Paar knoppen deden niet goed. Je moest heel erg in drukken voordat die het deed. Het waren die wijzers en het rode en groene knop.AB2ND schreef op 06 december 2003 @ 16:50:
[...]
ook wel even leuk om te weten wat je probleem dan precies was
Ik sta op het punt om deze telefoon te bestellen bij telfort, maar nu las ik eerder in het topic dat telfortsimkaartjes en siemens niet echt lekker met elkaar kunnen communiceren. Is dit waar, hebben meer mensen hier ervaring mee?
koekjes?
Ik zie hem hier: http://www.gsm.nl/htm/phones.php3?merk=SiemensAnoniem: 86895 schreef op 30 oktober 2003 @ 16:28:
ik ben zwaar dringend op zoek naar die siemens SL%% maar dan de blauwige versie.
Want ik heb da gewonen wel gezien bij iedereen hier in nederland maar die blauwe vind ik gaver. weet misschien iemand waar ik deze kan verkrijgen. Maakt me eigenlijk niet echt uit hoeduur en waarvandaan.\
[afbeelding]
Zoals al 17 keer is gezegd is de blauwe nooit uitgebracht... HET WAS EEN PROTO TYPE
kwestie van even opsturen dus
hmz.. hier heb ik ook last vanAnoniem: 80648 schreef op 07 december 2003 @ 11:40:
[...]
Paar knoppen deden niet goed. Je moest heel erg in drukken voordat die het deed. Het waren die wijzers en het rode en groene knop.
kwestie van even opsturen dus
Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url
Anoniem: 93416
En jawel....ook bij mij in bestelling...
Eerst wou ik mn HI-abo verlengen, maar ff gebeld en daar betaalde ik er >300 Euri voor, en dat terwijl ie 4 maanden geleden nog 267 moest kosten bij abo verlenging van HI!!
Dus hij wordt zeker niet goedkoper....
Nu heb ik m maar via internet besteld en dan gratis bij 2 jaar debitel!! Heerlijk telefoontje volgens mij!!!
Eerst wou ik mn HI-abo verlengen, maar ff gebeld en daar betaalde ik er >300 Euri voor, en dat terwijl ie 4 maanden geleden nog 267 moest kosten bij abo verlenging van HI!!
Dus hij wordt zeker niet goedkoper....
Nu heb ik m maar via internet besteld en dan gratis bij 2 jaar debitel!! Heerlijk telefoontje volgens mij!!!
Ik lees overal dat een datakabel 50 euro kost?
Ik heb er een gekocht van 12,50. Hij werkt prima.
mijn vriendin heeft vorige week een siemens SL55 gekregen van haar vader uit Oostenrijk. (hij kreeg een nieuw toestel bij zijn abo maar gebruikt liever de nokia 7110 vanwege de grotere toetsen) Dit toestel is voorzien van firmware 14 en van een duitse menu structuur. Deze is alleen te wijzigen in een aantal oostblok taaltjes en dit geldt ook voor het T9 woordenboek.
Deze firmware is volgens de website eenvoudig up te daten, en te voorzien van de Nederlandse menu taal en T9 woordenboek. Jammer genoeg gaat deze vlieger niet op daar dit versie 9 is.
Net siemens NL gebeld en gevraagd wat de mogelijkheden zijn, volgens haar was het niet mogelijk te down graden, en de versie op de website is ook al een tijdje oud en zij raadde het niet aan om deze te installeren. Wil ik echter de Nederlandse versie van Firmware versie 14 dan moet ik het toestel aangetekend opsturen en € 75,- euro over maken. Beetje duur niet waar??? bovendien heb ik het niet zo op het opsturen van telefoons.
Iemand nog een andere optie? op zich is het duits geen probleem maar Nederlands is toch net een stukje makkelijker.
Deze firmware is volgens de website eenvoudig up te daten, en te voorzien van de Nederlandse menu taal en T9 woordenboek. Jammer genoeg gaat deze vlieger niet op daar dit versie 9 is.
Net siemens NL gebeld en gevraagd wat de mogelijkheden zijn, volgens haar was het niet mogelijk te down graden, en de versie op de website is ook al een tijdje oud en zij raadde het niet aan om deze te installeren. Wil ik echter de Nederlandse versie van Firmware versie 14 dan moet ik het toestel aangetekend opsturen en € 75,- euro over maken. Beetje duur niet waar??? bovendien heb ik het niet zo op het opsturen van telefoons.
Iemand nog een andere optie? op zich is het duits geen probleem maar Nederlands is toch net een stukje makkelijker.
het naar links knopje op mijn "joystickje" doet het niet meer..., iemand die weet wat je daar aan kunt doen?
niet dat je die zovaak nodig hebt..., maja is gewoon stom dat de rest het nog wel doet, en die kan niet meer (of je moet extreem hard druken
)
niet dat je die zovaak nodig hebt..., maja is gewoon stom dat de rest het nog wel doet, en die kan niet meer (of je moet extreem hard druken
Hier staat wat
zoals je in de laatste 2 pagina's van dit topic hebt kunnen lezen is dit een kwestie van garantie.. ff opsturen en je krijgt weer een nieuwe
geen dank
geen dank

Anoniem: 80648
mijne deed het ook niet, daarna werkte rechts ook niet. Daarna die andere 2 toetsen ( die met een stip ) ook niet. Ik heb gelijk opgestuurd en kreeg een nieuwe. Dus als ik jouw was zou ik het zo snel mogelijk opsturen..Flappiewappie schreef op 10 januari 2004 @ 00:14:
het naar links knopje op mijn "joystickje" doet het niet meer..., iemand die weet wat je daar aan kunt doen?
niet dat je die zovaak nodig hebt..., maja is gewoon stom dat de rest het nog wel doet, en die kan niet meer (of je moet extreem hard druken)
Ik heb de telefoon ook sinds half december,
Heb er niets voor hoeven te betalen,
Algemeen gebruikersgemak: 9
Hij is licht klein, alleen de bovenste toetsen, dus 1 2 en 3 zijn wat moeilijk in te tikken voor mensen met de wat grotere vinger.
Menu is duidelijk en is niet traag. Verder zijn de instellingen ook makkelijk te veranderen zonder al te veel poespas en 40 verschillende menu's.
Uiterlijk: 9+
Veel mensen zijn bang dat deze telefoon snel stukgaat als je hem laat vallen, maar dat is absoluut niet waar, ik heb hhem toch al redelijk vaak laten vallen, omdat ik dan weer eens niet oplet, maar op dit moment heb ik geen krasjes, loszittende dingen of een moeizaam te open schuifsysteem.
