Toon posts:

[WinXP] Harde schijf gewist, wat nu? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

ik had een uninstall file aangeclickt...maar die haalde ineens alles op mn schijf weg...dus ik drukte gelijk de knop in...maar was al telaat

weet iemand of dit hersteld kan worden?, ik heb al systeemherstel gedaan, dan geeft ie aan dat het niet gecomplete kan worden

hellp hellp hellp

alvast bedankt

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik denk dat je gewoon een Ghost of i.d. er overheen moet gooien of windows opnieuw moet installen.

Het is trouwens niet de bedoeling dat je dit zomaar overal gaat posten.
HULP NODIG - AUB

Je moet zelf ook moeite doen voordat je het hier post.

En check idd die links die hieronder genoemd staan.

[ Voor 60% gewijzigd door thejoker80 op 10-03-2003 23:04 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:54

bonzz.netninja

Niente baffi

Windows Operated Systems - FAQ - Updated 11-10 en Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

Je topic(s) zijn onduidelijk en we weten echt niet wat je bedoelt. welkom trouwens.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
komen dan mn oude files terug?

Verwijderd

Misschien kan je het programma opnieuw installeren?

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 23:03:
komen dan mn oude files terug?
Ik heb werkelijkwaar geen idee. Je zegt dat al je files weg zijn maar je kan wel systeemherstel proberen te doen :? Als al je files weg zjin kan je meestal niks meer doen. Ga eerst is zoeken om het op te lossen en probeer daarna als het echt niet lukt om met een duidelijke probleemstelling het hier te vragen.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Zoek eens naar Lost&Found... dat proggie kan deleted files terughalen en is sinds een tijd freeware (meen ik)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
euhm...kijk

et was een uninstall file...en meestal staat er een directory bij die ie gaat uninstalleren...dit keer stond er Desktop...dus alles wat op het bureaublad stond is weg...alle mapjes en bestanden...

help meeee

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:42
je oude files komen niet terug
er zijn weg progsels die dat kunnen, maar die zijn heel erg duur, of ze kunnen maar een paar kb (trail versies)

hulp nodig? een psychiator?

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
minder...ik ben namelijk producer en alles is nou gewoon gewist...is er voor de rest niks aan te doen?

Verwijderd

Topicstarter
en waar kan ik die lost&found halen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 23:07:
euhm...kijk

et was een uninstall file...en meestal staat er een directory bij die ie gaat uninstalleren...dit keer stond er Desktop...dus alles wat op het bureaublad stond is weg...alle mapjes en bestanden...

help meeee
In principe hoeft dat geen ramp te zijn, op je bureaublad staan immers snelkoppelingen, niets anders.

Staan er nog wel zaken in je startmenu? Welke windows versie draai je?

//edit

1) lost & found moet je kopen, er hier naar vragen is (dus) niet toegestaan
2) twee keer achter elkaar posten is hier not done. Gebruik hiervoor het edit knopje (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif)
3) zoals gezegd kunnen de bestanden nog best aanwezig zijn..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 23:12 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:54

bonzz.netninja

Niente baffi

bureuablad staat ook mijndocumenten ding toch?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik draai Windows XP...maar ets dus wel een ramp, want ik had alles in een mapje op het bureaublad...dies helemaal leeg nou was iets van 30GB

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 23:07:
euhm...kijk

help meeee
Een uninstall file uninstalled meestal een prog en niet een map. Ook weet ik niet wat je allemaal op je desktop hebt geinstalleerd :? maar vaak zijn dit alleen maar snelkoppelingen. Ik weet ook niet van welk progje die uninstall was dus daar komen we ook niet echt verder mee.

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 09:53
Als je desktop(dir) is gecleand, dan ben je toch alleen je snelkoppelingen kwijt
En niet de daadwerkelijke proggie's. Dus lijkt mij -> effe nieuwe koppelingkies aanmaken.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

bonzz.netninja schreef op 10 March 2003 @ 23:11:
bureuablad staat ook mijndocumenten ding toch?
ja maar die staat ook ergens op je c: schijf :)
en voor zover hij het verteld zijn alleen de kopelingen weg van ze bb.
dus hij zou gewoon nieuwe koppelingen kunnen maken :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
het was van zon addweb ding....datje je website aan heel het net kan toevoegen...maar was een demo ofzo dus ik wou het uninstalleren...voor de rest dee ie alles uit zich zelf...

Verwijderd

Topicstarter
nee...iets van 30GB is weg...mn hele mapje.

