Toon posts:

de best plek voor de swap-file is....

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
k heb bijvoorbeeld(nog net niet) een udma100 IBM 75GX 45 GB. hoe moet ik dan de partities aanmaken en WINME installeren zodat mijn computer zo snel mogelijk werkt.

k heb namelijk gelezen dat als je je swap-file op een aparte partitie plaats(liefst aan de buiten kant van de harddrive zelf) je computer sneller (iets) is. Is dit waar en hoe doe ik dit dan????

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:27
RAM-drive maken en dan daar je swap-file op zetten. Echt retesnel!!!*D

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 17 november 2000 22:29 schreef Straat het volgende:
RAM-drive maken en dan daar je swap-file op zetten. Echt retesnel!!!*D
Ja, en je hebt d'r nix aan.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Onzin. Je swa wil je bij voorkeur op een andere *drive* als je system partitie hebben, maar een andere partitie op dezelfde drive heeft alleen maar tot gevolg dat er onnodige bewegingen met de koppen van de hdd moeten worden gemaakt.
Wat je wel wilt, is zorgen dat je swap niet fragmenteert, en dat ie idd zo ver mogelijk vooraan staat. Dus: Windows installeren, en dan je swap op een vaste grote definieren, en daarna pas je apps ed installeren. Sommige 3rd party defrag proggies kunnen ook naderhand je swap helemaal vooraan op je hdd zetten, dit werkt ook prima en snelheids verhogend. Het belangrijkste is echter een vaste grote, zodat je swap niet defragmenteert.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

*DNaam progies?*D

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Je hebt toch geen reet aan een swap-file op een RAM-drive tenzij je heel veel geheugen hebt? De swapfile is er juist om te zorgen dat je in geval van te weinig geheugen een buffer hebt, normaalgesproken via de harde schijf.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

een extra partitie maken voor alleen de swap is volgens mij wel goed. Ik heb het ook en ben er wel tevreden over eigenlijk, en ik heb het ook al in meerdere 'tests' gelezen dat het slim is.
Het fragmenteren moet inderdaad niet gebeuren, en een echt goede oplossing hiervoor is volgens mij gewoon echt een aparte partitie. Vaak defragmenteren komt er toch niet van (bij mij in ieder geval..) dus is het wel verstandig lijkt me.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het beste kun je volgens mij je swap op een apparte partitie zetten en deze partitie alleen daarvoor gebruiken. Dan raakt je schijf ook niet gedefragmenteerd...
edit:

hmm .. RdB is me net voor

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
kay thnx yall!!!!

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Wat een onzin allemaal gewoon laten staan waar ME hem neerzet (8>

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:34

Petuhr

FreeBSD

Geen... M'n win2k swapt niet...
zou dat komen doordat ik 348 mb heb?

Verwijderd

over swap gesproken. Waarom heeft win2k een pagefile van 1.5 gig aangemaakt? En als er dan nog wat met die pagefile gebeurde maar nee die file is al een dag niet aangeraakt. Erg vreemd

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Beste plaats is natuurlijk op een aparte physieke harddisk en dan vooraan op de schijf op de snelste sectoren....Maak ook een groot (!) vast swapfile en defragmenteer dat, fragmenteert nooit meer daarna. Werkt perfect met SCSI :7 , bij IDE hang je de tweede disk aan het andere kanaal dan waar schijf één aan hangt.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Op vrijdag 17 november 2000 23:27 schreef Petuhr het volgende:
Geen... M'n win2k swapt niet...
zou dat komen doordat ik 348 mb heb?
Ik heb lekker meer.. Maar nu je het zegt.. Ik ben nog nooit verder dan 350 MB gekomen.. Shit, Zal ik dan nooit die laatste 30 MB kunnen gebruiken

[ontopic]

Swap op je snelste drive zetten, Ook snel is je swap op een andere schijf (lees: schijf - Geen partitie) te zetten dan je win-drive

AKA Rinkel weblog

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Dus: Windows installeren, en dan je swap op een vaste grote definieren, en daarna pas je apps ed installeren. Sommige 3rd party defrag proggies kunnen ook naderhand je swap helemaal vooraan op je hdd zetten, dit werkt ook prima en snelheids verhogend. Het belangrijkste is echter een vaste grote, zodat je swap niet defragmenteert
Dit is dus de manier om je pc het optimaalst te laten draaien. Maar je moet niet je swap file te GROOT maken ik heb bijvoorbeeld 196 mb geheugen en mijn swapfile is 200 dus 196+200=396 mb geheugen wat windows kan gebruiken. En ik heb nog nooit tekort gehad. Dus als je der voor zorgt dat je tussen de 350 a 400 mb geheugen hebt zit je goed. :)
ff rijtje

64 mb intern - swap= 300 a 325
128 mb intern - swap = 225 a 250
196 mb intern - swap = 150 a 175
265 mb intern - swap = 100 a 125
Zit je boven de 265 mb intern geheugen zou je kunnen kijken of je de swap file helemaal uit kunt zetten, dat draait helemaal als een kameel. Dit is natuurlijk voor een normale tweaker, gebruik je echter veel mb vretende programma's (fotoshop ensow) dan zet je je swap uiteraard hoger, maar dat merk je vanzelf als je swap file te klein is. En doe nooit 2,5 keer je geheugen want dat is nog een sterker verhaal dan roodkapje en de zeven dwergen :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
heb de HD's binnen...

OOHH ja ehhm help

ik heb net mijn schijven van 45GB dus binnen (307045) en ik sluit hem aan, ga naar de bios om te detecteren en hij wacht!! Het toetsenbord is wel te gebruiken maar hij blijft maar"zoeken" naar dei schijf....

hoe kan dit?? moet ik een andere flatcable komen die UDMA100 ondersteund of een bios update???

thnx reno
Pagina: 1