Toon posts:

Router/Bandwidth

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een com 21 modem van chello en een 4 ports 10/100 router en een 100mbit hub.

stel ik hang hier 5 pc`s aan zou ik dan genoeg bandbreedte hebben om met alle 5 pc`s op internet te gaan en online te gamen zoals counter-strike of UT.

ik vraag dit omdat chello een lage upload heeft.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik zou het gewoon eens proberen !!

En hoeveel is die upload dan ?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Downstream haalt Chello nog niet eens 5 Mbit dus het is geen probleem zou ik zeggen :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
5 PC's online gamen moet met chello wel kunnen (CS/UT iig wel denk ik).

Lage upload? Das subjectief. 16kb/sec is gangbaar hoor. :)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wij hebben hier gegamed met 5 man tegelijk over een Casema 512/64 kabel lijntje...lage pings...en bandbreedte genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
oke dan beter thanx voor deze replies :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens dan nog een vraag:

wat is dan denk je het maximale aant pc`s tegelijk online ??????

ik wil namelijk een lan party houden maar waarschijnlijk komen er niet veel mensen dus moet je ook online kunnen gamen want met weinig mensen CSEN is niet echt FUN.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 11:48:
ik heb trouwens dan nog een vraag:

wat is dan denk je het maximale aant pc`s tegelijk online ??????

ik wil namelijk een lan party houden maar waarschijnlijk komen er niet veel mensen dus moet je ook online kunnen gamen want met weinig mensen CSEN is niet echt FUN.
dat ligt helemala eraan hoe het netwerk van chello dan is, als het brak is ja dan game je nog niet eens lekker met 2 pc's soms

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Raar..........Ikke zit achter WinRoute en als ik een game host kan ik max 4 mensen aan :|
MXStream 768/128 down/up :)

Is wel raar dan :/

Ideeen :? (Gewoon port 12203 voor MOHAAS geforward ;) )

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
oke maar mijn chello netwerk is bijna nooit brak meer. Het is een keer brak geweest voor een maand ( gewoon nog langzamer dan 56k tot geen verbinding ) en toen heb ik 200% terugbetaling geeist en gekregen dus nu passen ze wel op en ik woon in een wijk waar bijn niemand chello draait.

maar laten we zeggen met een optimale verbinding op een server waar ik normaal ping 20 heb.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:07

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

die hub en router zullen het probleem nie vormen, alleen die upload van chello misschien wel.
CS valt wel mee (zolang als je niet zelf een server gaat hosten, maar gewoon met z'n allen op een goeie online server gaat). maar UT heeft geloof ik rond de 5KB upload per persoon, dus dat wordt lastig met z'n vijven.
nero355 schreef op 11 March 2003 @ 11:54:
Raar..........Ikke zit achter WinRoute en als ik een game host kan ik max 4 mensen aan :|

128kbit upload = 16KByte upload, en dat is echt nie genoeg om een server te draaien, iedereen krijgt dan enorme ping's als er veel mensen op komen. als client is 16Kbyte ruim voldoende, maar om een server te draaien een beetje erg weinig. als je namelijk kijkt dat bijv. UT ongeveer 5 Kbyte/s up en down genereert voor een client komt dit met vier spelers dus neer op een upload vanaf de server van 20Kbyte, en die heb je niet (ik weet niet of deze waardes ook voor Mohaa gelden, maar zal vast niet veel minder zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Orion84 op 11-03-2003 12:34 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Orion84 schreef op 11 maart 2003 @ 12:30:
die hub en router zullen het probleem nie vormen, alleen die upload van chello misschien wel.
CS valt wel mee (zolang als je niet zelf een server gaat hosten, maar gewoon met z'n allen op een goeie online server gaat). maar UT heeft geloof ik rond de 5KB upload per persoon, dus dat wordt lastig met z'n vijven.

[...]

128kbit upload = 16KByte upload, en dat is echt nie genoeg om een server te draaien, iedereen krijgt dan enorme ping's als er veel mensen op komen. als client is 16Kbyte ruim voldoende, maar om een server te draaien een beetje erg weinig. als je namelijk kijkt dat bijv. UT ongeveer 5 Kbyte/s up en down genereert voor een client komt dit met vier spelers dus neer op een upload vanaf de server van 20Kbyte, en die heb je niet (ik weet niet of deze waardes ook voor Mohaa gelden, maar zal vast niet veel minder zijn.
EN daarbij komt ook nog eens dat je door de overhead van die 128kbit niet eens de volle 16k up hebt :/

Meestal is het bij mij iets van 14k of nog minder. dus 3 clients is net te doen met 100 ping ofzo :r

Zelf heb ik ook een paar lannetjes gehouden hier thuis , en met 5 man is het niet te doen..

3 x q3
2 x cs

Dusja , eigenlijk heb je wel 256kbit upstream nodig om een behoorlijke 4 playerspots server te kunnen draaien.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
nero355 schreef op 11 March 2003 @ 11:54:

Welke Winroute versie gebruik je dan ? en op wat voor pc huppelt je winroute rond ?

Verwijderd

Klopt wel hoor, het is meestal 4-6 spelers over een 128Kbit verbinding. Dit zoort zaken liggen ook echt niet aan de route-software of computer hoor. Dit is gewoon de beperking van een uploadverbinding van 128Kbit.

Verwijderd

/me grinnikt

ik heb hier @home en daar kun je met 2 man over gamen.. (wel brak loss etc)

met 3 man krijg je gewoon keihard ping 100+

ofwel: NEE met kabelinternet kun je niet met meer mensen gamen

met adsl 32kb up+ wel

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 22:36:
/me grinnikt

ik heb hier @home en daar kun je met 2 man over gamen.. (wel brak loss etc)

met 3 man krijg je gewoon keihard ping 100+

ofwel: NEE met kabelinternet kun je niet met meer mensen gamen

met adsl 32kb up+ wel
Ik speel hier soms met 8 man MOHAA. Dan hebben we naar de server op het internet zo'n ping van 40ms. Ligt maar net aan de provider.

[edit]'k kabel.

[ Voor 5% gewijzigd door silentsnow op 11-03-2003 22:40 ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

silentsnow schreef op 11 March 2003 @ 22:39:
[...]

Ik speel hier soms met 8 man MOHAA. Dan hebben we naar de server op het internet zo'n ping van 40ms. Ligt maar net aan de provider.

[edit]'k kabel.
ik geloof je :O

ik ga slapen doei

</zinloos>

Verwijderd

ligt er allemaal aan hoor. Ik heb hier 4MBit/128KBit kabel, en ik kan een servertje draaien voor 5 - 6 man, met 6 blijven de pings rond de 40, met 5 is die 20-30, dat vind ik wel aanvaardbaar.

(Men 128 KBit upload is in de praktijk wel 17-18 kb/s)

edit:

UT 2003 btw

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 22:58 ]

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 22:53:
ligt er allemaal aan hoor. Ik heb hier 4MBit/128KBit kabel, en ik kan een servertje draaien voor 5 - 6 man, met 6 blijven de pings rond de 40, met 5 is die 20-30, dat vind ik wel aanvaardbaar.

(Men 128 KBit upload is in de praktijk wel 17-18 kb/s)

edit:
UT 2003 btw
Dan zit je vast in een rustig deel (als je @home hebt) ;)
Pagina: 1