Toon posts:

Random crashes om de paar maanden *

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb een probleem, al enige tijd en ik weet niet waar het aan ligt:
mijn computer crashed soms maar dan hoor ik eerst een hoge toon door mijn geluidskaart en deze blijft door piepen... daarna als ik geluk heb dan kan ik nog net binnen 5 sec wat save-en en daarna crashed mijn computer. welk operating systeem ik ook gebruik. soms krijg ik dan ook nog een blauw scherm met daarin het volgende: kan niet schrijven naar diskette drive c:\ druk op een toets om door te gaan etc... ik begrijp dus niet waar het aanligt want volgens mij is het niet de hardeschijf want ik heb al een paar tests gedaan. system specs : amd athlon 1200 thunderbird Msi lite moederbord 40 Gb WD hardeschijf 2x 256 mb pc133 geheugen Msi Gf3 ti 500 64 Mb videokaart en Creative Soundblaster Live value please help!!!

mailadres weg

dit is nota bene een discussieforum en op die manier
haal je ook nog alleen maar span op je hals..

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 14-03-2003 12:44 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Hoi :)

Je topictitle klopt niet. Lees eerst even dit door: Windows Operated Systems - FAQ - Updated 13-3 Aangezien je PC met elk OS crashed lijkt me het aan je hardware liggen en betwijfel ik het sterk of dit in WOS hoort trouwens. Dat neemt niet weg dat je de FAQ moet kennen voordat je een topic start.

Daarbij komt dus ook dat we hier niet naar elkaar mailen, anders is een forum lekker zinloos. Het gaat erom dat anderen er ook wat aan hebben.

Ok,

Welk OS heb je op DIT moment dan? En heb je al eens je geheugen getest, en je computer laten draaien met zo min mogelijk spullen erin? (geluidskaart, NIC eruit enzo).

Hoe vaak crashed ie? Geeft ie nog een melding verder?

:)

[ Voor 19% gewijzigd door DeMoN op 14-03-2003 10:07 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 09:50:
Een heel lang onoverzichtelijk verhaal
Heb je al Memtest gedraaid? Andere hdd geprobeerd? Alle niet noodzakelijke hardware verwijdert (dus netwerk, sound, tv, etc.)?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment heb ik win98 geinstalleerd, en ik heb de error heel erg onregelmatig meestal was het 1 keer in de twee maand ongeveer en ik heb deze error gehad op win98/win98se/win2000/winxppro en op Lindows Os (beetje linux achtig). kijk en als ik die geluidskaart er dan uithaal kan het dus net zo zijn dat het bijvoorbeeld 3 maand duurt of dat als ik mijn netwerk kaart eruit haal hetzelfde en aangezien ik er gesteld ben om muziek wil luisteren en graag wil internetten achter mijn computer lijkt me dit zo makkelijker, misschien heeft iemand hier ook een keer dezelfde error gehad.

Verwijderd

Topicstarter
en ik wil het wel kort samenvatten:
eerst krijg ik een hoge piep continue door mijn geluidskaart heen.
daarna 5 sec later:
loopt mijn pc vast.

daarna 1 min later:
blauw scherrm

met daarin:
kan niet schrijven naar diskette schijf c:\
druk op een toets om door te gaan.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 10:21 ]

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 18:22

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Gebruik je en geaard stopcontact?

This footer is intentionally left blank

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Hier staat wat je op dit forum allemaal kan:

http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Je kan gewoon de ENTER toets gebruiken :o

Wil je je berichten voortaan editten ipv een nieuwe reply te geven? Dat kan je met deze button: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Maar goed, als je nou even de FAQ leest doe je veel mensen een lol en voorkom je dat je een slotje op dit topic krijgt.

Is je computer overcloacked? Wordt je video kaart / processor niet te heet? Heb je je BIOS al eens gereset?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op 14 March 2003 @ 10:22:
Gebruik je en geaard stopcontact?
JA
hij is niet overclocked geweest, ooit met een andere videokaart erin was die videokaart wel overclocked geweest.
maar de processor word rond de 60 graden moederbord 35 graden en videokaart 50 graden

AMD Processor word altijd warm en het is een GForce 3 dus... maar daar kan die toch ook tegen en het is onder zware programma gebruik zoals 3dmark2003 etc en ik heb een paar keer een memtest van Sisoft sandra gedaan : 10 uur achter elkaar gaat goed 3dmark2k1 test 15 uur achter elkaar gaat goed

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 10:33 ]

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Andere IDE kabel voor de HD geprobeerd?
Ik vind je temp's wel wat hoog.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 10:24:
[...]

