Toon posts:

Moderatiebeleid NOS

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik wat opheldering willen over het in mijn ogen strenger en onduidelijk wordende moderatiebeleid in NOS.

In dit topic heb ik nl een vraag gesteld nadat ik gezocht had op google en in het archief van GoT met de search. In die vraag vertel ik dat ik dat het aanmaken van een startup-item niet werkt. Vervolgens krijg ik te horen dat ik een startup item moet aanmaken. Daarna wordt ik er op gewezen google te gebruiken en wordt de thread gesloten.

Misschien heb ik niet de juiste trefwoorden bij google gebruikt, maar ik heb een poging gedaan om het te vinden. Nou had ik dat graag willen vertellen, maar het topic was al dicht voor ik kon reageren.

Vervolgens zie ik in deze thread dat er een verzameling basisvragen over Mac OS 9 worden gesteld (de eerste zeker!) Deze vragen worden notabene gesteld door een moderator en zijn vast ook wel via google te vinden.

kortom.. het is me niet helemaal duidelijk waar jullie heen willen, maar het kan ook aan mij liggen natuurlijk. Dan hoor ik 't graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

het forumbrede beleid staat in mijn signature... :)
Een topic openen
Als je een probleem hebt waar je niet uit komt, mag je een topic openen, maar daar zitten een paar voorwaarden aan:

• Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.
Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas een topic opent op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt.
Lees eventueel een handleiding, kijk eens op een pagina van de fabrikant en zoek eens met google en met de search van het forum, ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.

Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervanuit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.
In het kort: je gaf dus niet aan dat je al wat geprobeerd hebt, dat is wel essentieel, want anders kunnen we niet zien of je al zelf wat geprobeerd hebt.

Het gaat gewoon om de startpost en de duidelijkheid daarvan en de omschrijving van het probleem. Jouw startpost kwam gewoon wat simplistisch over.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 12-03-2003 00:15 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk niks toe te voegen aan het verhaal van JvS. Je gooit even snel een korte vraag neer zonder te vermelden dat je hebt gezocht en wat je precies hebt geprobeerd.
Dat komt over als " Hee, ik heb een probleem en kunnen jullie die even voor mij oplossen ? " Dat hebben we liever niet in NOS vandaar dat dergelijke topics op slot gezet worden.

Aan die post van willem169 is veel zorg en tijd besteed, dat kun je zien. En ondanks dat hij ook niet aangeeft gezocht te hebben, is het toch een leuk en leerzaam topic. En zeker niet eentje waarvan we de indruk krijgen dat er weinig moeite voor gedaan is. Als jij zo'n post in NOS had gezet was deze ook open gebleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar het 1e antwoord in de thread klopt nog steeds niet bij de vraag, want ik gaf al aan dat ik het op "die manier" geprobeerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

ok, moderatiebeleid is duidelijk, nu is het een discussie om een slotje (dat was het vanaf het begin verkapt waarschijnlijk al), dat doen we niet via het forum, maar via de mail :)

Mail dus even het modje dat je topic op slot gedaan heeft en leg uit dat je daar al naar gezocht had enzo, dan kan er altijd gepraat worden :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.