Spyware deleten resulteerd in kapot windows

Pagina: 1
Acties:

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:43
Laatst was het weer ns 2 maanden geleden dat ik Ad-Aware 6 had gedraaid om te controleren op spyware. ja hoor hij vond nu weer 20 dingen: waaronder new.net.
Hier heb ik nog nooit van gehoord dus ik delete ze maar.
meteen crashed m'n hele pc en heb ik moeten herstellen naar 2 dagen geleden.
maar waarom???

Burp

Verwijderd

Helaas kunnen wij je niet vertellen waarom jouw Windows gecrasht is.

Geef ons:
- Specs
- OS
- Iets meer details over de acties van Adaware
- Iets meer details over de crash van Windows
- Iets meer details over wat je zelf verder ondernomen hebt

Zie ook:
- Het 3 stappenplan over het maken van een openingspost.

Verwijderd

normaal moet newdotnet gewoon te verwijderen zijn. Maar je kan het ook verwijderen bij software in configscherm. Nog nooit problemen gehad met newdotnet.

Verwijderd

Aangezien je systeemherstel aankaart was het dus XP of 2000. En hoe weet je zo zeker dat het door new.net kwam? Delete je niet tegelijk meer spyware?

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 07:17

Thunde®

Don't Worry :)

Geen registersleutels verwijderd? Hier kan Windows soms niet goed tegen

Mijn spec's | Modelbouwforum

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Over New.net zijn al diverse discussies geweest; loop die even langs zou ik zeggen :P
Bijv. SA FAQ#newdotnet of dit

Om het nu te verwijderen kan je misschien beter de gewone uninstaller gebruiken ipv. adaware.

Verder was alles over wat meer info geven al wel gezegd geloof ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 15-03-2003 17:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Hoe het komt,geen idee..
Maar even een tip.
Als je toch Ad Aware 6 hebt dan heb je ook Ad-Watch erbij toch?
Laat die voortaan meedraaien,dat scheelt een hoop gezeur . . .

Verwijderd

Denk zelf niet dat newdotnet de boosdoener is. Bij mensen die ik ken die hem hadden (via kazaa), was het altijd zeer makkelijk te verwijderen.

Ik ben toch bang dat je per ongeluk meer grapjes hebt verwijder, waar windows niet zo om kon lachen :?

Je hebt systeemherstel gedraaid, neem aan dat dit goed ging. Kijk nog eens een keer in de lijst met gevonden objecten. En post bijvoorbeeld eens wat er zoal instaat. Of zoek zelf goed uit, wat ie allemaal vind.
Je moet bedrijpen dat het voor ons niet te bepalen is wat de boosdoener is geweest.

• supreme tweaker
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 14:39:
Helaas kunnen wij je niet vertellen waarom jouw Windows gecrasht is.

Geef ons:
- Specs
- OS
- Iets meer details over de acties van Adaware
- Iets meer details over de crash van Windows
- Iets meer details over wat je zelf verder ondernomen hebt

Zie ook:
- Het 3 stappenplan over het maken van een openingspost.
Specs lijkt me niet echt nodig
WinXP
Simpel laten speuren en alles deleten
Hij crashede na dat ik had geboot
systeem herstel, google, www.lavasoft.de

Burp

• supreme tweaker
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 23:54:
Denk zelf niet dat newdotnet de boosdoener is. Bij mensen die ik ken die hem hadden (via kazaa), was het altijd zeer makkelijk te verwijderen.

Ik ben toch bang dat je per ongeluk meer grapjes hebt verwijder, waar windows niet zo om kon lachen :?

Je hebt systeemherstel gedraaid, neem aan dat dit goed ging. Kijk nog eens een keer in de lijst met gevonden objecten. En post bijvoorbeeld eens wat er zoal instaat. Of zoek zelf goed uit, wat ie allemaal vind.
Je moet bedrijpen dat het voor ons niet te bepalen is wat de boosdoener is geweest.
Het is erger; 92 objecten!!!!!!!!
alleen maar wildtangent (WINAMP!!!) en new.net (na wat research blijkt dit zo'n domeinnamen searcher te zijn.)

save 2 destroy?

**Update**

New.net levert zelfs een uninstaller mee die vol zit met adware :+

[ Voor 7% gewijzigd door supreme tweaker op 16-03-2003 19:05 ]

Burp

• supreme tweaker
I Am Weasel schreef op 15 maart 2003 @ 20:15:
Hoe het komt,geen idee..
Maar even een tip.
Als je toch Ad Aware 6 hebt dan heb je ook Ad-Watch erbij toch?
Laat die voortaan meedraaien,dat scheelt een hoop gezeur . . .
even gekeken maar dat geld alleen als je de betaalde versie hebt...en zo rijk ben ik nou ook weer niet.

Burp

Verwijderd

da-dude schreef op 16 March 2003 @ 13:55:
WinXP
Simpel laten speuren en alles deleten
Hij crashede na dat ik had geboot
systeem herstel, google, www.lavasoft.de
Wat voor crash? Een stille vastloper? Of één met een foutmelding? Zo ja, wat voor foutmelding?