JA
hij is niet overclocked geweest, ooit met een andere videokaart erin was die videokaart wel overclocked geweest.
maar de processor word rond de 60 graden moederbord 35 graden en videokaart 50 graden
Kijk nog ff na of je IRQ confilcten heb.

Download van www.memtest86.com ff memtest 86 en test dus je mem :+

Probeer te booten met zo min mogelijk kaarten in je PC.

En reset je BIOS dus eens..

edit: Over die temps,... zijn dat IDLE of STRESSED temps? Als het IDLE temps zijn zijn ze zeker niet laag nee..

[ Voor 10% gewijzigd door DeMoN op 14-03-2003 10:34 ]

Verwijderd

ik weet bijna zeker dat je Harddisk aan het hemelen is download eens de diag tool van WD op www.wdc.com en check de drive even.

Ooit eerder meldingen gezien als kan niet schrijven naar station c:\ en toen was de harddisk bijna dood dus.

Verwijderd

Topicstarter
het kan dus wel 3 maand duren voordat het weer voorkomt
en zou jij zolang wachten, ik had het alleen gister 3 keer
achter elkaar toen ik een screenshot wou maken

die test van WD heb ik ook al gedaan: geen errors gevonden

die temps zijn naar 13 uur 3dmark2k1 achter elkaar gedraaid te hebben met een buitenshuis temp van 10 graden en binnenshuistemp van 18 graden

ik had eerst altijd mijn geluidskaart in de ena onderste pci slot zitten, tegenwoordig zit die in de onderste gebruikt als ik het goed heb irq 5 = multimedia volgens mij dus...

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 10:52 ]

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Heb je de geluidskaart al eens in een ander slot geprobeerd? Of een tijdje draaien zonder geluidskaart en kijken of het dan over is.
Creative en Via-chipsets zijn niet de grootste vrienden....

Verwijderd

Topicstarter
maar goed jullie sturen mij oplossingen of tests voor problemen die dan regelmatig voorkomen, ik heb een probleem die niet regelmatig voorkomt

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Nieuwste VIA 4in1 drivers installeren?
BIOS update voor je moederbord?
Probleem zal toch geactiveerd worden door een bepaalde combinatie van handelingen.

Verwijderd

Topicstarter
tja maar heeft iemand ooit van zo'n probleem gehoord dan ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

DeMoN in "Random crashes om de paar maanden *", daar heb ik vwb. mailen, topictitel en plaats van topic, niets aan toe te voegen eigenlijk. Ik verplaats je vraag dan ook van WOS naar Processors, Mobo's & Geheugen (in de gok dat het daar ergens fout gaat, check de FAQ daar even om te zien of er nog info mist) en ik pas je topictitel iets aan.

Ik kan trouwens me heel goed voorstellen dat iemand dit toevallig moet weten, een crash in de paar maanden is erg moeilijk te lokaliseren lijkt me...

Lees trouwens Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen even door voor wat extra tips :)

offtopic:
Een keer in de twee maanden een crash, vijf OSsen geprobeerd - dus je bent hier al 1 tot 1.5 jaar mee bezig?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Waarschijnlijk oververhitting (tov ingestelde waarden)... hoe warm of koud is de omgevingstemperatuur op de momenten dat t vastloopt?

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Misschien een rare opmerking, maar hoe warm wordt je HD?
Is de airflow in je case wel goed?
Ik heb dit gehad met een Maxtor HD die af en toe wel en daarna niet meer te benaderen was.
Bleek dat deze te warm werd.
Na het plaatsen van een fan die warme lucht afvoerde was het probleem opgelost.
Je zou voor de zekerheid je BIOS/VIA-drivers kunnen herinstalleren/updaten.
Check de MSI-site voor known-errors met je MoBo (kon niet gericht voor je zoeken want je precieze type staat niet gemeld).

edit:

RCy2K, je was me net voor over de oververhitting :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wolfje666 op 14-03-2003 13:29 ]

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
dat dacht ik eerst ook, dus ik een ventilator geplaatst aan de voorkant van mijn systeemkast.
deze blaaste de warme lucht vanuit de kast aan de voorkant eruit : daaar zit de hd.
dus ook de warme lucht van de hd, hielp nix. ook een tijdje lang (in de winter) de kast open gehad en temps goed in de gaten gehouden maarja deed die het ook weer dus... een vaag probleem die heel weinig voorkomt

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Iets wat volgens mij nog niet genoemd is.
Is je voeding nog goed (geeft ie nog genoeg V door)?

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Pagina: 1