Ik heb een probleem met mijn adsl verbinding. HCCnet zegt echter dat ze geen getweakte modems ondersteunen. Ok. Dan wil ik hem untweaken, maar dat lukt. Ten eerste kan ik isdn alcatel ethernet modem niet goed met telnet met msx_home.exe bewerken, dan krijg ik een time outmelding. Heeft iemand meer ervaring met het untweaken? Kan mijn modem ook kapot zijn?
Heb je al de resetknop een tijdje ingehouden? Misschien wil dat wel hebben.
Kan ik het modem weer in oude staat terug brengen? Hoe maak ik de hack ongedaan?
Ja dat kan. Voer de hack in z'n geheel uit zoals beschreven staat, met het verschil dat het oorsponkelijke nummer wat bij stap 3 verscheen (wat verschijnt bij het commando "drv_read 2 1 b") gebruikt wordt voor het "drv_write 2 1 b XXXX" commando.
[ Voor 70% gewijzigd door Jeroen Blom op 11-03-2003 10:38 . Reden: Aanvulling ]
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Ik heb het modem met het knopje uitgeschakeld en na tien seconden weer aan. Alle lampjes brandden vervolgens goed, maar ik kon nog steeds niet inloggen.
je bedoelt dus van alcatel speedtouch pro --> speedtouch home
hier staat een guide om je modem te tweaken, er staat ook bij wat je moet doen om hem te untweaken
hier staat een guide om je modem te tweaken, er staat ook bij wat je moet doen om hem te untweaken
Zo reset je de software niet.Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 10:38:
Ik heb het modem met het knopje uitgeschakeld en na tien seconden weer aan. Alle lampjes brandden vervolgens goed, maar ik kon nog steeds niet inloggen.
Achterop zit een klein reset knopje, Je zet je modem uit en drukt met een pen of potlood dat knopje in. Dit hou je 45sec ingedrukt en daarna doe je de modem weer aan (knopje nog ingedrukt houden) nu gaan de lampjes anders knipperen en als het goed is moet daarna je modem geheel softwarematig gereset zijn en heb je de modem weer zoals hij uit de fabriek komt.
Heel erg bedankt, maar wordt hij bij resetten automatisch weer een Home modem? Dan vind ik het raar dat er op diverse sites heel erg ingewikkeld wordt gedaan met telnet. Moet ik daarna ook msx_home.exe draaien?
In Terug hacken van alcatel home lukt niet staat ook nog wat info hierover.
|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
User heeft een nieuw, duidelijker topic over z'n probleem gepost. Ik had liever een edit in dit topic gezien, maar goed, ga hier maar verder: Untweaken lukt niet en foutcode 651
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()