[XP] DHCP Client - Start Pending.... *

Pagina: 1
Acties:

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 16:02
Hello peeps,

naja, kheb een een probleempje, mn zus was op mn pc geweest toen ik naar school was en toen ik terug kwam was dat ding aardig opgefokt, zei zegt dat ze nix had gedaan maarja..... Kan et haar ook niet egt erg kwalijk nemen dat ze zuigt.

maargoed, mn pc start dus wel gewoon goed op, -windows xp - professional- dan log ik in door op icoontje te klikken (bij iedereen etzelfde effect) Naja dan zie je alles nog wel verschijnen, taakbalk enzo..... maar als je dan iets wilt gaan doen en ergens op klikt dan moet je wel letterlijk een minuut wachten voordat ie het doet. En vaak loopt ie dan ook gewoon vast, internet doet et ook niet (verbinding via router) maar in et rest van et huis natuurlijk wel gewoon.

Ik heb gekeken met ctrl-alt-del maja geen verdachte proggies, als ik msconfig deed en bij startup ging kijken ook allemaal netjes, alleen toen ik bij services keek zag ik "DHCP Client - Start Pending...." dat hoort gewoon "running" te zijn waarschijnlijk issie daar dus hele tijd mee bezig, maar lukt et niet en maakt dat al het andere zo traag, toen ik die disabled had en opnieuw opstartte deed mn pc et wel gewoon normaal alleen dan zonder i-net....

Dit is best frustrerend, kheb geen zin om weer mn pc te moeten formatteren, iemand misschients ideën ? ;(

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[XP] toegevoegd aan topictitel, zie de WOS-Policy voor uitleg :).

Staat je DHCP op automatisch of op handmatig? Waarschijnlijk kan je PC geen IP adres verkrijgen, misschien eens kijken of die instellingen goed staan :).

• lawtshjj
Ow sorrie, niet aan gedacht :) (die [XP] dr voor dan)

DHCP staat op automatisch, automatische DNS en IP
Router staat zo ingesteld dat hij dat uitdeelt, aan deze instellingen is niets veranderd

• lawtshjj
Doet et nog steeds niet overigens :O

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Lawtje.com schreef op 12 March 2003 @ 22:17:
Doet et nog steeds niet overigens :O
Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:
• Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
Graag volgende keer aan denken ;).

Verwijderd

Heb je de router al eens ge-powercycled? Misschien is het DHCP servertje in dat ding wel op hol geslagen. Wellicht dat een reset de problemen oplost. Ik heb wel eens gezien dat die dingen gaan flippen, d.w.z de dhcp client (voor de verbinding met je Inet provider) vastloopt, maar dat kan natuurlijk net zo goed met het servertje gebeuren.

Verwijderd

Kijk met "ipconfig /all" (in cmd-window) of je een DHCP-adres hebt gekregen (moet ergens 'ja' of 'yes' staan). Kijk ook naar het ip-adres wat je hebt gekregen. Als je in het 169.254.x.y subnet zit, heb je geen adres van je DHCP gekregen (en verzint Windows dus zelf een adres).

• lawtshjj
Ik heb de router al meerdere malen gereset, ook die utp kabels van uitgang verwisseld, maar helpt allemaal niet.

Als ik : "ipconfig /all" doe krijg ik dit(nog paar andere dingen maar die zijn niet belangrijk denk ik):
code:
1
2
3
Windows IP config
IP routing enabled: no
WINS proxy enabled: no

En dan bij het stukje van mn connectie staat er:
code:
1
2
3