Verwijderd

Op het bureaublad staat een snelkoppeling van mijn documenten. Je hebt nog niet geantwoord welke windows versie je hebt, en blijft ook gewoon 2 keer achter elkaar posten. Misschien dat je daar eens mee zou willen stoppen?

Voor de rest: Indien je windows 2000 of XP hebt, blader eens wat over je schijf met de explorer. Kijk vooral even in de map c:\winnt\profiles\

//edit
als je in de explorer naar je schijven kijkt, heb je dan ook ineens 30Gb meer vrije schijfruimte, of niet?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 23:16 ]

Verwijderd

Snel maar de winkel, en Norton systemworks halen.

Grote kans dat je daarmee je verwijderde bestandje kunt terug halen.

Niet installeren op de schijf waar de bestanden op stonden.

Kom je er niet uit, ga dan naar de betere computerzaak. Zij zullen je files un-deleten voor je!

Verwijderd

Topicstarter
Door ONNOJEHELD - Monday 10 March 2003 23:11

ik draai Windows XP...

ff kijken

• Marinus-Roro
Dat kan alleen veroorzaakt zijn door jezelf, daar je de install hebt uitgevoerd in de map
desktop(xxx) - de bestanden zullen nog wel op je schrijf staan, maar dan moet je even zoeken naar een undelete proggie die je schrijf op gewiste mappen onderzoekt.

heb hier al eens eerder een topic over gelezen.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Verwijderd

Probeer eens partition magic er is een optie om gedelete partities (schijfen) te recoveren!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 23:19 ]

• Marinus-Roro
Probleem is alleen inderdaad - dat je bij het installeren van een undelete prog, je een
klein stukje van de data overschrijft. Maar dat zal m.i. nooit 30 MB zijn.
Dus het overgrote deel valt te redden

Verwijderd

Topicstarter
weten jullie zeker dat wanneer ik naar een computerzaak ga...ze het kunnen redden?

en weet iemand hoe duur dat dan is?

hehe en echt 30 GB is weg...eerst had ik nogmaar 10 GB vrij, nou 40 GB

kan het niet een soort virus geweest zijn?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 23:25 ]

Verwijderd

http://www.data-recovery.nl/

Welkom trouwens bij onze helpdesk forum

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 23:23:
weten jullie zeker dat wanneer ik naar een computerzaak ga...ze het kunnen redden?
Natuurlijk weet je dat niet zeker, je omschrijving van het probleem en je inzicht in je eigen systeem is zo slecht dat je uit deze postings echt niet op kan maken wat er nou precies aan de hand is.

Factoren die een rol spelen bij data recovery:
- is je schijf FAT32 of NTFS
- is je data beveiligd d.m.v. encrytpie
- heb je veel schrijf-acties uitgevoerd nadat je je data kwijt was
- weet je ongeveer waar je data zou moeten staan
etc

Heb je toevallig al in de recycle bin gekeken? Zou me niets verbazen als het daar nog bij zou staan.

[ Voor 15% gewijzigd door GA!S op 10-03-2003 23:33 ]

de betaler vervuilt

• Marinus-Roro
kijk b.v. even op http://www.download32.nl/search/search.asp

en zoek op undelete - daar krijg je een rij mogelijke free en share ware software
die jou probleem kunnen oplossen.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 23:23:

en weet iemand hoe duur dat dan is?

hehe en echt 30 GB is weg...eerst had ik nogmaar 10 GB vrij, nou 40 GB

kan het niet een soort virus geweest zijn?
ja dat kan....

|:(

jij gaat erg lekker profi om met data als 'producer' zijnde

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

*zucht*

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet erg geroepen voel om te helpen... :/ om redenen die ik nu maar even buiten beschouwing zal laten..

Maar goed,

Als de hierboven genoemde optie om eens in de map X:\Documents and Settings\username\Desktop te kijken niets oplevert (zoek de rest van de map ook eens door...)

Dan kan je misschien nog 't volgende proberen:

Je zegt dat je WinXP draait, dus ik neem aan dat je de 'recovery' ook al geprobeerd hebt? Dus dat je gewoon naar een herstelpunt terugkeert van vóór je 'incident'?

