Valse virusmelding?

Pagina: 1
Acties:

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik krijg steeds een melding over een virus dat ik zou hebben: "VCL-4.SI [Encrypted]" in een .dll bestand.

Als ik het probeer op te zoeken met google krijg ik 0 resultaten, ook is het in geen enkele virusdatabase te vinden... Dit is al de 2e keer dat ie het virus vindt, maar nu plots in een ander bestand, de vorige heb ik het .dll bestand gewist, omdat ie niet gerepareerd kon worden...

Is mijn virusscanner (Avast) me voor de gek aan het houden ofzo :?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

AtHomer schreef op 12 maart 2003 @ 18:22:
Ik krijg steeds een melding over een virus dat ik zou hebben: "VCL-4.SI [Encrypted]" in een .dll bestand.

Als ik het probeer op te zoeken met google krijg ik 0 resultaten, ook is het in geen enkele virusdatabase te vinden... Dit is al de 2e keer dat ie het virus vindt, maar nu plots in een ander bestand, de vorige heb ik het .dll bestand gewist, omdat ie niet gerepareerd kon worden...

Is mijn virusscanner (Avast) me voor de gek aan het houden ofzo :?
Gebruik eerst eens een echte virusscanner..., Norton, MCAffee of AVP bv..

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 07:44
Welke virusscanner gebruik je?

edit:
wat ben ik een dombo..naam stond er wel :O Matthijs..vergeef het me..

[ Voor 60% gewijzigd door Patrickvs op 12-03-2003 18:34 ]

Verwijderd

-P@tRiCk- schreef op 12 March 2003 @ 18:30:
Welke virusscanner gebruik je?
Avast :? ;) Heb er trouwens nog nooit van gehoord

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 18:32 ]

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 18:26:
[...]

Of AVG, of ... maar Avast?? Nooit van gehoord... En over welke dll klaagt ie?

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

probeer het hier is mee online virus scanner

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

;)

Verwijderd

heb wel dit gevonden:

VCL Virus
The VCL Virus is a computer virus which infects .COM files including COMMAND.COM.
The virus is loaded into memory by executing an infected program and then affects the computer's runtime operation and corrupts program or overlay files.

• blackd
  • Niet online
-> SA

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• AtHomer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 18:34:
[...]

Of AVG, of ... maar Avast?? Nooit van gehoord... En over welke dll klaagt ie?
http://www.avast.com

De Home Edition is gratis. Werkt een beetje op dezelfde manier als de ZoneAlarm firewall "for personal use", die hier toch wel vrij bekend is dacht ik, vandaar dat ik dacht dat Avast ook wel bekend was.

De vorige keer was de boosdoener "pkunpack.dll" dat in een map "Avxoscan" stond in de Windows map. De naam van de dll van deze keer heb ik niet meer helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door AtHomer op 12-03-2003 20:12 ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmz.. Nog nooit vangehoord, Maar goed je zou deze eens kunnen proberen www.grisoft.com is ook een gratis edition maar werkt super goed. En je kan er ontzettend veel mee

Suc6

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb net Kasperski geprobeerd is echt goed ;)
Zag een virus die mijn Norton niet eens zag :o !!!

www.kasperski.com of effe PC magazine kopen zat ie namelijk bij :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• AtHomer
  • Niet online
Trend Micro heeft niks gevonden gelukkig. Maar ik ga voor de zekerheid nog ff wat andere virusscanners proberen.

Verwijderd

Van de gratis AV's is avast nog het beste, AVG is ook wel aardig maar detectionrate is laag en een hoop false positives. Avast zou minder false positives moeten geven dan AVG, maar het is niet opperbest. Ik heb niet echt goed gekeken hoe goed de online scan van mcafee is, maar die zou je kunnen proberen. (ff zoeken op www.mcafee.com ). Verder kun je ook nog een enkele file scannen op de site van www.kaspersky.com . en eventueel nog gezipped de file naar newvirus@kaspersky.com sturen.
Pagina: 1