wat zijn de verzendkosten daar, ik kan er nix over vinden namelijkOp zaterdag 18 november 2000 00:52 schreef Lord-M het volgende:
Platinum 80 min CD-R's dingen kosten niks en zijn van goede kwaliteit
http://www.intercom-mailorder.com
Nog nooit problemen mee gehad....
Slechtste? Trust....
sorry, laat maar, al gevonden, wel duur trouwens, 18 piek extra voor een pakje cd's van 31.25Op maandag 08 oktober 2001 19:21 schreef SMulTiE het volgende:
[..]
wat zijn de verzendkosten daar, ik kan er nix over vinden namelijk
Khad laatst wel tikken in audioschijf, maar het origineel was ook al brak, iemand ook deze problemen gehad?
Voor audio: Mitsui
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Zelf heb ik een 4 speed brander en hoor ik plopjes op That's Write en MMore audio CD's ... de data-verification van Nero geeft echter geen problemen bij data-cd's.
Alle overige merken voldoen mij tot nu toe goed:
- Philips (alle soorten)
- Sony
- TDK
- Verbatim (alle soorten)
- Nashua
- Kodak (alle soorten)
Iets mindere ervaringen met:
- BASF (de goedkope, deze zijn onwijs doorzichtig waardoor niet altijd even goed leesbaar in audio spelers)
- Verbatim (de witgrijze bovenlaag schilfert vaak af, lijkt wel alsof dat door huid-contact van je vingers komt)
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Sony Premium
Philips Silver Premium
Doen het over 1000 jaar nog, perfect gewoon.
via www.schlecker.com 100 voor 149,90
Geniet maar tweak met mate
Platinum zijn wel OK ja, vooral als je ze voor fl 1,- p/sOp maandag 08 oktober 2001 19:45 schreef RJ het volgende:
Platinum 80 min.
via www.schlecker.com 100 voor 149,90en ze worden binnen een paar dagen (bij mij 2
) gratis thuisbezorgd...
kunt krijgen (op spindle)
Nou, nou... heb je het getest?Op maandag 08 oktober 2001 19:38 schreef Nephilin het volgende:
Ik gebruik er zelf maar twee (na een uitgebreid vergelijkend warenonderzoek):
Sony Premium
Philips Silver Premium
Doen het over 1000 jaar nog, perfect gewoon.
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
Verwijderd
alles is wel goed vooral de philips em de memorex
Ik gebruik het meeste acertjes van de mediamarkt (lekker cheap) of arita's...
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Verwijderd
Voor mij geen redenen om duurdere te kopen
Die platinums zijn ook nog eens een keer erg goed betaalbaar.
Asus Sabertooth X58, Intel Xeon X5675, Corsair Vengeance 12GB DDR3-1600, Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5, Samsung 850 EVO 256GB, Cooler Master CM 690, Dell U2412M
Als hij 35 pieken voor 20 stuks betaald, en jij 40 voor 20 stuks....wat heb je dan te melden??Op zondag 19 november 2000 11:46 schreef Doerak het volgende:
[..]
Ik koop deze bij de Kijkshop voor fl 19,95 per doosje (10 stuks).
Greetz,
Ik gebruik That's write 80 min, die werken goed op 16x branden...
Nu Nashua en Freecom Prima
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Verwijderd
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Precies! Philips Premium Silver's zijn zeker de beste. Ik bestel ze altijd bij Opus Supplies. Zijn daar af en toe lekker goedkoop in de aanbiedingOp maandag 08 oktober 2001 19:22 schreef MikeN het volgende:
Philips Silver Premium, dat zijn echt de beste....
Nog nooit problemen mee gehad....
Slechtste? Trust....
Nog slechter dan Trust: Dixons eigen merk
_██_
(ಠ_ృ)
Emtec (wel klote backcovers; vaak zonder perforatielijntjes)
MMore (blauwe 80m)
Verwijderd
en verder Philips cdtjes van de vakantie meegenomen uit Duitsland. Ook 1,10 per stuk. 10 in aparte zakjes in een handige opbergdoos (professional en goudkleurig).
Rewritables gebruik ik Nashuatec van MyCom
Maar ik kan ze al een paar maanden nergens meer vinden.
Ze waren vet goedkoop en hebben me nooit errors opgeleverd. En het mislukken van CD's is niet in de gate te houden. Ik geloof dat er 10 mislukt zijn op de 200 met het fikken van gem 20 CD's per week. Maar dat lag meestal aan het fikken van 3 of 4 CD's achter elkaar door.