Dit werkt dus alleen als je überhaupt met systeemherstel werkt (en ik vermoed van niet..)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt jongens...

ik heb via die Inspector File Recovery mn mapje gevonden...en heb het terug gezet

alleen eris 1 probleempje, als ik files terug zet lijkt het net of ze zwaar beschadigd zijn...
waar kan dit door komen?

alvast bedankt

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 01:07:

alleen eris 1 probleempje, als ik files terug zet lijkt het net of ze zwaar beschadigd zijn...
Ben eens wat preciezer. Openen ze niet, hebben ze vreemde bestandsnamen, wat voor bestanden zijn het?

de betaler vervuilt

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 21:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

als je vrolijk aan het door-internetten bent gegaan terwijl die bestanden van de harde schijf gewist waren, en je zet ze pas na een poos terug, terwijl er dus ook een boel nieuwe data op je harde schijf gezet is (internet cache) dan kan het heel goed zijn dat delen van je oude bestanden overschreven zijn, en dus nu corrupt zijn.

Als je iets hebt gewist per ongeluk en je wilt het nog terughalen, zul je ervoor moeten zorgen dat je eigenlijk niets meer naar die betreffende schijf wegschrijft. Ga je gewoon verder en kom je er pas na een poosje achter dan is de kans dat je de bestanden onbeschadigd kunt terugzetten minimaal.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 16:20

Snijkoek

Metal up your ass

Gelukkig maken mensen die professioneel met hun pc bezig zijn, regelmatig back-ups. En gebruiken ze al helemaal niet hun bureaublad om dingen op te slaan... Wat nu als je Windows crasht... Dan kan je er mooi niet bij

Verwijderd

Denk ik nou gewoon zo moeillijk? Volgens mij kun je het programma dat in XP zit "System restore" of "system recovery" gebruiken?!
Dan krijg je echt alles terug!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 10:01:
Denk ik nou gewoon zo moeillijk? Volgens mij kun je het programma dat in XP zit "System restore" of "system recovery" gebruiken?!
Dan krijg je echt alles terug!
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 23:01:

weet iemand of dit hersteld kan worden?, ik heb al systeemherstel gedaan, dan geeft ie aan dat het niet gecomplete kan worden

alvast bedankt
Lezen! Is het nog niet opgelost? Heb je al een van de aangedragen oplossingen geprobeerd of ben je aan het wachten tot iemand je bestanden naar je toe mailt? :?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Mensen die ondanks de titel etc. toch gewoon de topicstarter op weg hielpen: O+

Inderdaad is het verstandig als de topicstarter voor de volgende vraag eerst even bijvoorbeeld dit en in het geval van WOS dit doorleest. Die tips naleven zal de hulp nog een stuk beter maken. Zo zul je o.a. gemerkt hebben dat je topictitel iets is aangepast ;)

In de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers staat Hoe krijg ik verloren gaande data terug? Loop de zoektips die daar staan 'even' langs.

Het is inderdaad zaak om vooral niet verder te gaan met de Windows die op dezelfde harde schijf staat. Zet de PC uit en boot van een andere harde schijf. Die heb je waarschijnlijk niet, dus schroef de harde schijf er uit en zet 'm in een andere PC (eentje met nog 30GB vrije ruimte ;) )

Als je geen backup gemaakt hebt, en je bestanden hebt teruggehaald door ze naar dezelfde harde schijf terug te zetten, is de kans helaas heel groot dat je een groot deel van de data kwijt bent, zoals je gemerkt hebt.

Als het belangrijk is dat het terug komt, schakel de stroom af, schroef de harde schijf uit en bel professionals op. Het kost wat centen maar dan heb je de meeste kans op herstel. Een optie is inderdaad de link die Bladiebla gaf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

gooi is een windows install eroverheen?
niet formateren dus ofzo
maar gewoon setup draaien, wordt hersteld wat hersteld kan worden, en er gaat nix verloren

(hij hersteld trouwens alles wat met windows te maken heeft, niet de programmatuur die naast windows geinstald is natuurlijk)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 10:39:
gooi is een windows install eroverheen?
niet formateren dus ofzo
maar gewoon setup draaien, wordt hersteld wat hersteld kan worden, en er gaat nix verloren

(hij hersteld trouwens alles wat met windows te maken heeft, niet de programmatuur die naast windows geinstald is natuurlijk)

Lijkt me dus geen goed plan als de bedoeling is juist de data terug te halen ;)
Het OS of zelfs de programma's opnieuw installeren is helemaal geen probleem lijkt me. (Voor zover ik de topicstarter begrijp). De data terughalen is (zoals eigenlijk altijd in zulke gevallen) het belangrijkste.

Topicstarter: ondertussen ben je er waarschijnlijk wel achter dat het vanaf nu toch wel erg verstandig is om heel geregeld een goede backup te maken :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
http://download.com.com/3000-2181-10191674.html?tag=lst-0-1

dit was trouwens dat programma...

bedankt gasten
Pagina: 1