Verder kan je er ook mee bellen als hij ingeschoven zit en dat is afentoe wel handig als je koude handen hebt en hem haast niet opengeschoven krijgt
voordeel ook van het toestel is dat er bij het luidsprekertje een soort gaasje zit, zodat er niet alteveel vuil e.d naar binnen kan vallen (had ik bij mijn c55 wel, waardoor na 6 maanden er niets meer te verstaan was.
Grafische uitvoering: 8
er zit op deze telefoon ook een kleuendisplay, maar iedereen had dat vast al gezien
Je ziet helaas wel de pixels op deze telefoon, wat dus soms voor hele vage plaatjes zorgt, maar daar kom je wel overheen, want veel dingen worden wel goed gemaakt door het gewicht e.d
Verder kan ik hier niet zoveel over zeggen, want verder is hij
dat dus
Software gebruik: 8½
Ik gebruik de bijgeleverde Siemens DataSuite om via IR mijn telefoongegevens uit te wisselen en ook om SMSjes te sturen als ik geen zin hebt om mijn smsjes op dat kleine toetsenbordje te doen,
Verder ook voor het uitwisselen van de agenda van mijn pc en de agenda van mijn telefoon.
ook voor het inladen van plaatjes, toontjes e.d gebruik ik het bijgeleverde programma, maar dan maak ik gebruik van Siemens Mobile, wat in deze computer staat, werkt ook voortreffelijk.
Valt mij alleen op dat afentoe de verbinding van Telefoon en Computer erg traag is, maarja, daar doe je helaas niets tegen...
Overall score bij mij persoonlijk
9-
Dit is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring, maar ik heb er helemaal GEEn slechte ervaringen mee!!!
Heb er niets voor hoeven te betalen,
Algemeen gebruikersgemak: 9
Hij is licht klein, alleen de bovenste toetsen, dus 1 2 en 3 zijn wat moeilijk in te tikken voor mensen met de wat grotere vinger.
Menu is duidelijk en is niet traag. Verder zijn de instellingen ook makkelijk te veranderen zonder al te veel poespas en 40 verschillende menu's.
Uiterlijk: 9+
Veel mensen zijn bang dat deze telefoon snel stukgaat als je hem laat vallen, maar dat is absoluut niet waar, ik heb hhem toch al redelijk vaak laten vallen, omdat ik dan weer eens niet oplet, maar op dit moment heb ik geen krasjes, loszittende dingen of een moeizaam te open schuifsysteem.
Verder kan je er ook mee bellen als hij ingeschoven zit en dat is afentoe wel handig als je koude handen hebt en hem haast niet opengeschoven krijgt
voordeel ook van het toestel is dat er bij het luidsprekertje een soort gaasje zit, zodat er niet alteveel vuil e.d naar binnen kan vallen (had ik bij mijn c55 wel, waardoor na 6 maanden er niets meer te verstaan was.
Grafische uitvoering: 8
er zit op deze telefoon ook een kleuendisplay, maar iedereen had dat vast al gezien
Je ziet helaas wel de pixels op deze telefoon, wat dus soms voor hele vage plaatjes zorgt, maar daar kom je wel overheen, want veel dingen worden wel goed gemaakt door het gewicht e.d
Verder kan ik hier niet zoveel over zeggen, want verder is hij
Software gebruik: 8½
Ik gebruik de bijgeleverde Siemens DataSuite om via IR mijn telefoongegevens uit te wisselen en ook om SMSjes te sturen als ik geen zin hebt om mijn smsjes op dat kleine toetsenbordje te doen,
Verder ook voor het uitwisselen van de agenda van mijn pc en de agenda van mijn telefoon.
ook voor het inladen van plaatjes, toontjes e.d gebruik ik het bijgeleverde programma, maar dan maak ik gebruik van Siemens Mobile, wat in deze computer staat, werkt ook voortreffelijk.
Valt mij alleen op dat afentoe de verbinding van Telefoon en Computer erg traag is, maarja, daar doe je helaas niets tegen...
Overall score bij mij persoonlijk
9-
Dit is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring, maar ik heb er helemaal GEEn slechte ervaringen mee!!!
ah ok, kan iemand mij informatie geven waarnaartoe, en wat ik dan allemaal aan garantie bewijzen moet mee sturenAnoniem: 80648 schreef op 11 januari 2004 @ 14:20:
[...]
mijne deed het ook niet, daarna werkte rechts ook niet. Daarna die andere 2 toetsen ( die met een stip ) ook niet. Ik heb gelijk opgestuurd en kreeg een nieuwe. Dus als ik jouw was zou ik het zo snel mogelijk opsturen..
kheb hem nl. via internet gekocht..., ik word er helemaal niet goed van
bijvoorbaad dank!
Hier staat wat
ze geven me ook al geen antwoord op me email
Hier staat wat
ik zou zeggen gebruik je sl55 waar die voor gemaakt is en bel ze even
bellen kost je één euro per gesprek en erg behulpzaam zijn ze niet. op mail wordt idd niet gereageerd. Valt me vies tegen van siemens.AB2ND schreef op 14 januari 2004 @ 16:53:
ik zou zeggen gebruik je sl55 waar die voor gemaakt is en bel ze even
Uhh ik had hem via een gewone winkel gekocht. Toen die knoppen niet meer deden ging ik gewoon naar de winkel terug.Flappiewappie schreef op 12 januari 2004 @ 15:57:
[...]
ah ok, kan iemand mij informatie geven waarnaartoe, en wat ik dan allemaal aan garantie bewijzen moet mee sturen
kheb hem nl. via internet gekocht..., ik word er helemaal niet goed van
bijvoorbaad dank!
Waarom bel jij naar siemens eigenlijk?
Ik heb ook 1tje van 12.50 gekocht.lamaris schreef op 06 januari 2004 @ 12:44:
Ik lees overal dat een datakabel 50 euro kost?
Maar als ik naar Mobiele Telefoon ga ( siemens data suite ) Dan gaat die of vastlopen of er komt niks...
Welke programma gebruik jij?
Anoniem: 41187
Ik ga hem denk ik ook vandaag bestellen. Op i-net wordt hij nou voor een prijs van 299 inclusief verzendkoste aangeboden.
Dit is opzich toch niet zo heel duur, ik moet hem helaas los kopen . Omdat ik nog een orange abbo heb lopen.
Zat eerst nog te twijfelen , heb namelijk nu nog een siemens c55.
Maar heb net een post gelezen hier in dit topic, en die goser had ook eerst een c55 en is ook overgestapt op een sl55.
