Kabeltjes en NICjes doen raar met switch (trage download)

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zit hier met 8 mbit internet en alle computer lopen prima op 1 computer na die kan maar downloaden met maximaal 20 kilobyte per seconde! Dus ik dacht ik hang hem even aan ee andere kabel.... en daar doet ie het prima! Dus ik denk ik vervang de kabel en dan zal het wel goed zijn, maar nee hoor. Hoe doet nog steeds hetzelfde!
En wat het gekke ik, als ik een andere pc aan de kabel hang (waar die ene pc maar 20 haalt) dan haalt ie wel de volledige snelheid! Ik volg het niet meer... hier iemand een idee?

Ze zitten allemaal in een 8 poort switch, et zijn allemaal dezelfde netwerkkaarten en allemaal 10/100 mbit. Ohja misschien nog een extra toevoeging: de ping op de "slome" computer naar andere computers in het netwerk en de modem is 1, en naar www.tweakers.net is bij ongeveer 20! Maar downloaden gaat niet sneller dan 20 kilobyte per seconde...
Zou het misschien kunnen dat de netwerkkaart niet (meer) met lange kabels overweg kan (ongeveer 25 meter....)?
Hij heeft het altijd gedaan...... maar nu doet ie opeeens zo gek

OS=XP

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

heb je al geprobeerd om hem op een andere poort van de switch te zetten ?

Verwijderd

DIe lengte van de kabel is iig. geen probleem. UTP haalt makkelijk de volle 100 meter. Ik denk dat het probleem softwarematisch ligt. DIe pings zijn iig. wel in orde.

En downloaden gaat maar met 20 KB/s .. baseer je dit op je interne netwerk of het internet :?

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
je zou ook kunnen proberen een netwerkkaart gewoon om te wisselen van een andere pc.

• Y0ur1
  • Niet online
RedVox schreef op 12 March 2003 @ 19:41:
heb je al geprobeerd om hem op een andere poort van de switch te zetten ?
Yep, geen effect :(

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 19:42:
DIe lengte van de kabel is iig. geen probleem. UTP haalt makkelijk de volle 100 meter. Ik denk dat het probleem softwarematisch ligt. DIe pings zijn iig. wel in orde.

En downloaden gaat maar met 20 KB/s .. baseer je dit op je interne netwerk of het internet :?
Maar wat ik dacht... pingen kost niet veel verkeer... maar files overzetten wel. Het gaat zowel lokaal als op internet ongeveer 20 kilobyte per seconde..

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je zegt zelf al de netwerkkaart heb je een andere geprobeerd :?
Anders effe je TCP/IP stack checken :)

/EDIT : staat er al :)

[ Voor 12% gewijzigd door nero355 op 12-03-2003 19:45 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Y0ur1
  • Niet online
nero355 schreef op 12 March 2003 @ 19:44:
Je zegt zelf al de netwerkkaart heb je een andere geprobeerd :?
Anders effe je TCP/IP stack checken :)

/EDIT : staat er al :)
Ja maar het vreemde is dat hij het op een andere kabel wel doet...

Verwijderd

Heb je al gekeken of er niet ergens een enorme storings bron zit??
Omdat je als je de kabel anders laat lopen hij wel ineens goede snelheid haalt.
TL?? Spoel ??

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 19:46:
[...]

Heb je al gekeken of er niet ergens een enorme storings bron zit??
Omdat je als je de kabel anders laat lopen hij wel ineens goede snelheid haalt.
TL?? Spoel ??
tja de kabel heeft altijd zo gelopen en een andere pc haalt over die kabel wel de goede snelheid

[ Voor 9% gewijzigd door Y0ur1 op 12-03-2003 19:48 ]

Verwijderd

Als je bij @home zit kan het helpen je netwerkkaart op "half-duplex" te zetten... Maarja je situatie is niet echt duidelijk... Je hebt het over een modem...

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 19:48:
Als je bij @home zit kan het helpen je netwerkkaart op "half-duplex" te zetten... Maarja je situatie is niet echt duidelijk... Je hebt het over een modem...
8 mbit is geen @home heh, tis tweakDSL 8 mbit :)

Verwijderd

Je kan ook ff je netwerkkaart on- en herinstalleren

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 19:53:
Je kan ook ff je netwerkkaart on- en herinstalleren
Ja mar het probleem is, zoals ik al 3 keer heb gezegd, is dat hij het op een andere kabel wel doet

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
De ene kabel is de andere niet (hang het maar eens aan een scope). Er kan ook spraken zijn van een productie foutje (legering niet juist op een bepaald stukje).

