Toon posts:

2 XviD Problemen !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al eerdere topics doorgespit en google geprobeerd, maar het probleem blijft:

1) Films die met XviD zijn gecomprimeerd kan ik niet full-screen afspelen. Als ik ze full-screen afspeel blijft het window even groot en het veld eromheem wordt zwart opgevuld. Dus de film wordt niet uitgerekt als zijnde full-screen.

2) Daarnaast kan ik bij XviD-gecomprimeerde films geen ondertitels (srt-files) afspelen.

Maakt niet uit welke player ik gebruik (zelfs RadLight weigert), om over het wanproduct BSplayer en alle andere players maar te zwijgen. Heb ook al een mogelijk verouderde XviD codec eraf gegooid en een nieuwere er op, maar probleem blijft. Verder heb ik ook geen andere "vreemde" beeldcodecs geinstalleerd die mogelijk conflicten kunnen geven.
En als subtitel ondersteuning heb ik trouwens ook Vobsub geprobeerd, maar ondertiteling wordt ook op deze manier niet weergegeven in XviD-films. Zelfs de srt-files uitvoerig getest: zijn helemaal goed en niet corrupt! Lijkt dus toch aan de Xvid codec te liggen, want bij DivX films etc. gaat alles prima!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Welke speler??

1. nieuwste fddshow al geinstalleerd? ( http://belnet.dl.sourcefo...show/ffdshow-20020617.exe )
2. Nieuwste xvid codec geinstallleerd? ( http://www.roeder.goe.net...?file=XviD-04102002-1.exe )

En ondertiteling: Installeer vobsub en klaar ( http://download.vobsub.edensrising.com/DVobSub_2.23.exe )

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 10:15
Klinkt als een software probleem ;)
av -> sa

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Probeer anders de codec te veranderen met AviC (FourCC Changer).

Zit bij de Xvid installer.

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 13:40
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 15:40:
Probeer anders de codec te veranderen met AviC (FourCC Changer).

Zit bij de Xvid installer.
yep doe ik ook altijd; werkt perfect :) Meestal veranderen in Xvid/Divx; dan werkt ut perfect.

" Play the violent strings of my symphony "

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

De FourCC veranderen is natuurlijk gewoon het probleem ontwijken, niet oplossen. Mij lijkt dit gewoon een codec probleem, en met de links van DJSmiley moet het werken ! Probeer anders ook een oudere versie van de ffdshow filter, die werkte bij mij beter !

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, alles uitgeprobeerd en nog steeds hetzelfde.

En wat is/doet fddshow precies?

Ik snap ook niet helemaal 100% hoe dat fourcc dingetje werkt, maar hoe dan ook, problems are still there!

o.a. de films Pluto Nash en Eight Legged Freaks hebben er last van. Maar het rare is: ik heb ze in het verleden WEL eens normaal op het beeld gekregen. Nu haalde ik deze cd-rommetje weer eens uit de klast en hoppa, werkt niet goed meer.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 17:49 ]

Pagina: 1