Dus denk dat ik hem maar is ga na doen
Dit is opzich toch niet zo heel duur, ik moet hem helaas los kopen . Omdat ik nog een orange abbo heb lopen.
Zat eerst nog te twijfelen , heb namelijk nu nog een siemens c55.
Maar heb net een post gelezen hier in dit topic, en die goser had ook eerst een c55 en is ook overgestapt op een sl55.
Dus denk dat ik hem maar is ga na doen
Kan niemand mij helpen?
Als je Siemens Data Suite installeert krijg je Mobiele telefoon ( is ook een programma ).
Ik sluit mijn datakabel aan de pc en telefoon, ik probeer ' mobiele telefoon ' te starten
Hij start niet
Ik heb 2 keer gehad dat die ging starten in 5 uur
Als je Siemens Data Suite installeert krijg je Mobiele telefoon ( is ook een programma ).
Ik sluit mijn datakabel aan de pc en telefoon, ik probeer ' mobiele telefoon ' te starten
Hij start niet
Ik heb 2 keer gehad dat die ging starten in 5 uur
Anoniem: 41187
Ik ga hem zo bestellen
.
Ff een vraagje wie maakt er uit gebruik van een Siemens SyncStation
lader ?? Ik post er maar een pic bij , voor de gene die het niet snappen
.

Het ontwerp van de oplader is beste mooi, fijne is dat je het meteen als data kabel kan gebruiken.Alleen het geld 60 euro + verzend koste das best een hoop!
Heeft iemand een goeie tip voor mij? Want vind het zo mooie oplader, zie me sl55 er al in staan
Ff een vraagje wie maakt er uit gebruik van een Siemens SyncStation
lader ?? Ik post er maar een pic bij , voor de gene die het niet snappen

Het ontwerp van de oplader is beste mooi, fijne is dat je het meteen als data kabel kan gebruiken.Alleen het geld 60 euro + verzend koste das best een hoop!
Heeft iemand een goeie tip voor mij? Want vind het zo mooie oplader, zie me sl55 er al in staan
ik ben er uiteindelijk mee terug gegaan naar de dixons...,
nieuwe tel zit er niet in voor mij ben ik bang
ze stuurde nl. alleen gestripte tel (zonder accu) op naar siemens
naja ik zie wel

naja ik zie wel
Hier staat wat
Ik stuurde mijn telefoon plus accu. Toen ik hem terug kreeg zag ik dat er geen nieuwe accu inzatFlappiewappie schreef op 22 januari 2004 @ 14:33:
ik ben er uiteindelijk mee terug gegaan naar de dixons...,
naja ik zie wel

Ik heb de nieuwe firmware (16) gedownload, en hij zit hem nu al half uur te installeren. Maar hij is nog steeds bij 1%... Is dat normaal?
Het gaat via de compoort...
screenshot:
http://home.wanadoo.nl/s.firat/sl55_upgrade.JPG
screenshot:
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 80648 op 30-01-2004 18:43 ]
Hoe is het nu met je update? ik wil hem ook uitvoeren... maar alleen als ie werkt.Anoniem: 80648 schreef op 30 januari 2004 @ 18:35:
Ik heb de nieuwe firmware (16) gedownload, en hij zit hem nu al half uur te installeren. Maar hij is nog steeds bij 1%... Is dat normaal?
screenshot:
Na ongeveer 6 uur was die nog steeds op 1%, ik weet niet waaraan het ligt? Hij herkende mijn telefoon wel en hij za dat die aangesloten was, maar hij bleef steeds op 1%. Ik ging toen de datakabel uit de telefoon doen. Ineens ging mijn telefoon niet meer aan. Batterij eruitgehaald dan weer erin dan ff aangezet toen lukte het (gelukkig).....
Ik heb nu FW 14 ....
Ik heb nu FW 14 ....
waar heb je die fw 14 vandaan gehaald? FW 16 staat namelijk op de website van m-siemens. momenteel heb ik de FW 14 maar alleen de duitse en ik wil graag de Nederlandse versie.Anoniem: 80648 schreef op 31 januari 2004 @ 14:27:
Na ongeveer 6 uur was die nog steeds op 1%, ik weet niet waaraan het ligt? Hij herkende mijn telefoon wel en hij za dat die aangesloten was, maar hij bleef steeds op 1%. Ik ging toen de datakabel uit de telefoon doen. Ineens ging mijn telefoon niet meer aan. Batterij eruitgehaald dan weer erin dan ff aangezet toen lukte het (gelukkig).....
Ik heb nu FW 14 ....
heb gister FW 16 geinstalleerd, met een usb data kabeltje. Alles is goed voorlopen.
Wat is er anders aan?gumtree schreef op 02 februari 2004 @ 22:00:
heb gister FW 16 geinstalleerd, met een usb data kabeltje. Alles is goed voorlopen.
design/volume?Anoniem: 50777 schreef op 31 januari 2004 @ 18:11:
Wat zijn nou precies de voordelen en nadelen van de SL55 t.o.v. de S55?
nog niks gehoord van de dixons, morgen maar ns bellen
leven zonder mobiel is best

Hier staat wat
Ik zou graag een foto willen zien van iemand met een SL55 aan zijn oor, ik vraag me namelijk af of die dan practisch gezien in je oor verdwijnt of dat dat allemaal meevalt
.
Verder vind ik het de mooiste GSM die op de markt is, beetje duur (ik wil namelijk gewoon bellen met een foon, niet om mijn nek hangen ofzo), maar het valt altijd te proberen om er 2e hands een te kopen.
Het viel me op dat de 2ehands prijzen tussen grofweg de 150 en 200 euro zitten op marktplaats, terwijl hij in de pricewatch minimaal 300 euro kost.
Zijn dat een beetje normale verhoudingen voor 2e hands telefoons (in goede staat)?
Ik koop namelijk nooit telefoons
.
Verder vind ik het de mooiste GSM die op de markt is, beetje duur (ik wil namelijk gewoon bellen met een foon, niet om mijn nek hangen ofzo), maar het valt altijd te proberen om er 2e hands een te kopen.
Het viel me op dat de 2ehands prijzen tussen grofweg de 150 en 200 euro zitten op marktplaats, terwijl hij in de pricewatch minimaal 300 euro kost.
Zijn dat een beetje normale verhoudingen voor 2e hands telefoons (in goede staat)?
