Wat zijn de beste CD-R's volgens de tweakers?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4775

Topicstarter
zie onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:40

4POX

Everybody is wired

Als ze maar een hardeboven kant hebben en niet de volgende woorden heeft "trust"

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14670

Afhankelijk waar je ze voor wilt gebruiken.
Ik koop liefst zo goedkoop mogelijk voor zo'n best mogelijke kwaliteit. Maarja, wie niet?! >:)
In het algemeen gebruik ik nu Platinum 80 min CD's. Doen het perfect voor Audio, PC, PSX, DC en PSX2. Geen probleem.
Ook de Arita's zijn in de jaren verbeterd en zijn ook niet verkeerd. Maargoed er zijn betere kwaliteits merken maar deze die ik net heb genoemd doen er zeker niet onder vind ik zelf... Ik brand ze trouwens allemaal op 12x speed. Helemaal geen problemen mee *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:48

Flexx

This side up

Arita.

En ik gebruik alleen de Arita 80min cd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Voor data maakt het niet zo heel veel uit. Betere cdr's hebben vaak een langere "houdbaarheids datum" schijnt het. Maar als die verstreken is ligt ie waarschijnlijk al in de vuilnisbak.
Voor audio zou ik blauwe nemen, bv Verbatim. Deze gebruik ik voor alles en ze werken altijd. Ok ze zijn wat duurder, maar wel goed. Die cdr's van een piek zijn meestal niet zo goed. Dat heeft oa te maken met het "voorbeschreven" spoor op de cd. Om een lang verhaal kort te maken: Koop A-merk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13515

Hey zo'n topicje wou ik nou net ook openen.
Ik ga binnenkort ook een brandertje kopen (ja een plextor ja :9). Ik wil dus ook gewoon goed voor een redelijke prijs.
Dus ik blijf dit topicje nog wel ff in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11169

Voor audio is in ieder geval de Basf ceramic guard de beste cd-r op dit moment. deze geeft het minste fouten en de hoogste betrouwbaarheid :) , deze cd-r is wel wat duurder en je ziet ze niet in heel veel zaken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8204

Ik gebruik de laatste 3 maanden Kodak CDR's.
Topkwaliteit en niet al te duur (18 piek per 10 stuk incl.jewelcase)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04 05:37
Philips 80 Min. Silver Premiums roelen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Laatst online: 26-04 10:33
Philips Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychostase
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nashua CD-R's

Nog nooit gekloot me gehad *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Laatst online: 06-05 22:18

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

---PHILIPS SILVER PREMIUM---
dat is de enige waar ik nog nooit problemen mee heb gehad en ze zijn nog goedkoop ook (bij funprice en rodo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGrimReaper
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

opzich alle wel
maar vooral tdk bevallen goed
hangt een beetje van af wat er op moet (belangrijk of niet)
Die van sony waren ook fijn. Maar toen wel duur, maar ik kon ze toen met airmiles kopen en dus waren ze toen heel goedkoop :P

= TheGrimReaper op tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14608

Nashua. Nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9583

80 mins Aritas beh-bee!

www.opussuplies.nl fl 1,12 per cd inc. BTW en inc. Stichting heffing thuiskopie <- :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 586

Neem maar gewoon onze eigen bovenste beste Philips CDtjes. Nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord-M
  • Laatst online: 10-02 15:21
Platinum 80 min CD-R's dingen kosten niks en zijn van goede kwaliteit

http://www.intercom-mailorder.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 13:16

Byteripper

The bytes make the rip.

