Switchpoint

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 18:16

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Een potentiele klant met :9 content wil graag dingen tegen betaling aanbieden. Switchpoint lijkt me hiervoor een goede methode, alleen kan ik via de website of hun telefoon niemand te pakken krijgen die technische informatie over dit pakket kan geven.
Ik wil nl. weten of je als content-aanbieder een stukje geprepareerde code krijgt, classes, api's, componenten etc etc.
Ik weet hoe Switchpoint procesmatig werkt, maar ik ben op zoek naar technische info om het te implemeteren.
Werkt het bijv. op Unix of Windows, of op allebei? Werkt het als active-X component? Is het benaderbaar dmv CGI, kan ASP/PHP/ASPx/JSP ermee overweg?

Wie heeft al eens gewerkt met Switchpoint en kan hier meer informatie over geven?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:43
Zelf heb ik goede ervaring (zowel het product als de klantvriendelijkheid en service) met call4xs van teleconcept, kijk daar ook eens naar.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Kawa schreef op 07 March 2003 @ 14:28:
Zelf heb ik goede ervaring (zowel het product als de klantvriendelijkheid en service) met call4xs van teleconcept, kijk daar ook eens naar.
Het gaat nu specifiek om switchpoint.

Canon EOS | DJI M2P

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 17:01
Heb van de week een switchpoint implementatie gedaan. Half uurtje werk >:)

Het werkt in principe zo:
Je geeft bij KPN een URL door waar swichpoint naar toe moet redirecten. Dan krijg je een url van ze en deze fungeert eigenlijk als een proxyserver. Je hoeft dus nix te programmeren, alleen een linkje in je html pleuren .. eazy! :)

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
syllaz schreef op 07 maart 2003 @ 14:29:
Heb van de week een switchpoint implementatie gedaan. Half uurtje werk >:)

Het werkt in principe zo:
Je geeft bij KPN een URL door waar swichpoint naar toe moet redirecten. Dan krijg je een url van ze en deze fungeert eigenlijk als een proxyserver. Je hoeft dus nix te programmeren, alleen een linkje in je html pleuren .. eazy! :)
Meen je dat? Dus als iemand achter die URL komt, dan hoeft-ie niet meer te betalten :?
Het gaat om een groot aantal producten, dus moet ik voor elk product dan zo'n linkje opgeven? En wat als iemand die link kan 'raden'? Dan kan mijn klant dus naar zijn centen fluiten.
Ik was in de veronderstelling dat de webserver communiceerde met Switchpoint zodat de server van Switchpoint een bevestiging kreeg en dan pas bepaalt dat de content gezien mag worden...

Canon EOS | DJI M2P

• syllaz
Natuurlijk moet je wel eerst betalen voordat Switchpoint je gaat redirecten. (dat is ook het hele idee erachter). Pas als je met een telefoon naar een bepaald nummer heb gebeld wordt de proxyserver ingeschakeld. Zoniet, dan blijft ie gewoon op de switchpoint pagina staan.
Er reken er maar op dat de KPN dit aardig dicht heeft gebouwd ... zonder te betalen kom je er echt niet in.

Bel ze anders een voor een afspraak over de precise werking van de dienst ;)

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Ik loop al de hele dag te leuren om daar iemand aan de lijn te krijgen die er verstand van heeft. Eerst werd de telefoon daar helemaal niet opgenomen, nu gaat iemand mij erover teugbellen.
Wat ik bedoel is: Als er geproxy-ed of geredirect wordt, betekent dat dus dat er altijd een openbaar opvraagbare URL bestaat. Je kan dat dus enigzins afschermen, maar 100% zeker is het nooit. Maar goed 100% veiligheid bestaat ook niet, al vind ik een minder raadbare URL niet echt veilig ;).

Canon EOS | DJI M2P

• syllaz
Erm ... ja, je hebt gelijk, ik had je laatste post verkeerd gelezen :P
Stel dat een user inderdaad de juiste url met een bv. bijbehorend ID weet (via z'n vriendje of zo) dan zou hij dus gratis toegang tot die pagina krijgen.
Ik heb dit afgevangen door een unieke sessie (serverside) aan een client mee te geven voordat hij naar de switchpoint gaat. Maar een soort van beveiliging zal je toch echt aan jouw kant moeten gaan schrijven.

Je kunt btw ook een totaalpakket bij KPN nemen (met dedicated server) en dan vangen zij dit voor je af.....

edit:Typo

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Waarom stel je niet gewoon voor om met een cc te betalen. Als ik op een site kom met switchpoint volgt alt f4 al vrij snel en ik gok dat er meer mensen zijn die hetzelfde reageren.

