[XP] Multi-monitor: Enkele probs.

Pagina: 1
Acties:

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb net maar eens een oude PCI-videokaart uit de kast gehaald (een S3 Virge 2MB). Hieraan hangt een vrij oude 15 inch monitor. Mijn AGP-kaart is een Geforce DDR met daaraan een 17 inch. Ik heb in de BIOS de PCI kaart als primary gezet, dat moest namelijk volgens de Multi-monitor FAQ (en dat klopt ook, heb ik gemerkt).
Nu heb ik Ultramon geïnstalleerd, en dat werkt allemaal lekker, echter zit ik met 3 probleempjes.

1. Als ik rechtermuisknop properties --> settings klik, dan krijg ik bij Display:
op 1: de S3 Virge
op 2: m'n geforce DDR.
2. Ik denk dat het door bovenstaande komt, maar ik kan via TVTool m'n TV-out
uiteraard op de Geforce) niet meer gebruiken. M.a.w. is er een manier om de
displays te switchen?
3. Ultramon houdt helemaal geen ingestelde setting vast. Zo gauw ik het
programma opnieuw opstart, zijn al m'n shortcuts enz. weg.

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen!

• Azrael
  • Laatst online: 12-08 16:02
1 is toch geen probleem :? :D
2 staat in ieder geval in de faq van de tv-tool site, de kaart met tv-out moet op primary staan in het bios voor tvtool. Maarre, deed ie het niet dan met agp op primary?
3 weet ik niet..

• Smultie
  • Niet online
Als ik m'n AGP primary zet, wil de PCI niks doen. Krijg een foutmelding in Windows, maar verder zit er geen beweging in.....Stond ook in de Multi-monitor FAQ, dat dat moest. Tenzij iemand nu hier met een geniale opmerking komt. ? ! ?

• Azrael
  • Laatst online: 12-08 16:02
Nee klopt, dan werkt het gewoon niet, dan is die kaart te oud. Ik heb zelf een gf2mx pci, die wil prima als secondary.
Tja, andere kaart kopen ofzo, of geen multimonitor... Ik weet niet wat je budget is verder en of je spellen wilt spelen, maar voor ca. 50 euro euro heb je al een dualhead g4mx.
Een nieuw pci kaartje gaat qua budget niet echt gunstig zijn dan, je zou dan net een goedkoop pci kaartje moeten tegenkomen die wel als secondary wil.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
"Eigenschappen voor Beeldscherm" --> "Instellingen" -->
Scherm aanclicken --> "Dit apparaat als hoofdmonitor gebruiken"
...maar voor ca. 50 euro euro heb je al een dualhead g4mx.
Let vooral op de aanduiding DVI-I of DVI-D.
DVI-I = analoog en digitaal (TFT & CRT scherm)
DVI-D = alleen digitaal (alleen TFT)
Bij Radeons ontstaat nog wel eens verwarring. :(

[rml][ 9100] Enablen DVI poort[/rml]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~