INfocus X1

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een "goedkope" (- 2500 euro) projector. na heel wat zoekwerk kwam ik uit op de INfocus X1. Een dlp-projector dus

Heeft iemand ervaringen met deze PJ ? (tot mijn verbazingen vind ik er geen enkel topic over op de search) Hoe zit het met het regenboog effect, beeldkwaliteit,...

Ik las ook al iets over de Sanyo Z1 maar die werd in een review erg aangepreze maar men was zeker niet akkoord met het lawaai van de PJ en hij zou ook problemen hebbe met de interlacing van DVD's.

Ik vind op de site van infocus geen info meer over de X1 , is hij uit productie en vervangen door de 2 screenplay modellen ?

En tot slot :) Ik wil deze projector gebruiken voor DVD's, TV (hoe sluit ik dat aan ik neem aan dat een pj geen tuner heeft en ev. PC
Ik ga de projector plaatsen in de woonkamer waar het dus nooit helemaal verduisterd is tenzijn in het midden van de nacht.

Andere voorstellen zijn natuurlijk ook meer dan welkom

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede keuze; we hebben er zelf 1 van InFocus op kantoor, 2000 lumen. Degelijke apparaatjes voor weinig geld. Presentaties doen in vol licht; film kijken zonder alles te hoeven verduisteren.
In een heldere kamer komt het beeld wat flets over, maar dat is logisch, dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

move VB --> AV + offtopic posts trashed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 14:30
Hier een duidelijk verhaal :) Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !
Zo kijk je tv: tv-beeld via beamer
en een review van die Sanyo (weet niet of je precies deze al had)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is allemaal heel erg fijn

maar heeft er nu iemand raad :) heeft iemand die X1
ik heb die reviews al gelezen hoor en dat eerste ook
bedankt voor tv-beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schop SCHOP SSSSSSSSSCCCCCCCCCHOOOOOp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PdC

Ik heb er ééntje gekocht. Hij hangt nog niet, wachten is nu op het scherm. Heb een projecta scherm besteld met doek met een hogere gain (2.0) want ik kan niet al te goed verduisteren.

Tot nu toe op een gestucte muur geprojecteerd, en WOW! Mooie kleuren, groot beeld (meer dan 2 meter breed) en ook TV ziet er dankzij de ingebouwde deinterlacer prima uit (alsof je naar een 100hz zit te kijken, maar dan zonder die waas/vertraging van een 100hz TV)

Als het scherm hangt is 't af... Tot die tijd staat 'ie op een trapleer en kijk ik naar de muur.

Trouwens, als je er eentje wilt kopen... Koop een retourticket New York, en je betaald incl. ticket minder dan in NL. Daar staat 'ie al voor $899! Gratis vakantie lijkt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 13:43:
goede keuze; we hebben er zelf 1 van InFocus op kantoor, 2000 lumen. Degelijke apparaatjes voor weinig geld. Presentaties doen in vol licht; film kijken zonder alles te hoeven verduisteren.
In een heldere kamer komt het beeld wat flets over, maar dat is logisch, dunkt me.
Ik weet niet hoe jij op 2000 komt maar het zijn 1100 lumen ;) . Als je gevoelige ogen hebt zul je veel last hebben van het RBE.

Ik weet wel dat Infocus een zeer slechte service heeft, lange reparatie tijden, kabels moeten apart worden gekocht, daarom heeft de HT-dealer waar ik mijn spullen koop hem van zijn lijst gehaald.

* TV "kabel" via een projector kijken, niet zo een slim idee tenzij je hebt geld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PdC

* TV "kabel" via een projector kijken, niet zo een slim idee tenzij je hebt geld over.
Er staat "ook TV".

En aangezien ik nog steeds meer TV kijk dan DVD vind ik dat belangrijk. En ik heb prima kabel (blijkbaar dicht bij de head-end, want aan UPC zal het niet liggen).

