Toon posts:

PC'tje bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan om een dezer dagen een pc'tje te gaan bouwen en aangezien het m'n eerste zelfbouw kastje wordt zou ik graag wat op en aan merkingen willen hebben op het systeem wat ik i m'n hoofd heb:

- Duron 700@...
- MSI K7T pro 2
- Spire 324-15 koeler
- 128 mb pc133 ram
- Voodoo 3 2000 (is er al en khebvoorlopig ff geen geld voor iets anders)
- Seagate 17gig hdd (is er ook al)
- CSC BigTower 7001 300 Watt ATX (van www.computersevicecenrum.nl(heeft iemand hier ervaring mee?)) of een A-open HQ-08/HX-08
- Aopen 52x, Goldstar 52x of Asus 50x
- 2 NIC's

Als ik iets ben vergeten hoor ik het graag en ow ja, budget ligt rond de f1250.- (alleen voor kast enzo, monitortje heb ik al.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Zit er leuk uit...

Abit KT-7 (raid)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Neem een Asus CD-Rommetje...

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
thnx maar kunnen jullie me uitleggen waarom een abit mobo en een asus drive?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Asus CD-rommetjes zijn gewoon goedkoop en goed.

Abit boards staan bekend om hun fijne overclockbaarheid , en deze heeft dan ook nog eens standaard RAID onboard.

Je zou eventueel als MoBo ook nog de Asus A7V als mobo kunnen bekijken. Ik zou zeggen, lees er wat reviews op na, en kijk wat jou het beste bevalt. (Reviews zijn makkelijk te vinden, ga naar de Pricewatch op Tweakers, kies het product, en daar staan in het nieuwe venster wat je krijgt de links naar Reviews van het spul.)

In principe zijn de Mobo's die nu genoemd zijn wel zo'n beetje de beste verkrijgbare Socket A-plankjes op het moment.

-Abit KT7 (RAID)
-Asus A7V
-MSI K7T Pro 2

Lees gewoon voor je mamamplank na welke de features heeft die voor jou het meest gewenst zijn, en koop er een. Alle genoemde types zijn in ieder geval _goede_ MoBo's.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
het meeste heb ik al gedaan (pricewatch checken en wat reviews lezen) maar de grootste vraag waar ik mee zit is hoe goed je met een MSI pro2 kan overclocken als je het zou vergelijken met een abit KT7.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Tja.

Daar kan ik je helaas niks over vertellen, aangezien ik geen van beide boards in mijn bezit heb gehad.

Ik denk dat er echter op dit forum wel genoeg Tweakerts zijn met een KT7, dus ik zou zeggen dou een search naar %KT7% en dan kom je er vast wel achter.

Abit heeft natuurlijk niet voor niets de naam "Fabrikant van OC plankjes"...

Aannames zijn fataal.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:01

The Legend

*Plop*

De Aopen maakt erg veel lawaai, ik weet niet of je dat erg vind maar een stofzuiger is er nix bij ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik had precies hetzelfde systeem in mijn gedacht.
En ik heb hier al meerdere topics over geopend.
En daar is uitgekomen dat het best + goedkoopste moederboard de MSI K7T Pro 2 is
SUPER KEUS!!!

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Alle boards zijn prima om over te klokken via de multiplier tweak. Ook allemaal vrij stabiel. FSB overklokken is bij allemaal vrijwel gelijk geloof ik. Bij allemaal bagger dus:(

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Op vrijdag 17 november 2000 18:16 schreef worsie het volgende:
Alle boards zijn prima om over te klokken via de multiplier tweak. Ook allemaal vrij stabiel. FSB overklokken is bij allemaal vrijwel gelijk geloof ik. Bij allemaal bagger dus:(
wat is volgens jou dan wel een goed board???
(wat niet boven de f 450,- zit.
kijk die MSI K7T pro2 is maar f 350,-:)

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

Verwijderd

Topicstarter
BTW: Heeft iemand toevallig ervaring met die kast? Of weet iemand een andere goede kast, liefst een full-tower (hoeft niet echt perse maar heb ik liever wel) die ook niet boven de f200.- kost?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met het overclocken van een duron700 met een MSI K7T pro2 mobo en zo ja hoe zijn die?

Verwijderd

bij comptechworld hebben ze alle aopen kasten
De HQ en HX 08 zijn zeer goede Fulltower kasten, kheb er nu zelf ook en staan en kosten met een 250 watt voeding 199 pegels.

Verwijderd

Topicstarter
Welke heb je dan? de HQ of de HX? En is het niet beter om een 300 watt kast te nemen of valt dat allemaal wel mee?

Verwijderd

Ik heb op een MSI Kt7 Pro een Duron600@660 maar verdel wil die ook nie stabiel :'(

Verwijderd

Op vrijdag 17 november 2000 22:44 schreef KoRno_cReep het volgende:
Welke heb je dan? de HQ of de HX? En is het niet beter om een 300 watt kast te nemen of valt dat allemaal wel mee?
tsja 300Watt.... wat ga je der mee doen??? Lekker veel overclocken/tweaken. Extra DVD speler, veel PCI kaarten en nog wat HDtjes? Of hou je het wat simpeler?
btw de eerst volgende nieuwe kast van mij wordt een Aopen HQ-08 *D

Verwijderd

Topicstarter
Er komt waarchijnlijk alleen een beetje standaard spul in en verder weining extra's (gforce 2mx(eerst nog ff een voodoo 3 2000), sblive, 1 HD, 2 NIC's, 1 cdrom spelertje). wel ben ik van plan om lekker te gaan oc'n.

Wel zou ik eventueel later er een 300 watt voeding bij kunnen kopen, niet?

En als ik dan een A-open kast neem, welke is dan beter de HX-08 of de HQ-08?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een antwoord?

Verwijderd

HQ-08 is mooier en daar zit bijna standaard een 300Watt voeding in

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik denk dat je beter nu gelijk een kast met een 300 Watt kunt kopen, daar geef je nu misschien wel 50,- meer voor uit, maar dat is altijd voordeliger dan later een nieuwe voeding kopen. het is altijd fijn om reserves te hebben.

Je kunt er dan ook vanuit gaan dat als er iets mis gaat of niet lekker loopt, het dan zo goed als zeker _niet_ aan je voeding ligt...

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
kijk hier heb ik dus wat aan, als ik je goed begrijp moet ik gewoon iig een 300 watt voeding kopen. Heeft iemand nu ook nog suggesties voor een goede 300 watt bigtower die het liefst niet boven de f200.- kost?

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand?

Verwijderd

Computerland heeft wel goedkope towertjes en wat betreft je budget: dat zal net lukken, ik heb de prijzen niet gecheckt, maar bij één winkel ongeveer:

Duron 700 239
K7T PRO 2 365
Spire 16
Geheugen 200
Kast 200
CD-ROM 119

Totaal 1139

Ik heb het zo'n beetje verzonnen dat dit de prijzen zijn. Ga je naar de HCC ben je misschien 100 tot 200 gulden goedkoper uit. Maar op ongeveer 1100 moet je wel rekenen, zeker met een goede kast. :9
Pagina: 1