Ik zoek een spel met een echt meeslepend verhaal...

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-01 13:21
Hoihoi, Im bored

Er zijn natuurlijk genoeg leuke spellen te spelen, maar ik moet echt weer even een spel hebben met een wereld waar ik me helemaal kan inleven, zoiets als morrowind, maar helaas kon ik daar niet echt het verhaal meer volgen.
Het moet er ook mooi uit zien en het mag ook lineair zijn, als het verhaal maar goed is...

Wie weet wat?

edit: Ik denk zelf dat ik toch het meeste zin heb in een RPG, en dan het liefst 3d, of net zoiets als Dungeon Siege...

[ Voor 15% gewijzigd door DarkShadow op 12-03-2003 16:00 ]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben zelf weer begonnen met Max Payne laatst

ik weet niet of je dit al hebt gespeeld, maar dat zal vast wel.

ik vind dit zelf wel een mooi verhaal, maar is dit het type spel wat je zoekt of moet het meer avondtuur oid zijn :?

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:14

Hu9o

Schokkend

Mafia vond ik een goed verhaal hebben. Het is wel lineair, en ook is het niet van het type morrowind....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Als je alleen PC spellen zoekt (daar ga ik maar vanuit) ben je of aangewezen op oudere spellen of de paar RPG's die er zijn. Half Life had natuurlijk (voor een shooter) ook een geweldig verhaal...Baldurs Gate serie al gespeeld? :)

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik dacht aan twee spellen, Mafia en Max Payne... Beide zijn al genoemd, maar toch zou ik ze spelen als ik jou was :D

Misschien kan je ook wel GTA3 proberen. Das iig niet liniair en er zit ook best wel een verhaal in.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Verwijderd

Wheel of Time
Undying
WarCraft 3
Unreal tournament >:)

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ben zelf ook net weer met Mafia bezig... echt super! Erg sfeervolle wereld en goed verhaal. Het goede vind ik ook juist dat het niet echt lineair is; je bent wel gebonden aan missies maar in hoe je deze oplost heb je redelijk veel vrijheid.

Verwijderd

Max Payne kon ik me helemaal in inleven. Grim Fandango trouwens ook, als je van adventures houdt. X-Wing Alliance ook, kreeg toen even een brokje in mijn keel toen die familie moest vluchten omdat een paar star destroyers hun thuis stond op te blazen. En op het moment Silent Hill 2.

Tja, elk genre heeft wel een titel waar je je helemaal in kunt leven.

System Shock 2 staat nog steeds op mijn lijstje, lijkt me ook iets waar je je in kunt verdiepen, vooral midden in de nacht in het donker.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Hahn
  • Laatst online: 01:36
Deus Ex is inderdaad een top spel met een cool verhaal. En ik vind het er allemaal goed uit zien. Als je niet zo om graphics geeft dan zou je Neverwinter Nights en Baldur's Gate (1 & 2) kunnen proberen.
Ik ga nu ff Max Payne en Deus Ex opzoeken, want daar heb ik gelijk weer zin in door dit topic :P

The devil is in the details.

• DarkShadow
ja ik ben ook met mafia bezig, opzich wel een leuk verhaal, maar het gaat toch wat meer om de actie... Max Payne heb ik al uitgespeeld.
Baldurs Gate lijkt me wat te intensief, Dungeon Siege vond ik wel prachtig, maar wel erg lineair :), Muziek telt ook mee natuurlijk.
Half Life heb ik ook al uitgespeeld en Wheel Of Time en Undying lijken me niet echt wat...

Hoe is Gothic 2?

• Exar
  • Laatst online: 02:53
GTA3 kon mij persoonlijk dus echt niet boeien, maar goed, das een kwestie van smaak uiteraard.
Buldurs Gate 2 is imho subliem met een vet goed verhaal en toch niet al te lineair....
Alien Versus Predator 2 is ook erg goed imo, vooral omdat de verhaallijnen elkaar mooi raken van de verschillende rassen die je kan spelen. :)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• DarkShadow
MaRc0 schreef op 12 March 2003 @ 15:58:
[...]

