Toon posts:

[logo]geen inspiratie meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mensen,

Ik ben een tijd terug een bedrijfje in de ICT sector gestart dat zich bezig houd met allerlei dingen in deze sector ( gelukkig nog 10 miljoen mensen hiero :S) Maar ok, ik ben nog steeds bezig met het verzinnen van een goed beeldmerk dat simpel, creatief, rustig maar toch opvallend is.

Het nadeel is alleen dat ik geen inspiratie meer heb omdat ik er ondertussen al 20 heb gemaakt. Voor een ander een logo of site maken is in mijn ogen toch andere koek.

Moet ik aan een logo wennen? of ben ik gewoon op verkeerde details aan het letten. Ik wilde allereerst wat doen met mijn bedrijfsnaam: "Luctis". Ik dacht aan iets romeins, maar een goed beeldmerk met latijnse invloed kan ik niet 1...2...3....uhh verzinnen.

Hieronder heb ik enkele logo's gepost. Welke vinden jullie het mooist? Hebben jullie EVT nog suggesties of sites die mij kunnen helpen in mijn keuze?
(logoed.com ken ik al ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.luctis.nl/dev/logo-luctis5.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.luctis.nl/dev/Luctis2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.luctis.nl/dev/luctis-logo4.gif

Bijvoorbaad dank,

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

En welke motivatie hebje bij bovenstaande logo's?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[21:25:08] * HunterPro changes topic to 'Welkom in #inspiratie'

Ik vind dit bijna een halve sitecheck maar dan voor logi :P maar wat vind je steeds niet mooi aan die logo's? Wat mis je?
OzBoz schreef op 12 March 2003 @ 21:25:
En welke motivatie hebje bij bovenstaande logo's?
precies, dat vroeg ik me ook al af.
Waar komt naar voren uit je beeldmerk wat jij doet, wat mensen bij jouw toko kunnen krijgen?

[ Voor 46% gewijzigd door HunterPro op 12-03-2003 21:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er onderhand zoveel gemaakt dat ik niet meer weet waar ik heen moet.

Motivatie logo's

1.) uitgegaan van een eyecatcher. (blokje links) Kleus vulling weet ik nog niet.
2.) Gebruik gemaakt van voor- en achter-letter van de handelsnaam. Maar niet professioneel genoeg(mijn mening)
3.) Ik mis iets ;)

- o.a logo's - Hier staan ook nog andere logo's die ik gebakken heb.

Ik wil simpelheid, creativiteit en toch een rustige, professionele uitstraling hebben. Maar ik weet niet of dit in 1 van de logo's voorkomt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 21:31 ]

• HunterPro
  • Niet online
probeer eens een logo te maken waarin je kwijt kunt wat jij nou echt doet. Ga brainstormen over jouw dienstenpakket, jouw stijl, jouw aanpak. Wat maakt jouw bedrijf jouw bedrijf en niet een ander bedrijf? Ga woorden vormen. Ga schetsen. En zet je lijnen op papier :)

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

ik zal voor de bovenste gaan in eerstgenoemde topic.

waarom? tja.. eerste ingeving, maar geen echte reden

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:03
Bij het 2e logo in je post vind ik de naam te moeilijk leesbaar (letters staan te dicht op elkaar).

En was dit een serieus idee? Komt namelijk erg photoshop-tutorial achtig op me over ;)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
was geen serieus id. Gewoon een probeerseltje

• yohan
Ik vind de eerste een beetje te simpel. Leuk als briefhoofd e.d. maar als ICT-bedrijf wil je vernieuwend bezig zijn en je ook een beetje onderscheiden. Wat dat betreft denk ik dat Afbeeldingslocatie: http://www.luctis.nl/dev/luctis-logo4.gif
wel toekomst heeft. Als je geen inspiratie meer hebt kun je proberen daar wat varianten op te maken door kleurgebruik en door wat te experimenteren met de vorm. Komt in mijn ogen professioneel over! Maar pin je niet teveel vast op bepaalde logo's; blijf verder experimenteren tot jij en anderen tevreden zijn. Je moet er tenslotte nog lang mee verder.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• yohan
[dubbelpost]

