Hey,
Heb een computer ter reperatie van een vriend van mij. De computer gaf een blauw scherm was zijn analise
.
Dus ik denk direct aan even windows XP opnieuw installeren of reparen. Want Windows XP gaf idd een blauw scherm.
Maar ik heb de hardschijf in een andere pc gehangen, daar deed ie het wel gewoon. Ik weer terug gehangen, deed ie het weer niet.
Ik heb toen het geheugen vervangen, en voila, de pc start gewoon weer op.
De foutmelding die hij geeft:
Lijkt mij eigenlijk niet zoveel met het geheugen te maken hebben. En in het BIOS wordt het geheugen wel herkent.
Vandaar dat ik het geheugen niet direct afschrijf.
Dus mijn vraag;
Is het geheugen overleden?
Of kan een schone installatie van WIN XP het allemaal oplossen?
Heb een computer ter reperatie van een vriend van mij. De computer gaf een blauw scherm was zijn analise
Dus ik denk direct aan even windows XP opnieuw installeren of reparen. Want Windows XP gaf idd een blauw scherm.
Maar ik heb de hardschijf in een andere pc gehangen, daar deed ie het wel gewoon. Ik weer terug gehangen, deed ie het weer niet.
Ik heb toen het geheugen vervangen, en voila, de pc start gewoon weer op.
De foutmelding die hij geeft:
code:
1
2
3
4
| Windows kan niet worden opgestart omdat het volgende bestand beschadigd of niet kan worden gevonden: system32\drivers\ntfs.sys |
Lijkt mij eigenlijk niet zoveel met het geheugen te maken hebben. En in het BIOS wordt het geheugen wel herkent.
Vandaar dat ik het geheugen niet direct afschrijf.
Dus mijn vraag;
Is het geheugen overleden?
Of kan een schone installatie van WIN XP het allemaal oplossen?