[Powersupply] Qtec of Antec?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Topicstarter
Hi,

Ik ben opzoek naar een nieuwe powersupply.
Dit omdat ik nu nog single Athlon mp draai, maar binnenkort een dual mp1800 in de kast heb zitten.

Nu lees ik overal op alle sites dat de powersupply een van de bepalende factoren is voor een stabiel mobo.
En ik wil mijn mobo natuurlijk wel stabiel houden. (hij is het nu ook) Dus moet ik een nieuwe Powersupply hebben.
Ik ben dus opzoek gegaan naar Powersupply's en eigenlijk zat ik te denken aan een 480 w TruePower van Antec, totdat ik een search hier deed en zag dat ook flink wat mensen een Qtec 550w hadden draaien. Deze voeding kost naar verhouding met de antec niets. (59 euro tegen 118 euro).
Nu vraag ik me af: is dit een voeding waarmee ik mijn mobo (MSI K7D Master-L met 768MB ecc reg en 2 x MP 1800+) stabiel kan houden?

Overige hardware in mijn kast is o.a. 2 x 10k Cheetah, scsi raid, 1 x 60gb IBM 1 x 30GB maxtor, 1 CDRW en 1 CDrom. Videokaart is een Geforce 4 Ti4200. Zal ik voor de Antec gaan of is de Qtec ook in staat om goed werk te leveren?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:10
Q-Teq 550W hoor je positieve, maar ook negatieve reacties over
mij lijken ze opzich best wel degelijke voedingen

bij Antec weet je bijna zeker dat je geen miskoop doet
het zijn degelijke voedingen, en daar betaal je ook iets meer voor

maar waarom zoek je niet even met de search, en met google naar reviews en ervaringen :?

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Q-tec (gekocht voor de stilte) en hij bevalt me prima in die zin dat íe de boel redelijk stabiel houdt. Hij maakt iig teveel herrie naar mijn prive-zin maar doet verder alles goed.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 17:26:
Ik heb ook zo'n Q-tec (gekocht voor de stilte) en hij bevalt me prima in die zin dat íe de boel redelijk stabiel houdt. Hij maakt iig teveel herrie naar mijn prive-zin maar doet verder alles goed.
Ok, da's mooi maar wat heb jij b.v. allemaal in je kast hangen qua hardware?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Zijn allemaal A-merken dus compleet mis grijpen doe je niet.

Qua vermogen heb je voor 4xHD, 2xCD, 2xAMD en een flinke videokaart aan die Antec genoeg. Niet overdrijven met 550w, daar kun je 2 PC's mee voeden. Een goede voeding is belangrijk, maar je hoeft het niet te overdrijven. Die 550w dingen zijn voor hele andere dingen bedoeld dan gewoon thuisgebruik, het is niet zo dat "omdat het te koop is, kan het een goed idee zijn om er één te kopen".

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

houd er wel rekening mee dat hij niet werkelijk 550 watt trekt ik heb hem zelf zeer goede psu maar volgens testen trekt hij niet de volle 550..

Verwijderd

IK ga zelf die Qtec 550 halen. Ik heb een nieuwe voeding nodig, en vind 60 euro wel genoeg :) Ga echt niet over de 100 euro uitgeven voor een voeding.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Geen enkele voeding levert het volledige aangegeven vermogen.. Dat slaat steeds op de piekwaarden, die dus zelden bereikt worden.

De Q-tec 550W is inderdaad erg goed voor het gat.. Antec heeft een hoger kwaliteit-gehalte, maar kost ook dubbel zoveel.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:02
Captain Pervert schreef op 12 March 2003 @ 17:31:
Zijn allemaal A-merken dus compleet mis grijpen doe je niet.