[ Voor 99% gewijzigd door yohan op 12-03-2003 21:42 ]

Verwijderd

Ik vind dat je er toch al een paar goeie tussen hebt zitten!
Deze sprak me vooral van je aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.luctis.nl/dev/Luctis1.jpg
Voor mijn gevoel is hier het onderwerp advies uitgewerkt.
Pas alleen bj deze op dat de L en U niet teveel op een W gaan lijken! :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de eerste twee zijn niks, beide slecht leesbaar (ook al heeft de eerste hetzelfde lettertype als de derde, de eerste is slechter leesbaar door het frutsel links en de nauwe 'band').
in de tweede, de cursieve text onderop: <i>'Adviesburo'</i>; god wat is dat lelijk gezet, cursieve kleine text slecht laten anti-aliasen is zo ongeveer de beste wijze iets onleesbaar te maken.

het derde biedt wat aanknoop punten; het idee van de druppelvorm/bladvorm is sterk (of een vierkant dat in drie hoeken is 'afgerond').
maar uitwerking daarvan zou wat meer evenwicht vragen, de achterliggende 'bladen' lijken me nog te klein, te marginaal, misschien een wisseling van de kleur (donker achteraan, lichter naar voren) of kun je de rechte stukken net ietwat laten buigen, zodat het nét nog visueel recht lijkt.

het lettertype in het tweede zou je ook moeten veranderen, lelijk houthakkers-typograven type, valt weinig lol aan te behalen, spatiering, dik-dun, kijk eens naar een mooie garamond-achtige (in kapitalen) oid.

[ Voor 17% gewijzigd door RM-rf op 12-03-2003 21:48 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 21:45:
Ik vind dat je er toch al een paar goeie tussen hebt zitten!
Deze sprak me vooral van je aan:

[afbeelding]
Voor mijn gevoel is hier het onderwerp advies uitgewerkt.
Pas alleen bj deze op dat de L en U niet teveel op een W gaan lijken! :)
dit logo doet me alleen enorm veel denken aan http://www.carma.nl/

Afbeeldingslocatie: http://www.carma.nl/images/Logo-DocSys.gif

[ Voor 7% gewijzigd door WFvN op 12-03-2003 21:48 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57
Ik vindt de eerste de beste, simpel, degelijk (ik ben voor eenvoud, maar of iedereen het hiermee eens is is iets anders...)
de tweede vind ik nogal standaard, de letter in je logo verwerken
de derde is wel aardig, maar heb ik net zoals de eerste een beetje het idee "wat wil je ermee uitdrukken?" probeer jezelf dit eerst te realiseren voordat je een logo ontwerpt

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 21:30:

Ik wil simpelheid, creativiteit en toch een rustige, professionele uitstraling hebben. Maar ik weet niet of dit in 1 van de logo's voorkomt.
;)

• yohan
OnTracK schreef op 12 March 2003 @ 21:47:
Ik vindt de eerste de beste, simpel, degelijk (ik ben voor eenvoud, maar of iedereen het hiermee eens is is iets anders...)
de tweede vind ik nogal standaard, de letter in je logo verwerken
de derde is wel aardig, maar heb ik net zoals de eerste een beetje het idee "wat wil je ermee uitdrukken?" probeer jezelf dit eerst te realiseren voordat je een logo ontwerpt
Ja. En juist om die reden zou ik de eerste niet doen! Het eerste is simpel en degelijk maar past echt niet bij een ICT-bedrijf. Een dergelijk logo verwacht je bij een fabriek of een staalbedrijf. Een ICT-bedrijf moet innovatief zijn, flexibel. En dat vindt je in het 'druppel'-idee het beste terug.

Plus dat dit de meeste functionaliteit geeft. Denk aan verwerking ervan in een achtergrond, als watermerk op het briefpapier etc. Deze is ook heel herkenbaar. Als je 'em 1 keer hebt gezien vergeet je 'em niet.