Hierdoor kan het voorkomen dat een kabel ik bepaalde omstandigheden wel of niet werkt of doet wat er van hem verwacht wordt.

De redenering dat je wel tot 100 meter kabel aan een NIC kan hangen klopt ook niet. Dat is theoretisch namelijk. De kwaliteit van de apparatuur (NIC, Hub/Switch, router enz enz) is daar de grootse bepalende factor in. Als het signaal ‘vervuild’ is bv, zal je hoe langer de kabel is meer problemen krijgen in de stabiliteit van de verbinding.
Kan ook zijn dat de NIC een ‘zwak’ spanninkje op de lijn zet waardoor je tegen problemen aan loopt na maten de kabel langer wordt. En de oorzaak hoeft dan ook weer niet alleen bij de NIC te liggen. Het kan net zo goed het moederboard of voeding van de betreffende PC zijn die roet in het eten (verbinding) gooit.

Maar ook interferentie van buitenaf kan een oorzaak zijn van het slecht functioneren van een verbinding.

Of wat dacht je van vervuilde contractjes op de RJ65 connector of nic.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ook al geprobeerd om via systeemherstel tot een weer goed werkende oplossing te komen? Lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing. Immers,
Hij heeft het altijd gedaan...... maar nu doet ie opeeens zo gek
Overigens lijkt me een andere topictitel als deze iets handiger. :)

Enne... de poster hieronder.... als je niets zinnigs aan kunt dragen kun je beter niets posten.
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 21:29:
zet die pc eens op een andere plek...

[ Voor 51% gewijzigd door Guardian Angel op 12-03-2003 21:33 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

zet die pc eens op een andere plek...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
GuardianAngel schreef op 12 maart 2003 @ 21:26:
Ook al geprobeerd om via systeemherstel tot een weer goed werkende oplossing te komen? Lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing. Immers,
[...]

Enne... de poster hieronder.... als je niets zinnigs aan kunt dragen kun je beter niets posten.

[...]
Wat is er mis mee?

Bij mij op het werk heb ik het ook zo kunnen oplossen. PC stond namelijk naast een hoogspannigscabine => te veel straling.

Ik vind jouw post onzinniger, aangezien hij zegt dat het met een andere kabel wel goed gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 12-03-2003 21:36 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het probleem lijkt niet in de kabel te zitten. Een andere PC op diezelfde kabel werkt wel goed. Probleem met de switch lijkt ook uitgesloten dus blijven er maar 2 mogelijkheden over, de netwerkkaart of de software.

Het kan zijn dat de TS (of iemand anders) wat met de instellingen heeft zitten spelen of dat er 'iets fysieks' is gebeurd maar dat weten we vooralsnog niet. In elk geval lijkt het me stug dat er ineens een hoogspanningscabine naast de PC is opgesteld.

Om ook softwarematige foutjes uit te sluiten is een simpel systeemherstel toch wel logisch. Kost weinig tijd en nauwelijks moeite en je weet gelijk zeker dat dáár i.i.g. niet de oorzaak ligt.

Wat er dan blijft is netwerkkaartjes wisselen met een andere PC en/of alle aansluitingen op de switch te wisselen. Dat laatste kost i.i.g. meer tijd dan mijn eerder aangedragen mogelijke oplossing voor het probleem.

ARME AOW’er

Verwijderd

mischien iets stoms maar kijk eens op je compoort of die niet op de standaard snelheid staat.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:39

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vage Titel -> Ook vage titel.

Degene die een betere weet krijgt een Meet&Greet met mij 8)7

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Koffie schreef op 13 maart 2003 @ 16:30:
Vage Titel -> Ook vage titel.

Degene die een betere weet krijgt een Meet&Greet met mij 8)7
Ik weet een betere:

Kabeltjes en NICjes doen raar met switch (trage download) *

Wanneer kan ik langskomen, en staat het bier al koud? :P

Het gaat dus om spelfout in 'switch'..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:39

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Woei .. titel edit 8)7

Enneuh .. als jij voor een 3Com catalogus zorgt, zorg ik voor een BlackBox catalogus (* witte vlekken wegvegen doet *) :P

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Y0ur1
  • Niet online
oke mensen bedankt voor jullie reacties, tis een mega raar probleem, maar het is opgelost! Ik heb de netwerkkaart vervangen en hij doet het weer (goed!)... Echt heeel vaag dat hij het op andere kabels wel goed deed, maar het heeft misschien met de lengte te maken icm deze kaart.
Pagina: 1