Conclusie: ik heb geld teveel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan maak er maar 400 / 500 euro van als je 1500 - 2000 uur hebt gekeken ;) . Een lamp kan trouwens veel eerder kapot gaan en er zit geen garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PdC schreef op 12 July 2003 @ 17:52:

Trouwens, als je er eentje wilt kopen... Koop een retourticket New York, en je betaald incl. ticket minder dan in NL. Daar staat 'ie al voor $899! Gratis vakantie lijkt het wel...
En als je in Nederland bent merk je ow shit er zit een andere voeding in :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:25
Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 21:05:
[...]

En als je in Nederland bent merk je ow shit er zit een andere voeding in :) .
En net op dat punt sta je bij de douane:

HEEFT U IETS AAN TE GEVEN MENEER?
Euhm nee?
WAT ZIT ER DAN IN DIE TAS?
Oeps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

let op.. ik gebruik voor lanparties altijd een infocus projectortje van mijn pa zn werk

leuke dingetjes.. aanschaf is niet hoog.. maar laatst moest de lamp vervangen worden en dat kostte 900 euro

enige reden voor mij om niet te sparen voor een projector :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje late reply, maar ik zie deze post nu pas...

Ik heb de X1 al sinds maart in huis, een echt aanradertje. Ik had eerst een grote 32'' tv gekocht, maar dat is achteraf zonde van het geld geweest... het journaal kun je best op een klein buisje bekijken en een klein tv-tje met een X1 is goedkoper dan een grote breebeeld tv 8)7.

Regenboog effect: het is een dlp x2 machine, waardoor maar heel weinig mensen daar iets van zullen merken (minder dan 0.5% d8 ik). Ik heb iig nog niemand op bezoek gehad die er last van had.

Beeldkwaliteit: is goed genoeg, minder dan een Sharp XV-Z9000 (een dlp x4 breedbeeld, die is dan ook gelijk 5x zo duur), gelijk aan een Sharp XV-Z90E (is duurder), en beter dan een Sanyo PLV-Z1 (lcd, zelfd prijsklasse. DLP geeft minder 'pixel' effect, en geeft veel meer contast). Dit zijn de machienes die ik naast elkaar heb kunnen vergelijken.

Lawaai: daar hebben ze blijkbaar wat aan gedaan (volgens de verkoper maakte de eerste serie meer lawaai), meer dan de sharps, vergelijkbaar met de Sanyo. Hij maakt ongeveer het geluid als een standaard kantoor pc, en het is iig niet hinderlijk, je went er snel zo aan dat je het niet meer hoort, vooral niet tegen het geluid van de actiefilms die ik het meest bekijk ;).

Interlacing: een probleem??? d'r zit een uitstekende farouja chipset in, alleen als je 10x zoveel uitgeeft krijg je betere de-interlacing!

De lamp: gaat 3000 uur mee, en kost 350 euro (in duitsland), dus dat lijkt me wel mee te vallen. Hij is niet al te helder maar dat moet ook niet voor films, daar kijg je overbelichting van in de lichte scenes. pcies goed vind ik. Wel kamer verduisteren voor het beste kijk effect.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de X1 bekeken bij BIS beamers, en voor de SONY VPL-HS2 gekozen, deze beamer is echt 16:9, en ik had bij de x1 te veel last van het regenboogeffect. als je het eenmaal ziet is het zo vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interlacing: een probleem??? d'r zit een uitstekende farouja chipset in, alleen als je 10x zoveel uitgeeft krijg je betere de-interlacing!
Dat is dus onzin, de Denon 2900 "DVD-speler" heeft een betere de-interlacer aan boord dan de Marantz VP-12 S2 "DLP-projector" terwijl er toch effe een prijsverschil van 12000 Euro tussen zit ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzin is het niet maar de technieken gaan zo snel. Je kunt moeilijk appels met peren vergelijken; DVD en projector. De marantz gebruikt de Farouja DCDi techniek en denon gebruikt de Silicon Image Pure Progressive Scan. Is de laatste chip beter als de DCDi chip?
Stel dat je het dvd signaal onbewerkt via DVI naar de marantz stuurt zodat de DCDi het onbewerkte signaal progressief maakt?