[ Voor 9% gewijzigd door yohan op 12-03-2003 22:06 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Eigenlijk vind ik deze wel wat:
Afbeeldingslocatie: http://www.luctis.nl/dev/luctis-logo.gif
Luctis-Logo.gif

Nadelen hiervan zijn:
- overeenkomst met maansikkel, zit geloof ik ook in veel vlaggen en wapens verwerkt
- als oog is het misschien te speels en te groot bij de letters...
- als oog lijkt het veel een beetje op het oog dat EndeMol gebruikt...
Afbeeldingslocatie: http://imode.endemol.nl/image/nav/endemol_logo_1.gif

Voordelen:
- het is een 'toeziend oog'
- Luctis houdt altijd een oogje in het zeil voor de klanten...
- je zou het nog verder kunnen uitwerken met enkele details eraan
- Je zou er een L in kunnen verwerken... die je dus rond buigt... try out
- de ronde vormen zijn heel goed in een huisstijl te verwerken,
en waarom per sé die ronde vormen?
Omdat je anders vierkanten en driehoeken overhoudt, en rechte lijnen geven toch altijd ietsje minder dynamiek aan een layout.

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 12-03-2003 22:21 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Antwoord : leer beter met Illustrator om te gaan. Wat je nu maakt is allemaal heel simpel, primaire vormpjes & that's it. Ook heb je 't bij die "Ls" met de s in de rechterbovenhoek ook niet het idee begrepen - da's zeker geen vectorformaat. Daarom misschien niet minder geldig, maar in ieder geval niet wat je "strak" noemt.

Waar staat Luctis voor? Wil je beweging suggereren? Dynamiek? Betrouwbaarheid? Dergelijke dingen komen allemaal naar voren, en je moet het logo afstemmen op het font dat je gebruikt. Fonts zijn superbelangrijk in je logo, en ze geven net dat beetje extra dat een beeldmerk (als 't nog jong is) niet over kan brengen.

teveel zooi, te weinig tijd

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Luctis... 'al worstelende'..? of was dat nou luctent. luctere betekent worstelen iig. waarom heb je het gekozen? vanwege de itc markt op dit moment? :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
LCS zijn de letters in mijn voornaam... LS : voor + achternaam, TI: Technische informatica..... :) Beetje husselen.. Klaar.... Maar het heeft wel een tijdje geduurd hoor.

• Willem
  • Laatst online: 02:05
En toch vraag ik me af waarom je hier een apart topic voor opent en dit niet gewoon in het [rml][ 2d] post je 2d stuff maar weer - part 4[/rml] topic post

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
dit gaat specifiek om logo's en niet over het algemene 2d. snapt u.

• Willem
Logo is 2d snapt u.

Als we voor elk logo een nieuw topic krijgen wordt 't zo'n onoverzichtelijk gedoe, snapt u? :)

Verwijderd

Smaken verschillen, als jij er niet tevreden over bent ga je door tot je er wel tevreden over bent. Dat dat 20 of zelf 200 pogingen nodig heeft moet niets uitmaken.

Jij bent dat bedrijf, jij bent het logo, hier om "hulp" vragen maakt het alleen maar moeilijker.

Straks staat het online en op drukwewrk en dan moet jij er trots op zijn.

Stroop de mouwen maar weer op. :P

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 15:12

alienfruit

the alien you never expected

Hmm. Misschien zou je wat kunnen doen met het advies gedeelte van je bedrijfsnaam.
Misschien iets van een poppetje die je omhelsd ofzo ;) -> "Zo van, kom maar bij mij ik los het wel op"

off-topic: Maar dat Van den Ende logo oog kijkt behoorlijk boos, is me nog nooit echt opgevallen :)

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 00:16:
Dat dat 20 of zelf 200 pogingen nodig heeft moet niets uitmaken.
Sorry, maar dat maakt wél heel veel uit.
20 pogingen om een logo te maken is al vels te veel en bovenal wijst dat op een verkeerde instelling en een inefficiente arbeidswijze:

Zorg dat eerst je idee/concept klopt, leg een referentiekader waarin je wilt werken, welke sfeer wil je bereiken, technische begrenzingen (welke en hoeveel kleuren, moet het logo gedrukt worden, te faxen zijn, welke grootte, belettering)

maak vervogens enige snelle (5 minuten) schetsen (3B-4B potlood, marker of een dergelijke grove stift) van opties en kies daaruit één of twee uit om verder uit te werken.

