Toon posts:

[XP] Windows geeft aan geen LAN-netwerk beschikbaar *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds vandaag een raar probleem met 2 computers, ze zijn beiden correct aangesloten op een router en het internet werkt ook gewoon naar behoren, maar Windows geeft om de paar minuten aan dat er geen LAN netwerk beschikbaar is, en na 1,2 seconden verdwijnt die fout weer. En toen heb ik alle kabels nagekeken en dat zat allemaal wel in orde. Dus mijn vraag is hoe kan ik zorgen dat ik niet aldoor die fout melding krijg, kan je het ergens uitschakelen.

Verwijderd

En werkt internet terwijl je die foutmelding hebt, of gaat dat te snel om te testen? Op welke computer krijg je die foutmelding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 18:49:
En toen heb ik alle kabels nagekeken en dat zat allemaal wel in orde.
Ik denk dat het toch niet helemaal in orde is!

Verwijderd

Inderdaad, dit lijkt op een kabel die kapot is of niet goed contact maakt. Geef ff wat meer infoover WELKE computer die foutmelding krijgt en hoe die in het netwerk hangt.

Verwijderd

Topicstarter
Op allebei de computers had ik gewoon MSN aanstaan en ik was wat aan het downloaden op beide apparaten, en dat bleef gewoon doorgaan, dus wat de internet connectie betreft is wel in orde.

Verwijderd

Extremo, als je niet meer info geeft kunnen we gewoon niets met je probleem. :)

Lees ff dit aub.

Dus:

- op welke pc(s) krijg je die melding
- welk os gebruik je
- wat heb je zelf al geprobeerd
- etc

om maar wat te noemen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het op een Laptop(P4 2Ghz, 512MBram, 40 gig), en een oudere pc(P2 450Mhz, 54MBram, 13gig) en ze draaien beiden met XP proffesional, en wat ik geprobeerd heb is kijken of de kabels goed zaten, en of ik de fout kon uitzetten, en het downloaden ging gewoon door met de foutmelding en het netwerk tussen de beide computers bleef ook nog funcioneren.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

wat dacht je van de firewall die in XP schijnt te zitten (ik gebruik zelf geen XP). ?

eagle

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

d8 dat je toch echt dat je win xp prof pas vanaf 64 meg ram kon draaien, maar ja ff ontopic!
in mijn opzicht moet dit echt je kabel(S) zijn.
Had ook iets dergelijks toen had ik de connectors vervangen en toen had ik het niet meer, dus zou echt naar je kabels kijken. Waarschijnlijk is de tijd tussen die uitvallen minder lang als de tijd die je hebt ingesgteld als timeout van je netwerk.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook op m´n router een firewall(hardware matig) geactiveerd, en dat werkt al goed vanaf begin Januari.

• vliegjong

vliegjong

Bump!

Niks met firewall te maken brother! d8 ik

• vliegjong

vliegjong

Bump!

Hoe heb je de instellingen van je router opgebouwd? mbt tot dhcp en vooral belangrijk daar de lease time van. wat voor router heb je? graag de specs!

Verwijderd

Topicstarter
vliegjong schreef op 11 maart 2003 @ 19:15:
d8 dat je toch echt dat je win xp prof pas vanaf 64 meg ram kon draaien, maar ja ff ontopic!
Ik bedoelde 64MBram.

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien valt de router soms heel kort uit, zodat je niks merkt met downloaden maar dat windows dit wel detecteert (het gaat toch om dat gele ballonetje "Network cable unplugged"). Reboot je router maar eens dan zie je ook even net alsof de kabel er even uit is geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sweex Broadband Router + 4 poorts 10/100 Switch

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Extremo schreef op 11 March 2003:
ze draaien beiden met XP proffesional
Dan voeg ik dat even toe aan je topictitel, zie de WOS-Policy voor uitleg :).

En gebruik SVP de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop om iets toe te voegen aan je bericht :).

[ Voor 28% gewijzigd door Compubiter op 11-03-2003 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik m'n router reboot, moet ik dan alles weer gaan instellen in Windows?

• Brothar

Brothar

meester

Ik probeer ook maar mee te denken, en heb dit eerder langs zien vliegen, met toen die opmerking.
Uiteraard kabels checken. Maar downloaden en Internet werkte wel, dus dan lijken mij de kabels in orde, ook al omdat het probleem pas vandaag optreedt.

XP schijnt ook een firewall instelling te hebben.
Daardoor denk ik dat een XP-instelling is gewijzigd, vandaag. De firewall van XP moet n.m.m. op beide pc's uit staan.

Foutmelding="geen LAN aanwezig".

Dat lijkt mij te betekenen dat de beide PC's elkaar niet zien, en een "leeg netwerk" zien.
De router, en de bekabeling werken naar behoren, en zijn daarmee niet in tegenspraak.

[ Voor 13% gewijzigd door Brothar op 11-03-2003 19:24 ]

eagle

• vliegjong

vliegjong

Bump!

Extremo, ik heb met sweex geen goede ervaringen op router gebied, maar wat zijn je dhcp instellingen, lees ff mijn reply. Waarschijnlijk bouwt de router om de X aantal tijd opnieuw de verbinding op en reset hij zichzelf. Dat zie je dan ff dat vage balonnetje (wat tommel zie)
niks aan de hand dus.

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 19:20:
Maar als ik m'n router reboot, moet ik dan alles weer gaan instellen in Windows?
Nee dat hoeft in princiepe niet als je router de instellingen behoudt na een reboot (bij de mijne vigor 2202e heb je de keuze of alles resetten of instellingen bewaren na reboot).

Probeer anders even een hub/switch/router van iemand anders te lenen weet je zeker dat het niet aan de bekabeling of pc ligt maar toch echt aan de router. Dan moet je alleen nog uitzoeken of het softwarematig is (heb je het al vanaf het begin/ heb je wat gewijzgt onlangs) of dat het hardwarematig is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gekeken of ze elkaar "zien" in netwerkomgeving en dat doen ze, en het printer delen werkt ook gewoon nog.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nu heb ik wel voldoende informatie om het probleem aan te pakken.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 19:20:
Als het goed is niet, je zet je router gewoon even uit en dan weer aan, je verandert helemaal niks aan de instellingen van de PCs.

Mocht het zijn dat je geen IP krijgt van je router (als je met DHCP werkt), dan moet je even je netwerkkaart met je rechter muisknop aanklikken in Netwerkverbindingen, en dan Herstellen kiezen, zodat je PC een nieuw adres aanvraagt (dit is dus alleen als je met DHCP werkt!) :)

• Brothar

Brothar

meester

Lijkt dan toch een routerprobleem te zijn . Doe de raad van de anderen eens op. (IK kan niets meer toevoegen).

eagle

• vliegjong

vliegjong

Bump!

Als het lukt laat het me ff weten!!!! Dit topic hou ik in de gaten!!!! en vooral wat jij denkt wat de oplossing was

• Valkje
  • Nu online
Hmmmzz ik hoor regelmatig dat mensen problemen hebben met die Sweex routers! Zeker met een kabelfoon abbo! Weet niet wat voor een provider jij hebt, maar het kan evt. dus aan je router liggen.
Zelf zou ik een E-tech nemen, deze werkt bij mij ook super.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• MadMurdock
  • Niet online
even voor de zekerheid; je hebt je netwerk op half-duplex staan? Zo nee, toch eens proberen..
Pagina: 1