Hallo,
even wat specs alvorens te beginnnen.
Proc: 1800XP
moederbord: asus a7v333
geheugen: 1 x samsung 256 mb pc 2700
1 x oem 256 mb pc 2700
Videokaart: Club 3d 9500 pro.
Hd: 1 x wd 80 gig
En dan nog wat spullen, maar dat is niet belangrijk want dat heb ik allemaal losgekoppeld.
dan het probleem.
Ik had gisteren een nieuwe proc gekocht, een 1800 XP tbred ipv mijn 2000 XP locked.
ik ben gister dus lekker aan het overclocken geweest en kwam stabiel uit op 12*166.
dat vond ik te weinig, maar voltage stond al voluit, en krijg hem niet stabiel op 12,5 want vanaf een koude start wou die niet posten.
afijn. dus ik langzaam de fsb nog verder opvoeren, uiteindelijk kwam ik uit op 176 stabiel
maar met de langzaamste timings van mijn geheugen.
dus ik wil de timings gaan aanpassen, 1 voor 1 geprobeerd, maar elke keer als ik dan ging opstarten, dan was windows laden enorm langzaam, (tegen de 60 sec ipv 10).
dus ik de timings weer op zijn langzaamst gezet, maar het probleem bleef.
ik weer alles terug gezet op default, maar dat mocht ook niet helpen.
(load bios default)
Maar wat is er nu kapot??
wat je ook echt ziet is wanneer je opstart dat je dan echt alles opgebouwd ziet worden alsin te weinig geheugen??
En dan nog iets, ik had ook nog een paar benchmark laten draaien na het probleem,
en daar presteerd mijn proc gewoon naar behoren, alsin gelijk met de 1800xp die daarin aangegeven is.,
geheugen eigenlijk ook
bechmarks gedaan met sisoftware sandra.
als ik 3dmark2001 laat lopen dan ziet de framerate van het eerste filmpje er normaal uit. voor de rest heb ik hem niet afgedraaid.
wat wel wederom weer opvalt is dat het laden erg lang duurt. zoals alles.
ik dacht ook nog van mischien is windows wel fucked up omdat die een paar keer tijdens het laden was blijven hangen, dus ik heb een nieuwe ernaast gezet, maar dat mocht ook niet helpen.
heb ik nou mijn geheugen kapot gemaakt omdat de fsb tehoog stond (ratio 1:1)
of is mijn proc kaduuk, (max gemeten stessed 61c)
of mijn MB???
Alvast bedankt, hopelijk dat jullie mij wat verduidelijking kunnen brengen
even wat specs alvorens te beginnnen.
Proc: 1800XP
moederbord: asus a7v333
geheugen: 1 x samsung 256 mb pc 2700
1 x oem 256 mb pc 2700
Videokaart: Club 3d 9500 pro.
Hd: 1 x wd 80 gig
En dan nog wat spullen, maar dat is niet belangrijk want dat heb ik allemaal losgekoppeld.
dan het probleem.
Ik had gisteren een nieuwe proc gekocht, een 1800 XP tbred ipv mijn 2000 XP locked.
ik ben gister dus lekker aan het overclocken geweest en kwam stabiel uit op 12*166.
dat vond ik te weinig, maar voltage stond al voluit, en krijg hem niet stabiel op 12,5 want vanaf een koude start wou die niet posten.
afijn. dus ik langzaam de fsb nog verder opvoeren, uiteindelijk kwam ik uit op 176 stabiel
dus ik wil de timings gaan aanpassen, 1 voor 1 geprobeerd, maar elke keer als ik dan ging opstarten, dan was windows laden enorm langzaam, (tegen de 60 sec ipv 10).
dus ik de timings weer op zijn langzaamst gezet, maar het probleem bleef.
ik weer alles terug gezet op default, maar dat mocht ook niet helpen.
(load bios default)
Maar wat is er nu kapot??
wat je ook echt ziet is wanneer je opstart dat je dan echt alles opgebouwd ziet worden alsin te weinig geheugen??
En dan nog iets, ik had ook nog een paar benchmark laten draaien na het probleem,
en daar presteerd mijn proc gewoon naar behoren, alsin gelijk met de 1800xp die daarin aangegeven is.,
geheugen eigenlijk ook
bechmarks gedaan met sisoftware sandra.
als ik 3dmark2001 laat lopen dan ziet de framerate van het eerste filmpje er normaal uit. voor de rest heb ik hem niet afgedraaid.
wat wel wederom weer opvalt is dat het laden erg lang duurt. zoals alles.
ik dacht ook nog van mischien is windows wel fucked up omdat die een paar keer tijdens het laden was blijven hangen, dus ik heb een nieuwe ernaast gezet, maar dat mocht ook niet helpen.
heb ik nou mijn geheugen kapot gemaakt omdat de fsb tehoog stond (ratio 1:1)
of is mijn proc kaduuk, (max gemeten stessed 61c)
of mijn MB???
Alvast bedankt, hopelijk dat jullie mij wat verduidelijking kunnen brengen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 10:08 . Reden: bios default erbij geplaats om aantegeven dat alles default draaid nu. ]