test deze variant(en) vervolgens op een doelgroep (niet telkens spammen op /13, maar wees inventief) of stel ze de klant voor (eventueel een makkelijk af te keuren variant erbij, als je opdrachtgever een 'houthakker' is)

De best getestte of goedgekeurde variant kan vervolgens verfijnd en in verschillende versies uitgevoerd worden.

het domweg blijven doorwerken en lopende-band-designwerk creeeren is zonde van je tijd en weinig leerzaam.
proberen in te parkeren lukt ook enkel door slim en behoedzaam je positie te bepalen en strategisch tewerk gaan, niet door 50x achter elkaar volgas de ruimte incrossen en overspannen aan je stuur te draaien (alhoewel ettelijke vrouwspersonen hun autorijders-leven op deze methode baseren)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Mickman
  • Laatst online: 29-03 18:11
Nou ik vind de meeste wel goed, maar je moet oppassen dat je bedrijfsnaam niet duidelijk meer te zien is. Wanneer de L en de U te dicht bij elkaar staan, lijkt het net een W.

Maar wat sommige zeggen over dat er teveel primaire vormen in zitten....
dat is juist de bedoeling van een logo. Een logo is een herkenningspunt voor mensen. Wanneer je allemaal complexe figuren en vormen gaat gebruiken, schept dat alleen maar verwarring. Een logo moet de bedrijfsnaam kunnen herbergen, de 'kleuren' van het bedrijf uitstralen,(het schijnt dat ICT een blauwe kleur heeft en techniek een bruine kleur) en te onthouden zijn.

Maar als je zin hebt mag je voor mij wel een logo ontwerpen om je ei in kwijt te kunnen. :). voor de website van m'n vrienden groep.
De naam is "Vriendencafe.nl" en heb zelf ooit eens geprobeerd café-achtige figuren te maken (biervat, glas, tap e.d.), maar ben niet zo illustratief.

Verwijderd

Hoe kun je nou zonder inspiratie zitten als er op je site het volgende te lezen staat, ik quote:
"Welkom,

Luctis is een onderneming die zich bezig houdt
met het ontwerpen van logo's,huisstijlen,
webpagina's. wij geven u het juiste advies op maat. Hierbij wordt vooral gekeken naar
de wensen van de klant.

Bent u toe aan een website die bij uw bedrijf
past? Bent u een onderneming gestart die een
logo nodig heeft. Wij kunnen hier voor zorgen."

Het lijkt me dat je de tekst op de welkomst pagina [url] //http:www.luctis.nl [/url] niet waar kunt maken.

Maar om op het logo terug te komen, ik vind de letters en kleuren van je homepage wel strak om te zien.

Verwijderd

Topicstarter
De tekst ga ik nog verderanderen ;) is niet relevant op dit moment denk ik

• alienfruit

alienfruit

http://www.yourcare.nl/images/menubar.gif
Het logo rechts vind ik wel een sterk logo; het is zoiets als ik eerder heb beschreven.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

alienfruit schreef op 13 maart 2003 @ 14:00:
http://www.yourcare.nl/images/menubar.gif
Het logo rechts vind ik wel een sterk logo; het is zoiets als ik eerder heb beschreven.
leuk is dat een yoghurt-merk of een verzekerings-firma? (nee, ik zie er zeker geen IT-bedrijf in, als je dan al warme kleuren neemt, pas dan kleuren in het donkerrode spectra toe geen zalm/oranje)

Mickman heeft volgens mij gelijk met het idee dat IT primair blauw-lichtblauw-grijs is, maar om dat daarom enkel toe te passen, daarmee moet je oppassen om niet in een al te makkelijke valkuil, die zoveel logo's op elkaar doet lijken te vallen.

[ Voor 22% gewijzigd door RM-rf op 13-03-2003 14:44 ]

• Willem
alienfruit:
Dit hoeft geen verzameltopic te worden van "Ik vind dat logo wel mooi en dat niet".