I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!
heb nu 4 verschillende cd recordables:
- Vobis VivaStar 2-16x Fl. 16,95
- FunPrice No Name Fl. 1,70ps
- ? Smart Buy silver 80min 12x
- Vobis No Name (1997) Fl. 1,75ps
Smart Buy:
Prodisc Technology
Dye =Short strategy;e.g. Pthalocyanine
groen gele kleur met zilver toplaag
zwart single hoesje
geen ervaring mee.
Funprice No Name:
CMC Technology
Dye =Long strategy;e.g. Cyanine, Azo etc.
blauwe kleur met een zilver toplaag.
zwart single hoesje
geen ervaring mee.
VivaStar:
Vivastar AG
Dye =Long strategy;e.g. Cynanine, Azo etc.
groen gele kleur
witte toplaag
normale hoesje
Heb een filmpje erop gebrand 8x van 729,??mb!! Werkt gewoon goed van begin tot eind. Moet ook wel zeggen dat Vivastar in vergelijking met de overigen wel een langer beschrijfbaar oppervlakte heeft!!! Iets om op te letten?
Vobis No Name:
CMC Magnetics Corp
Dye =Long strategy;e.g. Cyanine, Azo etc
blauwe kleur
normale hoesje
Had er nog 3 blanco liggen uit die tijd (1997).
Ze werken perfekt! En de overige gebruikte cd's doen het ook nog steeds perfekt. Heb ze gebruikt voor zowel audio als data.
ik hoop dat er meer personen zijn die net als mij wat meer uitleg geven. Heb een Matshita CW 7585.
Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said
Ik gebruik ze nu ca. 4 jaar (wel eerst die van 74min.)
en gebruik ze voor o.a.
- audio
- video
- data
- playteesjon
- onderzetters
- spiegel behang
En ze zijn niet te duur!!! toch?
die van hen is mooi....
Arita en philips, sony hek nog nooit problemen gehad.
nu ga ik Taiyo Yuden proberen (schijnen zeer goed te zijn)
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
- Verbatim
- Hewlett Packard
Zijn niet de goedkoopste, maar wel de beste.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
philips vind ik zelf ook wel een aardig merk.
de a-merken worden meestal net ffe wat sneller gelezen en doen het ook beter met brakke cd-rom spelers.
omdat philips cd'r taiyo yuden bleken te zijn heb ik die nu gekocht en tot nu toe erg goeie cd's zie ooke cht dat ze precies hetzelfde zijn als die ouwe philipsen.
en dat voor 1,40 in slimline case.
mmore, tdk, verbatim en sony zijn ook nog steeds goed.
maar platinums
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Mother, will they like this song?
Waarom, ze voldoen en zijn goed over te burnen,
(tot 725MB is al een aantal X gelukt zonder mislukten)
En brand elke week wel een stuk of 4 die tot 720MB vol zitten.
ik bedoel dan natuurlijk de 700mb cd's
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Wat dacht je van That's Write dan ??Op dinsdag 09 oktober 2001 08:33 schreef TheLunatic het volgende:
Tegenwoordig gebruik ik That's Write, omdat ik bij Platinum het idee kreeg dat ze snel gaar worden.
Verwijderd
bij mij werken de meeste prima
ik heb vroegen een hele tijd mmore gebruikt
en nu heb ik een hele stapel zonder merk en dat gaat prima (en goedkoop)
ik schrijf alles op Lenco, en dat gaat prima, schrijf audio en data allemaal op 16x, crasht nooit
Hoeveel kosten die?Op maandag 08 oktober 2001 18:58 schreef corani het volgende:
Lifetec!! Van de aldiecht, er is er nog niet één mislukt bij mij!
Zelfde eigenschappen (Long dye strategy) en zelfde fabrikant (CMC): ga naar Mycom want die hebben van die NoNames met een zwarte singlehoesjes voor Fl. 1.70!!!!
Ze hebben een short dye strategy. Valt op dat wanneer ik met een katoenen doek eroverheen gaat ik gelijk kleine krasjes ziet. En bij sommige waren er al krasjes voordat ik ze gebruikte. Misschien komt het door die papieren hoesjes?
Verwijderd
http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_quality.shtml
Hier zijn zo'n beetje alle internationaal bekende merken uitvoerig getest. Dus voor mij is het alleen Sony en Hewlett Packard. Ik betaal er iets meer voor, maar dan weet ik wel dat ik zowieso goeie CD's in huis heb!