Qua vermogen heb je voor 4xHD, 2xCD, 2xAMD en een flinke videokaart aan die Antec genoeg. Niet overdrijven met 550w, daar kun je 2 PC's mee voeden. Een goede voeding is belangrijk, maar je hoeft het niet te overdrijven. Die 550w dingen zijn voor hele andere dingen bedoeld dan gewoon thuisgebruik, het is niet zo dat "omdat het te koop is, kan het een goed idee zijn om er één te kopen".
Kan aan mij liggen maar Qtec is toch geen A-merk?

A-merken zijn imho: Enermax, Antec, Zalman, CWT, QTechnology (= geen Qtec), HEC. Dus gewoon de wat duurdere voedingen.

B-merken zijn imho: Qtec, Topower, sweex ed.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Op welke basis plaats je een merk eigenlijk onder de noemer A of B?

Verwijderd

Ik heb een Tyan S2460 met dual 1500+ MP. Ben begonnen met een Antec 400w (in m'n Antec SX840), maar die gaf problemen: hangen na een succesvolle POST. Wilde absoluut niet meer starten. Problemen zijn opgelost door een Enermax 550w. Dit speelde een jaar geleden, en systeem draait sindsdien probleemloos.

Specs:
Tyan S2460, 2 * AMD Athlon MP 1500+, 3 * 256Mb Corsair Reg. ECC, ATI 9000 pro, 2 * HD 7200 rpm IDE, Promise FT100 with 2 striped 7200 rpm IDE HD's, 5 case-fan's (3 in, 2 out), chipsetfan, SB Audigy 1394, 3com NIC, Philips DVD+RW228, CD-rom in an Antex SX840 & 550W Enermax EG651P-VE.
Running W2K SP3.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb hier een 350 watt voeding van Antec die bij me Antec 1035B || standaard zat maar fan is best luid dus let ook daarop ;)

Vind het niet erg alleen iedereen zeurt erover die weleens bij me PC in de buurt komt :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:28
ik had een Qtec 550watt en was er niet zo tevreden over, vond m niet echt stil, maarja dat verschilt per persoon.
Heb nu een antec 480 watt, en die hoor ik bijna niet :z, ik ben hier veel meer tevreden over, en is voor mijn gevoel ook stukken betrouwbaarder, als ik de voltages meet met een multimeter kloppen de waardes exact dus precies 5v en precies 12v

Ik denk dat je met beiden geen miskoop doet hoor...gezien prijs kwaliteit.
Check alleen voordat je de qtec gaat aansluiten of de draadjes op de juiste plek in de molex connectors zit, want daar is iemand hier op t forum al s flink mee genaaid

[ Voor 26% gewijzigd door Turismo op 12-03-2003 19:21 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 21:32

Tubby

or not to be

Ik heb een s2460 met 2x xp 1800+ aan een Enermax 430watt hangen.

Persoonlijk raad ik je de Qtec voeding ten zeerste af want ik heb een dergelijke voeding ook voor mijn zusje gekocht (een 400Watt). En toen ik de lijnen vergeleek bleek dat de Qtec voeding "slechts" iets van 17A leverde op de 12V lijn. Ter vergelijking: Mijn enermax levert meer dan 32A op de 12V lijn.

Dit is van groot belang voor de stabiliteit van je systeem. Het prijsverschil is in dit geval zeker 100% kwaliteitsverschil. Als je geluk hebt zal de Qtec voeding zijn werk wel doen maar voor dat geld kun je beter een 350W Amerk voeding kopen want die even goed, zoniet beter dan die 400W Qtec.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Verwijderd

Ik draai hiert 1 qtec 400 W! hij draait perfect! en de herrie is over als je de fans op 7 V laat draaien en dan koelen ze met een goede case temp nog zat!

configuratie:

AMD xp 2100+ @ 2400
epox 8k5a2+
1 x 512 Mb DDR @ 2700 cas2
1 x 120 gig Seagate, en 1 x 80 gig maxtor plus 9
Geforce 4 Ti 4200 @ 4600
netwerkkaart
soundblaster live 5.1
lite-on 52x24x52 brandertje
Aopen 52x cd-rom
2 ccfl's
8 80 x 80 Thermaltake fans

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 19:21 ]

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 14:22
Ik draai momenteel 2x AthlonXP 2000+ met Radeon 9500 en een hoop fans stabiel met een Enermax 350W. Ik gebruik verder maar een enkele 7200rpm harddisk, maar afgezien van het opspinnen zijn hd's geen stroomslurpers.

