Toon posts:

9700 (non pro) against ti 4200 64mb

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu in mijn pc een geforce 4 ti 4200 met 64 mb zitten.op onderstaand systeem.

zou het voor mij heel veel zin hebben om naar een radeon 9700 te gaan? heb namelijk een goede 19" monitor dus hoge resolutie is wel leuk, maar zeker ook de beeldkwaliteit en snelheid zijn belangrijk.

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
Ben zelf net geswitched van ti 4200 (128mb vivo) naar een radeon 9500@9700 & ik moet zeggen dat de 2d beeldkwal. veel beter is , ook is deze kaart stukken sneller. Echter op 1600x1200 gamen kon ik ook moeiteloos met mn ti4200.

Zie www.tomshardware.com voor vga charts (vga benchmarks)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ja dat zal zeker veel invloed hebben, hou rekening met een 3dmark stijging van minimaal 3000 punten als je dan nog eens FSAA en Aniso in gaat schakelen wordt het verschil alleen maar groter :)

Als je het geld er voor (over) hebt, zou ik het zeker doen :)
Ati heeft ook een betere 2d kwaliteit dan de ti4200

(zelf heb ik een Ti4600 btw, maar ik zou ook wel met een 9700 (non-pro) willen ruilen ;)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Ten eerste is er meer dan genoeg te vinden over Radeon vs Geforce.
Verder kan ik zeggen dat een Radeon 9500 Pro al sneller is dan een ti4200. Dus een 9700 is zekers sneller alleen ik zou w8ten op de 9800 pro en de 9600 dan gaan alle prijzen van de 9700 en de 9500 weer omlaag. en mischien is die 9600 pro wel een veel mooiere kaart qua prijs/prestatie. ik denk dat als je de wat latere modelen hebt met betere yiels dat je dan heeele hoge oc scores zult gaan halen ( wel met v-mod )

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
ik klok haast nooit echt over. heb alleen nu dat ik met generals framedrops ga krijgen op hoge resolutie. ook vind ik de beeldkwaliteit een stuk minder dan dat van een radeon (bij een vriend gezien op zijn 8500le).

vandaar dus eigenlijk de vraag. en die nieuwe kaarten blijven toch wel komen. als de 9800 uit isa staat de volgende alweer klaar.

• Stewie!
  • Laatst online: 13:58

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 12:10:
ik klok haast nooit echt over. heb alleen nu dat ik met generals framedrops ga krijgen op hoge resolutie. ook vind ik de beeldkwaliteit een stuk minder dan dat van een radeon (bij een vriend gezien op zijn 8500le).

vandaar dus eigenlijk de vraag. en die nieuwe kaarten blijven toch wel komen. als de 9800 uit isa staat de volgende alweer klaar.
maar een weekje wachten kan nu wel denk ik, want voor de volgende duurt weer paar maanden, en als je in een weekje 20 euro terugverdient :)

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Topicstarter
maar met de 9700 kan ik ook wel weer een tijdje vooruit. en voor 280 euro kan ik die al kopen. volgens mij is dat helemaal niet zo duur.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Waarom heb je eigenlijk een Ti4200 - 64mb genomen met zo'n systeem? Had je die nog over van voor een upgrade ofzo!? OF komt ie uit een ouder systeem!?

Verwijderd

Topicstarter
had er eerst een 1800+ inzitten. die heb ik net vervangen. en ik heb die 4200 al vanaf de eerste dag dat die uit was.

• Astennu
  • Laatst online: 14-08 08:35
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 12:47:
had er eerst een 1800+ inzitten. die heb ik net vervangen. en ik heb die 4200 al vanaf de eerste dag dat die uit was.
tja ik zou toch w8ten en dan een 9700 kopen als de 9800 uit is.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Ik zou nog even wachten met upgraden, zo veel sneller zal het niet worden met een Radeon 9700. Ok, het is natuurlijk een stuk sneller, maar als je alles in de gewenste instellingen goed kan draaien momenteel, waarom zou je dan upgraden :?
De 2D kwaliteit van ATI kaarten is over het algemeen wat beter, maar ik denk niet dat je met zo'n snelle kaart veel 2D spellen gaat spelen ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik vind niet alleen de snelheid belangrijk. ook de beeldkwaliteit. bijvoorbeeld in generals en igi2 en dat soort spellen. ook speel ik spellen als divine divinity en die ziet er volgens mij op een radeon ook veel mooier uit. iemand hier al ervaring mee?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 14:02:
maar ik vind niet alleen de snelheid belangrijk. ook de beeldkwaliteit. bijvoorbeeld in generals en igi2 en dat soort spellen. ook speel ik spellen als divine divinity en die ziet er volgens mij op een radeon ook veel mooier uit. iemand hier al ervaring mee?
Waar de Radeon kaarten heel goed mee zijn is Anisoptric Filtering en Anti Aliasing. Vooral de Anisoptric Filtering zorgt voor een veel mooier en scherper beeld in spellen.

Ik heb altijd nVidia gehad (tnt1, tnt2, GF2MX, GF3Ti200, GF4Ti4200) en na overgestapt te zijn naar Ati (9700Pro) was ik echt verbaasd over hoeveel mooier een spel nog kan zijn.

Verwijderd

Lees dit stukje van de FAQ eens door. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.