Philips Professional CD-Recordable (niet silver)

Byteripper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Philips 80 min cd Silver Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-11-2024
Kijk bij cdr's hoef je tegenwoordig niet echt meer te kijken of ze goed werken en dergelijke.
Want tegenwoordig, is het verschil tussen merk en 'rans' cdr's niet, de betrouwbaarheid ofzo, maar de houdbaarheids duur ,ik gebruik zelf alleen mitsumi, verbatim en philips, deze cdr's zijn zeer betrouwbaar, en lang houdbaar. (al kan ik nog niet echt oordelen over de philips die gebruik ik pas een paar maanden, maar ik heb goede verhalen gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13807

Philips premium lijken zeer goed te zijn, maar zijn niet door philips gemaakt maar door tayon yuhden of zoiets.
De tdk reflex en de sony cdr's zijn EXACT dezelfde maar dan met een andere naam erop!
Persoonlijk wil ik alleen maar goude dye cd's aangezien die naar mijn ervaring het langs meegaan en de meeste reflectie hebben (goed voor audio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
That's 74 Min, incl. juwelcase f 1.75

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Philips, Imation (voorheen 3M). Daar heb ik de beste ervaringen mee.

Sony, MMore zijn ook aardig, maar hebben nog iets meer uitvallers.

Nashua is bagger, van een spindel van 50 kon ik er 13 weggooien, omdat ze niet te lezen waren en 7 omdat ze al krassen hadden toen ik ze wou gaan branden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385

Philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1266

Philips Silver Premium

Nooit problemen mee.
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9452

Verbatim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 13:19
Ik gebruik altijd Fuji's, nog nooit problemen mee gehad (behalve als ik zelf iets fout deed). Sony en TDK heb ik ook weleens gebruikt, maar daar heb ik wel eens vreemde foutmeldingen door gekregen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14217

Is wel grappig om te lezen dat iedereen weer een andere indruk heeft van wat de beste cdr schijfjes zijn.

In '94 was ik al cdtjes aan het branden op een Philips 2000 recorder op single speed. Toen waren de beste cdtjes KODAK Gold. Maar jah, die kocht ik toen voor 15 gulden of meer. En dan was je heel blij dat je op de HCC 25 stuks voor 300 gulden zag staan! ;)

Zelf gebruik ik al een tijdje silverpremiums en de gewone philips en ik moet zeggen deze bevallen nog steeds goed. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Ik gebruik nu sony's

Na 25 cd's 1 mislukt door eigen fout (schrale source cd)

Met nashua en imation vlogen de failures me om de oren (1 op 4 !!)

Schijnt ook writer afhankelijk te zijn.
Ik heb een Yamaha 8424S (SCSI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:38

Freak187

geen

Kan het ook aan de cd's liggen hoe snel je kan branden. D.w.z ik heb een 8x brander maar hij brand maar op 4x. En ik gebruik van die merkloze 80 mins(geen problemen mee trouwens behalve die sneheid dan).

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
  • Laatst online: 27-05-2022
Onze 80min. zwarte(!) CDR's, echt perfekte kwaliteit. B-) (vanaf Fl.2,25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

GEEN Thats Wrong, Lenco, TDK reflex (halve doos van verkloot :() twijfel bij MMore
Aanrader: Philips, Verbatim :7

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Laatst online: 13-04 18:48

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Philips Premium Silver

via Deze deze nog goedkoop ook. Wel postorder, maar wel snel. Ook met antwoorden op vragen trouwens

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Laatst online: 13-04 18:48

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Philips Silver Premium in comib met mijn Philips 3610
Sorry voor de dubbelpost, Casema :(

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13710

is fujitsu siemens nog wat ( vekeerd geschreven, sorry)

Ik kan ze krijgen voopr 1,35 per stuk inclusief doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Philips Premium 80 MIN, de enige cd's die altijd werken.... :9

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13807

zomaar een merk opnoemen heeft ook weinig zin. Zo heeft philips een goede serie die van tayon yuden komt maar ook een goedkopere serie van Ritek die MMore en arita ook gebruiken. Er zijn veel minder fabrikanten dan merken en er zijn maar enkele merken die zelf een cdr productie hebben.
Kodak, Mitsui hebben bijvoorbeeld wel hun eigen productie.
Je kunt met een programma'tje vaststellen welke fabrikant de cd gemaakt heeft. cdrid of zoiets. Opvallend is dat bijna alle goedkopere cd's (sub 2 gulden) bij de fabrikanten Ritek, Princo, Lead data en Gigastorage vandaan komen en dat met die cdr's ook de meeste problemen zijn.
De betere fabrikanten zijn: Kodak, Taiyo Yuden, Mitsui. Deze cdr's zijn meestal ook wat duurder en ook onder verschillende merknamen verkocht.

