[Hercules R9700 pro] Vastloper met AGP8x

Pagina: 1
Acties:

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
mijn specs
heb een hercules radeon 9700 pro ( catalyst 3.1 )
asus A7N8X deluxe
1025mb ddr pc2700 512=samung 512=twinmos
amd xp 2000+ loopt op zijn begin waarde 1.667 Mhz

mijn probleem is ik kan hem niet op 8x agp laten lopen videokaart loopt dan gewoon vast als ik aan het benchmarken ben... reboot nodig.
ik kan dan wel al het andere doen onder 8x agp alleen het verschil met mijn oude gf4 ti 4200 4x is zo nihiel dat die gf4 nog sneller was....
nou heb ik hem op 4x gezet en doet de benchmark het wel...
bij 3dmark2003 haal ik wel 2057 ( gf4 ti was dat 1337 ) bij 3dmark 2001 haal ik 8750 ( bij gf4 ti was dat 10050 )

ik hoop dat iemand het probleem kent en me kan helpen _/-\o_

Verwijderd

je doet echt iets niet goed dan, want dat is wel heel laag die score van jou, heb je wel alles goed geinstalleerd, op de juiste volgorde ?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor die 3D Mark scores kan je het beste even hier kijken.

En over dat AGP8x.. misschien dat een nieuwe BIOS voor je moederbord helpt? Of test eens andere drivers voor je videokaart. Welk OS draai je eigenlijk? En wat heb je zelf geprobeerd om dit op te lossen?

[ Voor 9% gewijzigd door Pollewob op 09-03-2003 22:34 ]

• Joni
  • Niet online
Bij wilde de 9700 alleen stabiel werken met AGP8 als ik Fast Writes uitzette, dus probeer dat eens.

Maar het performanceverschil tussen AGP8 en AGP4 is volgens mij heel klein. Dus ik denk dat die lage scores ergens anders vandaan komen.

• KiLLaHc5
yup als eerste die detonator drivers van nvidia gedelete daarna catalyt drivers+control panel geinstalleerd daarna dx9 en dat was het....
en ik had het al geprobeerd met 8x en fast write uit geen effect

[ Voor 20% gewijzigd door KiLLaHc5 op 09-03-2003 22:36 ]

Verwijderd

KiLLaHc5 schreef op 09 maart 2003 @ 22:35:
yup als eerste die detonator drivers van nvidia gedelete daarna catalyt drivers+control panel geinstalleerd daarna dx9 en dat was het....
maar die score is echt veel te laag, heb je de drivers van nvidia ook uit je register gedelete, want vooral als je van kaart wisselt(fabrikant) kan dat problemen geven.

• KiLLaHc5
mja ik ging van geforce naar radeon kunnen die oude drivers dan effect erop hebben en ow ja wat ook leuk is als ik bv een spel aan zet zoals ut2k3 gaat al het andere zo klote als de..... teamspeak hapert enzo..

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Die oude drivers kan je het beste even met detonator destroyer verwijderen voordat je aan de Radeon drivers begint. Meer info over dat tooltje staat in de VB-Faq.

• KiLLaHc5
is er dan een detonator killer voor win xp? zo ja hebbie een linkie voor me? trouwens kewl dat jullie zo snel reageren want die kaart was neit echt goedkoop :D

• KiLLaHc5
want ik heb namelijk wel NVcleaner alleen... ik heb ook een nv geluidskaart de onboard van dat moederbord

Verwijderd

hier kan je die vinden.

• KiLLaHc5
mja ik wil die ati drivers niet verwijderen maar die detonator... van nv

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je score moet veel hoger zijn ik had namelijk 4470 @3dmark03 punte met zelfde cpu.
Verder als het na die detonator destroyer nog neit goed is.
Dan ff BIOS Nalopen.
Winxp er opnieuw op.
Windows updaten.
Dx 9
chipset drivers
ati drivers + control panel
Reforce voor refresh rate of ander tooltje :)

Tweakers Discord

Verwijderd

KiLLaHc5 schreef op 09 maart 2003 @ 22:48:
mja ik wil die ati drivers niet verwijderen maar die detonator... van nv
hier kan je de detonator destroyer krijgen.

bij video drivers moet je kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 22:53 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:59

SkyStreaker

Move on up!

Er is trouwens niet echt veel verschil (niet merkbaar voor ons) met 4x AGP of 8x AGP. Als ie nog niet werkt, gewoon keihard in de bios op 4x AGP zetten.

