ff zonder gekheid, het kan best zijn dat de ene bios beter werkt dan de andere. Ik denk dat aangezien dat bord nog steeds verkocht wordt, het echt geen slecht bord is. Bovendien zijn er ook meer problemen bekend met de A7V en de KT7 omdat er gewoonweg veel meer van verkocht worden dan een MSI of Soltek, dus een echte eerlijke verglijking kun je niet maken. Hoe meer je verkoopt hoe meer er kapot is. De KT7 schijnt alleen een waardeloze Raid te hebben :? geen verstand van . Maar verder zal die ook niet slecht zijn hoor.

Hop,hop,hop!

• violator_
Voor iedereen die "zeker weet" dat het geen driver probleem meer is en de bak met a7v loopt nog steeds de hele tijd vast, kijk dan vooral, alvorens een zeik thread te posten even op http://go.to/kt7faq .
Deze faq is oorspronkelijk bedoeld voor de Abit kt7 maar alle oplossingen zijn ook van toepassing voro a7v bordjes , die dezelfde chipset hebben. Suc6.

Bij mij loopt ie nu staniel onder Windows ME.
Hij loopt nog wel eens vast (ja helemaal vast ..) na een aantal uren maar het blijt natuurlijk een Windows bak. Zo lang ie dat maar niet odner Mandrake Linux gaat flikken.. hehe. 8-)8-)8-)8-)8-)8-)

Verwijderd

Op dinsdag 21 november 2000 14:32 schreef powerman het volgende:
kijk ik heb dus 2 x 128 mb pc 133 cas 2 geheugen + geforce 2 gts 64 + amd 1000 mhz + a7v rev. 1.03 + bios 1004D + 300 watt voeding + soundblaster live @ irq 5 + realtek netwerk kaart + win98
dit heb ik dus maar het probleem is dus dat hij met de simpelste dingen vastloopt IE of windows media player outlook
misschien weet iemand een oplossing ?
Misschien heb je wel een slechte kopie van windows of heb je originele versie.:+

• powerman
nou ik heb hem al naar de winkel gebracht en nu gaan zij er mee stoeien ;)

• violator_
Lullig voor je .. het IQ en technische kennis van die aardappels in computerzaken veroorzaakt meer problemen dan dat het oplost... hehe na ja suc6 dr mee.

• raptile

raptile

Op dinsdag 21 november 2000 16:29 schreef violator_ het volgende:
Lullig voor je .. het IQ en technische kennis van die aardappels in computerzaken veroorzaakt meer problemen dan dat het oplost... hehe na ja suc6 dr mee.
lol jij hebt zeker je eigen shop heh?
:P

als je naar de mycom gaat in hoofddorp en de ceintuurbaan en vooral PC-Resque in de pretoriusstraat in amsterdam dan zit dat wel goed.

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Ik had de 1004D versie geflasht naar 1005 beta:)

Ook geen succes :(. Veel meer opties :)!

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133/A7V/1005_03D.zip

*D *D *D *D *D *D

• sharkzor
Op maandag 20 november 2000 23:30 schreef Vork het volgende:
Ik heb ook a7v, en irq conflicten en photoshop vasthangers ne nu doetie niezoveel meer

windows is gecrasht en ik kannet nie opnieuw instaklleren en ook nie me hd formatteren...
ik weet het neef, ik probeer zo snel mogelijk langs te komen met m'n cd winkel en schroevendraaier.

• raptile

raptile

ik word er ook nog steeds gek van maar het is je buffer overflow volgends een vriend van mij.

tenminste dat is bij mij het geval

Spelfouten voorbehouden.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 10:57

Erikie

www.erikie.nl

sorry hoor.. maar dat bord is echt om te huilen.. kan asus gewoon niet ff reageren op alle commentaar.. al is het maar dat ze er aan werken (fixes enzo). Echt. ik stoei al een maand , maar dat ding is voor geen meter stabiel. Okee, spelletjes spelen.. fun. maar er moet ook gewerkt worden, en als ie al vast slaat nadat ik 1 keer heb gescrollt, dan loopt dat #@$( al vast.