Bijvoorbeeld Basf cdr's heeft verschillende cdr's die gemaakt worden door:
CMC, Kodak, Pioneer en Ritek

Dus als je de juiste cdr's koopt gemaakt door kodak bijvoorbeeld kun je minder problemen verwachten dan de basf cdr's van Ritek.

Betekend niet dat Ritek alleen maar slechte cdr's maakt. Ik ben bijvoorbeeld zeer tevreden met de goude dye cdr's van Ritek onder de vendor namen: Arita Gold, Traxdata Gold. Maar de Ritek silver (blue) van MMore die verliezen na een half jaar hun data al.

Enige mogelijkheid om zelf er een beetje achter te komen is door zelf uit te proberen. Mijn ervaring is tot nu toe dat goude dye (type 5, type 7) het altijd wel goed doet ongeacht de fabrikant.

Maar als je data/audio hebt die je voor langere tijd wilt backuppen dan geld een zeer simpele regel. Goedkoop kan duurkoop zijn en Cdr's van boven de fl 2,50 komen meestal van een A-fabrikant.

Tijdgebonden data zet ik dus op bijvoorbeeld traxdata of arita. Zeer belangrijke updates op Mitsui of Kodak.
Maar er zijn meer goede merken dan dat. Ik ben alleen iets bevooroordeeld richting golden dye door slechte ervaringen met type 1 cyanine dye (silver blue/green).

De volgende site kan zeer interessant zijn en zij verwoorden wat ik elders op internet ook gelezen heb en de dingen die ikzelf ervaren heb.
http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_factories.shtml

Ik koop cdr's op de volgende manier:
1. moet iig gouden dye hebben (persoonlijk).
2. tegen het licht houden en mag dan liefst geen licht doorlaten.
3. een bescherm toplaag op de bovenkant van de cd omdat die dunne laag uiteindelijk de informatie draagt (die beschermlaag kun je voelen, soort plastic coating).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-05 21:46
Philips Silver Premium of Original
Verbatim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Het is volgens mij allemaal afhankelijk van je brander.
Zelf heb ik een Sony CRX145E en een Plextor en het maakt echt niet uit wat ik er in pleur :) (alles werkt). Ik heb in de jaren dat ik nu bezig ben gebruik gemaakt van:

Philips Professional
Marantz Professional
Memorex Professional
Fujifilm Silver disk
Arita Professional
Lenco MCD 94202
No name CD's
Maxell CD-R 74 XL

Allemaal zonder problemen, tenzij dat ik die zelf veroorzaakte natuurlijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15335

Nu ben ik benieuwd of iemand anders al ervaring heeft gehad met de nieuwe Philips Multi-Purpose cd's. Wij zijn nu door onze vooraad premiums heen, en hebben dus nu die MP cd's. De 80 minuten versies heb ik nog geen problemen mee gehad, maar de 74 minuten kreeg ik niet goed gebrand op 12 speed. 50 procent van de cd's gaven gewoon een Medium error. Terwijl de minder bekende cd's, that's write, allemaal goed gingen. Heeft iemand anders dit ook gemerkt, of ben ik de enige met dit probleempje. De writer wat ik gebruikte was een Plextor 12/10/32 met burnproof enabled. ik hoor het wel..

mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10867

Philips Silver Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385

Nee die MP Philipsjes doen het hier ook goed op een 12/10/32A . 1.85 voor een Philipsje , daar kon je toen ik mijn 1e brander (HP 8100) kocht nog geen merkloze voor krijgen . :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 03-05 12:18

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MMore
Philips

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 08:02
Ik brand alles weg, behalve die MMORE, die mogen ze houden.
Had eerst altijd "merk" (sony, phillips) maar begon zo duur te worden, nu paar doosjes x 10 80min cd's bij de Vobis voor 16 piek en allemaal gelukt (op 1 na, die verneukte ik zelf door tegelijk een ftp open te gooien :))

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 20:12
En niemand die fujifilm gebruikt?? echte TOP cd's....kosten mij maar $1,90 en nooit 1tje weg hoeven te smijten..

