Casema denkt snel geld te verdienen...

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Ik heb een half jaar geleden (o.i.d.) eindelijk me casema kabel verbinding opgezegt, om lekker xs4all te nemen.

In de brief stond dat je de modem binnen een dag of 10 op moest sturen, en dat heb ik uiteraard gedaan.

Verder nooit wat van gehoord, dus dat zal wel goed zijn.

Nu kreeg ik net een brief binnen, dat er binnen een korte tijd 225€ van me rekening word afgeschreven omdat ik hem niet heb ingeleverd.

Staat er op de brief dat ik kan bellen met dat nummer, half uur in de rij gestaan, om vervolgens te horen dat ik een brief moet gaan schrijven, maar dat er zonder bewijs weinig aan te doen valt...

$$$ snel verdient dus, want ik ga al mijn bonnetjes niet eeuwig bewaren...

Meer mensen met hetzelfde probleem? en valt er wat aan te doen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Icey schreef op 11 March 2003 @ 16:33:

Die regel gaat nooit op bij commerciele bedrijven :)

Wat je nu moet doen .... aangezien je niet kan bewijzen dat je hem hebt ingeleverd en hun niks hebben staan, ben ik bang dat je moet dokken ....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Je had wel die bonnnetje goed moeten bewaren en juist bij casema aangezien je al weet hoe slordig ze zijn met hun administratie.

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:54

frapex

got r00t

gewoon terugboeken (als het auto. incasso is)

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

frapex schreef op 11 maart 2003 @ 16:40:
gewoon terugboeken (als het auto. incasso is)
ja en dan een deurwaarder aan de deur krijgen |:(

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:54

frapex

got r00t

dawuss schreef op 11 March 2003 @ 16:41:
[...]

de deurwaarder kost al meer dan die paar honderd euro hoor |:(

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

dawuss schreef op 11 March 2003 @ 16:41:
[...]

Lekker boeiend!! Hij is toch onschuldig :? (Neemik aan ;) )

Gewoon doen en op GoT een petitie starten :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Icey
IS het niet gewoon hun eigen schuld, ik bedoel, kan ik hun geen bewijs vragen van of ZIJ hem niet kwijt hebben geraakt @ die puinhoop van hun.

100% zeker dat ik hem heb verstuurd, zelfs de connector van serieel naar paraelle heb ik opgezocht voor ze en in de doos gedaan :P

[ Voor 33% gewijzigd door Icey op 11-03-2003 16:45 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Als je het geld terugboekt heb je zelfs nog kans dat je er nooit meer wat van terughoort, aangezien de administratie zo'n rotzooi is...

Bij UPC had ik het ook, pas na een 10 maanden kwamen ze erachter dat ik geen contract meer had en dat mijn modem er nog stond.
Dus ik heb 10 maanden gratis mogen internetten.

Verwijderd

ik heb een paar jaar geleden bij ECI (nederlandse boekenclub) gewerkt als die klootzak die je om zes uur belt om te vertellen dat je toch moet dokken blablabla en daar na nog een paar van dat soort baantes gehad. hierdoor kan ik je met 110% zekerhijd vertellen dat je toch moet dokken als je niets kan bewijzen.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:56

beany

Meeheheheheh

is ie aangetekend verstuurd? Dat modem?

Zo ja, dan zou je nog kunnen proberen om aan de TPG te vragen of zij weten of dat ding nou wel of niet is afgeleverd...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Gne gne, bonnetje van TPG inscannen en foto soepen maar >:)

Disclaimer: Ik ben niet aansprakelijk voor enige gevolgen van deze post :)

• Icey
beany schreef op 11 March 2003 @ 16:45:
is ie aangetekend verstuurd? Dat modem?

Zo ja, dan zou je nog kunnen proberen om aan de TPG te vragen of zij weten of dat ding nou wel of niet is afgeleverd...
Aangetekend niet, ik heb een doos gepakt, spullen erin, en ik kreeg een sticker van hun, die moest erop, toen kon ik hem gewoon bij het postkantoor afleveren (brief moest ik meenemen ofzo... weet niet meer presies).

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Een jaar geleden heeft caema internet bij mij afgesloten omdat ik te laat betaald had, ik heb de modem nog....

Ja doe maar.

