Advies aankoop receiver/speakers voor Dolby Digital/DTS

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Onlangs heb ik een Pioneer 454-s DVD speler gekocht. Superding, mooi beeld! Maar nu zit ik nog met een oude Technics 730 receiver die alleen Dolby Surround ondersteund, met daarop 2 Tannoy M3 speakers. Ik ben erg tevreden met de Tannoy M3 speakers, dus die blijven. Uiteindelijk wil ik DVD kijken/luisteren met Dolby Digital en DTS.

Nu overweeg ik een nieuwe receiver, een center-speaker en 2 back-speakers aan te schaffen (vooralsnog geen subwoofer). Ik heb al wat rondgekeken en voorlopig denk ik aan het volgende:

Receiver: Pioneer VSX D511 / D711 of D811.

De 511 heeft als grootste verschillen met de overige 2
1) minder vermogen
2) speaker A/B "A only"
3) preamp output alleen voor de subwoofer

Het vermogen lijkt me geen probleem (80W ipv 100W) maar wat mis ik aan de speaker A/B optie en alleen voor de subwoofer een preamp? De 811 heeft bijvoorbeeld op elk kanaal een preamp. Wat heb je hieraan?

Tevens is de vraag hoe men denkt over de combinatie pioneer met de Tannoy speakers. Het zijn toch flinke speakers. Wellicht heeft iemand deze combinatie?

Dan de speakers. Zoals aangegeven ben ik erg tevreden met de Tannoy M3 speakers. Helaas is deze serie (dacht ik) niet meer te koop. Daarom dacht ik aan de nieuwe Tannoy mX serie. Er is maar 1 center speaker dus dat is gemakkelijk, de Tannoy mXC.

Wat betreft de back-speakers heb ik geen flauw benul wat ik moet nemen. Is de kleinste speaker, de Tannoy mXR, al voldoende om dienst te doen als back-speaker? Of is de Tannoy M3 daar te fors voor? Dan is er de mogelijkheid om de Tannoy mX1 of eventueel de mX2. Is er eigenlijk een standaard verhouding tussen de front en back speakers?

Advies is erg welkom, budget is op zich niet zo'n issue. De keus Pioneer/Tannoy staat wel zo goed als vast.

Verwijderd

Voor dit soort vragen is er het Centraal HomeTheatre topic

Maar vindt het nogal bot om alleen met een linkje te gooien dus doe wel ff me best. ;)

Persoonlijk vind ik het heel erg belangrijk dat een HT receiver volledige pre-amp uitgangen heeft. Zo is hij veel flexibeler te gebruiken en kan je er bijvoorbeeld nog eens aan denken om er een extra eindversterker aan te hangen. Ik vraag me af of je deze ambities hebt, en al heb je die dan zou je misschien ook naar een wat muzikalere amp kunnen kijken.

Maar dit is heel erg subjectief, hoe een receiver de speakers aanstuurt is namelijk nogal verschillend per receiver. Verder zit het verschil tussen de 511/711 en de 811 ook in het aantal versterkers, de 811 heeft namelijk 6 versterkers en ondersteund alle 6.1 formaten, je moet dus even de afweging maken of je 5.1 genoeg vindt.

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik was net flink aan het inlezen in het door jou aangewezen forum, daar staat al veel in waaronder ook wat Tannoy gebruikers. Preamp zal voor mij niet snel een rol spelen, met audio ben ik nu al tevreden. Het gaat me idd. om 5.1 voor DVD's.

Excuses voor de "foute" post

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 15:55
Mooie uitgebreide startpost :), lees het HT topic even door, misschien dat je je vraag nog wilt bijstellen o.i.d., maar stel 'm daar gerust opnieuw.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Dit topic is gesloten.