Ik koop namelijk nooit telefoons
[ Voor 58% gewijzigd door jjwa op 05-02-2004 15:52 ]
Anoniem: 100740
Ik heb de data suite geïnstalleerd (2x)
maar mijn windows98 heeft geen driver voor mijn SL55
Als ik in mijn hardware configuratie kijk zie ik SL55 bij overige apparaten staan.
En als ik kijk vind hij geen driver.
Kan ik ergens de driver vinden?
maar mijn windows98 heeft geen driver voor mijn SL55
Als ik in mijn hardware configuratie kijk zie ik SL55 bij overige apparaten staan.
En als ik kijk vind hij geen driver.
Kan ik ergens de driver vinden?
ik heb eindelijk mijn telefoon terug 
die lui van de dixons hadden hem opgestuurd, en toen was ie kwijt geraakt met de post, daarom moest ik zo lang wachten
alleen nu komt het, ze hadden mijn kale (zonder accu) sl55 rubin opgestuurd, kwam ik hem vandaag ophalen, kreeg ik een totaal nieuwe in doos terug! en nog wel de titan versie ook
* Flappiewappie heeft dus nu 2 accu's en 2 opladers
lang leven de dixons! (of moet ik ptt zeggen
)
die lui van de dixons hadden hem opgestuurd, en toen was ie kwijt geraakt met de post, daarom moest ik zo lang wachten
alleen nu komt het, ze hadden mijn kale (zonder accu) sl55 rubin opgestuurd, kwam ik hem vandaag ophalen, kreeg ik een totaal nieuwe in doos terug! en nog wel de titan versie ook
lang leven de dixons! (of moet ik ptt zeggen
Hier staat wat
Flappiewappie schreef op 19 februari 2004 @ 18:37:
ik heb eindelijk mijn telefoon terug
alleen nu komt het, ze hadden mijn kale (zonder accu) sl55 rubin opgestuurd, kwam ik hem vandaag ophalen, kreeg ik een totaal nieuwe in doos terug! en nog wel de titan versie ook![]()
lang leven de dixons! (of moet ik ptt zeggen)
Weet iemand ook hoe je de firmware kunt update via IrDA?
Ik heb namelijk een USB->IrDA apapter en kan gewoon de DataSuite van Siemens gebruiken om mijn adressenlijst enzo op m'n pc te krijgen, maar als ik de nieuwe firmware wil installeren zoekt ie alleen op de compoorten naar m'n telefoon.
Is er een manier om te updaten via IrDA?
Alvast bedankt.
Ik heb namelijk een USB->IrDA apapter en kan gewoon de DataSuite van Siemens gebruiken om mijn adressenlijst enzo op m'n pc te krijgen, maar als ik de nieuwe firmware wil installeren zoekt ie alleen op de compoorten naar m'n telefoon.
Is er een manier om te updaten via IrDA?
Alvast bedankt.
All is fair in God of War
nee dat is noet mogelijk want tijdens die update moet je je gsm uitzetten en daardoor verliest hij verbieding met de computer.
En als je em met een datakabel aansluit verliest hij geen verbinding als je em uitzet? Lijkt me sterk, als ik m'n printer niet aanzet, ziet m'n pc em ook niet, of m'n palm die op de com is aangesloten, ziet ie ook niet als die uit staat....
Nou ja, pech gehad dan he.
Nou ja, pech gehad dan he.
All is fair in God of War
maar computer herkend nog wel die kabel die er in zit. En ten tweede als je hem flasht, is hij geformateerd. En geformateerd gsm heeft niks dus ook geen IRDA dus ontvangt hij niks
[ Voor 9% gewijzigd door pang op 27-02-2004 11:13 ]
weet niet of dit hier mag maar
heb vandaag mijn telefoon weer opgehaald nadat ik hem 2 maanden kwijt ben geweest, hij werd gerepareert door siemens, nu ik hem terug heb staan er helemaal geen beltonen op, die map is helemaal leeg, kunnen iemand mij de map met sounds mailen
alvast bedankt
heb vandaag mijn telefoon weer opgehaald nadat ik hem 2 maanden kwijt ben geweest, hij werd gerepareert door siemens, nu ik hem terug heb staan er helemaal geen beltonen op, die map is helemaal leeg, kunnen iemand mij de map met sounds mailen
alvast bedankt
Kijk maar in je Yahoo account als het goed is moet ie er elk moment zijn...threedrules schreef op 04 maart 2004 @ 22:37:
weet niet of dit hier mag maar
alvast bedankt
[ Voor 9% gewijzigd door Vorkie op 04-03-2004 22:49 ]
Even een rare vraag.......ik kon het antwoord niet vinden in dit forum.
Is het mogelijk de SL55 aan te nemen zonder hem open te schuiven??? Met andere woorden.....waar zit het microfoontje?
Is het mogelijk de SL55 aan te nemen zonder hem open te schuiven??? Met andere woorden.....waar zit het microfoontje?
Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl
Anoniem: 88686
Natuurlijk kan jij hem aannemen zonder hem open te maken de mike zit namelijk aan de onderkant ( dat hele kleine gaatje).
Gewoon op beantwoorden drukken en jij hebt verbinding.
Gewoon op beantwoorden drukken en jij hebt verbinding.
Anoniem: 108380
Ik heb sinds kort ook een SL55. Meteen data-cable aangeschaft. Betreft een USB-cable. Alleen ik kan niet synchronizeren met Outlook. De software kan de kabel/telefoon niet vinden. Wie kan mij hierin helpen????

Ik vroeg me af of het upgraden en dergelijke ook via de infraroodpoort kan, dat zou voor mij wel zo prettig zijn nameljik? Iemand ervaringen hier mee. Verder lees ik veel negatieve ervaringen over de firmware, zijn deze problemen ondertussen opgelost of zal dat blijven vals je hem nu aanschaft? (35,- bij de phonehouse
)
Ik zat al een lange tijd geleden al te twijfelen of ik een abonnement zou nemen (ik ben niet zo'n beller) en ik heb twee weken geleden de knoop doorgehakt. Ik heb een HI 30 abonnement afgesloten en aangezien ik een Siemensgek ben heb ik er de SL55 bij genomen.
Ik heb tot nu toe al de S25, S35, ME45 gehad en nu de SL55.
Na het lezen van vele positieve reviews en veel negatieve reviews (brakke software, traag laden van spelletjes etc) heb ik dan toch voor die SL55 gekozen. Inderdaad, sommige dingen laden niet zo snel maar het is niet storend ofzo, het menu is overzichtelijk en nog steeds erg prettig in het gebruik.
