[Jscript] Achtergrondkleur tabel meeprinten

Pagina: 1
Acties:

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Topicstarter
Ik zit met een probleempje met printen in Internet Explorer, met name de achtergrondkleur van tabelcellen, deze wordt niet meegeprint.

Ik vond dit topic maar dat raakt slechts de oppervlakte van het probleem.

"Waarom zet je niet in de IE opties het vinkje aan bij 'Print Background colors and Images'?"

Omdat de pagina op alle Internet Explorer clients in een keer goed moet printen.

"Waarom zet je dan geen opmerking op je pagina dat mensen dat vinkje gewoon aan moeten zetten?"

Omdat het om een webapplicatie gaat die ik uitrol en daarin moet het gewoon goed geregeld zijn.

Wat ik dus zoek is een manier om via jscript tegen e.o.a. print-settings of ie-settings object te bleren dat hij de achtergrond moet meeprinten. Handig zou ook zijn dat ik nog wat meer printersettings beinvloeden kan.

In de MSDN doc's staat hier helaas bar weinig over.. Op dit moment vang ik de printopdracht af met de onbeforeprint- en onafterprint events dus ik kan nog wat aan het document object sleutelen voordat de printopdracht daadwerkelijk gegeven wordt maar een background blijft een background helaas.

Wie weet er meer?

Download my music on SoundCloud

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
je kunt by een style-sheet de media(type?) opgeven. Je kunt dus een aparte stylesheet geven voor printed media. Misschien kun je daar iets mee?

code:
1
2
<link rel="stylesheet" media="print"...
<link rel="stylesheet" media="screen"...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
RobIII schreef op 12 March 2003 @ 10:42:
je kunt by een style-sheet de media(type?) opgeven. Je kunt dus een aparte stylesheet geven voor printed media. Misschien kun je daar iets mee?

code:
1
2
<link rel="stylesheet" media="print"...
<link rel="stylesheet" media="screen"...
Helaas niet, in de stylesheet voor het printen zal ik dan ook weer een backgroundkleur moeten opgeven, die hij wederom weer niet uit gaat printen helaas.

Ik zoek dus naar een property "printBackground" o.i.d. maar ben bang dat het niet bestaat, maar ik blijf hopen, aangezien Microsoft zoveel ongedocumenteerde shit in IE heeft..

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Tja, of je moet er plaatjes van maken, want die print ie standaard wel uit.

Ik had namelijk hetzelfde probleem (achtergrond in CSS gedefinieerd etc.) Heb er uiteindelijk dus maar plaatjes van gemaakt in een tabel met een DIV erboven met de content.

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
1st_Ro schreef op 12 maart 2003 @ 12:19:
Tja, of je moet er plaatjes van maken, want die print ie standaard wel uit.

Ik had namelijk hetzelfde probleem (achtergrond in CSS gedefinieerd etc.) Heb er uiteindelijk dus maar plaatjes van gemaakt in een tabel met een DIV erboven met de content.
Mjah dit wordt een probleem omdat de HTML in de pagina's die geprint moeten worden dynamisch samengesteld kunnen worden door de gebruiker.

Het gaat er dus echt om dat background's netjes uitgeprint worden..

[ Voor 3% gewijzigd door dominic op 12-03-2003 13:23 ]

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Tja. Achtergronden staan natuurlijk uit voor printen omdat je op je scherm best met miljoenen kleuren kan strooien, maar als je het print wil je de content hebben, niet de layout, dus is het vrij logisch dat het uitstaat. Ik zou het zelf ook een onaangename verrassing vinden dat wanneer ik ooit een site zou printen, ik _wel_ alle backgrounds mee zou krijgen.
Ik denk eigenlijk dat je "verkeerd" bezig bent als je een site als basis voor print materiaal wil gebruiken. Verkeerd in de zin van dat het gewoon primair niet bedoeld is om grafisch uitgeprint te worden. En het is 72dpi, dus kwalitatief is het ook al niet veel soeps.

de print media stylesheet is denk ik ook niet echt bedoeld om het grafischer te maken, maar juist minder grafisch, zodat juist dat background probleem (waardoor alles er verknipt uitziet bij het printen) omzeild kan worden.

