Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop via sigaren aansteker

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik wil in de auto op de laptop kunnen werken maar uit de sigaren aansteker komt maar 12V en ik heb 19V nodig. Ik weet dat je daar omvormers voor hebt.
Ik heb dus even gezocht en toen vond ik dit:

AUTO LAPTOP VOEDING 15-14V 3A

Met deze voeding adapter kunt u in de auto uw laptop aansluiten. Input 11-14VDC. Uitgang 15-16-18-19-20V 3500mA. 22-24V 2900mA.

Maar op de adapter van mijn laptop staat dit:

DC output:
19V
4.74A Max
90W Max

Nu is mijn vraag of ik nu de goeie omvormer heb of nie.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Nee je moet precies de goede voltages en amperes hebben..
M'n zus had er ook problemen mee (te weinig voltages)..

• HarrySnotter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-04-2023

HarrySnotter

Fast, But Not So Furious....

zo te lezen wel, die omvormer levert op 19V 3,5 A (66,5W)en je laptop-adapter geeft 4,74 MAX op, dus het moet geen probleem opleveren... :)

maar ik kan het fout hebben....

[ Voor 12% gewijzigd door HarrySnotter op 09-03-2003 19:54 ]

In Vino Veritas <<||>>

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:37

talin

ES-MA

bij conrad heb je ook laptop voedingen/omvormers die 12v naar 220 v omzetten .

ik geloofde het ook eerst niet maar ik heb het zien werken

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 22:28
APC heeft toch van die dingen?

• glashio
  • Nu online

glashio

C64 > AMIGA > PC

Je heb wel Converters (met Sigarettenaansteker-connector) van 12VDC -> 24VDC .. om vrachtwagen/camping apparatuur op je autoaccu aan te sluiten ... misschien met een beetje modden aan de weerstanden in deze DC->DC converter kan je hem hem misschien afstellen naar 19VDC :)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

HarrySnotter schreef op 09 maart 2003 @ 19:53:
zo te lezen wel, die omvormer levert op 19V 3,5 A (66,5W)en je laptop-adapter geeft 4,74 MAX op, dus het moet geen probleem opleveren... :)

maar ik kan het fout hebben....
Je hebt het idd fout ;)
Andersom zou het geen problemen geven; de vervangende adapter moet een amperage hebben dat gelijk of hoger is dan van de originele.

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

• FabiandJ
  • Niet online
Ik snap namelijk niet wat ze met Max bedoelen of het dan precies 4.74A moet zijn of mag het ook lager zijn.

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Dutch3men schreef op 09 March 2003 @ 20:02:
Ik snap namelijk niet wat ze met Max bedoelen of het dan precies 4.74A moet zijn of mag het ook lager zijn.
Mag ook lager zijn

Codedivision | Freedom Internet

• FabiandJ
  • Niet online
Weet je dat 100% zeker?

Verwijderd

Max wil zeggen dat dat het maximun is dat je voeding kan leveren. Vraag je meer, dan gaat ze stuk.
Ja laptop zal waarschijnlijk nooit die maximum stroom vragen...

met net iets minder van voediing kan je het ook wel trekken, maar ga er niet teveel onder (ik zou zeggen: ga er max 15% onder...))
suc6

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Stel die laptop vraagt 4A, dan ben je al het bokkie he
© Olav Mol

• FabiandJ
  • Niet online
Zou je op een bepaalde manier kunnen uitrekenen of zo hoeveel ampere die gebruikt als je hem volledig belast of zo ?

Verwijderd

Geloof dat Correct in Rotterdam deze omvormers van het merk APC momenteel in de aanbieding heeft.

Verwijderd

kijk naar wat je laptop precies verbruikt, staat in het boekje van je laptop met techn. gegevens.
ga je daar onder met je voeding dan is inderdaad de kans zeeeer groot dat je te weinig power hebt

Verwijderd

Dutch3men schreef op 09 maart 2003 @ 20:52:
Zou je op een bepaalde manier kunnen uitrekenen of zo hoeveel ampere die gebruikt als je hem volledig belast of zo ?
ja, sluit hem aan met een ampere meter en kijk hoeveel ampere er wordt gevraagd als hij aan staat en in gebruik is, dan heb je het juist aantal ampere dat gevraagd wordt.

