[9100] Enablen DVI poort

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:13
De 9100 (club-3d, 128mb) gekocht als vervanger voor mn Matrox G450. Ik wil absoluut 2 schermen hebben, maar toch ook ietsje meer 3d specs.

Eindelijk de 9100 aan de gang. Maar ik krijg absoluut de 2e poort niet aan de gang, (middels een DVI-VGA adapter).
Ik kan in het ATI control panel met geen mogelijkheid de poort "aan" zetten.
Weet iemand wat trucjes?

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

heeft de kaart wel een tweede RAMDAC?

www.triathlete.nl

• ArnieNFW
Daar zeg je wat.. ik was uitgegaan van het feit dat alle Radeon's met DVI poort automatisch een 2e ramdac hadden. Gevraagd aan de leverancier..... Die zei JA.
Tja.... ik kijk nu ffff in het boekje, en er staat: "dual indepent displays DVI/CRT, DVI/TV, CRT/TV", dus inderdaad, geen CRT/CRT.
@#$%^&*(#$%^& (dat is even tegen mezelf gericht).

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij wil het juist wel hoor.. DVI/CRT is in principe hetzelfde als CRT/CRT.. maar dan moet je dus een adaptertje hebben van DVI->CRT (en die heb je al). En aangezien er in het boekje 'independent displays' staat moeten 2 schermen gewoon onafhankelijk van elkaar werken.

Denk dat het dus gewoon iets softwarematigs is. Heb je al andere drivers geprobeerd?

[edit] een andere mogelijkheid kan zijn dat de dvi poort geen crt monitor ondersteunt (er zijn 2 soorten dvi).. maar dat zou je even moeten opzoeken (of door iemand laten vertellen hier die het wel weet :P)
[edit2] hier staat wel et eea uitgelegd: DVI-I en DVI-D - wat is het verschil?

[ Voor 59% gewijzigd door Palomar op 16-02-2003 15:13 ]

Verwijderd

Ik heb zelf de 9000pro met een DVI en CRT uitgang. Nu heb ik die adapter ertussen gedaan daaraan de tweede monitor en het werkt perfect. Bij beeldscherm eigenschappen kan ik vanalles instellen hoe het moet werken. Ik heb gewoon de standaard drivers van de cd geïnstalleerd.

Suc6

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Palomar schreef op 16 februari 2003 @ 15:07:
Denk dat het dus gewoon iets softwarematigs is. Heb je al andere drivers geprobeerd?
Ik denk het niet...
Het is Russisch Roulette wat voor kaart Powercolor en dus ook Club 3d in hun verpakking doen. Ik heb in een tijdje terug een Powercolor Radeon 8500 64Mb aangeschaft en een hoop gezeur ermee gehad. (8500=9100 in nieuw jasje)

Je moet kijken naar het typenummer-stickertje wat op de verpakking zit.
Ik had een AR2TD-B3L en die ondersteund wel DVI-D (digitaal)
maar geen DVI-I (digitaal+analoog) --> op de verpakking stond DVI-I !

Ik kon dus wel CRT + TFT aansluiten, maar niet dual CRT.
Terwijl op de verpakking duidelijk "Multi-Display Edition" stond.
Nu blijkt dus dat niet alleen Powercolor, maar ook Club3d dit smerige spelletje speelt. :(

Zie ook:
http://www.grandmars.com/V85002.htm
[rml][ Radeon] DVI -> CRT[/rml]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• ArnieNFW
In het bijbehorende boekje staat inderdaad NIET CRT/CRT vermeld. Wel dual display etc, maar kennelijk geen tweede CRT.
En dat wil ik nou juist erg graag (verslavend!).
Welke kaarten kunnen het wel? Kan een 9500 het bv wel (of is dat ook weer afhankelijk van de fabrikant?).
En een Nvidia 4200, hoe staat het daar mee?

• Bl@ckbird
  • Niet online
De kaart kwam in een verpakking met de kreten: "Multi-Display Edition" & DVI-I
Dus ik ben er vanuit gegaan dat ik er 2x CRT op kon hangen.

In mijn handleiding stond het met héééééle kleine lettertjes...
Een bommetje met de text: "The AR2TD supports DVI-D"
Niet meer en niet minder!

Voorlopig kijk ik ff de kat uit de boom.
Goedkopere fabrikanten die met references PCB boarden werken zou ik mijden, zoals Powercolor en Club 3d.

Je kan kijken naar Build by ATi (dus niet powered by ATi) of iets van Hercules.
Of Nvidea het probleem ook heeft weet ik niet... (Denk het niet.)

Zoek een compushop in de buurt en vraag naar een kaart die Dual Monitor ondersteund. Laat ze dit keihard bevestigen! (Desnoods de kaart ff testen in een test-PC)

Dit geintje heeft me een hoop tijd en geld gekost.
(Uiteindelijk wel terug gekregen, maar nog steeds geen videokaart. :( )

[ Voor 10% gewijzigd door Bl@ckbird op 18-02-2003 00:21 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Palomar
  • Niet online
-Blackbird- schreef op 18 februari 2003 @ 00:18:
Je kan kijken naar Build by ATi (dus niet powered by ATi) of iets van Hercules.
Of Nvidea het probleem ook heeft weet ik niet... (Denk het niet.)
eh.. ik weet niet hoe het met de modellen van hercules zit, maar de hercules 8500le ondersteunt iig GEEN dual monitor. Die heeft maar 1 ramdac.. dus ook crt/tft wil niet tegelijk.

• Bl@ckbird
  • Niet online
Maar dan staat er aangegeven dat het een LE is!
Dat was in mijn geval niet zo. |:(

Ik kon ook CRT en TFT aansturen met die kaart,
maar daar heb ik nix aan --> Ik heb 2x CRT

[ Voor 35% gewijzigd door Bl@ckbird op 18-02-2003 00:30 ]

• Palomar
  • Niet online
LE zegt volgens mij niks over het wel/niet ondersteunen van dual monitors hoor... geeft alleen aan dat ie iets langzamer is.

Maarja.. de topicstarter kan beter even vragen bij de winkel of de kaart echt 2 crt's aan kan sturen.. dan weet je het tenminste zeker.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Palomar schreef op 18 februari 2003 @ 00:24:
[...]

eh.. ik weet niet hoe het met de modellen van hercules zit, maar de hercules 8500le ondersteunt iig GEEN dual monitor. Die heeft maar 1 ramdac.. dus ook crt/tft wil niet tegelijk.
Met 1 ramdac kan je wel crt/tft doen.

tft via dvi heeft namenlijk geen ramdac nodig, die laat gewoon rechtstreeks digitaal zien wat er in de framebuffer staat.

• Bl@ckbird
  • Niet online
Palomar schreef op 18 February 2003 @ 00:35:
LE zegt volgens mij niks over het wel/niet ondersteunen van dual monitors hoor... geeft alleen aan dat ie iets langzamer is.

Maarja.. de topicstarter kan beter even vragen bij de winkel of de kaart echt 2 crt's aan kan sturen.. dan weet je het tenminste zeker.
Dan moet hij heel zeker weten dat, dat zo is...
ff testen is de beste oplossing.

Ik ben een hele tijd bezig geweest om die shop te overtuigen,
wat het probleem was. |:(

Mirror vd site met type nummers.

Uit de cache van Google gevist...

[ Voor 45% gewijzigd door Bl@ckbird op 18-02-2003 00:58 ]

Pagina: 1