Toon posts:

geheugen kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

even wat specs alvorens te beginnnen.
Proc: 1800XP
moederbord: asus a7v333
geheugen: 1 x samsung 256 mb pc 2700
1 x oem 256 mb pc 2700

Videokaart: Club 3d 9500 pro.
Hd: 1 x wd 80 gig

En dan nog wat spullen, maar dat is niet belangrijk want dat heb ik allemaal losgekoppeld.

dan het probleem.

Ik had gisteren een nieuwe proc gekocht, een 1800 XP tbred ipv mijn 2000 XP locked.

ik ben gister dus lekker aan het overclocken geweest en kwam stabiel uit op 12*166.

dat vond ik te weinig, maar voltage stond al voluit, en krijg hem niet stabiel op 12,5 want vanaf een koude start wou die niet posten.

afijn. dus ik langzaam de fsb nog verder opvoeren, uiteindelijk kwam ik uit op 176 stabiel :P maar met de langzaamste timings van mijn geheugen.

dus ik wil de timings gaan aanpassen, 1 voor 1 geprobeerd, maar elke keer als ik dan ging opstarten, dan was windows laden enorm langzaam, (tegen de 60 sec ipv 10).
dus ik de timings weer op zijn langzaamst gezet, maar het probleem bleef.

ik weer alles terug gezet op default, maar dat mocht ook niet helpen. :(
(load bios default)
Maar wat is er nu kapot??

wat je ook echt ziet is wanneer je opstart dat je dan echt alles opgebouwd ziet worden alsin te weinig geheugen??

En dan nog iets, ik had ook nog een paar benchmark laten draaien na het probleem,

en daar presteerd mijn proc gewoon naar behoren, alsin gelijk met de 1800xp die daarin aangegeven is.,
geheugen eigenlijk ook
bechmarks gedaan met sisoftware sandra.

als ik 3dmark2001 laat lopen dan ziet de framerate van het eerste filmpje er normaal uit. voor de rest heb ik hem niet afgedraaid.
wat wel wederom weer opvalt is dat het laden erg lang duurt. zoals alles.

ik dacht ook nog van mischien is windows wel fucked up omdat die een paar keer tijdens het laden was blijven hangen, dus ik heb een nieuwe ernaast gezet, maar dat mocht ook niet helpen.

heb ik nou mijn geheugen kapot gemaakt omdat de fsb tehoog stond (ratio 1:1)
of is mijn proc kaduuk, (max gemeten stessed 61c)
of mijn MB???

Alvast bedankt, hopelijk dat jullie mij wat verduidelijking kunnen brengen ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 10:08 . Reden: bios default erbij geplaats om aantegeven dat alles default draaid nu. ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

memtest86 al gedraaid?

Verwijderd

Topicstarter
nope, dat eigenlijk niet, was laat geworden en dus alleen even met sandra gedraaid. en daar presteerde het geheugen iets onder dat van een 2000 xp met pc2700

oja, ik heb mijn 2000 xp al verkocht, dus kan niet testen of het de proc is, tevens heb ik ook geen enkele mogelijkheid om mijn spullen bij iemand anders te testen, aangezien ik niemand ken met een amd xp systeem.

iemand hier uit haarlem waarbij ik mag testen?????

:)

Verwijderd

heb je ook naar de snelheden van PCI/AGP gekeken bij het OC'en? als die te hoog worden krijg je nl ook probleempjes.....

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Als alles gewoon draait behalve dat Windows wat langer doet over het opstarten lijkt me dat er niks stuk is; dan zou je wel tegen meer problemen op zijn gelopen. Heb je je BIOS al gereset? En kijk ook naar de settings voor de disken, want dit trage opstarten heeft daar wellicht wat mee te maken (DMA aan? misschien heeft Windows niet op kunnen starten met de juiste DMA settings omdat je iets te voortvarend was in je zucht naar meer MHz'en, ik noem maar wat).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 09:41:
heb je ook naar de snelheden van PCI/AGP gekeken bij het OC'en? als die te hoog worden krijg je nl ook probleempjes.....
Yep heb ik op gelet, daarom dat ik steeds met 1 mhz tegelijk omhoog ging kijken waar het mis ging en dan een stappie terug,

maar het probleem deed zich dus voornadat ik met de timings heb lopen kloten.
en sindsdien wilt die niet meer goed lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 14 maart 2003 @ 09:41:
Als alles gewoon draait behalve dat Windows wat langer doet over het opstarten lijkt me dat er niks stuk is; dan zou je wel tegen meer problemen op zijn gelopen. Heb je je BIOS al gereset? En kijk ook naar de settings voor de disken, want dit trage opstarten heeft daar wellicht wat mee te maken (DMA aan? misschien heeft Windows niet op kunnen starten met de juiste DMA settings omdat je iets te voortvarend was in je zucht naar meer MHz'en, ik noem maar wat).
alles is echt trager, als ik iets aanklik, dan duurd het 30 seconden voordat het tevoor schijn komt, ipv eerst na 1 a 2 seconden.

en dma staat aan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Over HDD's gesproken, check eens de OM FAQ onder het kopje "mijn IDE config is relatief langzaam" :)

Verwijderd

Topicstarter
sanxs,

maar het ligt niet aan de HD's, hebben het altijd goed gedaan,
en van wat ik gemerkt heb zijn die nog gewoon snel,
(het kopieren van bestanden tijdens de nieuwe windows installatie ging als een trein, misschien slechte vergelijking:) )

ik heb nu alleen nog maar die wd aangesloten zitten.

ik heb het gevioel dat die echt trager is geworden met laden,
dus denk ik aan het geheugen opgeblazen.

Iemand enig idee of dat het kan zijn??
ik had niet het voltage van mijn geheugen verhoogt.

bedankt voor alle snelle reacties!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 09:59 ]

Verwijderd

misschien defragmentatie van je hardeschijf

Verwijderd

Topicstarter
nee, ook niet heb nl windows xp ook geinstalleerd op een volledig lege partitie van een volledig lege harde schijf.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
Zomaar een wilde gok: heb je niet per ongeluk je L1 of L2 cache uitgezet? Want dan duurt alles ineens ook 10x zo lang :)

(euh, alleen zouden benchmarks dat aan moeten geven vermoed ik... :?)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
dat dacht ik ook nog ja, maar nee, dat staat gewoon allemaal aan :(
Pagina: 1