I'm not as think as you stoned I am

• syllaz
Misschien omdat er genoeg mensen zijn die WEL gewoon de telefoon pakken en een X aantal eurocents betalen om toegang tot die pagina te krijgen?
KPN verdient bakken geld met deze service, juist omdat de drempel veel lager is dan betaling via de credit card.
We hebben het hier niet over die irritante dialer die ze ook aanbieden ;)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb zelf een ontzettende hekel aan switchpoint. Als Nederlander in het buitenland kan ik er namelijk geen gebruik van maken. Gebruik maken van de dialer is zowiezo een slecht idee denk ik omdat de grootste groep content-gebruikers breedband gebruikers zijn.... Maar dan nog kan ik vanuit de VS bijvoorbeeld niet bellen naar zo'n switchpoint nummer waarna ik toegang kan krijgen mij mijn kabelverbinding. Je kunt bij de KPN de dienst ook voor inwoners van Belgie afsluiten, en voor Duitsland maar voor de Nederlanders die ergens anders wonen (en buitenlanders in het algemeen) houdt het op.

Switchpoint is dus zowiezo geen optie als de site in het Engels is eigenlijk....
WooK schreef op 07 maart 2003 @ 15:30:
Waarom stel je niet gewoon voor om met een cc te betalen. Als ik op een site kom met switchpoint volgt alt f4 al vrij snel en ik gok dat er meer mensen zijn die hetzelfde reageren.
Tja ik heb weinig keus. Ik heb ook veel liever een Credit Card:

[klaagmodus]
En http://www.amerika.nl is dus nu ook betaald.... en ik mag niet meer meedoen :( ;(
En een ISP die credit cards accepteerd voor een .nl domain kan ik ook al niet vinden! ;)
* maartena verwende Amerikaan geworden? ;) :D
[/klaagmodus]

Edit: Oh ja: Je sluit hiermee ook mensen uit die geen 090x nummers mogen/kunnen bellen..... maar dat even terzijde :)

[ Voor 31% gewijzigd door maartena op 07-03-2003 18:04 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Waarom moet het speciaal switchpoint zijn ?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• maartena
megamuch schreef op 07 March 2003 @ 18:12:
Waarom moet het speciaal switchpoint zijn ?
Waarschijnlijk omdat dat voor de ondernemer goedkoper is dan een Credit Card account bij je bank..... En omdat vrijwel iedereen een telefoon heeft, en niet iedereen een credit card.

Allebei zou natuurlijk het beste zijn :) Nog beter zou zijn als je een bedrijf kan vinden die beide betaalmanieren kan combineren.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

maartena schreef op 07 maart 2003 @ 18:29:
[...]

Waarschijnlijk omdat dat voor de ondernemer goedkoper is dan een Credit Card account bij je bank..... En omdat vrijwel iedereen een telefoon heeft, en niet iedereen een credit card.

Allebei zou natuurlijk het beste zijn :) Nog beter zou zijn als je een bedrijf kan vinden die beide betaalmanieren kan combineren.
ja ok.. maar er zijn meerdere bedrijven die switchpoint techniek kunnen leveren. En daarnaast is Switchpoint ook 1 van de slechtste producten in deze markt.. Daarom vroeg ik het eigenlijk.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Ik mag helaas niet zeggen om welke aanbieder van content het gaat (wel een heel bekende), wij doen alle niet-standaard internet dingen voor hun. Hier ga ik verder niet op in.
Voor een demo werd mij gevraagd of dit-en-dat mogelijk is met Switchpoint. Dus dan ga ik niet over cc's zeuren of een andere aanbieder van die technologie, hoezeer ik als techneut daar mijn mening over heb.
Ik heb inmiddels contact gehad met iemand van de Switchpoint-organisatie, en ik heb antwoord gekregen op mijn vragen. Een proxy is bijv. af te vangen op je webserver door alleen het IP van zo'n proxy toe te laten op je content.
Ik heb wel veel gehad aan de opmerkingen en vragen die in dit topic werden geleverd, aangezien ik zo met nog meer voorkennis het gesprek in kon gaan. Dank u allen hiervoor.
Hoe we verder gaan valt te bezien, tzt zal ik wel laten weten of e.e.a. is doorgegaan (half april moet er een demo zijn werd mij gezegd).

Canon EOS | DJI M2P

• maartena
Arjan A schreef op 08 March 2003 @ 00:17:
Ik mag helaas niet zeggen om welke aanbieder van content het gaat (wel een heel bekende), wij doen alle niet-standaard internet dingen voor hun. Hier ga ik verder niet op in.
Voor een demo werd mij gevraagd of dit-en-dat mogelijk is met Switchpoint. Dus dan ga ik niet over cc's zeuren of een andere aanbieder van die technologie, hoezeer ik als techneut daar mijn mening over heb.
Ik heb inmiddels contact gehad met iemand van de Switchpoint-organisatie, en ik heb antwoord gekregen op mijn vragen. Een proxy is bijv. af te vangen op je webserver door alleen het IP van zo'n proxy toe te laten op je content.
Ik heb wel veel gehad aan de opmerkingen en vragen die in dit topic werden geleverd, aangezien ik zo met nog meer voorkennis het gesprek in kon gaan. Dank u allen hiervoor.
Hoe we verder gaan valt te bezien, tzt zal ik wel laten weten of e.e.a. is doorgegaan (half april moet er een demo zijn werd mij gezegd).
Mjah.... wij buitenlanders zijn dus de pineut ;) (Alhoewel ik niet eens weet of de site wel aantrekkelijk is voor buitenlanders)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1