Deus Ex is inderdaad een top spel met een cool verhaal. En ik vind het er allemaal goed uit zien. Als je niet zo om graphics geeft dan zou je Neverwinter Nights en Baldur's Gate (1 & 2) kunnen proberen.
Ik ga nu ff Max Payne en Deus Ex opzoeken, want daar heb ik gelijk weer zin in door dit topic :P
Als je toch Max Payne gaat spelen, download dan direct de nieuwste kungfu mod, moet erg goed zijn.
En kan iemand me uitleggen waarom Deus Ex nou zo bijzonder is? Heb ik nooit echt begprepen, ooit alleen een keer een demo gespeeld...

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Fallout 1 en 2, Planescape Torment en Arcanum natuurlijk!! :D
cRPGs roeleren! :)

Maarja, ze zien er allemaal niet echt mooi uit :/
Ik vind ze mooi genoeg, hoor, met veel detail enzo :)
En de verhalen zijn goed en meeslepend genoeg :)

Vooral het verhaal van PT is eerrrrg goed uitgewerkt :)
Maar de sfeer van Fallout1/2 is ook erg koel en Fallout1/2 en Arcanum zijn iets grappiger dan PT (die ook ECHT wel z'n grappige momenten heeft, hoor :) Veel snedige opmerkingen worden er ook gemaakt :) )

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:39

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

De Fallout reeks en Arcanum. maar de graphics zijn helaas niet echt super meer. wel een heel sterk verhaal :)

Okyah, je bent te snel :D

[ Voor 15% gewijzigd door sh4d0wman op 12-03-2003 16:00 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01 19:52
DarkShadow schreef op 12 maart 2003 @ 15:59:
[...]

En kan iemand me uitleggen waarom Deus Ex nou zo bijzonder is? Heb ik nooit echt begprepen, ooit alleen een keer een demo gespeeld...
uuhhmm vanwege het fantastische verhaal, (onverwachte wendingen, meerdere eindes), de vele mogelijkheden die je hebt om je personage op te bouwen, de manier waarop je je doelen kunt bereiken, (kun je zelf kiezen), de mooie graphics. Need I say more?

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

geloof het of niet, maar SiN heeft ook best een uitgebreid verhaal, weliswaar manga en niet erg geloofwaardig, maar je moet het ook niet realistisch opvatten en dan gaat het best :)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• DarkShadow
mwah, als je wilt :)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

sh4d0wman schreef op 12 maart 2003 @ 16:00:
De Fallout reeks en Arcanum. maar de graphics zijn helaas niet echt super meer. wel een heel sterk verhaal :)

Okyah, je bent te snel :D
Nja, nu weet men ieg dat je smaak hebt ;)

Maar > PT nog niet geprobeerd? :o
Foei! :P

Alone at last
Just nostalgia and I

• DarkShadow
tja planescape torment heb ik al vaker aan gedacht om mee te beginnen, maar het is zo lelijk :'( en ik heb net een club3d 9700, en daz dan zo zonde :P Dan voel ik me zo slecht, het moet wel erg goed zijn hoor...

Het kan me trouwens frustreren als het te langzaam gaat, ik heb er helemaal niets op tegen om rond te dwalen en te genieten, maar als het te langzaam gaat en het verhaal is te onduidelijk, dan sleept het me niet meer mee...

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

DarkShadow schreef op 12 March 2003 @ 16:08:
tja planescape torment heb ik al vaker aan gedacht om mee te beginnen, maar het is zo lelijk :'( en ik heb net een club3d 9700, en daz dan zo zonde :P Dan voel ik me zo slecht, het moet wel erg goed zijn hoor...

Het kan me trouwens frustreren als het te langzaam gaat, ik heb er helemaal niets op tegen om rond te dwalen en te genieten, maar als het te langzaam gaat en het verhaal is te onduidelijk, dan sleept het me niet meer mee...
Lelijk :?

