[Radeon] DVI -> CRT

Pagina: 1
Acties:

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:18

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ik heb hier een Powercolor Radeon 8500 evil master II. Heb er via een DVI -> CRT plug een tweede monitor op aangesloten. De plug is echter van een Radeon 7500 waarop ie perfect werkte. Heb nu echter geen beeld op de tweede monitor (windows XP).

Zit er verschil in DVI -> CRT pluggen?

Of is het een driver kwestie?

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10
Lijkt mij een driver foutje.
Want je hebt ook van die universele convertors en die werken ook altijd.

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Net een nieuwere driver geinstalleerd. Nog geen beeld. Normaal gesproken zag ik ook bij het starten al beeld op de tweede monitor bij mijn Radeon 7500. Nu gewoon niks, blijft in stand by stand.

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Van alles geprobeerd, van alles gelezen. Ik heb het idee dat de tweede monitor wel iets krijgt. Dat hoor ik aan het knetteren van de monitor bij het uitschakelen van de PC. Lampje blijft echter oranje (standby). :(

Hij is zekersteweten niet kaduuk. Op de primary vga aansluiting werkt ie gewoon.

Zoals ik al eerder zei: Volgens mij is het zo dat tijdens het opstarten beide monitoren hetzelfde beeld dienen te geven. Ik heb dus helemaal geen beeld op de tweede monitor. De DVI naar VGA dongle is er een met alle pinnetjes (DVI-I) en lijkt me redelijk standaard. Dongle heeft een jaar lang uitmuntend gewerkt met een Ati Radeon 7500 waar hij bij geleverd werd. :)

Kaart is PowerColor Radeon 8500 Pro. Deze MOET met twee CRT monitoren kunnen werken (al begin ik er aan te twijfelen). Op de website staat echter duidelijk dat het moet werken. Ook de leverancier is van tevoren duidelijk gevraagd of dit moet kunnen werken. :(

Iemand nog ideeën?

[ Voor 0% gewijzigd door klaaz op 03-10-2002 01:51 . Reden: regeltje er bij ]

Verwijderd

omruilen.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Op mijn Geforce2MX heb ik ook in het begin zoiets gehad, werd er gek van. De oplossing bleek ergens diep verborgen in een van de 'advanced options' te zitten: ik moest 'force monitor detection' aanvinken en het probleem was opgelost. Misschien zit er een vergelijkbare optie in de Ati drivers ?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ik heb gecommuniceerd met Powercolor. Deze hebben me het volgende nummer gevraagd. Iets van AR2TD-XXXXXX. De mijne is AR2TD-B3L/PL. Hopen dat ze morgen duidelijk kunnen geven over de mogelijkheden.

Anders moet ie maar terug naar Gistron. Vantevoren laten bevestigen of het zou werken.

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij met een hercules radeon 8500LE FDX... 2 verschillende convertors en geen DVI > CRT... Hoop dat er een oplossing is...

Verwijderd

Ik zou het niet met zekerheid durven zeggen maar ik weet wel dat er een hoop verschillen zijn in de verschillende dvi kabels etc. .
heb er een keertje eentje voor mn werk moeten bestellen en die moest 4 keer terug omdat het niet het juiste type was.

ik heb zelf een radeon 8500LE en met de originele converter werkt het uitstekend.
Ik zou ff kijken of je een originele kan bemachtigen om het daar even met te proberen.

Verwijderd

IK heb precies hetzelfde probleem met mijn Radeon 8500LE
Er zat standaard geen converter bij dus die heb ik er vandaag bijgekocht, ook
mijn 2e monito blijft in de stand-by modus staan

Verwijderd

Ok de Radeon 8500 LE heeft maar 1 ramdac waardoor hij geen meedere monitoren aankan....
Pagina: 1