Ik heb nu sinds vandaag een raar probleem met 2 computers, ze zijn beiden correct aangesloten op een router en het internet werkt ook gewoon naar behoren, maar Windows geeft om de paar minuten aan dat er geen LAN netwerk beschikbaar is, en na 1,2 seconden verdwijnt die fout weer. En toen heb ik alle kabels nagekeken en dat zat allemaal wel in orde. Dus mijn vraag is hoe kan ik zorgen dat ik niet aldoor die fout melding krijg, kan je het ergens uitschakelen.
Verwijderd
En werkt internet terwijl je die foutmelding hebt, of gaat dat te snel om te testen? Op welke computer krijg je die foutmelding?
Verwijderd
Ik denk dat het toch niet helemaal in orde is!Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 18:49:
En toen heb ik alle kabels nagekeken en dat zat allemaal wel in orde.
Verwijderd
Inderdaad, dit lijkt op een kabel die kapot is of niet goed contact maakt. Geef ff wat meer infoover WELKE computer die foutmelding krijgt en hoe die in het netwerk hangt.
Op allebei de computers had ik gewoon MSN aanstaan en ik was wat aan het downloaden op beide apparaten, en dat bleef gewoon doorgaan, dus wat de internet connectie betreft is wel in orde.
Verwijderd
Extremo, als je niet meer info geeft kunnen we gewoon niets met je probleem.
Lees ff dit aub.
Dus:
- op welke pc(s) krijg je die melding
- welk os gebruik je
- wat heb je zelf al geprobeerd
- etc
om maar wat te noemen
Lees ff dit aub.
Dus:
- op welke pc(s) krijg je die melding
- welk os gebruik je
- wat heb je zelf al geprobeerd
- etc
om maar wat te noemen
Ik krijg het op een Laptop(P4 2Ghz, 512MBram, 40 gig), en een oudere pc(P2 450Mhz, 54MBram, 13gig) en ze draaien beiden met XP proffesional, en wat ik geprobeerd heb is kijken of de kabels goed zaten, en of ik de fout kon uitzetten, en het downloaden ging gewoon door met de foutmelding en het netwerk tussen de beide computers bleef ook nog funcioneren.
wat dacht je van de firewall die in XP schijnt te zitten (ik gebruik zelf geen XP). ?
eagle
d8 dat je toch echt dat je win xp prof pas vanaf 64 meg ram kon draaien, maar ja ff ontopic!
in mijn opzicht moet dit echt je kabel(S) zijn.
Had ook iets dergelijks toen had ik de connectors vervangen en toen had ik het niet meer, dus zou echt naar je kabels kijken. Waarschijnlijk is de tijd tussen die uitvallen minder lang als de tijd die je hebt ingesgteld als timeout van je netwerk.
in mijn opzicht moet dit echt je kabel(S) zijn.
Had ook iets dergelijks toen had ik de connectors vervangen en toen had ik het niet meer, dus zou echt naar je kabels kijken. Waarschijnlijk is de tijd tussen die uitvallen minder lang als de tijd die je hebt ingesgteld als timeout van je netwerk.
Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)
Ik heb ook op m´n router een firewall(hardware matig) geactiveerd, en dat werkt al goed vanaf begin Januari.
Niks met firewall te maken brother! d8 ik
Ik bedoelde 64MBram.vliegjong schreef op 11 maart 2003 @ 19:15:
d8 dat je toch echt dat je win xp prof pas vanaf 64 meg ram kon draaien, maar ja ff ontopic!
Misschien valt de router soms heel kort uit, zodat je niks merkt met downloaden maar dat windows dit wel detecteert (het gaat toch om dat gele ballonetje "Network cable unplugged"). Reboot je router maar eens dan zie je ook even net alsof de kabel er even uit is geweest.
