Voor het graferen van een logo moet ik een bestand op EPS, DXF of HPGL-formaat aanleveren. Nu is mijn vraag met welk (freeware) programma ik deze kan converteren?
EPS is nooit een probleem. Photoshop kan dit. DXF is veel moeilijker...ik ken wel een oud DOS programmatje wat dit kan maar het is verre van goed.
Ik zou dus voor EPS gaan...
Ik zou dus voor EPS gaan...
Quod licet lovi, non licet bovi
Ehm, ik dat je dan met bmp al een stap te ver bent gegaan. De formaten waar je het over hebt zijn nl. vector formaten. Misschien kun je iets met een tracer doen. Een tracer kan van sommige bitmap plaatjes weer een aardige vector representatie maken ... maar hoop daar niet teveel op.
Hey ... maar dan heb je ook wat!
http://gathering.tweakers...t_messages/607419#gezocht
Als ik je topictitel in google invul dan krijg je al een aantal hits die zeker de moeite waard zijn. Als je even zoekt dan kun je zeker wel iets vinden dat BMP naar EPS, DXF of HPGL kan converteren.
Hou er wel rekening mee dat dit verctor formaten zijn (zoals Killemov ook al zegt). Een gewoon plaatje dat uit pixels bestaat kun je wel converteren naar een vector afbeelding, maar over het algemeen lukt dat volgens mij niet zo fantastisch...
Als ik je topictitel in google invul dan krijg je al een aantal hits die zeker de moeite waard zijn. Als je even zoekt dan kun je zeker wel iets vinden dat BMP naar EPS, DXF of HPGL kan converteren.
Hou er wel rekening mee dat dit verctor formaten zijn (zoals Killemov ook al zegt). Een gewoon plaatje dat uit pixels bestaat kun je wel converteren naar een vector afbeelding, maar over het algemeen lukt dat volgens mij niet zo fantastisch...
Dit topic is gesloten.
![]()