Verwijderd
www.exelsys.be/romstore/dye.htm
Verwijderd
Verwijderd
totaal 3 verkloot, 2 doordat windows spontaan ging restarten, en 1 door mezelf.
totaal zo ongeveer 300 gebrand
(dus 1% uitval)
Die andere niet merken staan erom bekend om snel los te laten van het laagje zeg maar..
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Philips gold, jammmer alleen dat ze nergens meer te koop zijn. Nashua is ook wel goed als het maar de nieuwe zijn.Op vrijdag 17 november 2000 23:34 schreef TheCore het volgende:
zie onderwerp
Als je echt kut cd's nodig hebt moet je trust nemen. (tip)
Ik gebruik altijd Philips cdr
heb nu premium silver op spindel voor 74min
en gewone 80min ook van philips
dit alles van opussupplies
ohja, de cdrs van Filips die 12x aangeven, kan ik nu ook met mijn plextor op 16x braden, is ook wel fijn... Mijn vorige brader was overigens ook een philips, 3610. Nog niet officieel dood, maar ging al wel vaak fout
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
En ik heb er toch al wel bijna 3000 gefikt en daarvan zijn er misschien 60 stuk...
Dus een ander merk dan die moet ik dus niet hebben
PSN: bobsh .:. KZ2 Stats
Euh.. d'r is recent nog een test in PC-active oktober van 12 verschillende CDRs geweest, daar kwamen Philips + Arita toch niet bovenaan uit.Op zaterdag 13 oktober 2001 22:25 schreef Jaromir het volgende:
Gewoon de goedkoopste, er worden tegenwoordig geen slechte meer gemaakt
TDK
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Alleen de "houdbaarheid"Moet wel opgelet worden.Ik vind de philips en verbatim superrr vorr audio.Maar voor data en psx zou ik voor de goedkopere gaan zoals vivastar,Platinum enzzz...
Philips is errug goed heb 2 jaar geleden 100 stuks philip silver premium gekocht werken nog steeds super daarintegen heb ik begin dit jaar platinums gekocht waar degene die niet gecovered waren binnen een maand verjkleurd waren en vervolgens onleesbaar
omdat philips cd'r taiyo yuden bleken te zijn heb ik die nu gekocht en tot nu toe erg goeie cd's zie ooke cht dat ze precies hetzelfde zijn als die ouwe philipsen.
en dat voor 1,40 in slimline case.
mmore, tdk, verbatim en sony zijn ook nog steeds goed.
maar platinums
[/0quote]
Waar koop je ze dan?
Verwijderd
Ze zullen namelijk ook voor backup worden gebruikt en dan is wat xtra bescherming nooit weg. Dus niet dat zoals bij van die RICOH krengen de complete goudlaagje inclusief datalaag na een half jaartje deraf bladdert of dat je zoals bij That's Write met een zachte pen bij het beschrijven al krassen in de datalaag kunt maken.
En kan iemand zo'n ding ook eens tegen het licht houden en kijken of er erg veel licht doorheen valt?
Die stonden in de consumentengids... en waren 1 van de slechtere...Op zaterdag 18 november 2000 13:44 schreef Smoothy_ het volgende:
That's 74 Min, incl. juwelcase f 1.75
Verwijderd
behale die ronde dingen van that's write (http://thats.net)
die laag gaat na een poosje loszitten
Verwijderd
Verwijderd
probleemloos 16x burnen
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Fujifilm vind ik best goed, en de goede Mitsui's zijn zeker kwaliteit. Ook Sony kan je goed hebben
Verwijderd
Ook mijn oog was gevallen op die Taiyo-Yuden cd's bij cdrwinkel. Er zit alleen zoveel prijsverschil tussen de verschillende soorten cd-roms. Die Philips 80m Silver-Premium Lijkt me wel wat, maar ik hoor dat ze nu ook door een andere fabrikant worden geperst(Mitsui dacht ik). Ik weet niet of cdrwinkel die verkoopt of de Taiyo's, ik ben hier wel benieuwd naar.Op maandag 15 oktober 2001 13:03 schreef SuiSqui het volgende:
Plextor adviseerd voor bijna alle soorten CD's Taiyo Yuden, ik heb net een flinke load van zo'n 200 CDR's besteld op www.cdrwinkel.com =)
Oja
Welk merk van die Taiyo's heb jij gekocht? en hoe bevallen ze?
El cheapo merken daar doe ik niet aan...
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Verwijderd
Als je data je belangrijk voor je is, backup je toch liever op media die kwaliteitsverzekerd is.
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
En van die zilvere playstion schijfjes voor audio. Kosten wel 150,- per 100.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Kheb "mijn" merk nog niet gezien maar Tayo yuden cd's zijn perfect.
