De allerbeste mousepad voor optische muizen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de allerbeste mousepad voor optische muizen ?

Ik heb enkele reviews gevonden, waarin de Everglide werd geprezen, maar is er geen goede round-up ?

Geld speelt (uiteraard :*)) geen rol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01
De mijne werkt wel goed op zo'n donkerblauwe muismat van de Viking met polssteun.

Je moet iid geval geen glad onject gebruiken (op mijn bureau werkt ie nie zo goed namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 14:11:
Wat is de allerbeste mousepad voor optische muizen ?

Ik heb enkele reviews gevonden, waarin de Everglide werd geprezen, maar is er geen goede round-up ?

Geld speelt (uiteraard :*)) geen rol...
[bart smit mode]

hm ik heb hier nog een mooie in de aanbieding :*) aangezien geld bij jouw geen rol speelt..... >:) >:) >:) >:)

[/bart smit mode]

black icemat is wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MX300 en een icmat of MX300 en een snowpad

Ik denk dat een snow pad wel perfect is voor een optische muis omdat deze helemaal wit is.
Zelf gebruik ik een snowpad/MX300 combo en dat werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Black Icemat in combi met een willekeurige Logitech of MS optical mouse is heel erg prettig, vooral als je ook ff die teflon stripjes onder je muis gooit.

De snowpad is minder geschikt, aangezien witte oppervlakken de nare neiging hebben tot sub-surface scattering en hierdoor de nauwkeurigheid van de optische sensoren enigszins naar beneden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon geen :)... Anders gewoon een eenvoudige die niet glimt en licht van kleur is...
Vind het altijd zo'n gezeur met die optische muismatten, of dat nu echt wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx !

Van die black icemat had ik nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

ik heb een stoffen, zwarte muismat die gestikt is aan de randen (gaat dus niet rafelen)
Werkt al 2 jaar prima met mijn logitech optical, en muist prima, geen rare verspringingen o.i.d.

[ Voor 1% gewijzigd door dawuss op 10-03-2003 22:09 . Reden: typo ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Icemat is door verschillende gaming sites getest en verkozen
als "De Beste" van alle matten !
Ik geloof dat wel. Ik denk dat ik deze kies.

P.S.

Geld speelt geen rol ja }:|...

Maar deze is iets van 34 euro pfff.... so much for a mousepad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 09:13
Op mijn beukenhouten bureau gaat het prima, ook voor games.

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serieus: De muismat die je gratis bij Dommelsch kan bestellen. Hij is zwart met donker-rood, en heerlijk glad. De ídeale muismat voor optische muizen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
morgen komt hoop ik de postbode langs met een nette func 1030 :)

was 25 EUR, nog te doen. Icemat is ook ERG lekker, alleen voel je het een beetje "schuren", ook als er glidetape onderzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 19:37

Da_RoNiN

Oclama?

Kheb everglide giganta met een mx500 muis , maar hij werkte ook goed op logitech optical
ze zaggen dat func ook erg flex is :)

Kenners weten waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar koop je die matten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 14:27:
Ik denk dat een snow pad wel perfect is voor een optische muis omdat deze helemaal wit is.
Zelf gebruik ik een snowpad/MX300 combo en dat werkt perfect!
Helemaal wit, is juist niet goed, omdat de muis dan geen verschillen meer ziet, en dus niet zijn plaats kan bepalen...

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:44
WWW.FUNC.NET

Werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gehoord dat er in bepaalde muismatten, waaronder die Everglide, speciale vezels oid zitten, die goed zijn voor de optische herkenning ?

Is dat ook zo bij die func en die Ice mat ?

P.S. voor bestelplaatsen kijk bij de pricewatch bij muizen en toetsenborden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
For those of you with optical mice, the sUrface 1030 works just as well as any other mousepad, offering little discernable advantage or disadvantage. The side you choose will be based upon how much friction you want on your mouse feet.
Aldus FiringSquad, waar op de site van de producenten zelf een link naar staat...

