Toon posts:

[Win2k] Thin clients & TS of W2k werkstations

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_
Hi all,

Ik ben sinds kort werkzaam bij een bedrijf wat personeelsdiensten verzorgd, hoofdzakelijk worden hier payrolls gemaakt wat betekd veel grote excel bestanden en een verwerkings pakket van draaid op SQL.

Dit alles gebeurt op TerminalServer W2k, hierop staat dus Office 2000 Premium, Acrobat, Internetexplorer, en het salaris verwerkings pakket.
Dit is een Compaq Proliant DL360 G2 P3/1.4Ghz. Er zitten 2 netwerkkaarten in een teaming. 2Gb mem, en 2x 18.2Gb SCSI-UW HD.

Er werken gemiddeld zo’n 25/30 mensen op, maar de CPU vliegt regelmatig naar het plafond, ook klagen de mensen over het openen van Excel bestanden, in tussentijd kunnen ze koffie halen (op zich niet verkeerd).

Ik heb voorgesteld op bij iedereen een W2k werkstation neer te zetten i.p.v. de thin clients en office en IE locaal te gebruiken, alleen het salarisverwerkings pakket op de TS te laten staan i.v.m. updateá. Mijn baas vindt dit geloof ik niet zo’n goed idee, hij heeft liever een 2e indentieke TS erbij.
Wat is wijsheid?

_/-\o_

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 10:17

Stewie!

Keen must die!

Kosten? Je baas
Performance: jij je zin
Je gaat toch niet met thin clients werken op dezelfde server machine. Zet een tweede server erbij waarom office en shit komen, hou de zaak gescheiden

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

http://support.citrix.com...goryID=118&searchID=46740

;) Zoek en gij zult vinden.

/edit
Ehhhhmmmm ik ging er van uit dat Citrix erop geinstalleerd was |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Semper Fight op 12-03-2003 10:54 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titel voorzien van OS, zie WOS Policy en wat duidelijker gemaakt, mocht je betere suggesties hebben, meldt dit via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif of een topic in Schop een Modje.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

DE CPU vliegt regelmatig naar het plafond????

Als je er eerste een 2e CPU bij zet, dat wil wel eens helpen qua performance.
Kijk eens met perfmon wat de zwaarste processen zijn, altijd leuk om te weten.
Ik heb ooit 90 man op een 4xPPro 200 Mhz gehad met een complete KA omgeving. 't Was niet snel maar wel werkbaar.

Verwijderd

Topicstarter
De Server is al voorzien van een 2e Processor, meer passen niet in dat platte ding..

Verwijderd

Topicstarter
DaMorpheus schreef op 12 maart 2003 @ 10:51:
Kosten? Je baas
Performance: jij je zin
Je gaat toch niet met thin clients werken op dezelfde server machine. Zet een tweede server erbij waarom office en shit komen, hou de zaak gescheiden
Wat bedoel je met het werken met thin clients op dezelfde server machine?
B)

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:35

zyberteq

nou, dat dus

Nou als er op die ene server naast Terminal Services met 25/30 man ook een zware SQL server draait dan kan het wel kloppen dat het traag gaat.
Volgens mij pakt die SQL ook een hoop CPU-tijd mee.

Ga eerst kijken wat op welke proc standaard draait en verander dat eventueel. Dus bijv de SQL service naar processor 2. Als dat dan nog niet helpt, dan is het misschien verstandig een 2e server erbij te nemen op de taken te splitsen. Dus een Terminal Server (2procs) en een verwerkingspakket SQL server.

Dan doe je bijna wat je baas vraagt :)

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 10:17

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 12:43:
[...]

Wat bedoel je met het werken met thin clients op dezelfde server machine?
B)
dat je 1 server hebt voor die ene zware verwerk app
en 1 server voor je werkmensjes met hun officejes en acrobat gedoe 8)7
Je kan dit toch makkelijk verdelen, thin clients die je nu gebruikt vreten enorm veel kracht van een server weg B)

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WOS -> PNS

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 21:16

SED

Zit service pack 3 erop?

Winlogon wil nog wel eens een hoop CPU cycles claimen zonder SP3 onder TS.

Op zich moet die server dit makkelijk aankunnen alleen als SQL inderedaad als applicatie ook op die mTS draait lijkt me dat ongewenst.
Zet anders die SQL op een aparte server.

Copyright and left by SED...

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:13
office2000 service pack 2 of hoger lost ook een aantal cpu problemen op...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Een server waar het bedrijfspakket op draait
Een server als fileserver, printserver, voor Office bestanden
Een terminalserver als frontserver voor de clients.

Clients werken op de terminalserver, maar de berekeningen vinden plaats op andere servers.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 10:37:
Ik heb voorgesteld op bij iedereen een W2k werkstation neer te zetten i.p.v. de thin clients en office en IE locaal te gebruiken, alleen het salarisverwerkings pakket op de TS te laten staan i.v.m. updateá. Mijn baas vindt dit geloof ik niet zo’n goed idee, hij heeft liever een 2e indentieke TS erbij.
Wat is wijsheid?
Je opstelling klinkt me niet zo heel raar (tenzij je zoals gesuggereerd wordt in het topic idd. SQLServer op de doos zelf hebt staan - dat is niet goed), dus ik denk dat je moet gaan zoeken naar hoe het performance probleem op te lossen. Je geeft daar iets te weinig informatie over om daar iets zinnigs over te zeggen, want je geeft niet aan welk process 100% CPU pakt, wat de symptonen zijn bij het 'lang openen' van Excel, en meer van dit soort zaken.

Vertel ons eens hoe het precies in elkaar steekt. Waar draait SQLserver? Waar staan de Excel files die die users openen?
Pagina: 1