Toon posts:

Nieuw IP en m'n internet-deling naar de kl*te..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Toen ik een nieuw IP kreeg van chello, moest ik m'n TCP/IP-instellingen op automatisch zetten, omdat ik anders helemaal geen internet meer had. :r Maar sinds ik dat heb gedaan, werkt het internet op de client niet meer. Ik maakte gebruik van Internet Connection Sharing. De host draait op XP en de client op 98. Er is echter nog wel verbinding tussen de 2 computers, maar internet verdelen doet ie niet... :(

Heb geprobeerd opnieuw alles in te stellen, maar dan gaan de TCP/IP-instelling weer terug naar de oude plaats (handmatig IP instellen), waardoor ik helemaal geen internet meer heb. 8)7

Whu knows what 2 do, cuz I'm runnin' outta idea's... ;(

GrtZ,
koolJ

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Over het dhcp gebeuren: lijkt me vrij logisch; zodra jij je ip statisch insteld, kan iemand anders geen gebruik maken van dat ip adres. Voor de dhcp server is 'jou ip' vrij, dus wordt het gewoon uitgegeven. Met een statisch ip is een kans op afsluiting (of iig een boos telefoontje van chello) vrij reeel.

Over je probleem: loop eerst even de simpele dingen na: computer en modem beiden een keer herstarten, ICS een keer aan en uit zetten. Werkt dat niet, dan wil ik je vooraleerst doorverwijzen naar de FAQ Network Troubleshooting (vooral het onderste gedeelte) en Hoe deel ik Internet ?.

Kom je er dan nog niet uit, helpen we je hier graag met de wat exotischere problemen.

Een ander mooi stukje literatuur wat je blijkbaar gemist hebt is onze faq. Het is niet nodig je Greetz + je naam onder je post te zetten.

Succes!

edit:
Heb geprobeerd opnieuw alles in te stellen, maar dan gaan de TCP/IP-instelling weer terug naar de oude plaats (handmatig IP instellen), waardoor ik helemaal geen internet meer heb.
Het enige wat je zou hoeven doen is [rechtsclick op internet adapter > properties > advanced > allow other network users..]

Werkt dat niet, dan kun je beter even onder devmgmt.msc je netwerkkaart verwijderen (rechtsclick > uninstall of delete op keyboard) en je computer herstarten. De netwerkkaart wordt dan opnieuw geconfigureerd.

[ Voor 24% gewijzigd door SilentStorm op 13-03-2003 20:11 ]

Localhost is where the heart is