Toon posts:

Aanschaf nieuwe PC +vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik sta op het punt van kopen van een nieuwe pc; ik ben al in bezit van een toetsenbord, muis, speakers en beeldscherm. Ik wilde jullie visie vragen op de volgende ingrediënten; ik als amateur weet er net niet het fijne af als jullie.

Wat belangrijk is voor mij is dat er er in de toekomst goed en supermooi spellen op kan draaien; dat ik hem voor mij studie goed en snel kan gebruiken. Ook hebben wij thuis twee pc's aangesloten op een hubkastje; in het moederbord zit een lan-aansluiting kan ik die via de hub dus ook probleemloos gebruiken voor ADSL? En dan tot slot de geluidskaart; mij werd verteld dat die door het moederbord ook overbodig was; nu ben ik alleen erg gevoelig voor geluid en ben ik bang dat dit ten koste gaat van kwaliteit?

Daarnaast het feit van een floppydrive; wat zijn de nieuwe mediums voor als je computer helemaal gecrashed is en je geen gebruik meer kunt maken van je floppy drive? Die usb sticks?

Ik hoop dat jullie me een eind verder kunnen helpen!
In ieder geval al bedankt voor de moeite van het lezen

hensenhans

A-Open ATX Middle Tower Type H600B , 350 Watt (P4 + AMD)) EUR 114,00
Asus A7V8XKT, 400 DDR,GBLAN + AUDIO, 8 x AGP,Firewire,Raid,Socket A EUR 155,00
AMD XP 2100 TRAY EUR 114,00
Kingston 2 stuks 256 MB PC 2700 DDR EUR 118,00
Sapphire ATI Radeon 9500 / 128 Mb, TV/DVI, VIVO EUR 219,00
Maxtor 60.0 GB UDMA 133 / 7200 RPM 6Y060L0 (liquid) EUR 107,00
Lite on LTD-165H, 16x/48x DVD / IDE Bulk EUR 55,00
Lite on ReWriter 48x/24x/48x Int. IDE Burnproof Retail EUR 69,00
SoundBlaster SLIVE! 5.1 OEM NIEUW ! EUR 45,00

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 17:23

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Als je de Asus A7N8X neemt heb je die Soundblaster kaart niet meer nodig. Het geluid van dit moederbord blijkt erg goed te zijn (Creative Audigy niveau).

Verder lijkt gigabit lan dat op het moederbord mij een beetje overbodig. :)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Daarnaast het feit van een floppydrive; wat zijn de nieuwe mediums voor als je computer helemaal gecrashed is en je geen gebruik meer kunt maken van je floppy drive? Die usb sticks?
Het systeem is ook van de CD/DVD-ROM-drive op te starten. De CD-ROM's van Windows XP, 2000 en Me zijn bijvoorbeeld opstartbaar.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Neem als mobo een Epox 8rda+, een Nforce 2 bord die zo ongeveer het snelst is van alle AMD borden. Verder heeft het LAN/sound onboard en klinkt die sound heel erg goed.

Verwijderd

Kunt toch beter voor een extra SB kaartje gaan. Die zijn over het algemeen wat beter.
Je kunt natuurlijk eerst even kijken of het geluid van de on-board sound je bevalt. Als je geen verschil hoort, is het toch ook goed ?

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 10:01
Vergeet je niet een goeie koeler om je AMD het hoofd koel te houden?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Een ASUS of Chaintech met nForce 2 is het snelst hoor ;)
Toch :?

ASUS heeft alleen betere soundchip ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 20:29:
ik als amateur weet er net niet het fijne af als jullie.
Sorry dat ik het zeg, maar wat doe je dan hier?

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---
lees ook dit even, bijna alles is met de zoeck te vinden, dus je topic lijkt mij beetje overbodig.

• Kevinp
  • Laatst online: 04-08 15:23
als je de asus a7n8x DELUXE pakt heb je echt geen geluidskaart nodig, geluid is gewoon erg goed. Verder een floppy kan altijd makkelijk zijn, en zo duur is zo'n ding nou ook weer niet. Ik zou hem er gewoon in hangen. Je zult altijd zien op het moment dat je de pc in elkaar hebt zitten dat er iemand met een diskette komt.

GBlan is overdreven je zit op een hub en die is waarschijnlijk 100 mbit.

als je nu wat geld over houd kun je dat misschien investeren in de processor (2100+) is toch wat achterhaald. Of de videokaart.

[ Voor 15% gewijzigd door Kevinp op 10-03-2003 20:59 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 21:43

ixi

Voor je studie zal elke PC snel genoeg zijn denk ik zo.
Helaas geldt dat niet voor spellen, belangrijk is dan vooral de videokaart: investeer dus liever daar wat meer geld in dan bvb de geluidskaart, aangezien je het verschil tussen een mobo-geluidskaart en een sblive kunt verwaarlozen. Verder heb je voor 10 euro meer een vergelijkbare 80 GB schijf, kijk daar dus ook even naar.
Over die floppy's: daar zul je altijd gebruik van kunnen maken, zolang je bios/mobo niet kapot is. Hetzelfde geldt voor booten van CD, dit zou ook altijd moeten werken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kevinp schreef op 10 March 2003 @ 20:57:
als je de asus a7n8x DELUXE pakt heb je echt geen geluidskaart nodig, geluid is gewoon erg goed. Verder een floppy kan altijd makkelijk zijn, en zo duur is zo'n ding nou ook weer niet. Ik zou hem er gewoon in hangen. Je zult altijd zien op het moment dat je de pc in elkaar hebt zitten dat er iemand met een diskette komt.

GBlan is overdreven je zit op een hub en die is waarschijnlijk 100 mbit.
waarschijnlijk maar 10Mbit, 9 van de 10 keer is een ADSL modem maar 10mbit.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:35

LopeZ

Too much is never enough

Zie faq en ook http://www.tweakers.net/etc/?Action=Frontpage&ID=545
verder, reviews reviews reviews
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.