Glimi schreef op 13 March 2003 @ 20:15:
[nohtml]
Waarom dan zeiken over zo iets inrelevants ipv je vinger op de zere plek leggen. Je vindt dat jezelf onrecht is aangedaan, waarom dan niet proberen dat onrecht aan te pakken?
We hebben hier een bemiddelaar (BT zelfs) en een HGA van de persoon in kwestie. Als je één of beide niet vertrouwt in deze kwestie, dan kun je altijd nog een ander persoon binnen de crew aanschrijven die je wel vertrouwt

Daarmee kun je iig meer bereiken dan met gezeur over posts toch?
Dat mailtje van Grrrrrne kun je als het mailtje uit dat topic beschouwen

Verder kun je ook constante irritaties over een crewmember kwijt bij de bemiddelaar

(zie boven)
kijk es wat mijn gezeur nu eindelijk teweeg brengt. Ja ben misschien smeerlap om het zo te spelen. Maargoed.
Kijk mijn gezeik nu is puur ontstaan na de reactie die ik van Grrrrrrene kreeg als bemiddelaar zijnde (in iedergeval op mijn mailtje)
Die kwam doodleuk nog even zeuren en zaniken en me poging doen onder de duim te krijgen en me af te zeiken. Ja sorry ik ga dit niet anders vertalen.
Toen had ik echt zoiets van .........................
Hij zei erg kromme dingen, ik heb hem ook mail terug gestuurd met een duidelijke uitleg (ik wist het schijnbaar beter als hem, niet arrogant bedoeld) en hij mailt meteen niet meer terug omdat hij weet dat ik gelijk heb.
Mocht hij een andere reden kunnen verzinnen en mij overtuigen dan hoor ik het graag.
Mjah, ik probeer je enigzins te helpen in deze kwestie en om dan indirect een onvolwassen puber ( passed 20 uh

) genoemd te worden, vind ik nou niet echt aanmoedigend hiervoor.
Ik noem jouw ook niet op de man af een onvolwassen puber. Het gaat om enkele mods waar ik gewoon sterk mijn bedenkingen bij heb. Ik ken jouw niet dus ik oordeel ook niet over jouw. Destijds was het nog Kaj, Joris, Tom, etc. prima, niets op aan te merken, die veroordeel ik ook niet, en ook niet mensen die ik niet ken. (is het wel aan mij om een mod te veroordelen ? schieten we daar iets mee op ? )
Nou daarnaast dan nog maar ff.
Het publiekelijk terecht stellen zoals men in de middel eeuwen deed ben ik geen voorstander van (hoewel ik graag als oermens leef

)
Maar het gaat er mij om dat er :
1. Openheid moet komen.
2. klachten over mods moeten serieus genomen worden en men moet er onderhand ook echt eens wat mee gaan doen.
3. Wie controleert de controleurs ? om het zo maar te stellen, iedereen snapt wat ik bedoel hoop ik.
Waarom dit ? omdat ik got leuk vind, het contact met de users, de afleiding van de werkvloer, het eeuwige gelol/gezeik/gehumor/getumor/getuimel etc. etc. noem maar op. Het is gewoon Fun, en dat moet het ook blijven. Daarom kan ik er ook niet boos om worden want idd got is iets tijdelijks. Maar ik vind wel dat we GoT fatsoenlijk achter moeten laten voor een "nieuwe generatie" Ook al zit je hier al jaren en ben je het beu. Verneuk het niet voor de volgende. Je gaat toch ook niet je mcdonalds stoel onderschijten omdat je mcdonalds klote vind ?
Ik heb users en mods zien komen en gaan, het beleid beter zien worden, goede en slechte keuze's zien maken, overal waar mensen werken worden fouten gemaakt. Dat er zoveel vrijwilligers zijn is een goed teken. Dan heb je er namelijk plezier in anders deed je het niet. Aan het beleid word nog steeds gesleuteld, ik hoop alleen dat er , misschien zeg ik het onterecht, dat er wat meer naar de mensen met goeie ideeen word geluisterd. (ik zeg niet dat ik ze heb, maar weet genoeg mensen die er wel hebben, jaja onbetrouwbare bron etc. etc.