Ik kijk zelf ook wel eens film op een DLP projector maar dat regenboog effect is niet echt storend vind ik het komt alleen voor bij donkere beelden.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 10:54
OverSoft schreef op 13 juli 2003 @ 16:51:
[...]

En net op dat punt sta je bij de douane:

HEEFT U IETS AAN TE GEVEN MENEER?
Euhm nee?
WAT ZIT ER DAN IN DIE TAS?
Oeps...
Plak wat stickers op dat apparaat met telefoonnummers van de servicedesk etc, uitgepakt en doe net alsof je in de USA een presentatie gegeven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
pcm van de laatste maand.....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 23:17:
Onzin is het niet maar de technieken gaan zo snel. Je kunt moeilijk appels met peren vergelijken; DVD en projector. De marantz gebruikt de Farouja DCDi techniek en denon gebruikt de Silicon Image Pure Progressive Scan. Is de laatste chip beter als de DCDi chip?
Stel dat je het dvd signaal onbewerkt via DVI naar de marantz stuurt zodat de DCDi het onbewerkte signaal progressief maakt?
Ze hebben een Denon 2900 en een Marantz DV-8400 aan de Marantz VP-12 S2 aangesloten en meerdere tests gedaan.

En het beeld van de Denon 2900 in combinatie met de Marantz VP-12 S2 was beter dan de combinatie Marantz DV-8400 en de Marantz VP-12 S2 via DVI.

Bovendien heeft men momenteel nog veel problemen met DVI "macrovision" waardoor sommige DVD's niet meer afspeelbaar zijn :'( .

Andere nadelen van DVI zijn:

- beperkte kabel lengte "10 meter"
- geen eenheidsnorm, iedere fabrikant gebruikt andere connectoren
- geen receivers met DVI mogelijkheden

Beter vergelijk, Philips 963 SA "Farouja DCDi" en Denon 2900 "SIL504" .

Ik heb ze straks nog hier vergeleken, en ik vind dat de Denon 2900 een beter beeld weergeeft. In sommige films is er amper verschil te zien, bij andere films juist weer heel veel.

Als je voor een beamer gaat kijken, gebruik deze films:

Gladiator "nog steeds state of the art vogelvlucht over Colosseum"
7 days 8 nights "de killer voor beamers vogelvlucht over het eiland"
Space Cowboys "jalouzie, reflex op de ramen in de ruimte, hek bij de achtbaan"
Swordfish "achtervolging 's nachts"
Armageddon "asteroiden hagel op New York"

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dus als ik het goed begrijp is de sil504 beter dan de DCDi techniek? Maar goed ik wacht nog met het kopen van een beamer totdat een eigen toko heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 16:46:
[...]

Als je voor een beamer gaat kijken, gebruik deze films:

Gladiator "nog steeds state of the art vogelvlucht over Colosseum"
7 days 8 nights "de killer voor beamers vogelvlucht over het eiland"
Space Cowboys "jalouzie, reflex op de ramen in de ruimte, hek bij de achtbaan"
Swordfish "achtervolging 's nachts"
Armageddon "asteroiden hagel op New York"
_O_

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 18:27:
Ok dus als ik het goed begrijp is de sil504 beter dan de DCDi techniek? Maar goed ik wacht nog met het kopen van een beamer totdat een eigen toko heb :)
Dat weet ik niet, in bovengenoemde casu wel. Maar er zullen ook weer dvd-spelers / projectoren zijn waar de DCDi beter presteert dan de SIL504 ;) . Eens kijken of ik meer info kan vinden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FR33L04D3R
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09-2017
Heeft iemand de InFocus x2? Is die beter dan de x1? Vreemd genoeg zijn ze even duur.

Wat is precies het verschil tussen deze twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De X2 heeft een grotere lichtopbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het niet nodig om dit topic hiervoor te kicken. Ga zelf op onderzoek uit en die verschillen vind je vanzelf.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.