Valt toch nog wel mee.. :P
Jij speelt zeker nooit meer iets op een nes ofzo 8)7
;)

Maar die snelheid > kon je die niet omhooggooien? Net als het pathfinden?
Dacht ik hoor :)
En als je alle CDs naar je schijf gooit kan je door even iets in de ini te changen veeeeel sneller alles laden enzo :)
(jaja, met daemontools kan t ook, maarja :P )

Arcanum is nu voor onder de 10 eypo bij mediamarkt te krijgen volgens mij en Fallout 1en2 samen ook voor weinig geld (ergens :+ ) en PT heb ik zelf voor 19 gulden ofzo gekocht bij de FRS een jaar of wat geleden (originele doos en alles :D ) :D

Alone at last
Just nostalgia and I

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Day of the tentacle (... heeft geen toevoeging nodig, is gewoon gaaf verhaal)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Dan toch liever Sam & Max, gewoon brute humor erbij

• scorpie
  • Laatst online: 20:03

scorpie

Supra Addict

Playstation: Final Fantasy, Metal Gear Solid (laatste is helaas geen rpg, maar wel meeslepend verhaal)
PC: Baldur's Gate, Deus Ex zoals gezegd, Mafia.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• LordMithril
  • Laatst online: 19:06
als je van adventures houd moet je Syberia eens proberen.
erg meeslepend, nadeel is is dat het nogal kort is maar het is iig erg cool om te spelen.

Bier, Whiskey en Metal!!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

El_Quedro

Pininfarina

Ehm...
Zelf vind ik Metal Gear Solid een heel gaaf verhaal en Splinter Cell doet ook heel leuk mee ;)
Ik speel op dit moment Freelancer, het is een verhaal eigenlijk die je zelf een beetje laat ontwikkelen omdat het gehele vrijheid is. Kijk maar ff in de startpost :)

• DarkShadow
Naja ik zie wel weer :), ik ga Deus Ex maar eens proberen en Planescape Torment.

Het liefst zou ik een game hebben die zich in het 3d afspeelt in de lotr wereld, maar dan wel rpg.

• scorpie

scorpie

Supra Addict

DarkShadow schreef op 12 maart 2003 @ 16:29:
Naja ik zie wel weer :), ik ga Deus Ex maar eens proberen en Planescape Torment.

Het liefst zou ik een game hebben die zich in het 3d afspeelt in de lotr wereld, maar dan wel rpg.
dan moet je dus de gehele Baldur's Gate serie hebben met aanverwanten zoals Planescape Torment ja...
ook leuk:
Neverwinter Nights.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Verwijderd

RPG met het beste verhaal ooit wat ik gespeeld heb is zonder twijfel Planescape:Torment. Geweldige (lange) dialogen, heel veel sfeervolle achtergrond informatie en een superspannend en ingewikkeld plot. Enige nadeel hierdoor is dat je wel van lezen moet houden (en RPGs natuurlijk), maar als dat geen probleem is dan zal je er zeer veel plezier aan beleven.

FPS met het beste verhaal (en minste llineariteit) is imho Deus Ex. Heeft enkele kleine RPG elementen, dus als je alleen van puur schieten houd kan je beter Max Payne gaan spelen, maar Deus Ex is de ultieme aanrader voor de FPS liefhebber die van veel keuzemogelijkheden en een goed plot houdt.

Verwijderd

Indiana Jones and the fate of Atlantis:

"Think of tanks, think of airplanes!"

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Mafia is cool idd, maar probeer ook eens Outcast (uit '99), denk ik het allerleukste spel wat ik tot nu toe gespeeld heb. RPG spel waar je ook lekker veel mag knallen. Geweldige muziek van het Moscows Symfonieorkest. Spel is vrij makkelijk en de beelden zijn natuurlijk niet meer zo mooi als de nieuwe spellen, maar het kan er mee door. Vooral de watereffecten vind ik nog steeds mooi. Suc6 met zoeken iig!

