Hoe beveilig jij je pc?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitvoeren Windows Update (SP etc.)
Installeren MCAffee (gatis via mijn provider)
ZoneAlarm installeren (personal Firewall gratis)

Overbodige services op mijn WinXP pro uitschakelen zoals telnet, FTP, Remote Services etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
blackd: Heb je al eens naar The Bat! gekeken als email client ? Heeft zeer uitgebreide filteropties e.d. Als je er eenmaal aan gewend bent wil je niet anders meer :). Verder is The Bat! resistent tegen o.a. het klez virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Alle patches en sp's installeren
2. Firewall installeren (workstations met Kerios pers. firewall, servers achter hardwarematige firewall)
3. Microsoft Baseline Security Analyzer draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Boomerang schreef op 11 March 2003 @ 15:32:
blackd: Heb je al eens naar The Bat! gekeken als email client ?

_O_ Ziet er idd heel goed uit, bedankt! :)

Heeft idd dezelfde account functionaliteiten als Mozilla mail, daar ben ik erg blij mee :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Boomerang schreef op 11 March 2003 @ 15:32:
blackd: Heb je al eens naar The Bat! gekeken als email client ? Heeft zeer uitgebreide filteropties e.d. Als je er eenmaal aan gewend bent wil je niet anders meer :). Verder is The Bat! resistent tegen o.a. het klez virus.
Misschien zijn we verwend met Outlook Express maar ik vindt dit er wel erg simplistisch uitzien. Amateuristisch zelfs... De mogelijkheden kunnen super zijn, maar het oog wil ook wat. Alhoewel, zo super is de interface van Outlook natuurlijk ook niet. En het blijft vast een kwestie van smaak.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
blackd schreef op 11 March 2003 @ 15:58:

[...]

_O_ Ziet er idd heel goed uit, bedankt! :)

Heeft idd dezelfde account functionaliteiten als Mozilla mail, daar ben ik erg blij mee :)
np :) Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Yohan schreef op 11 March 2003 @ 16:27:
[...]

Misschien zijn we verwend met Outlook Express maar ik vindt dit er wel erg simplistisch uitzien. Amateuristisch zelfs... De mogelijkheden kunnen super zijn, maar het oog wil ook wat. Alhoewel, zo super is de interface van Outlook natuurlijk ook niet. En het blijft vast een kwestie van smaak.
Tja, idd een kwestie van smaak. The Bat! kan geen HTML email weergeven. Hij geeft alleen de plaatjes weer. Dit is natuurlijk niet voor niets gedaan, het weert zo veel virussen. Ik vond het er eerst ook heel simpel uitzien, maar als je ziet wat de mogelijkheden zijn zeg! Uitgebreide filter opties, alles aanpassen aan jouw wensen. Dus, ik vind The Bat! een krachtige emailclient, en velen met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09-2024
PC beveiliging:
1. Zoek de dichtsbijzijnde krachtstroom installatie, en trek een kabel naar de pc kast.
2. Plaats een metalen plaatje over de power-switch van de pc.
3. Bevestig de kabel aan het plaatje (bijvoorkeur zonder spanning op de kabel) en werk deze mooi weg.
LET OP: Het is verstandig om eerst uw vrienden en familie in te lichten over deze beveiliging.

Install internet bescherming/firewall:
1. Men neme een heggeschaar.
2. Men zoekt de netwerkkabel op.
3. Men knipt op een dusdanig amnier de kabel door zodat deze geen contact meer maakt.
4. Maak een muurtje (ongeveer even hoor als de pc) van een hoge kwaliteit hout, en plaats het tussen de twee kabel-uiteinden
5. Besprenkel het muurtje met aansteker benzine en steek de 'firewall' aan.

Maar je was redelijk op de goede weg .. zelf heb ik Tiny personal firewall icm mijn hardware firewall. Ook heeft op mijn PC Norman AV zijn plek gevonden naast AdAware en SpyBot. UPnP(5000) is natuurlijk uitgeschakelden het zelfde geld voor poort 137-139 (netbios) vanaf het internet.

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Yohan schreef op 11 maart 2003 @ 16:27:

Ach, ik vind die user interface helemaal niet zo amateuristisch. Gewoon datgeen wat je nodig hebt, meer niet. Daar houd ik wel van.