Heeft AdAware logs van ondernomen acties? Werd er misschien nog een programmaatje geladen bij het opstarten dat plotseling bepaalde sleutels in het register miste en daardoor de boel vast liet lopen? Is er nog wel een manier om te kijken naar de (register-)instellingen bij de crash, als je je systeem hersteld hebt naar twee dagen daarvoor?

Met de huidige info is het nog steeds gokken voor ons wat er precies is gebeurd en waarom. Natuurlijk kunnen we allemaal zeggen 'waarschijnlijk is er iets verdwenen uit je register dat Windows nodig had om lekker te draaien'. Dat is het waarschijnlijk, maar heb je daar wat aan?

• supreme tweaker
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 09:59:
[...]

Wat voor crash? Een stille vastloper? Of één met een foutmelding? Zo ja, wat voor foutmelding?

Heeft AdAware logs van ondernomen acties? Werd er misschien nog een programmaatje geladen bij het opstarten dat plotseling bepaalde sleutels in het register miste en daardoor de boel vast liet lopen? Is er nog wel een manier om te kijken naar de (register-)instellingen bij de crash, als je je systeem hersteld hebt naar twee dagen daarvoor?

Met de huidige info is het nog steeds gokken voor ons wat er precies is gebeurd en waarom. Natuurlijk kunnen we allemaal zeggen 'waarschijnlijk is er iets verdwenen uit je register dat Windows nodig had om lekker te draaien'. Dat is het waarschijnlijk, maar heb je daar wat aan?
nou dat waarschijnlijk mag je gaan veranderen "dus"
m'n pop-up stopper gaf aan bij een boot

volgens mijn engels is socket een voetstuk en ik denk niet dat dat onbelangrijk is

De crash was zeer stilletjes (heel lang laden en niet meer reageren)

[ Voor 5% gewijzigd door supreme tweaker op 17-03-2003 17:32 ]

Burp

Verwijderd

da-dude schreef op 17 March 2003 @ 17:31:
m'n pop-up stopper gaf aan bij een boot
Ik begrijp je niet. 'Bij een boot'. Welke? Na je eerste keer rebooten was het toch al mis? En hoe bedoel je dat 'je popupstopper' dat zei? Wanneer? Na het booten? Dan was 'ie toch wel zover gekomen dat de situatie niet echt reddeloos meer lijkt en waarschijnlijk anders opgelost kon worden. Geprobeerd te booten in Safe Modus en dat soort dingen?
De crash was zeer stilletjes (heel lang laden en niet meer reageren)
Google is je vriend. Het Windows Socket heeft te maken met je internetverbinding en bevat API-functies die programma's die het internet op willen kunnen gebruiken om dat te doen. Lijkt dus inderdaad wel van toepassing.

Maar ik vind je antwoorden niet echt gemotiveerd klinken, klopt dat? Ik bedoel, als je het echt zo belangrijk vindt, waarom dan niet zelf even flink researchen, Googelen, foutmeldingen natrekken, en last but not least, gedetailleerde info geven met vermelding van wat je al geprobeerd en bedacht hebt. Niet bedoeld als flame.

• supreme tweaker
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 09:09:
[...]

Ik begrijp je niet. 'Bij een boot'. Welke? Na je eerste keer rebooten was het toch al mis? En hoe bedoel je dat 'je popupstopper' dat zei? Wanneer? Na het booten? Dan was 'ie toch wel zover gekomen dat de situatie niet echt reddeloos meer lijkt en waarschijnlijk anders opgelost kon worden. Geprobeerd te booten in Safe Modus en dat soort dingen?

Nou bij de 1e boot kreeg ik die melding en dus opnieuw geboot geen verandering
Hij gaf het aan op het bureaublad tijdens/na (weet het niet zeker want hij was nog druk bezig) het opstarten

[...]

Google is je vriend. Het Windows Socket heeft te maken met je internetverbinding en bevat API-functies die programma's die het internet op willen kunnen gebruiken om dat te doen. Lijkt dus inderdaad wel van toepassing.

Maar ik vind je antwoorden niet echt gemotiveerd klinken, klopt dat? Ik bedoel, als je het echt zo belangrijk vindt, waarom dan niet zelf even flink researchen, Googelen, foutmeldingen natrekken, en last but not least, gedetailleerde info geven met vermelding van wat je al geprobeerd en bedacht hebt. Niet bedoeld als flame.
ja sorry was een beetje moe

Het feit dat ik niet veel haast erbij is dat ik normaal heb kunnen herstellen naar 2 dagen terug. Het gaat me er vooral om dat ik de spyware veilig eruit kan halen

Burp

Verwijderd

Kee.

Ik denk dat je niet had hoeven te herstellen naar 2 dagen terug - het had misschien anders opgelost kunnen worden (gezien hoe ver je kwam met booten). Dit is niet een normaal verschijnsel van Adaware en het komt ook niet standaard voor bij het verwijderen van new.net rommel ofzo, dus ga vooral door met het verwijderen van spyware.

Er is verder weinig over te zeggen dan de conclusies die al getrokken zijn.
Pagina: 1