Ik heb net een nieuwe koeler gekocht (Artic Cooling SuperSilent Pro) en hij is lekker stil... idle is m'n cpu'tje (2100+) 71 graden, en na een half uurtje gamen wel 77 graden
... volgens mij is dat niet zo best, ook niet als ik de search gebruik... ik heb 'm er al is afgehaald, dun koelpasta eropgedaan en er weer op gezet... mijn mobo is een asus a7v266-e... ik weet dat die de temperatuur vaak 10 graden te hoog weergeeft, maar dan nog!!, dan is ie 67 graden, ook niet goed volgens mij... en dit is dus in de lente gemeten, en dan wordt hij in de zomer nog wat warmer... weet iemand misschien hoe dit komt??
ik heb volgens mij echt niet teveel koelpasta erop, echt een klein beetje, uitgespreid enzo... en ja ik heb serieus naar deze koeler gekeken... er staat op dat hij tot een 2100+ koelt.
owja, en ik heb geen casefans, maar ik heb nog nooit problemen gehad... ik had nu tijdens die 30min q3 ook geen problemen, maar ik ben er toch niet gerust op
en m'n kast is dicht
owja en nog een vraagje, ter gerust stelling
... als een processor in een moderne computer (ja, zo noem ik m'n bak nogsteeds
) te heet wordt, schakelt hij hem toch automatisch uit, of, in ieder geval loopt hij vast. maar de CPU beschadigd dan toch niet??
bios temp is iig hetzelfde, ik zal nu ff een halfuurtje m'n kastje openen...
na een half uur kast open is hij 68*C; idle... 3*C kouder... nog steeds te warm
en nee, het ging niet over 486'ers, dat was een grapje
owja, op mijn mobo zit ook een koelertje, maar die draait helemaal niet?? (die zit naast m'n processor)... m'n moederbord temperatuur is 28*C dus dat moet wel kunnen denk... of niet?
ik heb volgens mij echt niet teveel koelpasta erop, echt een klein beetje, uitgespreid enzo... en ja ik heb serieus naar deze koeler gekeken... er staat op dat hij tot een 2100+ koelt.
owja, en ik heb geen casefans, maar ik heb nog nooit problemen gehad... ik had nu tijdens die 30min q3 ook geen problemen, maar ik ben er toch niet gerust op
en m'n kast is dicht
owja en nog een vraagje, ter gerust stelling
bios temp is iig hetzelfde, ik zal nu ff een halfuurtje m'n kastje openen...
na een half uur kast open is hij 68*C; idle... 3*C kouder... nog steeds te warm
en nee, het ging niet over 486'ers, dat was een grapje
owja, op mijn mobo zit ook een koelertje, maar die draait helemaal niet?? (die zit naast m'n processor)... m'n moederbord temperatuur is 28*C dus dat moet wel kunnen denk... of niet?
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 00:06 . Reden: toevoegingen ]