De knopjes zitten dicht tegen elkaar maar dat was een kwestie van wennen want ik kan nu sneller een SMSje in elkaar zetten dan met de ME45 en dat is dus wel een voordeel. De ME45 heeft van die zachte toetsen en daardoor maakte ik veel typefouten wat weer erg irritant was. Daar heb ik nu dus geen last meer van en ook de cijfers 1, 2 en 3 geven geen problemen terwijl ik vrij grote handen heb.
Ook het ontvangst is goed, bij vele userreviews valt te lezen dat de ontvangst slechter zou zijn in vergelijking met andere Siemens toestellen maar ik heb daar nog niets van kunnen merken.
Het enige wat ik nu mis is een datakabel want ik ben gewend om mijn telefoon in combinatie met Outlook te gebruiken en dat gaat nu niet omdat ik geen datakabel heb.
Voor de rest is het echt een toptoestel.
Ik heb tot nu toe al de S25, S35, ME45 gehad en nu de SL55.
Na het lezen van vele positieve reviews en veel negatieve reviews (brakke software, traag laden van spelletjes etc) heb ik dan toch voor die SL55 gekozen. Inderdaad, sommige dingen laden niet zo snel maar het is niet storend ofzo, het menu is overzichtelijk en nog steeds erg prettig in het gebruik.
De knopjes zitten dicht tegen elkaar maar dat was een kwestie van wennen want ik kan nu sneller een SMSje in elkaar zetten dan met de ME45 en dat is dus wel een voordeel. De ME45 heeft van die zachte toetsen en daardoor maakte ik veel typefouten wat weer erg irritant was. Daar heb ik nu dus geen last meer van en ook de cijfers 1, 2 en 3 geven geen problemen terwijl ik vrij grote handen heb.
Ook het ontvangst is goed, bij vele userreviews valt te lezen dat de ontvangst slechter zou zijn in vergelijking met andere Siemens toestellen maar ik heb daar nog niets van kunnen merken.
Het enige wat ik nu mis is een datakabel want ik ben gewend om mijn telefoon in combinatie met Outlook te gebruiken en dat gaat nu niet omdat ik geen datakabel heb.

Voor de rest is het echt een toptoestel.
De mijne heeft een crash gehad tijdens het afsluiten. Toen ik hem weer aanzette heeft die m'n adresseboek leeg gehaalt. Weet iemand of je dit weer kan terughalen? Er zit toch een mini HD in de siemens SL55? Dan moet volgens mij nog erop zitten en moet het nog mogelijk zijn om alles terug te halen.
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Dit is bij mij ook gebeurd vorige week. Heb geen idee hoe je dit moet terughalen, had gelukkig een backup op mijn laptop.IndoBoy schreef op 24 april 2004 @ 18:52:
De mijne heeft een crash gehad tijdens het afsluiten. Toen ik hem weer aanzette heeft die m'n adresseboek leeg gehaalt. Weet iemand of je dit weer kan terughalen? Er zit toch een mini HD in de siemens SL55? Dan moet volgens mij nog erop zitten en moet het nog mogelijk zijn om alles terug te halen.
Ik ga morgen maar effe bellen naar Siemens. Kut ding. Begrijp me niet verkeert, ik ben onder indruk van het ontwerp, maar de techniek die er onder zit, is volgens mij niet helemaal optimaal ontwikkelt. Hij loopt soms vast of heeft grote moeite iets te laden.
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
welke firmware heb je?IndoBoy schreef op 25 april 2004 @ 22:56:
Ik ga morgen maar effe bellen naar Siemens. Kut ding. Begrijp me niet verkeert, ik ben onder indruk van het ontwerp, maar de techniek die er onder zit, is volgens mij niet helemaal optimaal ontwikkelt. Hij loopt soms vast of heeft grote moeite iets te laden.
Geen idee eigelijk, ik heb gewoon de originele erop. Hoe kan je dat eigelijk zien?
Ik heb trouwens gebeld naar Siemens en die zeiden gewoon dat er niets aan te doen was. Ik ga maar eens een mailtje sturen naar de internationale Siemens, want deze kerel kwam wel erg gemakzuchtig over.
Ik had zelf het idee, omdat het een harde schijf is, dat je het dan kan terughalen. Dat is toch ook zo met een gewone HD in de computer.
er zit geen hdd in, maar een flash geheugentje..., dat is volgens mij minder makkelijk om data van terug te halen.., maar daar weet ik zelf ook niet zoveel vanIndoBoy schreef op 29 april 2004 @ 13:33:
[...]
Geen idee eigelijk, ik heb gewoon de originele erop. Hoe kan je dat eigelijk zien?
Ik heb trouwens gebeld naar Siemens en die zeiden gewoon dat er niets aan te doen was. Ik ga maar eens een mailtje sturen naar de internationale Siemens, want deze kerel kwam wel erg gemakzuchtig over.
Ik had zelf het idee, omdat het een harde schijf is, dat je het dan kan terughalen. Dat is toch ook zo met een gewone HD in de computer.
Hier staat wat
De SL55 is in België nog heel wat duurder dan de S55 die ik momenteel heb.
Ik kan nu met een opleg van €50 (en mijn S55 wegdoen) een nieuwe SL55 krijgen. Doen of niet doen?
Ik kan nu met een opleg van €50 (en mijn S55 wegdoen) een nieuwe SL55 krijgen. Doen of niet doen?
de sl55 kan hetzelfe als de s55 ( op bluetooth na dan)
als je met 50 euro bijleggen de sl 55 kan krijgen betaal je dus eigenlijk alleen voor het design
nu vind ik het disign
mgoed of jij het er voor over hebt moet je natuurlijk zelf beslissen
als je met 50 euro bijleggen de sl 55 kan krijgen betaal je dus eigenlijk alleen voor het design
nu vind ik het disign
Het bluetooth gebruik ik nooit. En ik heb altijd al de SL55 gewild maar de prijs hield me tegen.AB2ND schreef op 03 mei 2004 @ 10:42:
de sl55 kan hetzelfe als de s55 ( op bluetooth na dan)
nu vind ik het disign![]()
Het was gewoon om te peilen of er toch mensen me dit zouden afraden. Ik heb zo eens diagonaal het topic doorgelezen en denk dat ik het wel ga doen.
Ik heb me dus de SL55 gekocht, lekker klein toestel.
Mooi scherm, vele malen beter dan S55 vind ik persoonlijk.
Maar op reviews op het net hebben ze het steeds over een nacklace die er bijgeleverd is. Dit was bij mij niet het geval.
gsm, cd, lader en handleiding. Dit was alles
Is dit normaal of dient het er wel bij te zitten? In de winkel zeiden ze dat het er niet bijzat. Doos was nog niet open geweest.