En ja, ik heb alle biossen uitgeprobeerd, andere ram-modules (alleen nog geen ecc) en nog meer shit.. blablabla.. maar er gebeurt echt weinig aan dit bord. ;(

volgende keer weer een pentium moederboard ZONDER VIA CHIPSET.. bheurg :r

traktor scratch!

• raptile

raptile

Op woensdag 22 november 2000 00:19 schreef Erikie het volgende:
sorry hoor.. maar dat bord is echt om te huilen.. kan asus gewoon niet ff reageren op alle commentaar.. al is het maar dat ze er aan werken (fixes enzo). Echt. ik stoei al een maand , maar dat ding is voor geen meter stabiel. Okee, spelletjes spelen.. fun. maar er moet ook gewerkt worden, en als ie al vast slaat nadat ik 1 keer heb gescrollt, dan loopt dat #@$( al vast.

En ja, ik heb alle biossen uitgeprobeerd, andere ram-modules (alleen nog geen ecc) en nog meer shit.. blablabla.. maar er gebeurt echt weinig aan dit bord. ;(

heeej maat

ik heb dat ook hoor heel vaak

als ik hier een tpoic ff snel scrol slaat ie vast :(((

Spelfouten voorbehouden.

• sharkzor
Op woensdag 22 november 2000 00:19 schreef Erikie het volgende:

Breng dat bord terug naar de winkel met de reden dat ie steeds crasht n zo (of neem heel je peecee mee, kunnen ze het zelf zien)

heb ik ook gedaan, en ook die gasten van informatique kregen dat plankie niet stabiel.
heb hem toe in de winkel ffe omgeschroeft tot een abit kt7, en dat loopt nu perfect!!!!!

dit bord is in combinatie met bepaalde hardware gewoon niet stabiel te krijgen. OMRUILEN DIE HAP!!

• Helldesker
En rara wat blijkt er weer uit de tests ???
Zo instabiel als de neten dat mobo ???

Digital Web 3D probeert in dit artikel antwoord te geven op een vraag waarmee heel wat tweakers worstelen, getuige de vele posts op het forum: Voelt mijn Socket A processor zich het beste thuis op een Abit KT7-RAID of op een Asus A7V?

Uit de benchmarks die gedaan worden blijkt dat de borden qua prestaties niet voor elkaar onderdoen (no surprise there). OOK SLAAGDEN BEIDE PLANKJES MET VLAG EN WIMPEL VOOR DE STABILITEITSTEST. Met de nieuwste BIOS van Asus kan de multiplier ook bij de A7V via de BIOS veranderd worden, dus dat voordeel van de KT7 valt ook weg. Uiteindelijk wordt er dan ook geen winnaar uitgeroepen; de Abit kost iets meer dan de Asus, maar biedt een extra PCI slot en de RAID functie. Je moet dus voor jezelf beslissen of deze features je het geld waard zijn.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 10:57

Erikie

www.erikie.nl

Breng dat bord terug naar de winkel met de reden dat ie steeds crasht n zo (of neem heel je peecee mee, kunnen ze het zelf zien)
heb ik ook gedaan, en ook die gasten van informatique kregen dat plankie niet stabiel.
heb hem toe in de winkel ffe omgeschroeft tot een abit kt7, en dat loopt nu perfect!!!!!

dit bord is in combinatie met bepaalde hardware gewoon niet stabiel te krijgen. OMRUILEN DIE HAP!!

------------------

ja wat denk je dan.. m'n asus v7700 is nu in 'reparatie' en dat duurt een maand. als dat met mijn hele pc moet gebeuren dan ben ik hem zeker een jaar kwijt.... ik heb dat ding nl besteld en door hun laten assambleren. zou het niet aan dat netwerkkaartje kunnen liggen van 25 piek? ik weet het niet meer.. -snif

traktor scratch!

Pagina: 1