Dezelfde fabriek als waar de beste philips worden gemaakt, alleen geen opdruk op de cd's.
Te bestellen bij www.cdrwinkel.com
En ik werk daar echt niet.....
can you read my mind?
PSX/Audio: Philps Silver Premium (ook Taiyo Yuden, alleen wat dikkere toplaag als de no-name's)
Alles gewoon 80 minuten CD's.
Lekker goedkoop en las in PC active dat deze nog niet
eens zo slecht waren.
Ook te krijgen in 10 pack slimline tot 12x speed
en in normale jewelcase tot 16x speed write.
SoNy StAr
Nothing beats a cold Coca Cola Light on a Hot Summer Day ;-)
Spitzenklasse
1. Parrot (care4data) cd-r80 blackmagic 2,19dm
2. Aldi/tevion cd-r80 hq pure silver 0,99dm
3. lg electronics cd-r80 gold 1,39dm
4. philips cd-r80 silver premium 1,63dm
5. hi-space mpo hi-space carbon 80 1,95dm
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
nog nooit probs mee gehad (ja dat wel maar dat was mijn schuld)
ach het schijnt dat plextor 16/10/40a ook alle merken cd's wel zo'n beetje fikt dus misschien is dat het
Hoi
Verwijderd
Dit is (enigzins) helaas het enigste merk dat mijn brander (Ricoh DVD/CD-RW Combi 6x4x24) branden wil.
Maar voor de rest nog nooit problemen met gehad.
Mooie prijs / kwaliteit verhouding.
Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/
branden wel oke, eigenlijk nog nooit een coaster gehad..niet door een verkeerde cdR iig
Vreemde sig heb je dan...plextor 12speed?!Op zaterdag 18 november 2000 00:09 schreef Freak by nature het volgende:
Voor audio is in ieder geval de Basf ceramic guard de beste cd-r op dit moment. deze geeft het minste fouten en de hoogste betrouwbaarheid, deze cd-r is wel wat duurder en je ziet ze niet in heel veel zaken
Wel leuk die testresultaten, nou hebben ze de UV bestendigheid als één van de zwaardere dingen mee laten tellen. Dat was ook een van de redenen dat de aldi CD-R's op de tweede plaats eindigden, de kras bestendigheid was iets minder. Philips en TDK konden uitermate slecht tegen UV. (de gebrande CD's werden geanalyseerd en daarna onder een UV kanon gelegd en vervolgens weer geanalyseerd).
ah nou zie ik net dat iemand dit ook al gepost had, de resultaten uit chip
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Verwijderd
Linkje graag. kan de website wel vinden: chip.de maar vind het artikel er niet op. De cd's die je opnoemt komen namenlijk in vele smakenOp woensdag 24 oktober 2001 11:42 schreef golfdiesel het volgende:
Volgens een duitse test uit augustus dit jaar bleek dat het merk Parrot de beste CD-R's maakte, Aldi kwam op de tweede plaats (de nieuwe Aldi CD-R's die in duitsland te koop zijn, ze hadden het niet over de nederlandse) Philips en TDK waren gemiddeld tot slecht, MMore was een middenmotertje.
Wel leuk die testresultaten, nou hebben ze de UV bestendigheid als één van de zwaardere dingen mee laten tellen. Dat was ook een van de redenen dat de aldi CD-R's op de tweede plaats eindigden, de kras bestendigheid was iets minder. Philips en TDK konden uitermate slecht tegen UV. (de gebrande CD's werden geanalyseerd en daarna onder een UV kanon gelegd en vervolgens weer geanalyseerd).
edit:
ah nou zie ik net dat iemand dit ook al gepost had, de resultaten uit chip)
--In dit topic over dezelfde test: [topic=231097/1/25]
en hier staat dat de philips over het algemeen wel goed uit de bus komt (bij u.v. dus niet)--
An eternity is very, very long, especially towards the end.
Bij die test van Chip zie ik anders dat de Philips Premium 80 in de Spitzenklasse zit, niks mis dus met die UV-bestendigdheid, anders stond ie niet zo hoog. 't Artikel staat volgens mij alleen in de papieren Chip.Op woensdag 24 oktober 2001 13:12 schreef BuNgY911 het volgende:
[..]
Linkje graag. kan de website wel vinden: chip.de maar vind het artikel er niet op. De cd's die je opnoemt komen namenlijk in vele smaken
--In dit topic over dezelfde test: [topic=231097/1/25]
en hier staat dat de philips over het algemeen wel goed uit de bus komt (bij u.v. dus niet)--