Verwijderd

ik ben es even een beetje gaan photoshoppen en dit is wat ik heb gefabriceerd.
ik denk dat het redelijk past bij de eisen die je stelt bij het logo. voor degenen die niet zien wat het is: het is iemand die een ander een advies influistert. de ander is duidelijk erg blij met het advies :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/luctislogo.jpg

vind je 't wat?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 18:03 ]

• Willem
Je kunt geen images linken vanaf Geocities..

edit:

Daarnaast vind ik het absoluut niet representatief, kinderachtig eerder :)
Concept is leuk, maar niet voor een serieus bedrijf.

Daarnaast zijn logo's gemaakt in Photoshop redelijk not-done.
Althans, het is niet gebruikelijk, gezien het geen vector formaat is.

[ Voor 77% gewijzigd door Willem op 13-03-2003 15:09 ]

Verwijderd

geloof niet dat hier iemand heeft gevraagd om een produktie klaar logo, maar om inspiratie. dus of het nou vectors zijn of niet is niet zo belangrijk.
jij zegt dat het niet representatief is, maar ik heb geen idee wat ik daar nog mee moet. tis zo'n buzzword. tis misschien kinderachtig, maar je kan het ook speels noemen. zoiets is vind ik beter dan een quasi serieus "kijk mij eens multinational spelen" logo.
Kan je geen plaatjes linken van geocites of mag het niet? Het lijkt hier wel te werken namelijk. Weet iemand een alternatief

• alienfruit

alienfruit

[b]
leuk is dat een yoghurt-merk of een verzekerings-firma? (nee, ik zie er zeker geen IT-bedrijf in, als je dan al warme kleuren neemt, pas dan kleuren in het donkerrode spectra toe geen zalm/oranje)
Volgens mij is het een IT-bedrijf :)
Misschien zijn de kleur combinatie niet perfect; maar ik vond het beeldmerk/logo wel leuk op zich :) Ik zie de zorg er wel in van dat bedrijf :)
Mickman heeft volgens mij gelijk met het idee dat IT primair blauw-lichtblauw-grijs is, maar om dat daarom enkel toe te passen, daarmee moet je oppassen om niet in een al te makkelijke valkuil, die zoveel logo's op elkaar doet lijken te vallen.
Hmm. Volgens los je dat op door juist niet die kleurcombinatie te kiezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie geen logo trouwens. Mjah beetje kinderlijk ;)

edit:
toch wel als ik de link in een nieuw venster open

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 16:14 ]

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 15:25:
geloof niet dat hier iemand heeft gevraagd om een produktie klaar logo, maar om inspiratie. dus of het nou vectors zijn of niet is niet zo belangrijk.
dat is correct, maar de uitvoering lijkt wel direct representatief, ook door het direct in een website-omgeving te presenteren.
Mij valt gelijk het grote verschil tussen het design van de website en het logo, in de achtergond komt een groot contrast voor tussen ronde vormen en scherpe hoeken, in het logo zijn de hoeken nét afgerond.

wat mij bv. ook een beetje aan het voorstel ergert is de anti-aliasing die lijkt op te treden in de lijnen, hierdoor lijken ze ook verschillende diktes te hebben (gedeeltelijk enkel visueel, door contrast-verschillen)

Dit is eigen aan photoshop (de anti-aliasing-algorythmes zijn de basis van adobe's succes met dit programma)
jij zegt dat het niet representatief is, maar ik heb geen idee wat ik daar nog mee moet. tis zo'n buzzword. tis misschien kinderachtig, maar je kan het ook speels noemen. zoiets is vind ik beter dan een quasi serieus "kijk mij eens multinational spelen" logo.
inderdaad een beetje lullige kritiek, maar verder wel overeenkomstig met de opmerkingen die bv. een klant zal geven.
Ik kan me goed voorstellen dat dan een klant een probleem heeft met het smilie-achtige voorkomen, de blokkerige oogjes en overdreven smile.