)
Het is super simpel om te typen en iemand, zonder diegene te noemen of er naar te verwijzen, in de zeik te zetten. (bij een enkele post heb ik dit idee)
Maar hier los je niets mee op!!! het geeft totaal geen constructieve bijdrage tot een nieuwe oplossing of tot een toevoeging (met al of niet een positieve bijdrage) aan het beleid.
Stilstand is slecht, bezig blijven is verbetering, maar niet goed communiceren is fataal, zeik elkaar niet af maar probeer eens een oplossing te vinden ipv steken onder water en uitlokkingen.
part II
User - User is best op te lossen of te ignore'n.
User - Mod is verschrikkelijk lastig. Een mod heeft al wat meer pluspunten als een user (anders was hij/zij geen mod geworden) En een mod zal niet snel, als het al gebeurd weten wij van neits, een keer flink op zijn sodemieter krijgen. Een user geef je een waarschuwing/ban etc. en iedereen weet wat er is gebeurd want in princicpe is dat een soort.. terecht stelling in het openbaar..
Ik vind dat best een moeilijk punt, daarom zeg ik, wie controleert, de controleurs ?
part III
daarnaast, daar had ik het vanavond met een vriendin nog over..
Weer het item.. internet-anonimiteit-communicatie..
Laten we nu anonimiteit eens weg strepen.
Je kent elkaar goed, je weet hoe je elkaars opmerkingen moet plaatsen met en zonder smiley's. Geen enkel probleem dus...
Maar nu hier... je kent iemand maar je kent hem/haar ook niet...je weet soms niet hoe je zinnen moet oppakken en nog lastiger is, gebruikt diegene wel de smiley die jij denkt dat hij zou hebben moeten gebruikt.. (ppfff ahum)..
Communicatie via internet is best moeilijk. Je moet , ik zeg niet dat ik het kan, best wel communicatief sterk zijn en goed leren te relativeren, niet te negatief denken, etc. etc.
Botsingen zullen er altijd zijn..
Alleen hoe worden ze nu, en hoe worden ze in de toekomst met een nog nieuwere generatie (met of zonder BrEeZaH SlUtS

) opgelost ?
Hoe gaat men een aanvaring aanpakken met een user vs. mod ?
Wanneer word een mod nou echt uit zijn positie gezet omdat hij toch te ver gaat ? (ik verwijs nu naar niemand voor de duidelijkheid. En word er dan ook eerlijk (de openheid) gedeeld van nou luister, hij deed het niet best, kwalitatief niet al te goed, hoe je het politiek correct wil inpakken , medegedeeld
als het maar niet is van geen tijd ivm studie (dan had je echt politicus meoten worden
)
ja ik val misschien in herhaling .. het is laat... ik ga zo pitten.. en dat zeg ik over half uur nog steeds...
en ja ik ben ook heus wel eens niet de makkelijkste en ben ook eigenwijs en koppig. Dat is iedereen die hier zit wel want het is een discussie forum.
Ik heb genoeg trots om nu mijn trots te laten varen tegenover iedereen. Maar wil wel dat er dan eens goed word gekeken naar het functioneren van bepaalde mensen (makkelijk dat steken onderwater, maar we schieten er niets mee op) we weten wie ik bedoel. Het gaat niet om 1 iemand, het gaat ook om toekomst, wat word er in de toekomst met meerdere klachten gedaan.
RM -rf .. ben het met veel van je dingen eens, kan niet anders zeggen.
Mods ik val niemand persoonlijk aan. Ik ken maar paar mensen hier ook persoonlijk en die kan ik beoordelen, voor de rest kun je alleen beoordelen op iemand's internet mening en type kunsten. Maar soms... maargoed als mod moet je dikke huid hebben
[
Voor 7% gewijzigd door
Capo op 14-03-2003 00:48
. Reden: [voro mij waardevolle toevoeging O-) ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?