Die icemat is dus de enige optie of weet er iemand een betere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

secoh schreef op 10 March 2003 @ 22:15:
Op mijn beukenhouten bureau gaat het prima, ook voor games.
Hier ook hout spul en zo'n cool matje die je bij een PC-Discount krijgt }) :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Doogie schreef op 10 maart 2003 @ 22:17:
morgen komt hoop ik de postbode langs met een nette func 1030 :)

was 25 EUR, nog te doen. Icemat is ook ERG lekker, alleen voel je het een beetje "schuren", ook als er glidetape onderzit
Waar gehaald? :)
Ik zoek de oranje met blauwe fUnc en wil em graag per rembours kopen, maar dat kan ik nergens vinden? :/

Maar ik heb nu een dual optical met Everglide en das niet slecht, hoor :)
Maar de korrels van die everglide zijn wel groot, kdenk datje met kleinere korrels (fUnc dus) betere resultaten verkrijgt :)

Btw > wat voor optical heb je eik, Cybarite? :)
Want oudere opticals hebben met sommige matten wel problemen, dacht ik..
Nja, ik heb ieg geen problemen met een felblauwe everglide en welke optical dan ook :P

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een matje van Ilse deLange...
Is welliswaar helemaal wit (met een foto van Ilse),
maar er zit een hele lichte bump-texture in de top laag van het matje...

Deze werkt uitermate uitstekend.
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Logitech MX500 met alle tweaks zowel hardware als softwarematig aan.

Hierbij maakt het dus wel degelijk uit wat voor kwaliteit muismat je gebruikt. Bij oudere modellen zal het vast wel minder invloed hebben, gezien hun minder goede "oog".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Niet online
Bij Perfect-Systems.nl Khad net de laatste :9

Hij staat nu in het rood, weet dus niet of ie nog te krijgen is. Hijs iig lekker, wel ff wennen als je van stof naar hard gaat. Hijs wel minder glad dan een icemat, daar voel je helemaal niks als je over de mat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Doogie schreef op 11 March 2003 @ 21:37:
[...]

Bij Perfect-Systems.nl Khad net de laatste :9

Hij staat nu in het rood, weet dus niet of ie nog te krijgen is. Hijs iig lekker, wel ff wennen als je van stof naar hard gaat. Hijs wel minder glad dan een icemat, daar voel je helemaal niks als je over de mat gaat.
Ja, kzie t :/

Nja, even melen dan :Y)
Kwil die blauw-met-oranje :9
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 21:31:
Ik heb een Logitech MX500 met alle tweaks zowel hardware als softwarematig aan.

Hierbij maakt het dus wel degelijk uit wat voor kwaliteit muismat je gebruikt. Bij oudere modellen zal het vast wel minder invloed hebben, gezien hun minder goede "oog".
Wat voor tweaks bedoel je dan? :) Je kan toch niet het aantal dpi en de refreshrate instellen? :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp eigenlijk niet wat jullie [c]nu[/c] nog moeten met zo'n Func.

Die reviews zijn van het jaar 2000 ! In de tussentijd zal de technologie toch wel (danig!) verbeterd zijn :?

P.S.

Nee, ik heb geen 'problemen' met m'n huidige mousepad. Ik had ze wel met een "Radeon 9700 Pro" matje. Daar zit zo'n afbeelding op van een soort demon in metallic-grijs die uit een rond gat hapt, en dat gat is symmetisch (dus aan de linkse en rechtse kant). Nu heb ik een met rode stof bedekte muismat (van m'n zusje gejat })) Dat werkt redelijk maar ik ben op zoek naar 'n 'vaste' oplossing >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 21:56:
Ik begrijp eigenlijk niet wat jullie [c]nu[/c] nog moeten met zo'n Func.

Die reviews zijn van het jaar 2000 ! In de tussentijd zal de technologie toch wel (danig!) verbeterd zijn :?
:)
Punt1 > de kleurencombinatie blauw met oranje vind ik erg koel, vind dat maar eens ergens anders :+
Punt2 > ik gebruik ook nog een balmuis
Punt3 > ik heb nu een everglide en wil gewoon ook eens een fUnc grondig proberen
Punt4 > ik ben een beetje gek 8)7

hehe :D

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
lees Dit topic maar es. Daar staat wel genoeg in

Ik heb zelf een ratpadz, welke ik vind 0wnen. Te koop bij Freezing Hardware Doet het heel goed icm mijn microsoft intelli 1.1 en ook met mijn oude 3.0. Registreert alles heel goed