Maar op reviews op het net hebben ze het steeds over een nacklace die er bijgeleverd is. Dit was bij mij niet het geval.
Is dit normaal of dient het er wel bij te zitten? In de winkel zeiden ze dat het er niet bijzat. Doos was nog niet open geweest.
Bij mij zat die er ook niet bij, dus...Gizmoke schreef op 08 mei 2004 @ 11:57:
Ik heb me dus de SL55 gekocht, lekker klein toestel.
maak er zelf 1, veel orgineler ;-)
Hier staat wat
Ik heb de sl 55 nu 2 weken. Ben er zeer tevreden over.
Maar, als hij open staat zit er wel speling op. Ik kan de bovenkant zeer lichtjes bewegen/speling ten opzichte van de toetsen.
Is dit normaal?
Maar, als hij open staat zit er wel speling op. Ik kan de bovenkant zeer lichtjes bewegen/speling ten opzichte van de toetsen.
Is dit normaal?
bij mij zit er ook wel een heel klein beetje speling op
maar t is na bijna een jaar niet erger geworden
hij doet het nog prima en het stoort me helemaal niet
maar t is na bijna een jaar niet erger geworden
hij doet het nog prima en het stoort me helemaal niet
SL65 & CFX65Anoniem: 28603 schreef op 21 mei 2004 @ 12:11:
In het begin van juni dit jaar zal Siemens de nieuwe sl65 en CFX65 onthullen.
Sl65 & Cfx65
In early June Siemens will presenting in Berlin two new phones.
SL65 = SL55 with camera
CFX65 = mid-class clamshell with camera
Anoniem: 97964
Ik heb een klein vraagje:
Is het mogelijk om digitale foto's te importeren in je SL55? Zo ja, hoe? Kan je ze gewoon resizen naar 101 x 80 (de grootte die de wallpapers van de SL55 ook hebben) en dan kopieeren naar een van de pictures maps @ je SL55?
Ik wil namelijk graag de foto's van een paar vrienden op mn SL55 proppen zodat ik hun foto zie als ze bellen.
Eigenlijk heb ik nog zo'n zelfde vraagje, maar dan voor ringtones. Kan je een MP3'tje converten naar het MIDI formaat? En zo ja, hoe? Gewoon met een MP3 to MIDI converter en dan verslepen naar je SL55?
Bedankt voor alle hulp!
EDIT: het is inmiddels gelukt om alle bovenstaande te doen. De enige vraag die ik nog heb: is het mogelijk om MP3'tjes GOED op mn SL55 te zetten, en niet dat 'lelijke' gejengel wat je krijgt met MIDI files?
Is het mogelijk om digitale foto's te importeren in je SL55? Zo ja, hoe? Kan je ze gewoon resizen naar 101 x 80 (de grootte die de wallpapers van de SL55 ook hebben) en dan kopieeren naar een van de pictures maps @ je SL55?
Ik wil namelijk graag de foto's van een paar vrienden op mn SL55 proppen zodat ik hun foto zie als ze bellen.
Eigenlijk heb ik nog zo'n zelfde vraagje, maar dan voor ringtones. Kan je een MP3'tje converten naar het MIDI formaat? En zo ja, hoe? Gewoon met een MP3 to MIDI converter en dan verslepen naar je SL55?
Bedankt voor alle hulp!
EDIT: het is inmiddels gelukt om alle bovenstaande te doen. De enige vraag die ik nog heb: is het mogelijk om MP3'tjes GOED op mn SL55 te zetten, en niet dat 'lelijke' gejengel wat je krijgt met MIDI files?
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 97964 op 22-05-2004 19:13 ]
Anoniem: 28603
Sl65 krijgt ook een memory slot:Anoniem: 80648 schreef op 21 mei 2004 @ 13:18:
[...]
SL65 & CFX65
Sl65 & Cfx65
SL65 = SL55 with camera
The first mobile phone manufacturer who had announced mass support of TransFlash cards in its products was Motorola. Siemens is expected to join the party as well, they are planning to use this type of memory in Siemens SL65.
(bron: http://www.mobile-review.com/review/motorola-e398-en.shtml)
Met welk programma zet jij die MP3's om naar midi files?Anoniem: 97964 schreef op 22 mei 2004 @ 17:04:
Ik heb een klein vraagje:
Bedankt voor alle hulp!
Anoniem: 97964
Heb 1 progje geprobeerd, maar dat ging totaal niet. En bovendien vind ik die midi-shit voor echt coole nummers maar niets. Ik vroeg me dus eigenlijk vooral af of je niet gewoon 'goede' ringtones (met stem van de zanger(es) en al) op je SL55 kan proppen.Gizmoke schreef op 24 mei 2004 @ 15:55:
[...]
Met welk programma zet jij die MP3's om naar midi files?
ik wil m'n vriendin graag verrassen met een nieuw en uniek
mobieltje, nu vindt ze de Siemens SL55 echt al een juweeltje
maar ik ben op zoek naar de speciale Escade editie:

iemand enig idee waar deze verkrijgbaar is
via i-net en betalen met cc is geen probleem

Sterker nog, deze staan nu op http://www.club-siemens.net/articles/20040618/Anoniem: 80648 schreef op 21 mei 2004 @ 13:18:
[...]
SL65 & CFX65
Sl65 & Cfx65
SL65 = SL55 with camera
Dus rightone_ tijd voor een van je befaamde openingspost lijkt mij?
goeiemorgen, sonossonos schreef op 18 juni 2004 @ 16:28:
[...]
Sterker nog, deze staan nu op http://www.club-siemens.net/articles/20040618/
Dus rightone_ tijd voor een van je befaamde openingspost lijkt mij?
Siemens SL65
Siemens CFX65
€ 450,- op e-bay je hebt wat voor d'r over of nietkoen schreef op 30 mei 2004 @ 19:03:
ik wil m'n vriendin graag verrassen met een nieuw en uniek
[afbeelding]
[afbeelding]
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...5765&item=6302476217&rd=1
Anoniem: 19058
geen zin om het topic door te lezen, maar ik wil toch even mn gal spugen. SL55 = een kuttoestel. Heb het ding nu bijna een jaar en de meeste knopjes doen het niet meer. Helaas zit ik er nog een jaar aan vast omdat ik viel voor dit toestel zoals een imboorling valt voor een hand met kraaltjes en spiegeltjes.
Ik ben blij als ik eindelijk weer een nieuw toestel kan nemen, nooit meer Siemens. Wat een onding.
