Toon posts:

draadloos .. is dat wat ..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb een Sony DA-50es dolbydigital versterker met de KEF KHT2005 set.
Nu is het zo dat ik niet op een fatsoenlijke manier de speakerkabels naar de 2 achter-speakers kan krijgen.
Ik mot zowat de hele huiskamer obverhoop halen om de kables netjes/uit het zicht te krijgen.

Nu dacht is dat het wellicht een oplossing is om met zo'n draadloos audio/video zender/ontvanger setje de achterspeakers aan te gaan sturen.

de zender dus op de audio pre-out achterkanalen van de sony versterker
De ontvanger zou ik dan aansluiten op een marantz 1030 versterker en vandaar
naar de 2 kef-speakers.

heeft iemand dit ooit eens gedaan, en wat was resultaat bevredigend ??

alex
8)7 O+

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:51
Kan je ze niet onder de grond laten lopen? Dat heb ik ook.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35

GaMeOvEr

Is een hork.

Gaat je een ernstig kwaliteitsverlies opleveren.

Als je niet in een flat woont, ( ;) ) gewoon onder de grond door. (Boren kreng! >:) )

Aannames zijn fataal.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-08 21:37
Hier thuis ligt ook alles door de kruipruimte. We hebben toen het huis gebouwd werd direct in alle hoeken van de kamer lege pijpjes laten maken. Nu kunnen we niet meer boren ivm de vloerverwarming.

Verwijderd

onder de fundering door :D kost je ff werk maar dan heb je ook wat ;)

Verwijderd

Topicstarter
de kruipruimte in he...
NAT & vol ongedierte .....

is dat kwaliteits verlies echt zo dramatish ???

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het hoeft niet perse, als het geluid gedigitaliseerd (en licht gecomprimeerd op 500Kbps ofzo) zou worden verstuurd, met errorcorrectie, dan zou je amper verlies hebben (alleen de encode en decode stap, maar dat mag geen naam hebben).

Het probleem is dat bij draadloos bij audio meestal gewoon FM frequenties worden gebruikt, waarbij er dus 'analoge' storing optreedt, zoals ruis. Ook is het frequentiebereik niet helemaal optimaal. Alleen voor rearspeaker zou mij dat persoonlijk niet zo heel erg interesseren :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 16:15:
de kruipruimte in he...
NAT & vol ongedierte .....

is dat kwaliteits verlies echt zo dramatish ???
Eng hé!!! Ik voel met je mee!!!! ;)

* nero355 vindt dat kruip zootje hier beneden ook eng :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Hou op over kruipzooitje. :{ Ik moest er op mijn buik doorheen tijgeren en er stond 10Cm water in... Buiten was het toen qua luchttemperatuur rond de 3 graden... *brrrrr*

Maarja, je moet wat overhebben voor goed geluid en een beetje nette afwerking he... ;)

Aannames zijn fataal.

• schumacher
GaMeOvEr schreef op 09 March 2003 @ 21:39:
Hou op over kruipzooitje. :{ Ik moest er op mijn buik doorheen tijgeren en er stond 10Cm water in... Buiten was het toen qua luchttemperatuur rond de 3 graden... *brrrrr*

Maarja, je moet wat overhebben voor goed geluid en een beetje nette afwerking he... ;)
Hadden wij begin dit jaar ook. We hebben maar even gewacht. Komt binnenkort wel ;)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Tja, ik had ze nodig voor mijn 5.1 setup. (Die ik dus al had in mijn oude huis.) Wachten was voor mij geen optie. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door GaMeOvEr op 10-03-2003 21:54 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Draden zijn mijn grootste vijanden :9 ik heb nu alles over het plafond lopen omdat ik in een rare (niet standaard) ruimte woon. het enige voordeel wat ik heb is dat ik geen buren heb alleen kantoren. Als er ooi een ECHT goeie draadloze oplossing komt dan ben ik de eerste die dat aanschaft en zal mijn ervaringen keurig op dit forum plaatsen ;)

Verwijderd

Heb ooit een draadloos setje gehad... van het merk Sony, maar ik vond de kwaliteit nou niet bepaald om van naar huis te schrijven. Nu zal het wel verbetert zijn onderhand, maar ik denk dat het verlies nog steeds heel drastisch is.

Ik zie dus maar 1 oplossing, die draden toch weg werken. Mocht je langs muren doen, dan is het netjes om je draden achter een strip te plaatsen, en deze strippen zijn er in mooie houtsoorten, of kleuren. En tja anders kruipruimte in..... Mocht je klik laminaat hebben dan zou je die er uit kunnen halen voor klein stukje en in het isolatie matriaal een groef kunnen maken om daar je draden in te verbergen... het is maar wat je wilt... het kan allemaal :) oh ja ik heb het gewoon onder me vloerbedekking, en maak gebruik van strips... En ziet er best netjes uit.

Verwijderd

Ik heb bij een vriend een draadloze setup gemaakt, en ik ben er niet over te spreken. In zijn geval konden we ruis voorkomen, maar het geluid van toch duidelijk doffer en vooral in de extremen (hoog, laag) ver afgevlakt en gedempt.

Niet doen dus

• schumacher
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 09:23:
Heb ooit een draadloos setje gehad... van het merk Sony, maar ik vond de kwaliteit nou niet bepaald om van naar huis te schrijven. Nu zal het wel verbetert zijn onderhand, maar ik denk dat het verlies nog steeds heel drastisch is.

Ik zie dus maar 1 oplossing, die draden toch weg werken. Mocht je langs muren doen, dan is het netjes om je draden achter een strip te plaatsen, en deze strippen zijn er in mooie houtsoorten, of kleuren. En tja anders kruipruimte in..... Mocht je klik laminaat hebben dan zou je die er uit kunnen halen voor klein stukje en in het isolatie matriaal een groef kunnen maken om daar je draden in te verbergen... het is maar wat je wilt... het kan allemaal :) oh ja ik heb het gewoon onder me vloerbedekking, en maak gebruik van strips... En ziet er best netjes uit.
Hier sluit ik me bij aan. Gewoon een paar meter van die strips kopen bij de bouwmarkt. Voor een paar euro alles keurig uit het zicht...
Pagina: 1