Veel gamers gebruiken een fUnc, ook een heerlijk matje. Glijdt wat soepeler dan de ratpadz. Klein verschil. Kwestie van smaak of je dat wil, ik vind mijn ratpadz fijner. de fUnc is bij PerfectSystems te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweaks. Ik zit nu op een andere pc, maar bij de eigenschappen van de muis kun je iets van een input buffer instellen staat (standaard laag, kost mem ofzo...), ook kun je het aantal beelden per seconde instellen, en iets van 'fast initialization' AFzetten, kdenk met m'n sick tweaker mind dat ik liever uitgebreid initialiseer dan gauw gauw 8)7 :D

Tschijnt ook dat je in het register het een en ander kan tweaken maar dat moet ik nog uitzoeken. (BTW: Logitech geef daar zelf aanwijzingen voor en uitleg over, in de txt's die op de drivers-cd staan _/-\o_) Je moet ook speed acceleration uitzetten en de standaard speed gewoon op maximaal instellen, is ruim snel genoeg en 10x accurater !

Ik heb ook m'n muiske opengeschroefd en dat gewicht van staal oid eruit gehaald, werd op internet gezegd. Nu is hij écht vederlicht :z

Zo zijn er talloze tweaks...
Ik ga daar denk ik maar eens een tutorialtje over schrijven :) Interessante materie B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
ik heb een mx500 met een clanbase icemat!

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Niet online
je kan die MX serie inderdaad met een register tweak upgraden van 400dpi naar 800dpi (hij staat dus inderdaad standaard op halve snelheid te werken).

fUnc is wel ff wennen, maar begint al te komen. Vriend van me heeft de zwarte gekocht, ook bij PS. Blauw is toch mooier :9

Dat klipje aan de bovenkant is trouwens ook best handig. Mat komt trouwens wel in asociaal grote alu doos, met beschermende foam van binnen. nergens voor nodig. Gooi de zut eruit en maak de amt EUR 5 goedkoper :)

Mat is ook lekker groot, in tegenstelling tot veel gratis matjes. Binnenkort misschien nog MX500 en dan is alles toppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

ff offtopic....
waar kan je die tweak halen dan?

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een logitech dual optical muis die stof ligt te happen omdat het geen optie tijdens hardcore gamen. Zal het nog eens proberen met een muismat, maar voorlopig speel ik met een balletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mousepads & stuff

Misschien heb je daar wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Niet online
FunFactory schreef op 11 March 2003 @ 22:47:
ff offtopic....
waar kan je die tweak halen dan?
[rml][ Nieuwe Logitech MX-serie]Waar voor je geld?[/rml]

daar, halverwege topic, de regfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Laatst online: 25-01-2022
ik heb een microsoft optical mouse en na 4 verschillende muismatten gebruikt te hebben wekt mijn houten tafel nog het best :D

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Da_RoNiN schreef op 11 March 2003 @ 00:51:
Kheb everglide giganta met een mx500 muis , maar hij werkte ook goed op logitech optical
ze zaggen dat func ook erg flex is :)
Woei, ik heb de
[longname]

>:) Everglide Giganta Optical Smoke Mousepad >:)

[/longname]

I'm telling you, hij is echt rlx. Vooral grootte is super. Mijn MX500 muis was NOOIT zo nauwkeurig (die glasparticles roeleren). Lekkere inham voor pols, geen stroeve bah tape. Ja, een aanrader !!!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En zitten die glasparticles ook in de nieuwe icemat ? Had ik eerder ook al naar gevraagd...

Ander koop ik er zo een Marzzman :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op campzone had iemand een supergladde harde muismat, hij kon zijn muis er letterlijk overheen blazen. Één klein tikke en de muis gleed naar de andere kant. Weet iemand toevallig welke muismatten zo glad zijn?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een tip om je mat in de vaatwasser te douwen en er veel glansspoelmiddel in flikkeren ? 8)7

Sinds wij een vaatwasser hebben voel ik namelijk duidelijk een harde en gladde glazuurlaag op de glazen enzo.