ik vind zelf het concept erg grappig, maar ik zou het verder (liefst in grote vectoren) uitwerken wat betreft de rondingen van de hoeken en lijndikte (neem hierbij het verschil in contrast tussen wit-grijs en wit-fel-oranje mee, hierdoor lijken lijnen in de eerste kleurencombinatie dunner).
Qua afronding van de hoeken kun je bv. kijken of de buitenvorm van de lijn afgerond kan zijn, en de binnenvorm een scherpe hoek, dat is een stylistische verwijying naar een soort van begin-70-er jaren vormgeving, die juist dat cliché-kinderachtige enigszins verklaarbaar maakt.

verder zou ik nog wat improviseren qua gezichtsuitdrukkingen, om het wat subtieler te maken, mogelijk is het mogelijk meer weg te laten aan gezichtsuitdrukking
Kan je geen plaatjes linken van geocites of mag het niet? Het lijkt hier wel te werken namelijk. Weet iemand een alternatief
Geocities checked op referrers, enkel als die geocities zelf is word het bestand geladen, anders retourneert hij een vervangpagina.
Bij jou staat het plaatje gewoon nog in de cache, en stuurt hij geen nieuw request (met de foute referrer)

theforumisdown.com (?) is volgens mij een redelijk alternatief

Verwijderd

Kijk das nou advies waar een mens wat aan heeft. Bedankt. Maareh het is dus up to SILV3R of hij uberhaupt het concept iets vind. Ik neem aan dat als ie wil hij zelf wel iets van dit idee kan bakken. Hij is tenslotte degene met het IT advies bedrijf :)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.luctis.nl/dev/luctis-logo5.gif

Ik ben weer bezig geweest en heb toch de vormen uit de druppel gecombineerd

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19

Tim Schuhmacher

abasios

Yoozer schreef op 12 March 2003 @ 22:42:
Antwoord : leer beter met Illustrator om te gaan. Wat je nu maakt is allemaal heel simpel, primaire vormpjes & that's it.
Ik heb dan geen grafische opleiding, maar dit kan toch niet waar zijn. Neem nou dat logo van Endemol die Dark Blue postte. Dat is toch ook niets meer dan een rondje in een rondje in een ovaaltje in een ovaaltje? en daar is toch niets mis mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 13-03-2003 20:32 ]

Verwijderd

lijkt me meer een logo voor een zeepje,...

edit:
zucht...

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 20:15:
[afbeelding]

Ik vind 'm erg... Tsja... Welk bedrijf was dat nou? Het was in elk geval een financieel adviesbureau.

Maar heb je voor jezelf de vraag al helemaal beantwoord wat je nou precies met dit logo wilt bewerkstelligen? Hoe wil je je precies profileren?

Je kunt ook denken aan een logo zonder je naam er direct in. (Wie kent het NS logo niet? :o)

Verbouwing

Verwijderd

Topicstarter
jah en dat is juist het moeilijkst :S om een goed herkenbaar beeldlogo te verzinnen. Maar het hoeft niet persee met de Sector te maken hebben? Denk maar aan Shell, Apple, Fruit of the loom etc.

• yohan
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 20:15:
[afbeelding]

Sorry dat ik het zeg maar dit is echt een Kapsalon. Ik hoop dat je het origineel van hiervóór bewaard hebt. Dat was stukken beter. Dit is te saai en te weinig aansprekend voor de doelgroep van een ICT-bedrijf.

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 20:15:
[afbeelding]

Ik vind de vorm er aardig uit nu. Te gekunsteld. Hou hem dan lekker simpel. Dat advies is ook geen goed font. Botst vreselijk met de bedrijfsnaam. Back to basics dus.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Verwijderd

RM-rf schreef op 13 March 2003 @ 13:30:
[...]

20 pogingen om een logo te maken is al vels te veel en bovenal wijst dat op een verkeerde instelling en een inefficiente arbeidswijze:
Daar ben ik het wel met je over eens, maar helaas werkt het soms gewoon tegen zelfs al heb je in het begin de juiste stappen genomen en zorgvuldig keuzes gemaakt, dan nog kun je na een paar uur je "fantastiche" logo ineens niet meer zien.

Ik bedoel er mee te zeggen, zo denk ik er over, dat je niet vijf logo's moet maken en daar dan maar de beste uitzoeken. Ga door tot dat je die ene hebt gemaakt. Bij de één is dat al bij poging twee maar bij de ander kan dat langer duren. Zoals de topic starter al zei, voor je zelf is toch andere koek, je bent minder snel tevreden met het resultaat.