• Hahn
Scorperito schreef op 12 March 2003 @ 16:47:
[...]

dan moet je dus de gehele Baldur's Gate serie hebben met aanverwanten zoals Planescape Torment ja...
ook leuk:
Neverwinter Nights.
Volgens mij speelt de BG serie niet in de wereld van LOTR hoor ;)

Maar er is al een Lord of the Rings spel voor de PC hoor. In 3D en het is zelfs een RPG :) Het spel heet gewoon Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring.

Verwijderd

Zorg dat je Outcast te pakken krijgt, een van de laatste echt goede 3D action adventures. (imho uiteraard)

• Doppert
  • Laatst online: 25-01-2022
ik heb me laatst splinter cell gekocht
goed verhaal

zeer mooie graphics
sfeervolle muziek die het spel en stuk spannender maakt

http://www.splintercell.com/us/

http://raptr.com/Doppert/about

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-01 08:51

FastBunny

Give it the Works !

Final Fantasy 7, 8, 9, 10 etc :)

Super meeslepend verhaal :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 17:51:
Zorg dat je Outcast te pakken krijgt, een van de laatste echt goede 3D action adventures. (imho uiteraard)
Als ik terugdenk aan outcast dan kan ik alleen maar denken: oooh wat schitterend :Y) Dat spel was echt ontzettend goed. Zo groots, zo perfect afgewerkt, zo moooooooooi. Heb me er nooit écht in verdiept maar wie weet- misschien ooit nog een keer.

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
System Shock 2

• scorpie

scorpie

Supra Addict

MaRc0 schreef op 12 maart 2003 @ 17:37:
[...]

Volgens mij speelt de BG serie niet in de wereld van LOTR hoor ;)

Maar er is al een Lord of the Rings spel voor de PC hoor. In 3D en het is zelfs een RPG :) Het spel heet gewoon Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring.
nee ok, maar er komen wel dezelfde races in voor en de zelfde settings zeg maar, dat bedoelde ik :)

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12-2025

Mathizsias

Drizzt

Final Fantasy
Baldur's Gate Series (Kan je jaren mee doen, ik al 2 jaar en ben nog steeds niet klaar ;))
Morrowind
Simon the Sorcerer
Dungeon Heck

en last but not least en uiteraard in 3d!

Daggerfall

Have Fun, de meeste zullen al genoemd zijn.

Verwijderd

zonder twijfel DIVINE DIVINITY. voor iedere rpg liefhebber een aanrader. soms grote vechtpartijen maar een superverhaal.

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Arx fatalis, een rpg in first person stijl. Het lijkt op morrowind, maar dan in donkere onderaardse gangen. Je komt geen buitenlucht tegen ofzoiets. Het heeft erg veel sfeer en je hoort zelfs op sommige plekken sneeuw stormen van buiten komen. Je kan je eigen vuur maken en zelf vis bakken, want je moet ook eten. En je character wordt aardig vervelend als ie niet eet ;)

Het vecht systeem lijkt nog het meest op system shock 2. Als je een zwaard hebt hou je de knop ingedrukt en wanneer vijand in de buurt is laat je los en sla je hem.

Erg sfeervol moet ik zeggen.

Verwijderd

DarkShadow schreef op 12 maart 2003 @ 16:08:

Planescape: Torment is werkelijk een spel met een ongelooflijke mooie verhaal. Zo mooi, en zoveel mogelijkheden in dialogen. Een van de beter RPG. Gameplay is niet altijd zo geweldig, maar het verhaal maakt alles goed.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Maar een spel!
GOTHIC!!!!!!!!!!

Superverhaal :) Wel een beetje lineair (hoewel dat ook nog wel meevalt).

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:57
Ook al is die ondertussen oud, als je hem niet gespeeld hebt een must!
Final Fantasy VII, imo het beste verhaal van alle FF delen.

