Dus: Windows installeren, en dan je swap op een vaste grote definieren, en daarna pas je apps ed installeren. Sommige 3rd party defrag proggies kunnen ook naderhand je swap helemaal vooraan op je hdd zetten, dit werkt ook prima en snelheids verhogend. Het belangrijkste is echter een vaste grote, zodat je swap niet defragmenteert
Dit is dus de manier om je pc het optimaalst te laten draaien. Maar je moet niet je swap file te GROOT maken ik heb bijvoorbeeld 196 mb geheugen en mijn swapfile is 200 dus 196+200=396 mb geheugen wat windows kan gebruiken. En ik heb nog nooit tekort gehad. Dus als je der voor zorgt dat je tussen de 350 a 400 mb geheugen hebt zit je goed.

ff rijtje
64 mb intern - swap= 300 a 325
128 mb intern - swap = 225 a 250
196 mb intern - swap = 150 a 175
265 mb intern - swap = 100 a 125
Zit je boven de 265 mb intern geheugen zou je kunnen kijken of je de swap file helemaal uit kunt zetten, dat draait helemaal als een kameel. Dit is natuurlijk voor een normale tweaker, gebruik je echter veel mb vretende programma's (fotoshop ensow) dan zet je je swap uiteraard hoger, maar dat merk je vanzelf als je swap file te klein is. En doe nooit 2,5 keer je geheugen want dat is nog een sterker verhaal dan roodkapje en de zeven dwergen