Tip die ms wel kan helpen, laat iemand die ook in het vak zit die je persoonlijk kent eens een paar schetsen voor je maken.

• yohan
RM-rf schreef op 13 March 2003 @ 13:30:
[...]

20 pogingen om een logo te maken is al vels te veel en bovenal wijst dat op een verkeerde instelling en een inefficiente arbeidswijze.
Of dit altijd opgaat weet ik niet maar in dit geval ben ik het helemaal met je eens. Het 'druppel-logo' was mooi maar is er alleen maar slechter op geworden.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 23:06:
Ga door tot dat je die ene hebt gemaakt.
* RM-rf is dan blij dat hij de komende 35 jaar nog genoeg arbeid heeft,
(en dan één dag voor pensionering één Loewy-waardig frutseltje produceren)

nee hoor aantal is niet van belang, bovendien werk je jezelf enkel toe naar RSI, schermstaar en alcoholisme (waartoe ook andere en prettigere levenswijzen leiden)

Een goed logo is geen toevalstreffer, maar echt goede logo's zijn vaak succesvolle uitwerkingen van een knap concept, juiste keuzes (en een meewerkende en bewuste klant) en een goede technische basis.

Vor de topicstarter, het font in het tweede logo is weer iets te viva of fructis salmolive-shampoo.
wat dat betreft was het contrast blokkige letters en de ronde druppelvorm wel sterk, misschien kun je kijken of je de Bank Gothic kunt toepassen (wel een te vaak toegepast mode-lettertje, maar voornamelijk op te kleine formaten, denk dat het eigenlijk ook een prima poster-type is; groot dus)

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 13-03-2003 23:32 ]

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Tim Schuhmacher schreef op 13 March 2003 @ 20:30:
[...]
Ik heb dan geen grafische opleiding, maar dit kan toch niet waar zijn. Neem nou dat logo van Endemol die Dark Blue postte. Dat is toch ook niets meer dan een rondje in een rondje in een ovaaltje in een ovaaltje? en daar is toch niets mis mee?
Kom er maar eens op.

En verzin er dan maar de hele zwik bij. Lukt je niet zomaar. Heb je die opleiding echt wel voor nodig. Vergeet niet, aan dat logo zit nog een complete huisstijl vast. Over de verhoudingen is hoogstwaarschijnlijk een week intern gebakkeleid, of over de kleur. Om over het font nog maar te zwijgen. Ik wil niet uit de hoogte doen, maar een toevalstreffer is het niet, en zonder achtergrond kom je niet veel verder met zo iets.

Nu moet ik ook wel zeggen dat het om de haverklap op de TV laten zien ook wel heeft meegewerkt, maar goed.

Verwijderd

en goed logo is naar mijn mening simpel en rustig.

het is (als hoofd-huisstijl) de grafische vertegenwoordiging van je bedrijf, in het logo moet naar voren komen wat voor bedrijf het is, niet wat voor werkzaamheden zij uitvoert.

een klein beetje symboliek mag natuurlijk wel, maar zorg dat het er nooit te erg uit naar voren komt, zelf had ik nooit de associatie met een oog gemaakt in het endemol logo terwijl het er vrij duidelijk in staat. Dus geen symbolen gebruiken die iedereen vanaf een kilometer ziet aankomen.

Hoe simpeler het logo is hoe lager de drempel is voro je klanten, herinner me een vaag onderzoek, weet niet meer precies welke dat was, die dat bevestigde, de meeste multinationals hebben een uiterst simpel logo met hooguit 3 kleuren/nuances.

Kijk als laatste uit dat je logo geen onbedoelde associaties oproept met branches waarin je helemaal niet thuis bent, dat druppel idee is leuk als je een waterleidingbedrijf bent, schaatsen voor water of moeders-voor-moeders (hebben bij zelfde logo d8 ik) maar niet voor een it-consultant.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19

Tim Schuhmacher

abasios

Yoozer schreef op 14 maart 2003 @ 00:08:
[...]Kom er maar eens op.