En als ik ze op snelheid meet met mijn kenwood...zijn ze nog eens 4x sneller dan philips.. ( philips = 32x fujifilm pakt ie op 38x )

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Laatst online: 16:32

ReseTTim

Chocolate addicted

ik ga altijd voor de philips cd tjes weet je zekers dat het goed zit ook betaal je er wat meer voor. maar die philips is voor mij het enige cdjte dat in mijn brander komt. :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Ik gebruik altijd de Lenco Professional CD-R 80min/700mb en deze zijn verkrijgbaar per 20 (2 per doosje) voor 35 piekjes bij www.eijlander.nl

[Mike]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

BASF (EMTEC)

Nu bij de Dynabyte 20 stuks 80-minuten voor 42 piek = fl 2.10 per stuk.

En ze hebben lekker wat meer ruimte dan er op staat. 702 Mb :)

Er staat 8x op, maar ze branden moeiteloos op 12x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13293

princo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44

Op zondag 19 november 2000 06:54 schreef [Mike] het volgende:
Ik gebruik altijd de Lenco Professional CD-R 80min/700mb en deze zijn verkrijgbaar per 20 (2 per doosje) voor 35 piekjes bij www.eijlander.nl
Ik koop deze bij de Kijkshop voor fl 19,95 per doosje (10 stuks).

Greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9803

ik gebruikte hiervoor nog welles That's Write, maar daar zaten soms wat brakke tussen

Basf, maakt wel fijne cd rommetjes, althans voor Playstationspellen geloof ik...
Ikzelf gebruik nu eigenlijk bijna altijd Mmore (meestal gewoon, soms van die Metallic dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15335

Normaal gebruikte ik altijd de Phillips premiums, maar die zijn nu op. En nu hebben we dan de Philips MP cd's. Ik vindt het maar bagger cd's. Die koop ik dus niet meer. Je kunt er zelfs zo doorheen kijken. Zal de playstation leuk vinden. Ik denk dat ik maar ga overstappen op Sony, of TDK's. Heb ik nog nooit problemen mee gehad.

mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brous
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-05 08:33

brous

No Soap for you!!

Phlips Premium zijn echt beterrr:9
heb ik nog nooit problemen mee gehad en gaat perfect op 12x
That's write gebruikte ik ervoor deden het altijd goed maar na een jaar ofzo dan gaan ze kapot kan je ze niet meer goed lezen dus kan je ze gewoon weggooien :(

Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3238

Maxell CD-R 74-XL

die zijn het meest relaxed ;) daar ik brand altijd op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5115

TDK reflex nooit enig probleem gehad, al minsten 200 backups ;) mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13943

Kwaliteit Fabrikanten:
Goed Imation (Taiyo Yuden) - Kodak (Kodak) - Mitsui (Mitsui) - Philips Gold (Kodak) - Philips Silver (Taiyo Yuden) voor de Europese markt - Ricoh Premium (Ricoh) - Sony (Taiyo Yuden) - TDK (TDK) - TraxData Gold (Kodak)
Redelijk Ricoh Standard (Ricoh) - White Label Mitsubishi (Mitsubishi)
Slecht Arita (Ritek) - FujiFilm (FujiFilm) - Philips Silver (Ritek) eastern market - Maxell (Maxell) - TraxData Silver (Ritek) - White Label Ritec (Ritek) - White Label FORnet (FORnet)