Verwijderd

ik ook natuurlijk niet :P

Verwijderd

NvE schreef op 11 maart 2003 @ 16:48:
Een jaar geleden heeft caema internet bij mij afgesloten omdat ik te laat betaald had, ik heb de modem nog....
ik ruik handel >:)

• Icey
NvE schreef op 11 March 2003 @ 16:48:
:>

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
ik kan meer mensen met het zelfde probleem die fl****** zijn gewoon alleen op geld uit.
kijk maar naar de verbinding die je krijgt met wanadoo cabel gewoon k*t.

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Verklaar jezelf nader...... :)

Ja doe maar.

• Icey
ccm1982 schreef op 11 March 2003 @ 16:54:
ik kan meer mensen met het zelfde probleem die fl****** zijn gewoon alleen op geld uit.
kijk maar naar de verbinding die je krijgt met wanadoo cabel gewoon k*t.
dat is een van de redenen dat ik ben overgestapt, 33 kb/sec voor de helft van de prijs van adsl - basic (80kb/s)

Verder was het altijd een zooitje daar, veel offline, uren aan de telefoon...

Opzeggen is ook leuk, zeggen ze dat je moet bellen, vervolgens moet je dan een brief schrijven... en dan 4 maanden wachten.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:56

beany

Meeheheheheh

Icey schreef op 11 March 2003 @ 16:48:
[...]

Aangetekend niet, ik heb een doos gepakt, spullen erin, en ik kreeg een sticker van hun, die moest erop, toen kon ik hem gewoon bij het postkantoor afleveren (brief moest ik meenemen ofzo... weet niet meer presies).
En bij het afleveren van de doos kreeg je een nummertje achtig iets van die aardige meneer/mevrouw op het postkantoor?

Half jaar geleden, that sucks. Als het meer dan een jaar geleden was had je nog geluk kunnen hebben, dan wordt het moeilijker voor een bedrijf om nog zijn centen te krijgen.

Je zou bij de consumentenbond kunnen informeren, hoe zij er over denken e.d.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Icey
beany schreef op 11 March 2003 @ 17:00:
[...]

En bij het afleveren van de doos kreeg je een nummertje achtig iets van die aardige meneer/mevrouw op het postkantoor?

Half jaar geleden, that sucks. Als het meer dan een jaar geleden was had je nog geluk kunnen hebben, dan wordt het moeilijker voor een bedrijf om nog zijn centen te krijgen.

Je zou bij de consumentenbond kunnen informeren, hoe zij er over denken e.d.
Thx voor de tip...

Tja, die bonnetjes raak je gewoon kwijt enzo, wat ik me dan afvraag, nu moet ik bewijzen dat ik hem heb opgestuurd, waarom niet gewoon andersom, laat hun maar bewijzen dat zij hem niet hebben kwijtgeraakt.

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 20:08
Ik heb het met @HOME gehad.

Opgezegd en vervolgens werd er een afspraak gemaakt dat een monteur mijn kabelmodem om komt halen enzo. (vreemd want opsturen kan ook natuurlijk... maarja)

Deze afspraak is 3x een maand verzet en nog was ie niet opgehaald. Maar wel bleven ze geld afschijven omdat ze mijn kabelmodem nog niet hadden. Ik heb het via de bank terug gevorderd. Toen heb ik even niets gehoord... kreeg ik een brief van de deurwaarder.

Was ik blij dat ik die brief aangetekend verstuurd heb een een kopie bewaard had. Deze heb ik naar dat deurwaarder bedrijf gestuurd en nog een keer naar @home en vervolgens hoeft ik niets meer te betalen als ik mijn kabelmodem maar opstuur... En dat heb ik gedaan.

4 maanden verder.... probleem opgelost.

• Icey
Kut man,ik heb ook zon lekker begripvole vader, die dus gewoon die 200+ euro van mijn rekening haalt..

Kan ik lekker 4 maanden voor niks werken...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:31
Tja ik heb een tijd terug ook mijn modem opgestuurd maar dat heb ik aangetekend gedaan, kost niet zoveel extra. Die lui bij casema zijn gewoon gestoord. Schrijf maar een brief waarin je ze kan vragen om bewijs te leveren dat het niet de fout van TPG of casema zelf is.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-07 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Icey schreef op 11 maart 2003 @ 16:48:
[...]