• PoweRoy
  • Laatst online: 31-12-2025

PoweRoy

funky!

oud spel als Deus Ex heeft een subliem verhaal.
redelijk nieuw spel als Mafia heeft ook een goed verhaal.

laatste tijd komen spellen met flutverhaaltjes uit helaas(generals) :( hopelijk komen er weer klassiekers :)

[This space is for rent]

Verwijderd

OUTCAST!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-01 09:40

Willybubba

Nut up or shut up.

* Willybubba geeft Max Payne ook weer uit de kast getrokken :)

Heerlijk om dat te spelen met alles open en FSAA aan, kon ik vroeger niet.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Albinoraptor
  • Laatst online: 00:03
Metal Gear Solid voor de PC :)
Kan je vast voor een prikje kopen :)

Erg goed spel en top verhaal :)

• Collaborator
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

Metal Gear Solid heeft echt het mooiste verhaal wat ik ken ;( :)

This space is occupied

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:29

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Voor meeslepende verhalen moet je bij adventures zijn vind ik. Vooral omdat je dan de volle attentie op het verhaal heb, en niet op overleven enzo (behalve als je kan doodgaan in die adventure. Die irritante SIERRA adventures come to mind :) )

Syberia heb ik net uitgespeeld. Best goed verhaal, lekker coole graphics op de koop toe. Zoals iemand hier al eerder zei, is het inderdaad nogal kort. Ik heb het in 13 uur straight uitgespeeld. Zonder walkthrough (go me!) maar wel met veel frustraties. Verhaal is linear.

Indiana Jones 4 - The Fate of Atlantis was ook eerder genoemd, en ik vind het een steengoed spel met een steengoed verhaal. De graphics zijn acceptabel (Lucasarts VGA era). Het verhaal is spannend, en je KAN doodgaan maar niet op zo een irritante manier als SIERRA adventures. Verhaal is semi-linear (verschillende eindes mogelijk).

The Longest Journey. Ik moest hieraan denken toen ik Syberia speelde en probeerde te denken waar dit op leek. TLJ is een mooie adventure met ook mooie graphics. Dit spel is VEEL langer dan Syberia (4 cdroms ipv 2) en heeft best een goed verhaal. Verhaal is linear.

Als je persee RPGs wilt.. Misschien de Baldur's Gate series. Persoonlijk vind ik de meeste RPGs teveel 'hack'n'slash' type om een echt sterk verhaal te hebben. (Zoals Dungeon Siege. Don't get me wrong, I LOVE that game, great engine, maar het verhaal is niet echt iets om over naar huis te schrijven. :) )

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
ElderScrolls 3: Morrowind heeft echt een superverhaal :) en bovendien ben je daar de nodige uren mee zoet, als je er echt tijd aan gaat besteden ben je zo dagen bezig. Verhaal lijkt me toch redelijk makkelijk te volgen imo, gewoon de mainquest blijven volgen met die Casius Cosades gast ;)

Andere games met zo'n verhaal zijn er haast niet, deusEX is er wel 1 van, en Oni perhaps.

[ Voor 57% gewijzigd door ravenger op 13-03-2003 01:24 ]

Verwijderd

Final Fantasy 7 !!! Beste verhaal ooit van een spel zo gruwelijk mooi gewoon en het is een role playing game (rpg)

Mafia is ook de shit als het gaat. Dit spel had zo de godfather kunnen heten en als eerste film van die triology kunnen verschijnen

Hitman 1&2 waren ook niet echt slecht. Heerlijk die landschappen.

Verwijderd

Okyah schreef op 12 maart 2003 @ 15:59:
Fallout 1 en 2, Planescape Torment en Arcanum natuurlijk!! :D
cRPGs roeleren! :)

*knip*
tsja fallout roeleert gewoon.

en je zou Nomad Soul kunnen proberen. tis een 3d adventure, rpg, shooter, fightgame. beetje van alles dus. en ook een leuk verhaal naar mijn mening

• DeX
  • Laatst online: 18-07-2025

DeX

Silver vond ik erg mooi!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2025
Eigenlijk heb ik een heel lijstje.