moet je ff naar
http://members.home.nl/cdrfaq/ gaan

ohja ritek niet nemen en check je cd s ff met
CD-r IDENTIFIER op www.gum.de/cdrid
of www.qum.de/cdrid

weenie welke goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The hunting Hunter994
  • Laatst online: 22-03-2023
Op zaterdag 18 november 2000 13:40 schreef Cbd het volgende:
Philips premium lijken zeer goed te zijn, maar zijn niet door philips gemaakt maar door tayon yuhden of zoiets.
De tdk reflex en de sony cdr's zijn EXACT dezelfde maar dan met een andere naam erop!
Volgens http://www.cdmediaworld.com zijn dat (Taiyo Yuden :? is het btw) juist de betere CDRs... komen idd ook Sony en TDK (en meer) vandaan. Zelf heb ik ook Philips Silver Premium :9 en Verbatim Metal Azo en die bevallen mij allen goed. Ik heb ook wel eens Arita's gehad en eigenlijk ook nooit problemen mee. Zo'n drie jaar geleden kon je hier niet veel anders krijgen dan Philips Professional (en wat Sony en TDK, maar die waren duurder), dus daar heb ik ook behoorlijk ervaring mee, prima discjes ook.
Princo's en No Name pruttel hoef ik iig niet meer... :( :(

Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Laatst online: 23:10

Gallus

Cheesy

MMore werkt gewoon perfect hier met sony-crx100 writer

nog nooit problemen gehad:)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
Zelf gebruik ik alleen Sony en Philips.
Ze zijn wel iets duurder maar heb er nooit problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15035

Mitsui, helaas 2X zo duur als de gemiddelde CD :( (duurste CD's die er zijn onder data cdr's verdomme :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15035

CDR's vergeleken

LINKERGETAL: MAX BRANDSNELHEID
2e GETAL: AUDIO CIJFER (hoger beter)
3e GETAL: DATA CIJFER
4e GETAL: PLAYSTATION CIJFER

CD-ROM 74 min
platinum 74 min (papieren zakje per 10) 12 X 5 7 5
platinum 74 min (jewelcase) 12 X 5 7 5
Philips 74 min Silver Premium 12 X 10 10 9
Philips 74 min Gold 8 X 2 9 5
Princo 74 min 12 X 8 8 8
Mitsui Branded 74min 12 X 10 10 10
Mitsui Unbranded 74min 12 X 10 10 10
That's Write 74 min 8 X 4 8 6
Sony 74 min 8 X 8 10 10
That's Write 74 min 8 X 7 8 4
Verbatim 74 min 12 X 9 10 8

CD-ROM 80 min BRANDSNELHEID
AUDIO DATA PSX
platinum 80 min (papieren zakje per 10) 12 X 9 9 9
platinum 80 min (jewelcase ) 12 X 10 10 10
Blax 80 min 16 X 10 9 10
Princo 80 min 12 X 9 10 8
That's Write 80 min 8 X 9 9 8
Philips 80 min 16 X 9 10 8
Verbatim 74 min 12 X 9 10 8

Spindels BRANDSNELHEID
AUDIO DATA PSX
platinum 80 min 12 X 10 10 10
Yello spindel 74m 12 X 6 9 8
Yello spindel 74m 12 X 8 9 10
That's Write 74 min 8 X 5 8 3
That's Write 80 min 8 X 7 9 5
Philips Gold74 min 8 X 2 9 5
Philips Silver Premium74 min 16 X 10 10 10

http://www.cdrwinkel.com

test klopt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37155

Ik gebruik Philips Multi Purpose Cd's en persoonlijk ben ik nog geen betere kwaliteit tegen gekomen. Er zijn wel goedkopere merken, maar ik ga zelf liever voor de Philips. De CD's kosten 2 piek per stuk, dus valt nog wel mee. :)

Een advies, KOOP NOOIT THAT'S WRITE CD'S!!! Dit zijn echte bagger CD's. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Waarom haal je zo'n oude topic omhoog?, nergens voor nodig.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 20:22

