Toon posts:

welke kabel moet je gebruiken??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi kan iemand mij helpen?

Ik heb een video recorder en de videobanden wil ik overzetten op svcd
Ik heb een video-tv-kaart-in van hercules.
Maar nu weet ik niet of je een speciale kabelnodig hebt van de videorecorder naar de pc
Ik heb nu een kabel s-video/3.5mm stereo-scart maar op het doosje staat van computer naar tv/vcr.

Heb ik de verkeerde kabel of is er iets anders niets goed want de video beelden krijg ik niet binnen gehaald.

by voorbaat dank. _/-\o_

vg robert

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 15:55
Kijk eens in de handleiding, in een fatsoenlijke handleiding staat alles uitgebreid uitgelegd. Je zult tevens moeten kijken of die videobanden SVHS videobanden zijn (heb je een SVHS videorecorder voor nodig), of 'gewone' videobanden (zoals je films in de winkel koopt).
In het geval van SVHS heb je een scartblok nodig met een svideo uitgang. Die svideo kabel sluit je vervolgens aan op de svideo ingang van je kaart. Met bijgeleverde opname software kun je vervolgens capturen.
Heb je geen SVHS videorecorder, dan moet je een gewone composite kabel gebruiken, en deze aansluiten op de composite ingang van je kaart. Capturen op SVCD is dan overbodig, gezien normale VHS video maar iets van 200 beeldlijnen bevat. Gewoon VCD is dan kwalitatief voldoende en neemt minder ruimte in (tevens veelal beter afspeelbaar).

Kijk ook eens in De grote tv-out FAQ voor welke kabels er zijn e.d.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zat net twee minuten geleden te kijken De grote tv-out FAQ en zag jou nickname
i.i.g. bedankt voor je uitleg kan dus terug naar de winkelheb een kabel van pc naar video
vg robert