Met beide voedingen (dus Q-tec en Antec) zul je het dus met gemak redden. Zoek je een stille voeding, dan kies je voor de duurdere Antec. Is geluid geen issue (zal wel niet, je hebt immers 10K-schijfjes), dan kun je prima af met de Q-Tec.

Dato DUO synth voor twee

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik heb ook de 400W.. Wel even zeggen: de 550W is totaal anders (lees: beter) qua opbouw, kan je dus niet vergelijken.

Standaard was ie ook luid, maar ik heb beide fans gewoon aangesloten op m'n rheobus, heerlijk stil dus.

Verwijderd

Tubby schreef op 12 March 2003 @ 19:19:
Ik heb een s2460 met 2x xp 1800+ aan een Enermax 430watt hangen.

Persoonlijk raad ik je de Qtec voeding ten zeerste af want ik heb een dergelijke voeding ook voor mijn zusje gekocht (een 400Watt). En toen ik de lijnen vergeleek bleek dat de Qtec voeding "slechts" iets van 17A leverde op de 12V lijn. Ter vergelijking: Mijn enermax levert meer dan 32A op de 12V lijn.
Maar het gaat hier om de 550 Watter :) En het is bekend dat de 400 watt Qtec enzo veel minder zijn als de 550 en dat die 550 juist vaak als heel goed genoemt wordt :)

Verwijderd

Jupiler schreef op 12 March 2003 @ 19:22:
Ik heb ook de 400W.. Wel even zeggen: de 550W is totaal anders (lees: beter) qua opbouw, kan je dus niet vergelijken.

Standaard was ie ook luid, maar ik heb beide fans gewoon aangesloten op m'n rheobus, heerlijk stil dus.
Volgens mij zijn ze redelijk gelijk kwa opbouw als ik me niet vergis, kan het mis hebben hoor maar het is in ieder geval een indicatie als de 400W aardig goed is "mag" je er bijna vanuitgaan dat de 550 ook aardig goed is ! toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 19:29 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Jupiler schreef op 12 maart 2003 @ 19:03:
Geen enkele voeding levert het volledige aangegeven vermogen.. Dat slaat steeds op de piekwaarden, die dus zelden bereikt worden.

De Q-tec 550W is inderdaad erg goed voor het gat.. Antec heeft een hoger kwaliteit-gehalte, maar kost ook dubbel zoveel.
Is niet waar. Sommige voedingen halen meer dan wat er staat aangegeven :Y)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
sorry maar dit word het 3de topic ofzo met de zelfde vraag...
laatst was er nog een,

voor de zoveelste keer:

mijn qtec 550 geeft een stabiele lijn (niks in de -, veel er boven zelfs)
heb hem gemod met 2 enermax fans die allebij op het laagste staan, en dat kan ie makkelijk hebben...

kopen dus... zit een jaar garantie op... dus niet veel risk... (en als ie over 2 jaar kaduk is heb je toch wel een nieuw systeem waar je waarschijnlijk toch een andere voeding in wil hebben)

edit:
dit was de eerste in mijn lijstje

Q-Tec/Aopen

[ Voor 10% gewijzigd door ixl85 op 12-03-2003 19:33 . Reden: link ]

Verwijderd

Idd al wat vaker langs geweest. Liam_xi, zou je iets meer moeite willen doen voortaan? Verder kan ik je zeggen dat je die 550W van Qtec met een korrel zout moet nemen. De Antec is veel beter, maar daar is de prijs dan ook naar ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.