Als je werkelijk web-based wil printen moet je denk ik met pdf aan de gang. Onder andere in jsp en asp zijn daar server side tools voor om die dynamisch te genereren, dat is veel vetter.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Clay schreef op 12 March 2003 @ 13:35:
Als je werkelijk web-based wil printen moet je denk ik met pdf aan de gang. Onder andere in jsp en asp zijn daar server side tools voor om die dynamisch te genereren, dat is veel vetter.

Hier heb je absoluut gelijk in, ik gebruik ook dynamisch gegenereerde PDF's voor etiketvellen. In principe kan het ook in combinatie met PHP maar dat is allemaal stukken omslachtiger (sowieso om een host te vinden die dat ondersteund).

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Ik weet vrijwel zeker dat je dit niet kan oplossen met CSS en/of andere properties of iets dergelijks.

Er zijn 2 opties:
* Met plaatjes gaan werken
* PDFjes (desnoods genereren)

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Ik denk dat de oplossing misschien toch heel ergens anders ligt.

Even dit:
* Het gaat hier niet om het uitprinten van een 'site' oid, het is puur een document in HTML vorm inc. grafieken etc.
* Met plaatjes werken: Geen mogelijkheid, aangezien de HTML dynamisch is (Te beinvloeden door de gebruiker)
* PDFjes: Geen mogelijkheid, we willen geen Adobe shit op server of client hebben.

Ok terug naar de evt. oplossing: Een printcomponentje, heb er een paar gezien en ben ze nu aan het testen. Deze printcomponenten zijn via jscript aan te sturen..

Ik laat m'n bevindingen nog wel weten..

Verwijderd

Ik denk dat je aan SVG moet gaan denken voor het genereren van dynamische plaatjes

Daar hoef je geen ADOBE voor te hebben.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

dominic schreef op 12 March 2003 @ 14:24:

* Het gaat hier niet om het uitprinten van een 'site' oid, het is puur een document in HTML vorm inc. grafieken etc.
* Met plaatjes werken: Geen mogelijkheid, aangezien de HTML dynamisch is (Te beinvloeden door de gebruiker)
* PDFjes: Geen mogelijkheid, we willen geen Adobe shit op server of client hebben.
klinkt als koppigheid en je kop in het zand steken tegelijk ;)

Voor geen van alle heb je Adobe producten nodig...
Afbeeldingen kun je ook met GDLib maken.

Maar ik zou het probleem bij het begin aanpakken: waarom zou je achtergrondjes willen hebben die persé meegeprint worden?
Probeer dat te vermijden en je probleem is geen probleem meer.

Maar niets verplicht; als het met javascriptdingetjes lukt is het toch goed.
Misschien zijn er anders nog wel ActiveX controls te vinden die iets voor je kunnen betekenen?

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Even dit:
[...]
Adobe shit? PDFjes kan ook gewoon met vele andere programma's genereren. Om PDFjes te maken heb je echt geen adobe "shit" nodig, zo draaien wij op onze server bijvoorbeeld HTMLDOC om on the fly printklare documenten te maken van de content...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 16:36 ]

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 16:36:
[...]

Adobe shit? PDFjes kan ook gewoon met vele andere programma's genereren. Om PDFjes te maken heb je echt geen adobe "shit" nodig, zo draaien wij op onze server bijvoorbeeld HTMLDOC om on the fly printklare documenten te maken van de content...
Probeer jij maar eens de Webcontrols van MS in een PDF te bakken, dat gaat dus niet werken.. Daarom moet het HTML blijven.

Btw, met "shit" bedoel ik niets negatiefs..

Pagina: 1