[win98se] Probleem met norman en PcA

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 20:05
Wij hebben een aantal machines draaien die wij mbv PcAnywhere 10 beheren. Deze machines draaien Windows 98 SE.

Onlangs is op al deze machines Norman Anti Virus geinstalleerd, sinds die installatie kunnen we geen schijfcontroles meer uitvoeren. Nu heb ik wat dingen lopen testen en het is dus zo dat als je op ctrl-alt-del drukt, en norman disabled, je wel gewoon kunt scannen.

Kortom, norman moet uitgeschakeld worden, zonder dat de pc opnieuw opgestart moet worden (enablen is geen probleem).

Via PcAnywhere is het niet mogelijk om een ctrl-alt-del te sturen naar een Win98 SE station, dus de service moet op een andere manier gedisabled worden, je kan norman ook niet zomaar uitschakkelen, helaas.

Nu heb ik een beetje lopen zoeken en liep tegen [rml][ win98] services stoppen met de hand[/rml] dit aan, hier wordt een programma van zeasoft gegeven (http://www.zeasoft.com), genaamd taskterminator. Dit programma kan alles uitschakellen, behalve norman :(, hij ziet em zelfs niet (staat niet in het lijstje), explorer daarentegen wel :), ook leuk, maar niet de bedoeling.

Weet iemand hoe ik op 1 of andere manier een ctrl-alt-del kan sturen naar een Win98 se station .. of hoe ik die service kan disablen?

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 20:05
Het is me gelukt om dat ding om zeep te helpen, maar op een vrij omslachige manier.

Als norman geladen wordt, start hij c:\norman\nvc\bin\nlc.exe \load \spash.
Om hem uit te zetten moet je dus c:\norman\nvc\bin\nymse.exe \unload, doen.

Vrij omslachig dus, maar der moet toch een andere manier voor zijn. Een batch bestandje schrijven heeft geen zin, omdat op sommige machines het programma norman in een andere directory staat.. dus dat is constant zoeken.