Toon posts:

WEL of NIET kopen op de HCC???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dus een nieuwe bak bouwen en nou vroeg ik me af wat ik het beste wel en het beste niet op de HCC kan kopen?
Hier is het systeem zoals ik het nu in m'n hoofd heb:

- Duron 700@...
- MSI K7T pro 2
- 128 mb pc133 ram (weet iemand toevallig het 'beste' is om te kopen)
- Kast (welke??? onder de f200.- en liefst een 300 watt bigtower)
- CD-ROM speler (Aopen, Goldstar, Asus?)
- 1 NIC

Voor de rest van het systeem verwijs ik naar m'n andere topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/71720

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
waarom msi en waar woon je?

Verwijderd

Topicstarter
De MSI leek me wel een leuk bordje, mooie prijs, stabiel en je kan er denk ik ook wel lekker mee oc'n (correct me if I'm wrong).
Als 2e keus had ik de Abit die wel iets sneller is maar ook wel iets meer kost.
En waarom geen MSI?

En kwoon in Diemen (naast A'dam) dus een trein kaartje is dan ook niet zo duur als je dat tenminste bedoeld.

Verwijderd

Wat is er mis met MSI? Asus, Abit en MSI maken de beste borden. De rest heeft ook goede producten, maar bij deze 3 ben je er 99% zeker van.

Verwijderd

128 mb pc133 ram
Koop kingston

- Kast (welke??? onder de f200.- en liefst een 300 watt bigtower)

Het lijk mij toch wel dat je een aopen Hq8 moet kunnen krijgen voor die poen?
Bij de media markt staat tie voor 229
En is 300 watt

Verwijderd

Heb ook msi

msi rules!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
nee dat treinkaartje maak ik mij geen zorgen maar als je op de hcc iets koopt dat stuk gaat en het valt binnen de garantie dan is het misschien wel makkelijk dat het winkeltje een beetje in de buurt zit. snapie

Verwijderd

Topicstarter
Yep idd dat dacht ik al een beetje :)

Maar Kingston is echt ongeloofeloos duur en echt veel geld heb ik ook niet, maar weet je niet een winkel die goede no-name bankjes verkoopt?

Is de MediaMarkt dat nieuwe gedoe in A'dam zuidoost of iets anders?

Maar nog ff de eigenlijke vraag: Wat kan ik het beste wel en het beste niet op de HCC kopen?

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Volgens mij kun je alles op de HCC kopen, mits het bij een betrouwbaar bedrijf is en het is inderdaad gemakkelijk als dat bedrijf bij je in de buurt zit voor garantiegevallen.
Zelf doe ik het ook zo en heeft het nog nooit problemen gegeven.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:30

DaOverclocker

Overclocker for life...

Wat cdrom speler betreft, ik zou echt een Asus nemen!
Die dingen zijn echt super goed! De foutcorrectie is echt optimaal, ik heb hier 6 verschillende cdrom spelers de de buurt (Aopen, liteon, Plextor, Asus) En ik kom regelmatig cd tegen die ALLEEN te lezen zijn op mijn Asus! (cds400).
Ook on the fly mp3 encoding op 14 x zonder errors is geen probleem.
Of je die nou op de HCC moet kopen of niet dat weet ik niet, hij zal daar misschien 10-25 ballen goedkoper zijn.
THNKS

systeem specs

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

wat is je naam en waar woon je in diemen ???

mischien ken ik je wel

woon zelf in diemen zuid bij het metro station

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Topicstarter
[off topic in eigen topic :?]
In Diemen centrum en naam is Manuel dus dat weet iedereen dan ook weer
[/off topic in eigen topic :?]

Kan iemand me misschien wat advies geven over wat ik op de HCC kan kopen en waarbij het toch wel handig is als ik het gewoon zou bestellen?

Verwijderd

Topicstarter
iemand???

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
Op zaterdag 18 november 2000 16:29 schreef KoRno_cReep het volgende:
De MSI leek me wel een leuk bordje, mooie prijs, stabiel en je kan er denk ik ook wel lekker mee oc'n (correct me if I'm wrong).
ik dacht dat die msi juist niet te oc'en was.

ik zou de abit nemen. asus kan ook, maar je heb kans dat je netzoals ik had, een instabiel bord krijgt. en op de abit zit een cooler op de chipset, dus das helemaal fijn oc'en :)

Verwijderd

Met die MSI Pro2 valt toch wel te oc'en? Of lukt het met alle versies van een msi k7t bord niet? (lijkt me sterk) :?

edit:

idiot me

Verwijderd

Topicstarter
Dat is volgens mij alleen met de MSI K7T pro en niet met de pro2 (daarmee kan je ook de multiplier veranderen)

• JohnHannibalSmith
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 22:57
Wat betreft CD-ROM:
test in de verse C'T geeft aan dat de Kenwood 72x heel goed is als je geen audio gaat grabben. Anders Aopen. En waarom geen DVD?

NIC: gewoon 3Com kopen, type maakt niet zo veel uit, (3C905C-TX is leuk: 10/100 UTP)

I love it when a plan comes together!

Verwijderd

Cd-rom: Asus,Philips of Plextor Scsi
NIC: 100/10 Realtek goedkoop en goed:P

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Neem een Asus 50x cd-speler, een Alpha/Delta cooler en een Aopen HX08 met 4x8cm sunon fans erin en je wint het qua geluid van de stofzuiger (ik spreek uit ervaring :7)
Wat ik dus wil zeggen is dat de asus een teringherrrie maakt. maar goed issie wel.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En wat doe je nu als je pc na 30 minuten idle staan crasht, en je kan de oorzaak niet vinden? Naar welke louche zaak ga je dan met je bij-mekaar-raapsel?

Ik wil helemaal niet afzeiken, begrijp me goed, maar bedenk wel dat je goed moet weten waarmee je bezig bent, want als 't aan je geheugen ligt bijv. dan is het nog steeds niet zo dat bij iedere zaak je geheugen omgeruild wordt voor een ander merk.

Vroeger deed ik niets anders dan HCC en Benelux afstruinen voor goodies, maar tegenwoordig haal ik alles bij 1 zaak, omdat ik een gezicht voor m'n neus wil zien, waar ik met m'n problemen terecht wil kunnen. Veel zaken sturen je weg als je met een bij-mekaar-raapseltje komt.

"Hoe wil je bewijzen dat 't aan ons onderdeel ligt? Als wij 't testen hier werkt 't goed. Het ligt dus aan je pc"

Nah. Doe mij maar gewoon 1 zaak, en een paar tientjes meer voor m'n pc. En dan lekker geen gezeik, en altijd terecht kunnen om de hoek.

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 10:26

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ik heb vorig jaar op de HCC ook spullen gekocht (processor en bord) en volgens mij kan je dus gewoon alles op de HCC kopen, en zoals eerder vertelt garantie.

Vraag altijd om een bonnetje en zoo en als het kan gesealde verpakking (weet je zeker dat i nieuw is)
Pagina: 1