Toon posts:

cooler off in standby???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zat eens ff een beetje rond te snufellen wat de BIOS van me allemaal had kwam ik tegen: 'cooler off in standy' (stond dus op disabled). nou vroeg ik af if ik hem uit kan zetten in standby. het gaat om een AMD duron 1000mhz @ 1120mhz. ik hoop dat dit kan want me koeler is niet bepaald stil :( .

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Met zo'n proc zou ik het er niet op wagen, of je moet een mega heatsink erop hebben zitten :?
Bij een Pentium 2 300 ofzo gaat het nog wel

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Je kunt kijken of je je PC in de zogeheten S3 state (suspend-to-ram) kunt brengen. Dan gaat de koeler uit, en je proc ook helemaal uit.

Proberen kan altijd, in het ergste geval zal je mobo (WEL EVEN INSTELLEN) bij een te hoge temp je comp uitschakelen.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal suspend-to-ram wel ff instellen maar eerst waar staat dat bij een te hoge temp je computer afsluit (hoe heet dat dus) en kan je dan ook instellen bij welke temp?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 19:32:
ik zal suspend-to-ram wel ff instellen maar eerst waar staat dat bij een te hoge temp je computer afsluit (hoe heet dat dus) en kan je dan ook instellen bij welke temp?

Hangt van je moederbord en BIOS af. Tegenwoordig staat het vaak onder PC Health Status

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
oke had day S3 ingesteld, ging naar standby dat ging goed maar toen wou ik hem weer aanzetten toen hoorde ik een harde piep en heb 2 minuten zitten wachten maar geen reactie :( heb maar gereset

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 19:44:
oke had day S3 ingesteld, ging naar standby dat ging goed maar toen wou ik hem weer aanzetten toen hoorde ik een harde piep en heb 2 minuten zitten wachten maar geen reactie :( heb maar gereset
Probeer je powerknop is :D

[ Voor 37% gewijzigd door Glashelder op 11-03-2003 21:45 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

dual-zip schreef op 11 maart 2003 @ 20:53:
[...]

Probeer je powerknop is :D
Zeg dan gewoon niks :/

Heb hier net een waarschuwing voor :(

Ik waarschuw je maar ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nou mensen het is nu wel gelukt. ik heb hem weer op gewoon standby gezet (S1 bij mij) en cooler off wenn suspend. hij koelt nu zelfs af! ik ging in standby met 38 graden en na een uur was hij 27 graden!!!!!!!! (loopt na aanzetten wel weer langzaam op dus is echt afgekoelt). maar nog ff een vraagje hoeveel watt gebruikt de voeding in standby met alles uit?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 21:29 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

nero355 schreef op 11 maart 2003 @ 20:59:
[...]

Ik waarschuw je maar ;)
Joh, dat je daar een waarschuwing voor hebt gehad hangt puur van je posthistorie af.. Je doet het bijna constant en dual-zip is zeker niet constant nutteloos bezig op GoT.

Om nou dan als een wannabee mod te gaan afreageren op anderen.. Kijk daar wel mee uit..

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

nero355 schreef op 11 March 2003 @ 20:59:
[...]

Ik waarschuw je maar ;)
Hey, het is geen grap hoor!! dit is serieus bedoelt!!!
Als mijn PC niet uit stand-by komt druk ik de powerknop in en komt ie tot leven! :Y)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Hey, het is geen grap hoor!! dit is serieus bedoelt!!!
Als mijn PC niet uit stand-by komt druk ik de powerknop in en komt ie tot leven! :Y)
DUUUUUUUUUUHHHHHHHHHHHH maar het ging hier om of ik de fan in standby kan uitlaten niet HOE ie in standby gaat... en natuurlijk hat ik al op de powerknop gedrukt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 22:02 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 22:01:
[...]

DUUUUUUUUUUHHHHHHHHHHHH maar het ging hier om of ik de fan in standby kan uitlaten niet HOE ie in standby gaat... en natuurlijk hat ik al op de powerknop gedrukt!
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 19:44:
het sloeg op deze reactie, achteraf gezien, je wilde hem weer aanzetten kan via powerknop maar ook via toetsenbord en zo. Ik zit daar ook mee, krijg m'n pc ook niet aan als ie in stand-by stond. Dan druk ik op de powerknop en gaat ie aan. Maar die tweede reactie was niet voor jou bedoelt, meer voor deze persoon:
nero355 schreef op 11 March 2003 @ 20:59:
[...]

ik waarschuw je maar ;)
het spijt me verschrikkelijk, maar ik vindt je maar irritant. Probeer je te helpen, krijg je zo'n flame naar je kop geslingerd :(
Ik zal jou nick onthouden, en ik post niet meer in jou topics :/

[ Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 12-03-2003 00:45 ]

Pagina: 1