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• KiLLaHc5
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 22:51:
[...]

hier kan je de detonator destroyer krijgen.

bij video drivers moet je kijken.
maar die kan je niet gebruiken onder windows xp die is w98 only

Verwijderd

Je kan beter geen nieuwe videokaart of geluidskaart onder Windows XP installeren. Dit heeft Bill echt niet goed gedaan.

Eigenlijk is mijn ervaring dat je bij elke nieuwe hardware (iig videokaart of geluiskaart) een nieuwe installatie van 't OS'je doet. Ik weet (bijna) zeker dat de performance gelijk ok is. (14000+ 3dmarks 2001, 4000+ 3dmarks 2003)

Zelfs toen ik dezelfde harddisk over-ghoste (van-naar hetzelfde type HD) kreeg ik performance verlies.

Jammer Bill, jammer. :'(

edit: dat 8x AGP verhaal zal wel met een BIOS update van je mobo'tje te maken hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 23:06 ]

• KiLLaHc5
mja daar dacht ik ook al aan mja moet dan maar :S ik ga het morgen wel ff proberen :D

Verwijderd

KiLLaHc5 schreef op 09 March 2003 @ 23:05:
mja daar dacht ik ook al aan mja moet dan maar :S ik ga het morgen wel ff proberen :D
*bookmark*

laat ffies weten hoe 't afloopt s.v.p.

• KiLLaHc5
nou ik heb win xp reinstallec en haal nu 4286 punten bij 3dmark2003
met 3dmark2001 haal ik 11050 ik denk dat deze zo laag is omdat het dx8 tests zijn en geen dx9.
wat nog steeds kut is bij spellen gaat het nog steeds klote slechter als die gf4 met unreal 2 gaat die fps nog al te graag naar 10fps en hij hapert af en toe ook en als ik bv teamspeak bij een game draai gaat dat echt niet alles happert...

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Heb je alle settings op max. staan? Zet bijv. anisotropisch filteren uit. Als jij voor snelle actie bent, dan let je toch niet op de tegels die 100 meter voor je liggen (met uitzondering van race(achtige) games, wellicht), daar is het voor. Zet dat uit. 4xS (FS)AA, zet dat bijv. op 4x (FS)AA, dat scheelt ook al heel wat. (Wip ff langs Guru3D en haal daar wat tweakers op) en gebruik Dx8.1 + 41.09 Drivers bijv. (Dit gaat bij mij een stukkie sneller)

Verwijderd

tranztaz schreef op 10 March 2003 @ 14:43:
en gebruik Dx8.1 + 41.09 Drivers bijv. (Dit gaat bij mij een stukkie sneller)
Wat moet je daar nou mee met een radeon 9700 pro, daar wordt hij echt niet sneller van hoor. :)

• KiLLaHc5
tranztaz schreef op 10 March 2003 @ 14:43:
Heb je alle settings op max. staan? Zet bijv. anisotropisch filteren uit. Als jij voor snelle actie bent, dan let je toch niet op de tegels die 100 meter voor je liggen (met uitzondering van race(achtige) games, wellicht), daar is het voor. Zet dat uit. 4xS (FS)AA, zet dat bijv. op 4x (FS)AA, dat scheelt ook al heel wat. (Wip ff langs Guru3D en haal daar wat tweakers op) en gebruik Dx8.1 + 41.09 Drivers bijv. (Dit gaat bij mij een stukkie sneller)
het gaat wel over een radeon 9700 pro en geen nvidia geforce

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

tranztaz schreef op 10 maart 2003 @ 14:43:
euhmm het is toch geen Nvidia? :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• KiLLaHc5
dus iemand nog suggesties kan het bv aan die processor liggen of misschien wel het geheugen want die benchmark kan wel redelijk zijn van die 2003 maar kan naar mijn weten veel hoger

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

schnumi schreef op 10 March 2003 @ 14:55:
[...]

euhmm het is toch geen Nvidia? :)
My bad! 8)7 8)7 ik lette niet goed op!

Evengoed, de tips zijn wel bruikbaar - afgezien van de nvidia -

• KiLLaHc5
Kan het misschien komen omdat er een andere koeler op zit een veeeeeel kleinere kheb deze btw 2e hands was wel splinternieuw blijkbaar niet maar er zit een andere fan op dan al die plaatjes die ik zie dit is gewoon een hercules zwarte fan en op al die plaatjes zie je een kewle goudkleurige fan...
Pagina: 1