- Mafia
- Deus Ex
- Outcast
- Half-Life
- De Zelda games (vooral de laatste 2 voor de N64)
- Metal Gear Solid (1e)
- Morrowind
- Max Payne (Mwa...)
- De Resident Evil games

Dat was het wel zo'n beetje

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Mystic_X
  • Laatst online: 22-09-2025

Mystic_X

What does this button do

Xenogears (psx) alleen in Amerika uitgekomen is een RPG met een verhaal waarbij je moet nadenken. Jaja dat zie je bijna bij geen enkele game (zelfs FF7 niet, verhaal is leuk maar een kleuter van 5 kan dat nog begrijpen)
Tevens is het verhaal ook erg hard, en zijn sommige dingen nou niet zo kerkganger vriendelijk (ze halen het hele geloof onderuit).
Enige van de bovengaande posts waar het verhaal nog mooi is , is Metal gear solid.
PC spellen met een echt goed uitgebreid en ingewikkeld verhaal moeten nog gemaakt worden.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Verwijderd

Mystic_X schreef op 13 March 2003 @ 11:33:
Xenogears (psx) alleen in Amerika uitgekomen is een RPG met een verhaal waarbij je moet nadenken. Jaja dat zie je bijna bij geen enkele game (zelfs FF7 niet, verhaal is leuk maar een kleuter van 5 kan dat nog begrijpen)
Tevens is het verhaal ook erg hard, en zijn sommige dingen nou niet zo kerkganger vriendelijk (ze halen het hele geloof onderuit).
Enige van de bovengaande posts waar het verhaal nog mooi is , is Metal gear solid.
PC spellen met een echt goed uitgebreid en ingewikkeld verhaal moeten nog gemaakt worden.
xenogears veel lof over gehoord moetik maar is downen:D

• DRAFTER86
  • Laatst online: 23:22
Ik vond Gabriel's Knight echt erg goed, het is een adventure, volledig 3d geweldig verhaal, is een van de weinige spellen die ik uitgespeeld heb. (Zonder walktrough)

• DarkShadow
hmm best moeilijk om te kiezen, ben toch maar weer begonnen in morrowind :)
tnx anyways, ik ga nog wat andere games denk ik bekijken

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je toch gaat kijken, kijk eens naar Grom

Adventure a la KingsQuest maar dan nieuw en errug leuk en verhaal is ook dik oke.
Grom is a truly epic game by developers Rebelmind that will provide players with loads of pure adventure, a slice of humour, and a touch of mystery to arouse the imagination. It's an action-RPG game combining an in depth storyline and tactical real-time combat. It's easy to get into and combines a powerful interface with a blockbuster movie feeling.
Aldus een onafhankelijke website... (ok, hun eigen, maar het klopt wel)

[ Voor 59% gewijzigd door FirmPete op 13-03-2003 16:18 ]

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

RPG's zijnniet mijn favoriet, maar heb weg genoten van Baldur's Gate 2...

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2025

paradoXical

The ParadoX

Diablo II ?

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

SilentStorm

z.o.z

Als oldies ook mee mogen doen: Lands of Lore I (2 en 3 hebben lang niet die look en feel) is toch wel een van de mooiste (lineaire) RPG's die ik gespeeld heb. Goed (midi) geluid ook.

Little big adventure 1 (of relentless in amerika) is ook onder windows te spelen. Als je je originele cd nog ergens hebt, kun je je als betatester voor lbawin inschrijven. De huidige versie is praktisch bugloos en je kunt je weer prima inleven in de wereld van twinsun.