Hehe dit is natuurlijk niet aan te raden als je een mousepad van 35 € hebt gekocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Niet online
je kan ook nog proberen er van die reflon-spray overheen te spreoien icm glidde-tape. Dan wil ie bestwel glijden denk ik :)

EDIT: net ff getest, met een fUnc kan je idd je muis over je mat heenblazen. Ante-RSI :+

[ Voor 28% gewijzigd door Doogie op 12-03-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ik muis hier op een afscheur muismat (stapel aan elkaar gelijmde papiervelletjes). wertk prima en is ook handig omdat je dan altijd kladpapier bij de hand hebt. enige nadeel is dat ie niet aan vier kanten verlijmd is dus je krijgt wel ezeloren aan de rand etc.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgamer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-03 10:31
ik heb een stoffen van de vrije universiteit brussel en dat gaat ook goed met een optische muis, en vooral: free

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
offtopic
als geld geen rol speeld..... en je wil ook nog kunnen gamen

een trackman kopen

Afbeeldingslocatie: http://paper.key.ru/01/78/mouse.jpg

ik heb hem 6maanden geleden voor 45 euro gekocht (goedkoopste in pricewatch toen)
en daarvoor had ik het oude model...
dat ding is dus bijna net zo duur als je mousepad...

en als het toch niks uit maakt kan je eht net zo goed eens proberen toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:52
-=!ME!=- schreef op 12 maart 2003 @ 11:39:
Op campzone had iemand een supergladde harde muismat, hij kon zijn muis er letterlijk overheen blazen. Één klein tikke en de muis gleed naar de andere kant. Weet iemand toevallig welke muismatten zo glad zijn?
fUnc met mouseskates..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
is zon everglide wat? zijn nu 16 euro bij perfect..

http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=38921

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik ben er wel tevreden mee ieg :)
Kheb een giganta > blauw btw :)

Kheb em nu al een jaar of 3, zo niet langer en hij is nog steeds fijn, hoor :)
En deze zal dus wel ok werken met een optical, denk ik :P

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier wordt al Icemat de hemel in geprezen, dus ik zal dat stukje nu maar even overslaan. :P

Er zijn idd niet erg veel roundups van muismatten te vinden op het net, meestal is dit een kwestie van smaak. In het geval van een 'speciale' muismat staat er meestal wel bij of 'die geschikt is voor gebruik met een optical muis of niet, en van die muismatten kan je dan wel meestal met Google nog meer info en reviews vinden. :)

Ik gebruik hier zelf ook een MX500 (sinds een poosje nu) en dat gaat prima op mijn houten bureau. Ik heb vrijwel geen problemen met het richten in games (UT, en het komt heel weinig voor), ik heb dus niks te klagen. :)

Oh, ook handig: Black Icemat review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik heb ook een zwarte Icemat, deze gebruik ik in combinatie met mijn Logitech MouseMan Dual-Optical... Echt lekker smooth :) Alleen ik heb soms wel dat het pijltje ineens zomaar ergens anders heen gaat... dit is vooral erg lastig in Counter-Strike :) Maar verder ben ik erg tevreden, zeker met die speciale "gliders" die erbij zitten die je onder je muis kan plakken. Maar het is idd wel jammer dat ze later ( na een uurtje al ) ze weer een lichte "schuur" sound gaan maken. Terwijl dit niet zo is als je ze er net op hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door NLuna op 12-03-2003 18:30 ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echt lekker smooth Alleen ik heb soms wel dat het pijltje ineens zomaar ergens anders heen gaat...
Haha ja dat wil ik nu juist voorkomen :D. Zelfs met m'n standaard matje gebeurt dat (nu) niet meer. En schijnbaar is het bureau ook erg populair dus dat zegt genoeg ;)

Ok maar zitten er in de ICEmat nu ook van die speciale optische vezels of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 20:21:
[...]

Haha ja dat wil ik nu juist voorkomen :D. Zelfs met m'n standaard matje gebeurt dat (nu) niet meer. En schijnbaar is het bureau ook erg populair dus dat zegt genoeg ;)

Ok maar zitten er in de ICEmat nu ook van die speciale optische vezels of niet ?
Speciale optische vezels? :+

Ik denk niet dat die bestaan, of het is marketingspraat :P

Maar als je een mat wil met rommeltjes erin voor opticals moet je zo'n everglide nemen :)
Die kosten maar weinig bij PerfectSystems ieg :)
Ik ga daar denk ik maar zo'n wittige optical mat kopen, die kost niet zo veel en is wel koel :)
En ik wil die fUnc, maar eerst even kijken of ze die wel weer krijgen :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Keep in my mind the both Icemats currently available only support ball mice so if you're using an optical mouse you might want to wait a little bit for the new version.
Staat in de review van Mikhailtech - over de black icemat - daterend van Januari 2002.

Ok ik begrijp dat optische muizen er dus wel op zullen *werken*, maar dat ze niet echt worden bevorderd ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
?
Pagina: 1