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Ik heb tijdje geleden 100 stuks FX cd's gekocht a 1.40 per stuk. Moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben. Gekocht via cdrwinkel.nl

NIET GEZIEN |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 15:51

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Parrot=Taiyo Yuden 80 minuten :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugs
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Op zaterdag 18 november 2000 14:53 schreef sebc het volgende:
In '94 was ik al cdtjes aan het branden op een Philips 2000 recorder op single speed. Toen waren de beste cdtjes KODAK Gold. Maar jah, die kocht ik toen voor 15 gulden of meer. En dan was je heel blij dat je op de HCC 25 stuks voor 300 gulden zag staan! ;)
Weet je zeker dat dit niet eind 1997 was? Het kan nooit '94 geweest zijn.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:14
!!!PLATINUM 80min. CD-R's!!! (ook verkrijgbaar in 74min. en 90min.)*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2356

Op zaterdag 18 november 2000 13:40 schreef Cbd het volgende:
Persoonlijk wil ik alleen maar goude dye cd's aangezien die naar mijn ervaring het langs meegaan en de meeste reflectie hebben (goed voor audio).
het klopt dat philips bijna al zijn cd's betrekt bij die fabrikant(en van zeer goede kwaliteit), van de TDK en Sony zijn slechts een gedeelte van die fabrikant, PAS DAARMEE OP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Platinum: Cheap and Cheerful (niet voor audio dus :))
Verbatim: Lekker ahndig met (witte) beschrijfbare voorkant
That's write: kan ik niet meer krijgen, maar werkt goed.
Mmore: fijnste CD-R's... maar iets te duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 08-04 14:45
Allemaal puur eigen ervaringen lijkt mij.
De 1 zweert bij MMORE de ander zeikt ze af.
Neem gewoon cd's die niet al te duur zijn maar wel een redelijk bekend merk zijn.
Test Consumentenbond vorig jaar stonden de Sony's op 1, maar die zijn redelijk aan de prijs.
Ik kan echt ALLES erin gooien (scsi plex 12/10/32 & een Lite On 16/10/40 beide burnproof) en degene die klappen is meestal eigen schuld.
Altijd leuk als onderzetter voor moeders :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
Op maandag 08 oktober 2001 14:02 schreef Crash-Override het volgende:
!!!PLATINUM 80min. CD-R's!!! (ook verkrijgbaar in 74min. en 90min.)*D
Platinum 90min CDs zijn in mijn ervaring onbruikbaar.

Alleen mn brander (Plextor 12x4x32) kan ze nog lezen als ik ze gebrand heb. Met andere CDRs (ik heb zo'n beetje alle merken door elkaar heen gebruikt) heb ik hier nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32547

arita professional!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18395

Ik heb Octron Cd's (bij de LIDL :P ) En nu lees ik op deze site: http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_quality.shtml

Dat t dus Ritek cd's zijn, met als eigenschappen:

Totally can't handle the aging process.
weet ik nog niet, ik heb net 50 cd's ervan gekocht :'(

Too many errors which can't be corrected.
Niks van gemerkt, worden perfect gebrand.

Are not suited to record AUDIO data.
weet ik nog niet.....

Have problems writing at speeds higher than 1x.
Ik brand ze zonder problems op 12 x

Iemand meer ervaringen hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11169

BASF of tegenwoordig emtec , en dan alleen de Ceram Guard,
laagste BLER, goede houdbaarheid, Getest door profs uit de audioindustrie en als beste naar voren gekomen. Mischien iets duurder maar dat was de vraag niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Laatst online: 05-05 17:25
Ik heb tot nu toe altijd Philips Silver Premium gehad, maar ik ga nu een spindeltje Taiyo Yuden proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:43
Philips Professional CD-Recordable, nooit geen problemen mee gehad. En Philips produkten kopen is toch een beetje investeren in eigen land :P