En verzin er dan maar de hele zwik bij. Lukt je niet zomaar. Heb je die opleiding echt wel voor nodig. Vergeet niet, aan dat logo zit nog een complete huisstijl vast. Over de verhoudingen is hoogstwaarschijnlijk een week intern gebakkeleid, of over de kleur. Om over het font nog maar te zwijgen. Ik wil niet uit de hoogte doen, maar een toevalstreffer is het niet, en zonder achtergrond kom je niet veel verder met zo iets.
Ik heb helemaal niet beweerd dat ik het niet zou kunnen, en ik heb al helemaal niet gezegd dat een grafische opleiding niet nodig is om een goed logo en een huisstijl te kunnen ontwikkelen. Je hebt mij stukje niet goed gelezen of begrepen.

Jij zei dat met andere worden dat zijn logo niet goed kon zijn, omdat het alleen maar uit simpele, primaire vormpjes bestond. Dat kan gewoon niet waar zijn. Logo's zijn toch juist eerder simpel gevormd dan erg complex.

[ Voor 3% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 14-03-2003 17:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:11
Maak de logo's wat compacter. Dus alles wat dichter bij elkaar. Daarintegen moet je de lettertypen wat duidelijker maken. Jij bent gewent wat er staat, maar je klanten niet.
En die fluisterende mannetjes zijn leuk, maar mogen nog wel wat eenvoudiger!

Verwijderd

jah ik zou zeggen die 2de die kun je tenminste ook mooi op enveloppe doen enzo
die 2de vindt ik het beste eruit zien

maar succes verder }:O

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Schop? Waarom schop? Hallo, schop, ik heb nog steeds geen inspiratie, geef me nou wat van dat van jullieehiiieh? :{ :?
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 17:37:
jah ik zou zeggen die 2de die kun je tenminste ook mooi op enveloppe doen enzo
die 2de vindt ik het beste eruit zien

maar succes verder }:O
willem169 schreef op 13 March 2003 @ 14:45:
alienfruit:
Dit hoeft geen verzameltopic te worden van "Ik vind dat logo wel mooi en dat niet".
Dit geldt ook voor jou, basse...

[ Voor 53% gewijzigd door Dark Blue op 17-03-2003 20:20 ]

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Tim Schuhmacher schreef op 14 March 2003 @ 17:51:
[...]

Ik heb helemaal niet beweerd dat ik het niet zou kunnen, en ik heb al helemaal niet gezegd dat een grafische opleiding niet nodig is om een goed logo en een huisstijl te kunnen ontwikkelen. Je hebt mij stukje niet goed gelezen of begrepen.

Jij zei dat met andere worden dat zijn logo niet goed kon zijn, omdat het alleen maar uit simpele, primaire vormpjes bestond. Dat kan gewoon niet waar zijn. Logo's zijn toch juist eerder simpel gevormd dan erg complex.
Mijn punt was dit : hij gebruikt alleen maar primaire vormen en experimenteert er niet mee. Dat Endemol-oog zijn schuinstaande ellipsen - ik heb alleen nog maar vierkantjes & cirkeltjes (recht of onder 45°) gezien en een uitvergroot pixelfont. Het is natuurlijk ook niet zo dat dit alle pogingen zijn, maar als hij nou even verder zou kijken dan de knop die een cirkel maakt zou er misschien wat beters uitrollen. (Rotate/Scale/Align/Reflect). Of desnoods met Rhinoceros (trialversie) gaan rotzooien, kun je ook leuk vectorspul mee maken (en nog eens transform > distorten!). Ik noem maar wat.

• RSP
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

misschien handig om eens te proberen.

- je bedrijf heeft een slogan, uit deze slogan kan je kernwoorden halen
- zoek afbeeldingen bij de kernwoorden
- probeer uit de verschillende afbeeldingen vormen en kleuren te halen
- maak een compositie van vorm en kleur

op deze manier krijg je vrijwel altijd een orgineel logo :)

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Ik zou als ik jou was wel dat licht blauw met oranje combineren in je logo anders krijg je inderdaad een nogal toiletpapier achtig effect, verder vind ik er toch wel aardige logo's bijzitten.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Pagina: 1