Het hoeft ook niet aangetekend verstuurd te zijn om hem in het systeem te kunnen zien. Je kunt in ieder geval bewijzen dat hij is verstuurd, dat hij is afgeleverd is dan direct heel aannemelijk...

• dreeke

dreeke

outdated icon

Neman schreef op 11 maart 2003 @ 18:28:
[...]

Het hoeft ook niet aangetekend verstuurd te zijn om hem in het systeem te kunnen zien. Je kunt in ieder geval bewijzen dat hij is verstuurd, dat hij is afgeleverd is dan direct heel aannemelijk...

Als hij verstuurd is moet Casema het probleem bij de TPG zoeken, niet bij de topicstarter. Dat maakt t verschil :)

Of hij dan wel of niet is aangekomen maakt geen ruk uit :P

• Icey
dreeke schreef op 11 March 2003 @ 18:30:

[...]

Als hij verstuurd is moet Casema het probleem bij de TPG zoeken, niet bij de topicstarter. Dat maakt t verschil :)

Of hij dan wel of niet is aangekomen maakt geen ruk uit :P
Dus ik kan gewoon een brief sturen en melden dat ik hem heb opgestuurd, vervolgens moeten hun het maar verder uitzoeken?

Leuk Detail, op de brioef staat 'wij nemen aan dat u de apparatuur wilt houden', yeah, ik verkies 3kb/sec casema voor 786kbps xs4all :X

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 15:28

NEK

Heb je het wel aangetekend verstuurd en een bewijs van ontvangst terug gekregen?

Verwijderd

Grappig, ik heb exact hetzelfde gehad. Wij hadden nog wel een bonnetje wat we hadden meegekregen.

Maar wij vroegen ons al af wanneer we die borg teruggestort zouden krijgen en na een aantal maanden komen ze doodleuk aanzetten met de melding dat ons modem niet binnen was en dat we zoveel moesten betalen. Bij ons werkte een belletje wel, wij hadden de gegevens nog bewaard.

Zo kregen we ook gelijk ons geld terug. Maar had jij in eerste instantie geen borg moeten betalen dan? Want dan was het sowieso verstandig geweest om te wachten met het weggooien van het bonnetje totdat je de borg terruggestort had gekregen :o

• Icey
NEK schreef op 11 maart 2003 @ 18:34:
Heb je het wel aangetekend verstuurd en een bewijs van ontvangst terug gekregen?
aangetekend niet, gewoon volgens de 'handleiding' een sticker van hun op het paket geplakt en ingeverd @ postkantoor...

Ik denk wel dat ik een bonnetje heb gekregen, maar weet dat niet 100% zeker.

Ik weet wel 100% zeker dat ik hem heb ingeleverd...

Verwijderd

Icey schreef op 11 maart 2003 @ 16:33:
Ik heb een half jaar geleden (o.i.d.) eindelijk me casema kabel verbinding opgezegt, om lekker xs4all te nemen.

In de brief stond dat je de modem binnen een dag of 10 op moest sturen, en dat heb ik uiteraard gedaan.

Nu kreeg ik net een brief binnen, dat er binnen een korte tijd 225€ van me rekening word afgeschreven omdat ik hem niet heb ingeleverd.

Staat er op de brief dat ik kan bellen met dat nummer, half uur in de rij gestaan, om vervolgens te horen dat ik een brief moet gaan schrijven, maar dat er zonder bewijs weinig aan te doen valt...

$$$ snel verdient dus, want ik ga al mijn bonnetjes niet eeuwig bewaren...

Meer mensen met hetzelfde probleem? en valt er wat aan te doen.
Even buiten Casema om, als jij een pakketje doet versturen ben jij verantwoordelijk voor het pakketje tot hij is aangekomen. Zo simpel is het. Daarom kun je pakketjes ook verzekeren en/of aangetekend versturen zodat je een bewijs hebt dat hij ook daadwerkelijk is aangekomen.

Stel dat Casema hem echt niet heeft gehad (dus niet dat ze gewoon een rotzooi administratie hebben), dan is hun reactie niet meer dan normaal dat jij moet kunnen aantonen dat je hem wel hebt verzonden.

Verwijderd

Even nog over dat gedoe hier, terugboeken zal wel werken en idd bonnetjes bewaren kan geen kwaad.

offtopic:// Decoders, does it ring a bell? Verhaal zou te lang duren, echt! :r
Pagina: 1