Dan voeg ik dat even toe aan je topictitel, zie de WOS-Policy voor uitlegExtremo schreef op 11 March 2003:
ze draaien beiden met XP proffesional
En gebruik SVP de
[ Voor 28% gewijzigd door Compubiter op 11-03-2003 19:21 ]
Ik probeer ook maar mee te denken, en heb dit eerder langs zien vliegen, met toen die opmerking.
Uiteraard kabels checken. Maar downloaden en Internet werkte wel, dus dan lijken mij de kabels in orde, ook al omdat het probleem pas vandaag optreedt.
XP schijnt ook een firewall instelling te hebben.
Daardoor denk ik dat een XP-instelling is gewijzigd, vandaag. De firewall van XP moet n.m.m. op beide pc's uit staan.
Foutmelding="geen LAN aanwezig".
Dat lijkt mij te betekenen dat de beide PC's elkaar niet zien, en een "leeg netwerk" zien.
De router, en de bekabeling werken naar behoren, en zijn daarmee niet in tegenspraak.
Uiteraard kabels checken. Maar downloaden en Internet werkte wel, dus dan lijken mij de kabels in orde, ook al omdat het probleem pas vandaag optreedt.
XP schijnt ook een firewall instelling te hebben.
Daardoor denk ik dat een XP-instelling is gewijzigd, vandaag. De firewall van XP moet n.m.m. op beide pc's uit staan.
Foutmelding="geen LAN aanwezig".
Dat lijkt mij te betekenen dat de beide PC's elkaar niet zien, en een "leeg netwerk" zien.
De router, en de bekabeling werken naar behoren, en zijn daarmee niet in tegenspraak.
[ Voor 13% gewijzigd door Brothar op 11-03-2003 19:24 ]
eagle
Extremo, ik heb met sweex geen goede ervaringen op router gebied, maar wat zijn je dhcp instellingen, lees ff mijn reply. Waarschijnlijk bouwt de router om de X aantal tijd opnieuw de verbinding op en reset hij zichzelf. Dat zie je dan ff dat vage balonnetje (wat tommel zie)
niks aan de hand dus.
niks aan de hand dus.
Nee dat hoeft in princiepe niet als je router de instellingen behoudt na een reboot (bij de mijne vigor 2202e heb je de keuze of alles resetten of instellingen bewaren na reboot).Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 19:20:
Maar als ik m'n router reboot, moet ik dan alles weer gaan instellen in Windows?
Probeer anders even een hub/switch/router van iemand anders te lenen weet je zeker dat het niet aan de bekabeling of pc ligt maar toch echt aan de router. Dan moet je alleen nog uitzoeken of het softwarematig is (heb je het al vanaf het begin/ heb je wat gewijzgt onlangs) of dat het hardwarematig is.
Ik heb net gekeken of ze elkaar "zien" in netwerkomgeving en dat doen ze, en het printer delen werkt ook gewoon nog.
Als het goed is niet, je zet je router gewoon even uit en dan weer aan, je verandert helemaal niks aan de instellingen van de PCs.Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 19:20:
Maar als ik m'n router reboot, moet ik dan alles weer gaan instellen in Windows?
Mocht het zijn dat je geen IP krijgt van je router (als je met DHCP werkt), dan moet je even je netwerkkaart met je rechter muisknop aanklikken in Netwerkverbindingen, en dan Herstellen kiezen, zodat je PC een nieuw adres aanvraagt (dit is dus alleen als je met DHCP werkt!)
Lijkt dan toch een routerprobleem te zijn . Doe de raad van de anderen eens op. (IK kan niets meer toevoegen).
eagle
Als het lukt laat het me ff weten!!!! Dit topic hou ik in de gaten!!!! en vooral wat jij denkt wat de oplossing was
Hmmmzz ik hoor regelmatig dat mensen problemen hebben met die Sweex routers! Zeker met een kabelfoon abbo! Weet niet wat voor een provider jij hebt, maar het kan evt. dus aan je router liggen.
Zelf zou ik een E-tech nemen, deze werkt bij mij ook super.
Zelf zou ik een E-tech nemen, deze werkt bij mij ook super.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Pagina: 1