Goblins (vooral deel 3) is een spel met heel aardige graphics en een leuk verhaal (adventure met een hoop humor). Ook niet al te makkelijk - je bent hier wel een weekje mee zoet. Als je je pc speaker nog wat kan aanhoren of zonder geluid speelt zijn 1 en 2 ook zeer de moeite waard. Vooral 2 is erg moeilijk. Heb hem wel helemaal kunnen uitspelen overigens. (trots, trots :P )

Master of the longbow - een leuk uitgewerkte versie van het robin hood verhaal. samen met je merry man mag je de graaf van nothingham (het blijft een leuke naam) gaan pesten en proberen een zo groot mogelijke som geld voor het vrijlaten van king richard te realiseren.

Localhost is where the heart is

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Metal Gear Solid :9

Verwijderd

Enclave! Net uit en onwijs mooi en leuk!

Verwijderd

Mag ik zeggen dat verhaal gecombineerd met goede graphics zelden of nooit voorkomt, omdat er altijd meer aandacht aan een van de twee gegeven wordt zodat de ander niet aan bod komt. Op dit moment zijn de graphics erg belangrijk.

Het enige spel dat in de goede richting komt wat verhaal en graphics combineren betreft is final fantasy. Maar daar moet je van houden.

(gameplay buiten beschouwing gelaten)

Verwijderd

Ben ik niet met je eens. Ik vind de graphics van Enclave fantastisch en het verhaal is ook erg sterk.
Zoals je merkt ben ik behoorlijk pro-Enclave :9

Verwijderd

DarkShadow schreef op 13 maart 2003 @ 16:08:
hmm best moeilijk om te kiezen, ben toch maar weer begonnen in morrowind :)
tnx anyways, ik ga nog wat andere games denk ik bekijken
aanrader voor morrowind, als het ff niet lukt, kan ook tijdens een quest, gewoon ff wat anders gaan doen, beetje riondlopen, stadje bezoeken, beetje mensen vervelen, subquestjes doen etc. neem er de tijd voor, de eerste keer dat ik het speelde was ik veel te veel bezig met de main quest, nu ik het weer eens probeer ben ik gewoon een beetje aan het lanterfanten in die wereld.... echt helemaal über is het nu :)

• Hahn
Diablo 2 heeft niet echt een origineel en meeslepend verhaal, het is gewoon alles hakken en vermoorden wat je tegenkomt. Zelf vind ik dat best leuk, maar je speelt Diablo 2 niet voor het verhaal :)

Verwijderd

Phantasmorgia (Sierra) of Gabriel Knight 2. Beetje oud, maar super goede meeslepende storyline.

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
Een RPG met een goed en meeslepend verhaal? Zeker weten Baldur's Gate!! Koop Baldur's Gate, Tales of the Sword Coast, Baldur's Gate 2 en Throne of Bhaal en je bent nog ff zoet ook :p

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik zweer bij de gehele Wing Commander serie. :) En ook Freelancer heeft best een cool single player verhaal. Sommige missies zijn ook best spannend. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Final fantasy
het meeslependste verhaal ooit, ik bleef het spelen niet voor het spel maar voor het verhaal

Verwijderd

Beste Final Fantasy vond ik toch nummer 6, al was het qua graphics slecht maar verhaal, muziek en sfeer ijzersterk.

Verwijderd

Wat ik je zeker kan aanbevelen is StarCraft (3 races). Bangelijk goed, uren spelplezier en de ijzeren wil om de andere breeds te verslaan. En als je uitgespeeld bent, is er nog altijd de opvolger: BroodWar.

Echt de moeite!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 13:41:
Mag ik zeggen dat verhaal gecombineerd met goede graphics zelden of nooit voorkomt, omdat er altijd meer aandacht aan een van de twee gegeven wordt zodat de ander niet aan bod komt. Op dit moment zijn de graphics erg belangrijk.

Het enige spel dat in de goede richting komt wat verhaal en graphics combineren betreft is final fantasy. Maar daar moet je van houden.

(gameplay buiten beschouwing gelaten)
Maar ze zijn er wel en die zoekt de topic starter :Y)

Sacrifice
Aquanox
Pagina: 1