Ik heb nog niet alle mogelijkheden geprobeerd (heb wel wat filters nodig namelijk) maar de eenvoud (qua GUI) bevalt me wel.

Ik zag net dat HTML mail niet helemaal weergegeven wordt. Dat vind ik niet erg, ik ben van mening dat HTML bedoeld is voor webpagina's, niet voor emails. En inderdaad, het hebben van HTML mail brengt risico's met zich mee.

Bovendien vind ik het hebben van een fatsoenlijke mailclient best een groot onderdeel van je beveiliging. Dit is volgens mij een van de meest voorkomende manier waarop een PC geinfecteerd wordt met een virus.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosphere
De_Koele_Man schreef op 10 maart 2003 @ 15:22:
...
Nou hoor ik alweer critische vragen van, ja maar dan vijl je dat slot los, nouja, laat ik maar zeggen dat als je in een pc wil, dan lukt dat heus wel, hoe goed je het ook beveiligd.
Pcies.. dremeltje hier .. dremeltje daar ;) willen we naar binnen .. dremelen dan maar lol ;) .. heb je meteen window in je case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-02 14:21

Thunde®

Don't Worry :)

MrBlackfly schreef op 09 March 2003 @ 17:57:
ik heb XP, heb Norton Antivirus 2003 Prof. als firewall en Sygate Personal Firewall Pro als firewall :)
ik ook en dit is een zeer goeie combinatie toch?

Mijn spec's | Modelbouwforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosphere
Vergeet niet je voorbeeldview uit te zetten in Outlook enOutlook Express... dat voorkomt ook veel ongemakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb op de server btw als mail server Mdaemon staan + een virusscanner hiervoor. Deze blokt vrijwel alles.. en zo niet dan pakt m'n norton hem wel. :)
A message with the ILOVEYOU internet worm has been detected! The message has been moved to the bad message queue for further examination by you.

From: ...@planet.nl
To: ...@....dyndns.org
Subject: ILOVEYOU
Dit bestand is geïnfecteerd met een virus.
Het bestand is door Norton AntiVirus in quarantaine geplaatst.
Sun Aug 26 15:37:46 2001
Dus voor virussen ben ik niet bang :)

Die datum klopt btw niet @ norton bericht.. :{

[ Voor 5% gewijzigd door Dennahz op 17-03-2003 10:41 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atmosphere schreef op 11 maart 2003 @ 17:04:
PC beveiliging:
1. Zoek de dichtsbijzijnde krachtstroom installatie, en trek een kabel naar de pc kast.
2. Plaats een metalen plaatje over de power-switch van de pc.
3. Bevestig de kabel aan het plaatje (bijvoorkeur zonder spanning op de kabel) en werk deze mooi weg.
LET OP: Het is verstandig om eerst uw vrienden en familie in te lichten over deze beveiliging.
Hah, geinponem :+ . Jij hebt zeker geen kleine kinderen en/of huisdieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:17
ik beveilig niet... geen virusscanner en geen firewall... wordt pc langzamer van...
virussen ga je tegen door geen dingen te downen die niet legaal zijn en in mijn pc inbreken kan ook geen kwaad, want er is niets te halen.
ik heb wel een ghost image van mijn hd voor het geval dat er iets gebeurt... dan kan ik mijn systeempie weer als nieuw laten lopen (nooit nodig gehad om deze redenen overigens...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeXtOuRiuS schreef op 09 March 2003 @ 15:31:
Oke je hebt je pc net geformateerd en je wilt je windows xp beveiligen.. hoe doe jij dat dan? Installeer je simpelweg een virusscanner en een firewall of doe je meer? wat dan?

als je een virusscanner en een firewall gebruikt, welke gebruik je dan?

hoop dat ik wat nuttige informatie krijg zodat ik ook me onbeveiligde pc een beetje kan beveiligen..

hmm...
Zit firewall bij win xp is goed zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op m'n win2k pc gebruik ik tiny personal firewall met norton av 2k3
tiny personal firewall komt zonder overbodige of uh.. irritante dingen (*kuch* norton *kuch* zonealarm)
gewoon erg goed te configgen en licht-gewicht

op m'n linux routertje heb ik wat kernel beveiligings opties/patches zowel voor netwerk en os. Verder eigen iptables rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste beveiliging is geen i-net nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:26
ik gebruik alleen een virusscanner (komt omdat het me niet uitmaakt wie op mn pc neust) en omdat ik een beetje moe werd van de vele meldingen van de firewall.

