| Life is a game (and games are fun) | homepage |
Dat meende ik idd ook, maar ik krijg het nergens gevonden 
* akakiwi krijgt een beetje n00b gevoel voor het eerst in 8 jaar.
* akakiwi krijgt een beetje n00b gevoel voor het eerst in 8 jaar.
Verwijderd
Dat ligt waarschijnlijk aan je browserinstellingen. In IE 5.5 bijvoorbeeld: Internet Opties -> Geavanceerd -> Achtergrondkleuren en -afbeeldingen afdrukken.
Als ik dat aanvinkt, wordt de achtergrondkleur wel geprint.
Als ik dat aanvinkt, wordt de achtergrondkleur wel geprint.
je moet al die <TR Bgcolor='#DDDDDD'> vervangen door een class oid in je 2 stylesheets (print en screen) waardoor deze achtergrondkleur ook wordt geprint (het is sowiezo beter om achtergrondkleuren en eigelijk de gehele opmaak in stylesheets te zetten)
vervang bijvoorbeeld alle <TR Bgcolor='#DDDDDD'> voor:
en in je 2 stylesheets zet je dan:
code:
1
| <tr class="alternatebg"> |
code:
1
2
3
| .alternatebg {
background-color : #DDDDDD;
} |
Verwijderd
En dan print ie het wel uit? Lijkt mij dat dit hier niets mee te maken heeft! Je bereikt er nl. hetzelfde mee, alleen via een andere weg.Shagura schreef op 27 November 2002 @ 10:31:
je moet al die <TR Bgcolor='#DDDDDD'> vervangen door een class oid in je 2 stylesheets (print en screen) waardoor deze achtergrondkleur ook wordt geprint (het is sowiezo beter om achtergrondkleuren en eigelijk de gehele opmaak in stylesheets te zetten)
code:
1 <tr class="alternatebg">
code:
1 2 3.alternatebg { background-color : #DDDDDD; }
Het is uiteraard daar gelaten wat de betere methode is...
Hmm ik was zo dom om te denken dat er iets in de print css moet staan daarover en toen ik daar niks vond vond ik dat raar...Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 10:33:
[...]
En dan print ie het wel uit? Lijkt mij dat dit hier niets mee te maken heeft! Je bereikt er nl. hetzelfde mee, alleen via een andere weg.
Het is uiteraard daar gelaten wat de betere methode is...
Wat Milman_dan zei klopt
Gewoon het vinkje aanzetten bij print background color and images
Dank u
Gewoon het vinkje aanzetten bij print background color and images
Dank u
De omweg oplossing is simpel 
• maak een aantal plaatjes van 1x1 px (GIF formaat) in de kleuren die je hebt
• doe een aantal string replaces ("<TR Bgcolor='#DDDDDD'>" -> "<TR style="background-image:url('grijs.gif')">
• printen
• klaar
• maak een aantal plaatjes van 1x1 px (GIF formaat) in de kleuren die je hebt
• doe een aantal string replaces ("<TR Bgcolor='#DDDDDD'>" -> "<TR style="background-image:url('grijs.gif')">
• printen
• klaar
Daarvoor zal dan ook het print background color and images vinkje aan moeten staan.
hihi, inderdaad, nu nog ff javascript manier zoeken om dit te achterhalen of ze dit hebben aanstaan...
Pagina: 1