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 20:55:
Geloof dat Correct in Rotterdam deze omvormers van het merk APC momenteel in de aanbieding heeft.
Hebben die een site?
Want om eff van Duiven (omgeving Arnhem) naar Rotterdam te rijden is een beetje onzin.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 18:33

Part

Helemaal niets.....

Wat er op de adapter van de laptop staat is niet van belang.
Grote kans dat ze er een zwaardere adapter bij gedaan hebben zodat er bv ook nog een docking station bij kan.

Kijk even onder op je laptop. Als daar staat dat hij 3,5A of minder verbruikt kun je de adapter voor in de auto gewoon gebruiken.

• clevy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It&#039;s a race !

mijn flaptop slurpt maar 2.4 A , daarbij werkt ie heerlijk... de omvormer van hape (dezelfde specs als jij geeft dus ik neem aan dat ie dat is) heeft wel een zekering van 10A in de stekker zitten dus kapot zal ie niet snel gaan.

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 22:39

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

houd wel ff rekening met het piek vermogen dat een laptop kan trekken, dat heb ik hierboven nog niet gezien, dat zou best het einde van je omvormertje kunnen worden :(

verder moet je heel erg rekening houden met de warmte ontwikkeling van die dingen, want het rendement is bij lange na niet hoog te noemen, dus al die warmte zal afgevoerd moeten worden, dan kan je dus beter een nemen die een wat groter vermogen kan leveren dan eentje die het "net-aan" zou trekken, dan staat ie altijd op 100% te werken. als ie dan z'n warmte niet kwijt ben, gaat ie het hoekie om....

dus als je de specs van je voeding mag geloven zou ik zeker minimaal een omvormer nemen die 5 ampere kan leveren :)

blabla

Verwijderd

ik zelf hang me oude laptop in me auto direct aan een 12 v lijntje wat ik heb gemaakt.
laptop zelf heeft eigenlijk maar 9 volt nodig, maar het werkt gewoon prima

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 20:55:
http://www.apc.com/resour...l&LOCAL.APCCountryCode=NL

Niet goedkoop, adviesprijs 130 euro. Je kon die dingen 12-220v convertors vroeger ook bij dumpzaken kopen, ex-leger ofzo (logisch) die waren wel goedkoper dacht ik.

Dat ding van 130euro kan 75Watt leveren bij 230V. maar bijv. mijn dell heeft een 90Watt voeding, levert ie dan gewoon minder vermogen als je hem minder vermogen geeft of gaat dit i.c.m. laptop al problemen geven?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Je kunt daar gewoon bij Display omvormers voor kopen. Heb er vorige zomer daar ook een gekocht. Je doet dat ding erin, en hij maakt er 230volt van. En daar steek je dan weer je laptop in. Werkt prima! Die dingen zijn wel rond de 60 euro dacht ik.

Verwijderd

Ik heb zelf in alkmaar bij radio elco dit ding gekocht.
http://commerce.vdram.com..._19_20_22_24_Vdc_246.html
Hij is instelbaar van 15 tm 24 volt en tm 20 volt levert die 3.5A , daarboven 2.9
Is een mooi klein ding en heeft me "slechts" 45 euro gekost.
(gebruik hem op een lap van 19v 4A en daar doet die het trouwns ook perfect op)
edit:
Het is trouwens de cars3500 van HQpower

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 10:52 ]

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Deze is te koop via Mr-At en hij kost 79.00 Pleuro.
Afbeeldingslocatie: http://www.mr-at.nl/Shop-It/imagesgroot//19343.jpg
Best wel grappig :) Ik zit erover te denken om deze aan te schaffen. de recenties zijn goed over dit apparaat.

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Verwijderd

XyonN schreef op 10 maart 2003 @ 18:53:
[afbeelding]
Best wel grappig :) Ik zit erover te denken om deze aan te schaffen. de recenties zijn goed over dit apparaat.
ik heb het apparaat, we hebben lcd's verwerkt in de achterkant van de zetels van onze auto, hiermee kan ik op mn nintendo 64 spelen als we op vakantie gaan.

apparaat werkt prima

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 18:57 ]

Verwijderd

In de elektuur heeft weleens iets gestaan, ik kan het alleen zo snel niet vinden, zal nog wel ff zoeken

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:17

aKra

Intentionally left blank.