gaat al een hele tijd goed, dus als er geen echt belangrijke gegevens opstaan zou ik het simpel houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zelf gebruik ik als firewall mijn Wireless Ready Multimedia Home Gateway van Actiontec (die overigens een draadloze verbinding heeft met mijn pc :))

Voor virusscanner gebruik ik Norton Antivirus 2003 Professional

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netscreen NTX 5 firewall met Mcafee 4.5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosphere
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 17:33:
Hah, geinponem :+ . Jij hebt zeker geen kleine kinderen en/of huisdieren ;)
Nah wel een kat :) maar die zit achter de laptop* :+ ..

(*=overigens ook protected by HW firewall en Tiny Personal (SW) Firewall, Norman AV, adaware, SpyBot)

[ Voor 22% gewijzigd door Atmosphere op 17-03-2003 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosphere
oeps.. :(
This msg will self-destruct in 5 seconds (at least i hope)

[ Voor 83% gewijzigd door Atmosphere op 17-03-2003 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:15

BeaM-R

Powerrrrr

- Alcatel speedtouch home omgebouwd tot router met ingebouwdr firewall
- Norton 2003
- Alle windows updates

:Y)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hmmm..
Hardened stand-alone win2k Pro install zonder filesharing + Winroute Pro met default drop als router.
KAV Pro op clients, + mailserver met AV plugin + strict no-relaying settings.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

DannyVersluis schreef op 17 March 2003 @ 17:57:
Zelf gebruik ik als firewall mijn Wireless Ready Multimedia Home Gateway van Actiontec (die overigens een draadloze verbinding heeft met mijn pc :))

Voor virusscanner gebruik ik Norton Antivirus 2003 Professional
beetje karig niet :?

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Ik heb een Router tussen mijn verbinding hangen zit een firewall ingebouwd voor rest norton antivirus 2003... Zo iz wel goed.. Beetje uitkijken met shareZ van je bestanden ( interne netwerk )

Voorstel:

* Hou je XP ( of andere windows ) up-to-date
* Installeer een firewall ( voorbeeld internet security 2003 ) of zet een router tussen je verbinding ( is alleen handig als je meerdere pc's aan 1 internet verbinding wilt hangen )
* Installeer Viruscanner ( Norton ofzo)
* Deel geen onnodige mappen ( in een netwerkje thuis )

* Verder er zit een firewall in xp ingebouwZ kijk bij netwerk omgeving ofzo.. Kweetnie of die goed werkt

groetz

}:O

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Router, met firewall der in. en NAV 2003 als virusscanner.
en natuurlijk alles up to date. en wat onodige Services uitgezet. voor de rest goed opletten waar je mee bezig bent. :Y)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 15:25

Dreamer

Foutje

Het leuke is dat heel veel mensen allemaal redelijk beveiligd zijn of dat ze in ieder geval er iets gedaan hebben. Wat mensen alleen niet bedenken is dat je via kazaa heel vaak een helehoop van iemands pc kan downloaden.

Search eens voor de grap op "curriculeum vitae" en je krijgt honderden cv's van mensen die je niet kent en je hebt dus een helehoop persoonlijke info van iemand.

Ik zelf gebruik op mijn eigen pc norton antivirus 2003 prof en adaware 6
op mijn server heb ik de firewall van sygate

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:52
Programma's
• Mc Afee (Virusscanner)
• Windows (Update)
• Geen IE maar Mozilla
• Geen Outlook maar Mozilla Mail

Hardware
• Hardware matige firewall / router

Instellingen
• Elke dag om 03:00 een virus scan nadat de nieuwste updates zijn gedownload
• Elke dag checken voor updates voor Windows en deze downloaden en na mijn goedkeuring installeren

Zo, dat was het wel een beetje :)

Verwijderd

• jep
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

Gewoon, mijn adsl router naar een niet bestaand laten pointen als default server. Ik kan alles op mijn pc doen, geen belemmeringen, hoef geen poortjes te forwarden, al m'n achterliggende pc's perfect online.

Scan maar: hostname is xsdenied.nl
Pagina: 1 2 Laatste