Ik ben blij als ik eindelijk weer een nieuw toestel kan nemen, nooit meer Siemens. Wat een onding.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19058 op 23-06-2004 17:03 ]
Dan stuur je het toestel toch terug ipv dat je jouw gal gaat zitten spuwen op een trollerige manier? Je zit niet aan Siemens vast hoor, dat is het abonnement wat je bedoeld. Ik zou het toestel gewoon terug sturen, het functioneert niet goed en dus moet het worden gemaakt.
volgens de garantievoorwaarden van siemens heb je op de toetsen (en andere slijtage gevloelige onderdelen) maar een half jaar garantie... oftewel de garantie vervalt op het moment dat de toestellen beginnen met rotten.
Ik ga mijne binnen kort maar eens uit elkaar halen kijken of t een stofnest is wat de toetsen "blokkeert"
Ik ga mijne binnen kort maar eens uit elkaar halen kijken of t een stofnest is wat de toetsen "blokkeert"
Bij mijn SL55 doen sommige toetsen het soms ook wel niet, maar ff goed de stof wegblazen en voila toetsje doet het weer, om het dan gelijk een kut toestel te noemen gaat mij te ver....
Anoniem: 19058
tis gewoon ondeugdelijk materiaal en ze moeten zich ervoor schamen. Was toendertijd een van de duurste toestellen, mag ik daar dan wat kwaliteit van verwachten?
En ik maak overigens geen enkele aanspraak op garantie, ook al zit ik aan een 2 jarig abo vast. Alles op eigen kosten.
En ik maak overigens geen enkele aanspraak op garantie, ook al zit ik aan een 2 jarig abo vast. Alles op eigen kosten.
Anoniem: 98389
ja mijn 0 toets heeft af en toe last van stof! maar gewoon ff beetje schoonmaken je hebt er weer een paar maanden geen last van! Dus Err maak m gewoon ff schoon dan heb je nergens last van!
Anoniem: 111231
jongens jongens....ik had mijn SL55 ook langer dan 6 mnd...waarna eerst 1 en daarna nog een andere toets niet meer functioneerde....gewoon naar Siemens teruggestuurd...ze maakten er geen probleem van.....na de 2e reparatie was het toetsenbord echter van binnenuit bekrast....daarna boden ze (na abo en belkosten restitutie eis van mijn kant) een SX1 aan......
Dus je kunt zeggen wat je wil...Siemens bied dé service!....
Van mij gaat binnenkort terug wegens niet werkende toetsenAnoniem: 111231 schreef op 26 augustus 2004 @ 14:39:
jongens jongens....ik had mijn SL55 ook langer dan 6 mnd...waarna eerst 1 en daarna nog een andere toets niet meer functioneerde....gewoon naar Siemens teruggestuurd...ze maakten er geen probleem van.....na de 2e reparatie was het toetsenbord echter van binnenuit bekrast....daarna boden ze (na abo en belkosten restitutie eis van mijn kant) een SX1 aan......
Ben benieuwd of ze het bij mij ook met een nieuw toestel oplossen
Ehmzz...die "aanbieding" was dus wel pas na 3x retourneren en al met al iets meer dan een maandje daarmee zoet zijn.....garantietermijn is 2 jaar....(waar je dan allemaal garantie op hebt...geen idee....lees je manual zou ik zeggen)...die 6 maanden opn toetsenbord is niet erg strict volgens mij....Koetjeboe schreef op 26 augustus 2004 @ 14:46:
[...]
Van mij gaat binnenkort terug wegens niet werkende toetsenNu bijna 1 jaar geleden gekocht dus lekker net binnen de garantie termijn, hehehehe. Prima toestel voor de rest maar loop nu dus ook al 3 maanden met niet werkende toetsen wat zeer lastig is soms...
Ben benieuwd of ze het bij mij ook met een nieuw toestel oplossen

Don't get your hopes up.....
Hehe, heb al veel heen en weer gemaild met telfort, retournerings formulieren schijnen op meeste postkantoren niet aanwezig te zijn dus is allemaal beetje lastig....maar niet werkende toetsen binnen zo'n korte tijd bij normaal gebruik is gewoon ondeugdelijk, daar betaal je niet dat hoge bedrag voor heAnoniem: 111231 schreef op 26 augustus 2004 @ 14:52:
[...]
Ehmzz...die "aanbieding" was dus wel pas na 3x retourneren en al met al iets meer dan een maandje daarmee zoet zijn.....garantietermijn is 2 jaar....(waar je dan allemaal garantie op hebt...geen idee....lees je manual zou ik zeggen)...die 6 maanden opn toetsenbord is niet erg strict volgens mij....![]()
Don't get your hopes up.....
1 regel:...betaal minimaal tot nix voor toestel...dus gewoon icm een redelijk abo.....Koetjeboe schreef op 26 augustus 2004 @ 15:20:
[...]
Hehe, heb al veel heen en weer gemaild met telfort, retournerings formulieren schijnen op meeste postkantoren niet aanwezig te zijn dus is allemaal beetje lastig....maar niet werkende toetsen binnen zo'n korte tijd bij normaal gebruik is gewoon ondeugdelijk, daar betaal je niet dat hoge bedrag voor he

Anoniem: 98389
heb nu iets heel raars toen ik vanochtend mn sl55 aandeed was t complete adresboek leeg helemaal verdwenen en niet terug te krijgen. Iemand dit ook meegemaakt?? en/of is er iets aan te doen?
Anoniem: 120975
Ik heb 'm ook eindelijk. Prachtig in het zwart
[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 120975 op 11-11-2004 15:28 ]
Anoniem: 99106
Wat een slechte telefoon. Al na 1 week viel ze uit bij het sliden en niet veel later viel ze zomaar uit!
Mooi maar slecht, jammer. Ze ligt nu al een maand bij siemens, of nee hun reparatiecentrum Teleplan. Nog iets wat slecht is, ze kunnen haar niet eens tracen, waar ze nu ligt weet ik niet.
Jammerdebammer, na 4 jaar siemens (S35i,C45,S55) toch maar uitkijken naar een Nokia 6230. Jammer jammer jammer, dus als je nog een sl55 wilt kopen kijk binnenkort maar op tweakers.
Mooi maar slecht, jammer. Ze ligt nu al een maand bij siemens, of nee hun reparatiecentrum Teleplan. Nog iets wat slecht is, ze kunnen haar niet eens tracen, waar ze nu ligt weet ik niet.
Jammerdebammer, na 4 jaar siemens (S35i,C45,S55) toch maar uitkijken naar een Nokia 6230. Jammer jammer jammer, dus als je nog een sl55 wilt kopen kijk binnenkort maar op tweakers.
