Ik heb hier nog een oude PI 120mhz, dat ding heeft 12mbRam, waarvan er twee voor de video zijn. Nu voordat ik hier even een heel netwerk opzet en heel dat pctje cofigureer: Kan zo'n bakje een video-stream van 750kbit/s aan? Ik zou namelijk op mijn pc een video streamen met WMP en dat via het netwerk laten oppikken via die Pentium120. Kan dit?
Ga er maar vanuit dat dat niet gaat lukken, je zal veel CPU cycles kwijt zijn aan het lan en dan zit je RAM ook nog niet echt mee.
750 / 8 = 93,75 KB/s.
Is zeg maar 90 KB/s effectief.
Volgens mij kan dat best wel, als het CPU gebruik niet te hoog wordt.
Is zeg maar 90 KB/s effectief.
Volgens mij kan dat best wel, als het CPU gebruik niet te hoog wordt.
De stream opzich wel. Via UTP in Nic over PCI dus daar zit de bottleneck niet, lijkt me alleen dat de video player het niet trekt omdat ie teveel moet vragen van de proc om realtime te decoden
I got a problem-solver and its name is revolver
waarmee zou ik dan best de stream bekijken ? WMP? of andere?²
Verwijderd
Het lijkt mij juist dat een hogere bitrate makkelijker is, er hoeft dan immers minder gecompressed te worden
ik wil wel een degelijke fullscreen halen
Moet die pc de bitstream maken of door sluizen... ?
Vind ik nog niet helemaal duidelijk
als het maken is... dan nee
als het door sleuren is dan kan dat makkelijk.
Dan hebbie het eerder over verbindings(ver)delen.
Ik heb een P166 met win2k server er op
en die kan netjes mijn 768 kbit/s i-net verbinding delen tot zijn maximum.
Vind ik nog niet helemaal duidelijk
als het maken is... dan nee
als het door sleuren is dan kan dat makkelijk.
Dan hebbie het eerder over verbindings(ver)delen.
Ik heb een P166 met win2k server er op
en die kan netjes mijn 768 kbit/s i-net verbinding delen tot zijn maximum.
I've visited the Mothership @ Cupertino
Vergeet dat maar zonder een degelijke videokaart (S3 + Voodoo 1) ofzo. Dat is mij iig nooit gelukt op een Cyrix 200Mhz.jvvv schreef op 09 March 2003 @ 15:58:
ik wil wel een degelijke fullscreen halen
Moet inderdaad een goede videokaart hebben die overlay goed kan weergeven. Dan zul je een MPEG1 stream wel kunnen decoderen (352x288 PAL). MPEG2, MPEG4 of WMV/WMA zul je kunnen vergeten. Je zult trouwens ook wel je configuratie goed moeten optimaliseren!
Zie: Ik wil dat die P120 een stream,in fullscree, afspeelt. Deze zal hij krijgen van mijn pc. De bedoeling is dat het met WMP wordt afgespeeld.
10 MB memory en Video stream
en WMP 
No way............
No way............
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
trouwens, welke windows heeft met 12 mb ram genoeg? (ja, dat 3.1 monster en mss 95 ook, maar ik denk dat je iets degelijks wilt...)
That's i-logical captain!jvvv schreef op 09 maart 2003 @ 16:10:
Zie: Ik wil dat die P120 een stream,in fullscree, afspeelt. Deze zal hij krijgen van mijn pc. De bedoeling is dat het met WMP wordt afgespeeld.
Negative
Als je het voor elkaar krijgt ben je the man
Ik heb zelf een P166 non MMX is en dat lukt niet om mooi af te spelen. er zit 48MB in en dan met win98 ging het al niet en met win2k verbasend ietsje beter (misschien mem-management dat anders is)
De rekenkracht is nog te veel bij de client side neergelegd en dat trektie niet
[ Voor 31% gewijzigd door VisionMaster op 09-03-2003 16:36 . Reden: onderbouwing erbij ]
I've visited the Mothership @ Cupertino
Als jij een raw data stream naar die pc stuurd, zal het best lukken. Alleen...een raw data stream van 100KB/sec = een resolutie van 50x50 ofzo 
Dat ziet er dus niet uit op full screen ...
Dat ziet er dus niet uit op full screen ...
ik zal het eens proberen deze week. Maar zoals ik al dacht zal ik niet teveel moeten verwachten3.
Misschien dat je er gewoon een P200 en 32-64mb ram in moet prikken en dan desnoods linux erop
Pagina: 1