Hey kewl :)

Kan ik eindelijk op vakantie genieten van m'n breedbeeld TV 7(8)7

Intentionally left blank.

• FabiandJ
  • Niet online
XyonN schreef op 10 March 2003 @ 18:53:
[afbeelding]
Waar kan ik meer info vinden en recenties.
En bij mij laptop staat Max 90W en hij levert 150W gaat dat niet ehu hoe zeg je dat verkeerd werken of zo.

En hoeveel Ampere levert dat ding eigenlijk?

• dreeke
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

ik heb net m'n laptop nog in de auto gehad....

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/abulder/Klein3.jpg

Het is een omvormer naar 220 waar ik de adapter van de laptop in heb gestopt.
Op de omvormer staat:

POWERTEK
DC to AC power inverter
input: 11-15VDC
output: 230 VAC/50Hz
constant power: 200 watts
peak power: 500 watts
model no: HPI-220250F
made in taiwan

Ik weet alleen niet waar je hem kan kopen, want ik heb hem van iemand gekregen.

edit: Nadeel is dat er een fannetje inzit en die hoor je wel, maar tijdens het rijden valt dat toch niet op.

[ Voor 12% gewijzigd door dreeke op 10-03-2003 20:35 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

dreeke schreef op 10 March 2003 @ 20:33:
ik heb net m'n laptop nog in de auto gehad....

[afbeelding]

Het is een omvormer naar 220 waar ik de adapter van de laptop in heb gestopt.
Op de omvormer staat:

POWERTEK
DC to AC power inverter
input: 11-15VDC
output: 230 VAC/50Hz
constant power: 200 watts
peak power: 500 watts
model no: HPI-220250F
made in taiwan

Ik weet alleen niet waar je hem kan kopen, want ik heb hem van iemand gekregen.

edit: Nadeel is dat er een fannetje inzit en die hoor je wel, maar tijdens het rijden valt dat toch niet op.
Moet ik ook doen in me ma's Suzuki :P
GTI of GS :?

Moet effe }>

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• dreeke
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

nero355 schreef op 10 March 2003 @ 20:41:
[...]

Moet ik ook doen in me ma's Suzuki :P
GTI of GS :?

Moet effe }>

niet offtopic gaan he ;)

Klik hier maar

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:44

Super_ik

haklust!

zonde van die energie, eerst van 12= naar 220~, en dan terug naar 12-20=, damn
met een stepup converter kun je veel makkelijker van 12= naar zo'n 25=, en da gaat wel een stuk zuiniger met de energie om

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• FabiandJ
  • Niet online
Super_ik schreef op 10 March 2003 @ 20:47:
zonde van die energie, eerst van 12= naar 220~, en dan terug naar 12-20=, damn
met een stepup converter kun je veel makkelijker van 12= naar zo'n 25=, en da gaat wel een stuk zuiniger met de energie om
Maar dan is de vraag waar kan je zo'n ding vandaan halen en die ook 4.74A kan trekken.

Nou zeg het maar :)

Verwijderd

Ik kwam laatst (Van de week) op een bekende online markt een 12 DC --> 24 DC traploos tegen. Ik weet niet of ze het juiste amperage hebben.

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Maar je hebt ook gewoon van Targus zo'n laptop power voorziening. (Kun je ook nog in het vliegtuig gebruiken!) Maar die verkopen ze gewoon bij de mediamarkt

http://www.targus.com/product_details.asp?sku=PA185U

Je kunt ook zo'n inverter kopen. Maar dat is zoals eerder gezegd niet efficient. 12 -> 230 -> +/- 15. Lijkt me niet zo super. En dan nog maar eens de efficiëntie.

Mijn vriendin werkte bij een mobiele telefoonprovider, en vertelde me dat ze heel vaak mensen aan de telefoon hadden die problemen hadden gekregen met van die mobiele autotelefoonladers. Dus lijkt me een inverter erop nog erger!

Zo'n inverter kun je bij www.velleman.be bestellen trouwens +/- 80 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Willems op 11-03-2003 00:16 . Reden: Toevoeging info inverter :) ]

Pagina: 1