Anoniem: 119638
mijn sl 55 valt uit als ik mijn pincode invoer en hij het netwerk gaat zoeken. Elke keer weer op hetzelfde moment. Hoe kan dit?
* Tomba heeft eindelijk ook een
SL55
gekocht (Zwart)
Echt een mooi foontje (stuk mooier dan zeg een SL65 imho) Moest eigenlijk alleen een tijdelijke vervanger hebben voor mijn SPV C500 (had de welbekende -vastzittenopheadsetprofiel- bug) maar inmiddels is het mijn vaste telefoon ! Vooral de ProSlide bevalt me erg goed. Ook het feit dat mensen nog steeds vol verbazing kijken naar het formaat/uiterlijk van een foon die al 2+ jaar oud is ! Ik vind hem (zeker in het zwart) zon beetje de mooiste foon ooit
Overigens heb ik er SW-version 18 opstaan (van 2004-05-27) Nu maar hopen dat ik de toetsproblemen en wissen van adresboek niet tegen het lijf loop !
Ik heb nog 4 (kleine?) vraagjes:
- Waar kan ik zien of EFR ed ingeschakeld is ?
- Hoe kan ik mensen toevoegen aan een groep ? Momenteel staat er alleen VIP als keuze en die geeft niet eens een andere beltoon (wel ingesteld overigens) Is er ook een VIP-stand op dit toestel (vergelijkbaar met SE toestellen; dat alleen mensen die in de VIP-groep mijn foon over laten gaan en de rest naar Voicemail?)
- Als het toestel overgaat vind ik hem ERG zacht kllinken (de beltoon) terwijl handsfree bellen juist knalhard klinkt. Als de telefoon overgaat terwijl ik niet in dezelfde ruimte ben hoor ik hem gewoon niet terwijl andere foons (SPV C500, 6310i, 8310, Sony Z5) wel goed te horen zijn (zelfs bij lager volume al !) Ik heb de volume instellingen voor de beltoon volgens mij al maximaal staan; weet iemand wat ik fout doe ?
- Heeft iemand een MID van Mary Go Wild ofwel een MP3-2-MID converter die werkt ? Ik heb de originele single in mijn bezit dus het lijkt me legaal deze te installeren op mijn foon.
Echt een mooi foontje (stuk mooier dan zeg een SL65 imho) Moest eigenlijk alleen een tijdelijke vervanger hebben voor mijn SPV C500 (had de welbekende -vastzittenopheadsetprofiel- bug) maar inmiddels is het mijn vaste telefoon ! Vooral de ProSlide bevalt me erg goed. Ook het feit dat mensen nog steeds vol verbazing kijken naar het formaat/uiterlijk van een foon die al 2+ jaar oud is ! Ik vind hem (zeker in het zwart) zon beetje de mooiste foon ooit
Overigens heb ik er SW-version 18 opstaan (van 2004-05-27) Nu maar hopen dat ik de toetsproblemen en wissen van adresboek niet tegen het lijf loop !
Ik heb nog 4 (kleine?) vraagjes:
- Waar kan ik zien of EFR ed ingeschakeld is ?
- Hoe kan ik mensen toevoegen aan een groep ? Momenteel staat er alleen VIP als keuze en die geeft niet eens een andere beltoon (wel ingesteld overigens) Is er ook een VIP-stand op dit toestel (vergelijkbaar met SE toestellen; dat alleen mensen die in de VIP-groep mijn foon over laten gaan en de rest naar Voicemail?)
- Als het toestel overgaat vind ik hem ERG zacht kllinken (de beltoon) terwijl handsfree bellen juist knalhard klinkt. Als de telefoon overgaat terwijl ik niet in dezelfde ruimte ben hoor ik hem gewoon niet terwijl andere foons (SPV C500, 6310i, 8310, Sony Z5) wel goed te horen zijn (zelfs bij lager volume al !) Ik heb de volume instellingen voor de beltoon volgens mij al maximaal staan; weet iemand wat ik fout doe ?
- Heeft iemand een MID van Mary Go Wild ofwel een MP3-2-MID converter die werkt ? Ik heb de originele single in mijn bezit dus het lijkt me legaal deze te installeren op mijn foon.
{schopje}
[ Voor 135% gewijzigd door Tomba op 27-07-2005 16:57 ]
Heeft niemand deze foon (meer/gehad) ?
Dit heb ik inmiddels voor mekaar door het interne adresboek ipv mijn SIM contacts te gebruiken (overigens stom dat het daarmee niet kan; mijn Sony Z5 kon dit 5 jaar geleden al...)Tomba schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:08:
[...]
- Hoe kan ik mensen toevoegen aan een groep ? Momenteel staat er alleen VIP als keuze en die geeft niet eens een andere beltoon (wel ingesteld overigens)
[...]
[ Voor 16% gewijzigd door Tomba op 25-08-2005 14:03 ]
Ik weet niet of iemand dit nog leest, aangezien de SL55 alweer een tijdje oud is, maar mijn zus heeft zo'n ding en we zijn bezig met het verwisselen van de hele behuizing, maar wat een pokkewerk is dat.
We hebben inmiddels alles wel een beetje los, alleen we lopen vast! Het scherm zit aan de knoppen vast met een bruin, plat kabeltje, wat door het midden gedeelte van de telefoon loopt. Volgens mij is dit kabeltje niet los te maken, maar we krijgen de voor en achterkant ook niet door het midden stuk heen!
Heeft iemand nog enig idee wat ik bedoel? En kan iemand ons uit de brand helpen?
We hebben inmiddels alles wel een beetje los, alleen we lopen vast! Het scherm zit aan de knoppen vast met een bruin, plat kabeltje, wat door het midden gedeelte van de telefoon loopt. Volgens mij is dit kabeltje niet los te maken, maar we krijgen de voor en achterkant ook niet door het midden stuk heen!
Heeft iemand nog enig idee wat ik bedoel? En kan iemand ons uit de brand helpen?
Aldus, naar waarheid ingevuld
Vaak zitten dat soort platte kabeltjes vast op een print in een wit plastic sleufje wat aan de zijkanten met witte plastic pennetjes zit vastgezet. Tenminste, zo haalde ik ze vaak los in laptops
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Ha, never mind! We hebben eindelijk een how-to gevonden!
http://nowgsm.com/downloa...SL56OEMHousing%5B1%5D.pdf
http://nowgsm.com/downloa...SL56OEMHousing%5B1%5D.pdf
Aldus, naar waarheid ingevuld